Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:12

Die afdaling bij de 150 tux

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:14

BETUWE schreef:
Wij hebben er bijna een week in chamrousse op zitten. Heerlijke week gehad! Lekker rustig en heeel veel verse sneeuw gehad. Zeker een aanrader

Heb je deze afdaling nog gedaan? :D

Afbeelding

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:18

colinneke schreef:
Die afdaling bij de 150 tux

Oh die, was bij ons een grote ijsbaan verschrikkelijk.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:22

Alleen het laatste stukje bij het restaurant was een flink ijzig. Sta je moed te verzamelen, gaan er een hoop onderuit. Vriend stond op mij te wachten. In die tijd zijn er 9 mensen onderuit gegaan.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:05

Joolien schreef:
BETUWE schreef:
Wij hebben er bijna een week in chamrousse op zitten. Heerlijke week gehad! Lekker rustig en heeel veel verse sneeuw gehad. Zeker een aanrader

Heb je deze afdaling nog gedaan? :D

[ [url=m/mPtpY5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben nog een redelijk beginnende skieer. Maar ik ben wel helemaal met de gondel bij 1650 naar 1700 geskied via de blauwe piste. Maar deze week de eerste 3 dagen volop zon. Daarna 2 dagen sneeuw zn 60cm en vandaag weer zon. Morgen om 8 uur gaan we terug naar Nederland. Maar zulke hobbels heb ik niet gezien hier...

Vandaag wel een meisje met de trauma opgehaald zien worden. Ze lag helemaal om een boom gevouwen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:12

colinneke schreef:
Alleen het laatste stukje bij het restaurant was een flink ijzig. Sta je moed te verzamelen, gaan er een hoop onderuit. Vriend stond op mij te wachten. In die tijd zijn er 9 mensen onderuit gegaan.


Oh verschrikkelijk! Ik durf dan vervolgens niet meer als ik dat zie gebeuren.

Jakkes Betuwe, hopelijk valt het letsel mee.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:04

Wat raden jullie aan qua les?

Ik wil heel graag extra aandacht besteden aan de bochten (snowboarden). Heb al gekozen voor privéles. Vorig jaar een groepsles gedaan maar ik val heel snel terug in mijn patroon van “been wisselen bij moeilijke bocht”. Ik kom dus altijd zigzaggend beneden :')

Eén uurtje is misschien wat kort, ik denk dat twee uren achter elkaar beter is?

Nu nog Winterberg trouwens maar wintersportseizoen 2019/2020 staat Kronplatz nu op nummer 1. Daar wil ik echt intensiever gaan lessen.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:26

Gewoon elke ochtend 2-3uur privéles of groepsles. Dan kan je aan t eind van de week echt goed snowboarden :)

Of je kan in NL al beginnen op een mattenbaan.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:35

Idd een week elke ochtend lessen is echt een goede investering.


Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:44

Iedere ochtend lessen lijkt mij wel heel ideaal inderdaad!

We gaan nu ieder jaar een weekend maar wanneer we langer gaan, dan ga ik dat echt inplannen.

Ik heb nu een aantal keren groepsles gehad (allemaal Winterberg) ook eens de borstelbaan geprobeerd. Hoop dat ik met privéles eens gedwongen word om de bochten echt te nemen. Mijn vriend wordt gek van mij :') ik ben een slechte leerling volgens hem haha.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:48

Het is ook wel een kwestie van gewoon doen en er even overheen durven zetten.

Mijn man is ook zo, ik geef hem geen les meer omdat ik er echt chagarijnig van wordt omdat ie gewoon niet doet wat ik zeg :')
Hij blijft maar in z’n oude cirkeltje doen. Maar met les van een andere instructeur doet ie dat ook. Hij is gewoon bang om iets anders uit te proberen, terwijl als je het eenmaal goed onder de knie hebt alles zoveel makkelijker gaat...

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:53

Misschien kunnen je man en ik dan samen in een clubje voor eigenwijze mensen :')

Ik hoop dat les van een derde die mij geen moment uit het oog verliest de schop onder de kont is die ik nodig heb.

Het lijkt mij wel echt heerlijk om een week te gaan en (vrijwel) iedere dag te lessen. Op rustigere, langere en bredere pistes. Ik kan serieus niet wachten tot volgend jaar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:27

Gek genoeg een uur priveles bevalt me het beste. Fysiek ook lastiger om langer te doen. Maar een uur een op een. Er staat een vergrootglas op je maar je leert zo ontzettend veel in korte tijd

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:09

Uur is wel kort vind ik. Je zit zo de helft vd tijd in de lift dus dan is t ook zo voorbij.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:36

In het hoogseizoen is een uur echt te kort, dan sta je 40 min voor de lift te wachten van je uurtje les.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:37

