[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:51

Raamzicht schreef:
Dank je wel! Dus je strikt hem om de ring? Interessant!


Ja, dan zijn het gewoon 2 losse singelstoten, net zoals bij een 'gewoon' zadel.
Ik ben niet zo weg van het singelsysteem van Ghost, dat werkt niet goed bij mijn paard. Dus ik wil die gaan vervangen door deze.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:52

Zijn er nog mensen die een Barefoot pommel maat L hebben liggen en er niks meer mee doen? Ik wil er graag eentje hebben :j Heb nu de M, en hoewel dat niet gek lijkt te liggen 'kuilt' ze wel wat achter haar schouder.

Qua rijden bevalt de Nottingham echt súper! Waar ze eerst nog gevoelig was op haar rug is dat na de komst van dit zadel helemaal weg. We springen er 60cm mee (zij kan hoger, ik durf nog niet zo :') ) en ook een serie vreugdesprongen na een enorme wapper over de hindernis kon ik goed uitzitten. Krijg ook veel complimenten over het zadel. In februari de ultieme test, dan hebben we indoor crossclinic {:} ( := := := )

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:38

Citaat:
Ahhhh, je zou hem best mogen lenen, maar ik woon bij Assen :+ :+ :+


Jammer! Maar superbedankt voor je aanbod siskey!

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:40

Afbeelding[/quote]

Dat zijn gewoon Thorowgood stoten, neem ik aan? Goed idee! Ik ben ook niet weg van die Ghost stoten.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:33

Nee, dit zijn Ghost singelstoten :)

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:25

Zijn er hier toevallig leden met een Ghost Flamenco die mij kunnen vertellen of er Roma of Veneto wrongen bij zitten en misschien een foto hebben van het zadel op hun paard met iemand erop? Heb denk ik 3 foto's gevonden en meer kon ik niet vinden en ze staan nergens met informatie nog te koop. :")

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:30

    ik heb nog een prototype flamengo liggen. maar die is zonder wrongen (maar geeft wel veel steun)
    Worden ze nog gemaakt?
    Ondertussen zitten er no3 kussens onder. Ligt die direct een dtuk beter van.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    xGin
    Berichten: 50
    Geregistreerd: 28-01-18

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:34

    Duhelo schreef:
      ik heb nog een prototype flamengo liggen. maar die is zonder wrongen (maar geeft wel veel steun)
      Worden ze nog gemaakt?
      Ondertussen zitten er no3 kussens onder. Ligt die direct een dtuk beter van.

      [ [url=m/9xBFtx.jpg]Afbeelding[/url] ]
      [ [url=m/jXPtlP.jpg]Afbeelding[/url] ]
      [ [url=m/duYkIR.jpg]Afbeelding[/url] ]


      Bedankt! Mocht nog iemand foto's hebben zie ik ze ook graag. Ik heb even naar buitenzinnig een mailtje gestuurd met of ze nog gemaakt worden. Volgens de officiele site van Ghost wel. :D

      Nathachou

      Berichten: 1264
      Geregistreerd: 13-11-05
      Woonplaats: Den Haag

      Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

      Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:49

      Ik heb een Ghost Flamenco, volgens mij was dit het nieuwste Ghost model :). De wrongen die ik heb zijn verplaatsbaar dmv klittenband.
      Ik heb het zadel nu ruim een half jaar en mijn pony en ik zijn er nog steeds erg blij mee!

      _Evelien

      Berichten: 6281
      Geregistreerd: 21-09-05
      Woonplaats: Breda

      Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

      Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:57

      Hoi! Zijn er hier mensen met ervaring met de Easytrek Classic en Easytrek comfort? Welke vinden jullie beter liggen/zitten?

      Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

      No_No

      Berichten: 6676
      Geregistreerd: 31-03-07
      Woonplaats: overijssel

      Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

      Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:48

      Hoi, ik heb ook een vraag :D

      Wat zijn de ervaringen met mamorifoam (schrijf je dat zo?) Inlagen voor in een pad?

      Maartje1990

      Berichten: 22283
      Geregistreerd: 05-06-06
      Woonplaats: Kessel (Limburg)

      Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:55

      No_No schreef:
      Hoi, ik heb ook een vraag :D

      Wat zijn de ervaringen met mamorifoam (schrijf je dat zo?) Inlagen voor in een pad?


      Memory Engelse woord “geheugen”

      No_No

      Berichten: 6676
      Geregistreerd: 31-03-07
      Woonplaats: overijssel

      Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

      Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:58

      Ja ik zag later dat mijn mobiel een a had geplaats ipv een e

      Maar goed... ik zou graag ervaringen horen *\o/*

      _ENGEL_

      Berichten: 1026
      Geregistreerd: 25-01-11
      Woonplaats: Monster

      Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:17

      _Evelien schreef:
      Hoi! Zijn er hier mensen met ervaring met de Easytrek Classic en Easytrek comfort? Welke vinden jullie beter liggen/zitten?

