paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:47

Top bezig allemaal! Mijn zware week vorige week is me wel op een kilo extra komen te staan. Hormonen zijn weer wat aan het rommelen dus dat kan ook meespelen. Morgen verjaardag van mijn Lief, die bereikt een jubileumleeftijd dus dat moet wel even gevierd zaterdag. Maar daaromheen ga ik stug door.

De sportschool zit bij mij gelukkig letterlijk om de hoek, dus ik ga vanavond lekker naar BodyBalance. Goed voor de core en word ik weer lekker opgerekt en ik vind het erg leuk om te doen. Ik combineer het met BodyPump en cardiotraining.


Paard loopt intussen fantastisch onder de bijrijdster, dus hopelijk kan ik daar binnenkort ook weer een keer op stappen. Nog 4 kilo eraf voordat ik dat van mezelf weer mag. Mooi doel!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:00

Dat is zeker een mooi doel hoor!

En morgen gewoon genieten van de verjaardag hoor :).

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:15

Ook ik ben helaas aangekomen. 0,8 kg maar wel 1 keer uit eten geweest, verjaardag gehad ennn 2,5 week weer gestopt met roken na een rookdip van 1 maand

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:57

Stoppen met roken is wel een enorme gezondheidswinst elvira, wat goed!!
En voor je het weet is die 8 ons er weer af.
Ik heb vanavond vrij van paard en dat is wel raar, normaal ben ik ‘s avonds op stal in de weer en aan het rijden. Dan heb ik ook geen tijd om te snoepen, nu op de bank is het best moeilijk om niet te gaan snaaien...

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:03

Balen dat sommige ineens wat zwaarder zijn. Ik zie het bij mezelf vaak rond de periode dat ik m'n eisprong moet hebben. Ik ben nu na de feestdagen, vakanties etc eindelijk weer echt serieus bezig. Tov vorige week - 1.4! Dus ik ben blij! Weinig trek in slechte dingen, of ik kan het heel goed weerstaan.

Glamorgana, is bodybalance leuk? Wat doe je precies? Vgm heeft mijn sportschool dat ook :)

Ook ik heb zowaar lol gekregen in het sporten, en ben er nu zeker 3x pw te vinden, heerlijk!

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:43

ik zit er aan te denken om 1 x pw te gaan zwemmem ipv sportschool. omdat ik toch minder pijn heb van het zwemmen en het warme water goed is voor de reuma.
maar ik weet niet of je met baantjes trekken ook effect krijgt of dat ik beter gewoon naar de sportschool kan gaan

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:46

Wel heb ik gister samen met een vriendin ongeveer 10 km gewandeld over de veluwe om ongeveer half 8 soochtends *\o/* Afbeelding
Afbeelding
Wild zien is ook een goede motivatie voor mij om te gaan

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:15

limilou schreef:
ik zit er aan te denken om 1 x pw te gaan zwemmem ipv sportschool. omdat ik toch minder pijn heb van het zwemmen en het warme water goed is voor de reuma.
maar ik weet niet of je met baantjes trekken ook effect krijgt of dat ik beter gewoon naar de sportschool kan gaan


Baantjes trekken is heel goed voor je! Moet ik ook weer eens oppakken, verbrand je echt veel kcal mee hoor

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:28

Baantjes trekken is super wb calorieën verbranden weet ik niet :)
En anders en voor sommige beter vol te houden andere watersporten? Ik doe bv aquatacoyo
https://www.optisport.nl/alexanderhof/n ... qua-tacoyo
Maar je hebt natuurlijk ook andere watersporten

Pallatin zeker weten en ik wist ook gewoon dat ik om deze reden echt moe(s)t stoppen. Lief van je

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:28

Iedereen gaat lekker zo te horen!

Ik ben na mijn operatie afgevallen, aangekomen en na mijn eisprong even 77,5 gewogen te hebben, hang ik weer op 75.

Echt heel erg demotiverend _-:(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:12

Ik heb geen cyclus dus daar kan het bij mij niet door komen. Ik ga morgen ook lekker wandelen. Heerlijk is dat!

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:10

_KellyAV schreef:
Balen dat sommige ineens wat zwaarder zijn. Ik zie het bij mezelf vaak rond de periode dat ik m'n eisprong moet hebben. Ik ben nu na de feestdagen, vakanties etc eindelijk weer echt serieus bezig. Tov vorige week - 1.4! Dus ik ben blij! Weinig trek in slechte dingen, of ik kan het heel goed weerstaan.

Glamorgana, is bodybalance leuk? Wat doe je precies? Vgm heeft mijn sportschool dat ook :)

Ook ik heb zowaar lol gekregen in het sporten, en ben er nu zeker 3x pw te vinden, heerlijk!



Bodybalance is een combinatie van tai chi, poweryoga en pilates en dan op muziek. Dus veel aandacht voor je core-spieren en veel rekken en strekken. Niet de allerzwaarste les maar ik kom er altijd helemaal zen vandaan. En voor mijn rug is het ook heel goed, ik merk echt dat mijn lijf er super op reageert.