Echt? Wat erg :=
Ben al heel lang niet meer in het hoogseizoen geweest maar in mijn ‘lesverleden’ ( :')) was er aparte rij voor skischolen en hoefde je niet zolang te wachten :)

Maar een uur lijkt me ook weinig. Ik heb als kind altijd van 10-16uur les gehad. En toen ik iets ouder was van 9-13. Denk dat m’n ouders graag zelf wilden skiën zonder ons :P

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:58

Ik heb in Mayrhofen wel eens 20 min voor een lift gestaan. geen aparte rijen voor kiddos en hun juffrouw. Maar als je die liften een beetje kan mijden is het wel oké te doen. :=

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:22

Snorlex schreef:
Misschien kunnen je man en ik dan samen in een clubje voor eigenwijze mensen :')

Ik hoop dat les van een derde die mij geen moment uit het oog verliest de schop onder de kont is die ik nodig heb.

Het lijkt mij wel echt heerlijk om een week te gaan en (vrijwel) iedere dag te lessen. Op rustigere, langere en bredere pistes. Ik kan serieus niet wachten tot volgend jaar.


Heb je al eens priveles in een indoorhal gedaan? Mijn zoons hebben 2 keer een uur priveles gehad in Snowplanet en konden daarna in Oostenrijk op de echte piste al best redelijk naar beneden. Ze hadden in Oostenrijk natuurlijk ook les, en hebben er wel erg veel aanleg voor dus misschien gaat het niet bij iedereen zo makkelijk, dat weet ik niet. Maar het is een idee om eens te proberen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:43

Jemig wat een wachttijden voor de lift soms. Dat kennen wij helemaal niet in ons niet zo mega toeristische gebiedje (en gaan altijd in de voorjaarsvakantie). Blij dat we meestal binnen 5 min in de lift zitten!

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:05

Jemig idd die wachttijden ken ik ook niet. En gaan ook altijd in de voorjaarsvakantie

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:04

Mag ik misschien met jullie mee kletsen en wat tips, trucs en inspiratie opdoen?

Wij gaan in de voorjaarsvakantie voor het eerst sinds 10 jaar met het gezin op vakantie naar Oostenrijk

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 03:51

Leuk mama3! Geniet er van!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:21

Snorlex schreef:
Iedere ochtend lessen lijkt mij wel heel ideaal inderdaad!

We gaan nu ieder jaar een weekend maar wanneer we langer gaan, dan ga ik dat echt inplannen.

Ik heb nu een aantal keren groepsles gehad (allemaal Winterberg) ook eens de borstelbaan geprobeerd. Hoop dat ik met privéles eens gedwongen word om de bochten echt te nemen. Mijn vriend wordt gek van mij :') ik ben een slechte leerling volgens hem haha.


Geen ervaren snowboarder in de buurt? Daar leer je het meeste van is mijn ervaring. Ik neem ook weleens mensen mee.

Het is vooral het gevoel dat je moet krijgen. Vaak is het probleem dat mensen te stijf op hun board staan. Met rechte benen kun je geen bochten draaien. Ze gooien dan met hun lichaam het board om ipv soepel de bocht aan te snijden. Probeer maar eens voor je gevoel overdreven door je knieën te gaan voor de bocht. In de draai kom je op gevoel weer wat omhoog. Lastig om uit te leggen. Het voelt een beetje als springen zonder dat je van de grond komt. Je board krijgt dan de ruimte om onder je de bocht te maken. En goed met je gewicht sturen. Ik heb weleens een dag dat het even wat minder lekker loopt. Dan houd ik mijn armen gestrekt langs mijn lichaam. En dan ga ik gewoon sturen waar ik heen wil. Je board volgt dan automatisch je lichaam. Dan heb ik binnen 5 minuten het gevoel weer terug en dan gaat het heerlijk.

Wat ook helpt om dat gevoel te krijgen is rondjes om je as te draaien. Wel op een vlak stuk. Je leert dan aanvoelen wat de drukverdeling met je board doet. Deze oefening liet bij mij toentertijd het kwartje vallen.

Ikzelf heb als 14 jarige 3 halve dagen groepsles gehad. Ik snapte geen duits dus deed maar wat. Toen nog een keer 2 uurtjes priveles. Ik had altijd kramp onder mijn voeten dus uiteindelijk nog een keer les genomen om te kijken of mijn techniek die pijn kon verklaren maar mijn techniek was netjes dus we hebben lekker gepoederd die les. Uiteindelijk schoenen gevonden die wel goed waren en de pijn was weg.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:15

Ik heb met snowboarden ook privéles genomen. Aan het eind van de week na 3x2uur kwam ik de blauwe piste af.
Ik heb vorige week weer voor het eerst op de rollermat gestaan en viel me weer tegen. Gelukkig niet zo hard gevallen als vorige jaar.