      Ben benieuwd naar jullie ervaringen!



      Weinig over bekend hier. Er staat er toevallig een op de boktmark en de combi voor haar werkte niet.

      In gangbare maten zijn er testzadels in NL. Helaas 16 inch enkel via de UK. Ben erg benieuwd hoe ze in het echt zijn, zien er wel degelijk uit.

      JoycexEnya

      Berichten: 5951
      Geregistreerd: 11-12-10

      Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:02

      Ik heb de easytrek getest bij Kifrahorses.
      2 jaar geleden , maar 2x meegereden, want ik paste niet in het zadel.
      Afbeelding
      Afbeelding

      Paard staat hier niet recht
      Afbeelding
      Afbeelding

      DubbelFun

      Berichten: 88685
      Geregistreerd: 12-04-01
      Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:03

      No_No schreef:
      Wat zijn de ervaringen met mamorifoam (schrijf je dat zo?) Inlagen voor in een pad?

      Memoryfoam zit ook in de Skitto-pads en die zijn gewéldig !!
      Nadeel in de winter is dat het even moet opwarmen, maar dat is zo gebeurd.

      Wat je vaak ziet is dat het foam niet de juiste luchtdichtheid (density) heeft en dan door opwarmen te dun wordt. Dat is bij de Skito niet het geval. Dat wordt zelfs nog verkocht in een extra kwaliteit speciaal voor de zwaardere ruiters.

      _Evelien

      Berichten: 6281
      Geregistreerd: 21-09-05
      Woonplaats: Breda

      Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:10

      _ENGEL_ schreef:
      _Evelien schreef:
      Hoi! Zijn er hier mensen met ervaring met de Easytrek Classic en Easytrek comfort? Welke vinden jullie beter liggen/zitten?

      Ben benieuwd naar jullie ervaringen!



      Weinig over bekend hier. Er staat er toevallig een op de boktmark en de combi voor haar werkte niet.

      In gangbare maten zijn er testzadels in NL. Helaas 16 inch enkel via de UK. Ben erg benieuwd hoe ze in het echt zijn, zien er wel degelijk uit.


      Die heb ik overgekocht inderdaad. Alleen nu heb ik een vriendin die erg twijfelt tussen de comfort en de Classic dressuur. Ze heeft mijn comfort dus al getest, maar ze zou ook graag de ervaringen willen weten van het Classic dressuur model. Vandaar dat ik het hier even vraag, maar ook weinig bekende mee dus.

      Ik ben erg tevreden over het comfort model die ik nu heb, zit heerlijk, en past erg makkelijk. Ligt op mijn Arabisch Volbloed. Inmiddels dus ook al (eventjes) getest op een PRE, en een Haflinger. Past zich erg gemakkelijk aan. Zal even een foto zoeken. :-)

      *Edit

      Foto’s:

      Afbeelding

      Afbeelding

      Afbeelding

      Carl123
      Berichten: 391
      Geregistreerd: 22-07-17

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:56

      Kent iemand deze zadels? Niet doen veronderstel ik gezien de prijs, maar was toch nieuwsgierig.
      Ik vermoed dat de kussens niet genoeg gevormd zijn en niet zo nauw gekeken is naar de symmetrie, maar dat weet ik dus niet zeker.
      Viel erop toen ik zocht naar een startrekk western.

      https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 3-313-4871

      Http://amreitsport.shopgate.com/category/3232?page=2
      Mocht iemand een boomloos zadel te koop hebben met westernknop of de mogelijkheid om een westernknop op te monteren, laat me aub weten. Mag oud zijn, ik heb budget tussen 350 en 400 euro of eventueel mogelijkheid tot afbetaling.
      Liefst ghost of startrekk

      Sure_lee

      Berichten: 10391
      Geregistreerd: 19-03-13
      Woonplaats: Harderwijk

      Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:17


      Carl123
      Berichten: 391
      Geregistreerd: 22-07-17

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:31

      Sure_lee schreef:
      Ik heb een aantal jaar heel tevreden met deze zadels gereden hoor.
      http://amreitsport.shopgate.com/item/502d323730

      Toen ik uiteindelijk mee budget had, ben ik overgestapt naar een Arizona nut.

      Bedankt voor het delen van je ervaring ;-). Deze in de link heeft precies andere kussens, misschien moet ik er wel voor gaan tot ik wat meer budget heb. Thx ;-)
      Ik ben gewoon bang om de rug te schaden door slecht materiaal, maar rij niet zoveel en ook niet zo lang. Misschien gewoon proberen.