Wandelen doe ik ook heel graag, liefst langere afstanden. Met mijn zus loop ik een lange afstands wandelpad in etappes en ga ook regelmatig alleen. Laat ik me afzetten bij mijn paard en dan loop ik terug, bijvoorbeeld... Heerlijk! :j

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:57

Hier blijft het met ups en downs gaan.
Omdat ik al langer het idee heb dat ik mij op bepaald voedsel niet lekker voel, wou ik een afspraak maken bij de huisarts. Toen ik de assistente aan de telefoon kreeg, en mijn verhaal vertelde, gaf zij aan dat ik beter naar de assistente voor astma patiënten gaan. Omdat er sinds kort de verdenking is van hooikoorts, en de neusspray hiervoor aanslaat vond ze dat verstandiger. Ik snapte dat niet goed, maar het schijnt dat je bij hooikoorts door kruisbesmetting ook voedselintoleranties kan hebben.
Ik had er wel eens van gehoord, maar het klonk voor mij als onzin. Maar dat blijkt het dus niet te zijn..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:17

Zelf geen last van, heb al jaren hooikoorts. Het is vooral bij boompollen volgens mij, als je bijvoorbeeld allergisch bent voor berkenpollen dat je dan ineens geen appel meer kan verdragen. Maar het kan zich ook op latere leeftijd verder ontwikkelen. Zo was ik alleen allergisch voor graspollen. Maar kan nu ook niet meer tegen boompollen. Waardoor het hooikoortsseizoen nu al begint voor mij, want de hazelaar bloeit.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:21

Gaat denk ik weer een lange zomer worden voor hooikoorts patiënten! Klinkt wel aannemelijk dat je dan voor bepaalde voedingsstoffen in allergisch kunt zijn..

Ik was weer een halve kilo eraf ondanks wat gesnoep bij de hengstenkeuring! Nu morgen nog een nachtje weg overleven met mijn moeder en dan kan ik er helemaal tegen aan :D

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:28

Ik loop al vanaf eind november. En waarschijnlijk duurt dat tot half september.. tenminste zo was het de afgelopen jaren..

Vandaag gaat tot nu toe goed :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:30

SusanH schreef:
Zelf geen last van, heb al jaren hooikoorts. Het is vooral bij boompollen volgens mij, als je bijvoorbeeld allergisch bent voor berkenpollen dat je dan ineens geen appel meer kan verdragen. Maar het kan zich ook op latere leeftijd verder ontwikkelen. Zo was ik alleen allergisch voor graspollen. Maar kan nu ook niet meer tegen boompollen. Waardoor het hooikoortsseizoen nu al begint voor mij, want de hazelaar bloeit.


Ik moet idd geen appels eten als de Berken in bloei staan
Daar buiten om kan het wel :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:04

Nu ik er trouwens over na denk. Afgelopen jaren wel tintelende lippen gehad bij het eten van appels als de berken bloeien. Nooit verband gelegd maar kan dus best met elkaar in verband staan.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:53

Wat de hooikoorts betreft reageer ik waarschijnlijk op zowel de boompollen als graspollen.. daar ben ik mooi klaar mee :+.
Maar de neusspray doet goed zijn werk :)
Wat betreft gevoeligheid voor eten; ik wacht het nu gewoon even af tot ik bij die assistente ben geweest (aanstaande week al). En dan kijken we verder.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:19

Ik ben toch weer een stukje omhoog gegaan, zit weer rond de 70,5. Ik ga het komende week proberen weer naar beneden te pushen. Ik heb de afgelopen week ook bijna niks gedaan aan hardlopen door dat rot weer.

Vandaag echter wel weer een rondje van 5 km gedaan.

Morgen of overmorgen ga ik nog een keer rennen. En dan donderdag en zaterdag weer.
Even pushen en heel strikt op m'n eten letten.het mooist zou zijn als ik over twee weken 69 kilo rond weeg. En over vier weken 68 kilo. Dan heb ik een mooie lijn.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:42

Hallo iedereen, ik ga vanaf morgen fanatiek afvallen, de zwangerschap kilos mogen nu wel verdwijnen. Will dit doormiddel van een koolhydraatarm dieet gaan doen. Ik weet allern niet zo goed waar ik het brood door kan vervangen. En dan helemaal het ontbijt. Misschien hebben jullie tips?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:47

Ik eet eigenlijk nauwelijks brood meer. Ik ontbijt met havermout, een schep lijnzaad, een banaan er doorheen en dan doe ik er alpro soja vanille doorheen. Maar als je wel nog melk drinkt kun je ook melk er doorheen doen. Doe ik het de hele ochtend op en het voordeel is dat je stoelgang er ook erg goed van wordt.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:12

En dan heb je niet direct weer honger? Want het klinkt nog best lekker.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:39

Ik heb van kwark minder honger als van brood! Salade mee, of evt crackers zijn ook in arme varianten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:57

Geen ervaring met koolhydraatarm. Ik eet gewoon. Maar dan wel van alles minder.