      Kwetal

      Berichten: 4476
      Geregistreerd: 16-02-03
      Woonplaats: Bergschenhoek

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:35

      xGin schreef:
      Zijn er hier toevallig leden met een Ghost Flamenco die mij kunnen vertellen of er Roma of Veneto wrongen bij zitten en misschien een foto hebben van het zadel op hun paard met iemand erop? Heb denk ik 3 foto's gevonden en meer kon ik niet vinden en ze staan nergens met informatie nog te koop. :")


      We verkopen hem inderdaad niet zo heel vaak. Ik heb geen rijfoto's, misschien buitenzinnig wel, maar die is er even een weekje tussenuit.
      Je kunt er wrongen bij krijgen in 2 modellen en die plak je onder het zweetblad... dus je ziet ze niet.
      Afbeelding

      Hierboven een Italy - maar bij de Flamenco ziet het er ongeveer eender uit en zijn, normaal gesproken, de wrongen wat langer en in de vorm van het zweetblad.

      Carl123
      Berichten: 391
      Geregistreerd: 22-07-17

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:41

      Sure_lee schreef:
      Ik heb een aantal jaar heel tevreden met deze zadels gereden hoor.
      http://amreitsport.shopgate.com/item/502d323730

      Toen ik uiteindelijk mee budget had, ben ik overgestapt naar een Arizona nut.

      Thx om mij gerust te stellen, zo fijn, je kan bij dit economische merk ook de breedte van de fork kiezen, en er bestaan hele korte modellen voor mijn kortgerugde paardje.
      http://amreitsport.shopgate.com/item/502d313733
      Ik ga deze bestellen en ondertussen sparen voor een ghost of startrekk of tenzij iemand van ghost mij toestaat om te kopen op afbetaling...

      Duhelo

      Berichten: 28554
      Geregistreerd: 29-05-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:06

      Carl123 schreef:
      Sure_lee schreef:
      Ik heb een aantal jaar heel tevreden met deze zadels gereden hoor.
      http://amreitsport.shopgate.com/item/502d323730

      Toen ik uiteindelijk mee budget had, ben ik overgestapt naar een Arizona nut.

      Thx om mij gerust te stellen, zo fijn, je kan bij dit economische merk ook de breedte van de fork kiezen, en er bestaan hele korte modellen voor mijn kortgerugde paardje.
      http://amreitsport.shopgate.com/item/502d313733
      Ik ga deze bestellen en ondertussen sparen voor een ghost of startrekk of tenzij iemand van ghost mij toestaat om te kopen op afbetaling...

      is het dan niet interessanter om te kijken naar een tweedehands barefoot of ghost?
      dan zit je ongeveer in dezelfde prijsklasse maar kan je die nadien gemakkelijker verkopen.

      https://www.bokt.nl/markt/ad/482908/bar ... art-drytex
      https://www.bokt.nl/markt/ad/472574/bar ... ytexmaat-2
      https://www.bokt.nl/markt/ad/481440/bar ... kee-maat-2
      https://www.bokt.nl/markt/ad/480228/bar ... ist-walnut
      https://www.bokt.nl/markt/ad/474778/bar ... nne-maat-2
      Even de eerste advertenties van de boktmarkt genomen in die prijsklasse.

      Carl123
      Berichten: 391
      Geregistreerd: 22-07-17

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:55

      Hey Duhelo thx om mee te denken. Ik heb verschillende barefoots gereden, maar helaas echt niet mijn ding. Ik heb zelf een startrekk gehad en was telkens een verademing om met dat zadel te rijden to van barefoot..
      Ik weet dat ik nu niet genoeg centjes heb voor een startrekk, de ghost heb ik ook geprobeerd en zat ik er fijn op.
      Helaas heb ik nu absoluut geen 500 euro ter beschikking, de prijs die ik overal tegenkom voor een tweedehandse ghost. Ik ben aan het verhuizen en moet nieuwe auto, weide en huis betalen en moet me echt al weren om dat allemaal rond te krijgen. Mijn paardje moet bewegen want hij wordt te dik anders, ga te voet met hem wandelen, maar om eerlijk te zijn weegt de stress van de verhuis op me en wil me graag eens ontspannen en rijden. Daarom dacht ik dat die goedkope namaak startrekk uit Duitsland misschien iets zou zijn. Het gaat me echt niet om verkopen, maar om geen schade aan zijn rugje te bezorgen. Daarom twijfel ik over dit merk. Ghost heb ik op hem getest en zat echt zalig, vooral door dat verharde plaatje had ik stevig gevoel.

      Maartje1990

      Berichten: 22283
      Geregistreerd: 05-06-06
      Woonplaats: Kessel (Limburg)

      Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:56

      Ik heb mijn ghost voor €300 op de kop weten te tikken.... ff doorzoeken denk ik?