Verliefd op een tinker... wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Verliefd op een tinker... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:30

Stal vosgesangh heeft leuke tinkers... betrouwbare stal

Of leon hier op bokt

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verliefd op een tinker... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:17

De keuze is nu zeker om voor een goed bereden paard te gaan die al aardig wat ervaring op zak heeft. Zit zeker een prijskaartje aan, dat weet ik.
Gelukkig heb ik nog tot zeker april om mijn budget uit te breiden en alles klaar te maken voor mijn toekomstige paard!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:23

cp112 schreef:
Caily schreef:
Of je wel of geen pssm wilt is een keuze die je zelf moet maken, je kan niet per definitie stellen dat niemand dat wilt. Ruim 50% van de Tinkers draagt p1, en dan zijn er nog meer varianten.

CPL is ook zoiets, komt vaak door verwaarlozing of verkeerde leefomgeving. De paarden die daadwerkelijk erfelijk belast zijn, is maar heel klein. Dit is dus zeker geen gebrek van het ras, maar van de houders van de Tinkers. Uitzonderingen daargelaten.

Mok heb je juist meer bij Tinkers met weinig sokken. De sokken beschermen hier tegen. Mits de dieren op de juiste manier gehouden worden.

Veel succes vandaag! Ga vooral kijken voor de klik. En bedenk je als je gevoel bij de jaarling beter is, ga je je dromen on hold kunnen zetten hiervoor? Als je voor de oudere wilt gaan, ga dan ook daadwerkelijk met haar doen wat je er thuis ook mee wilt doen.




Ruim 50%? Waar haal je die onzin vandaan...

Ongeveer 1 op de 5 was de laatste stand van zaken.


De database van laboklin. Een laboratorium wat locaties heeft in vele Europese landen, maar alle gegevens in 1 database (in DL) laat samen komen. Dit is geen onzin, en ook geen viavia, maar zelf gebeld.

Voor de andere typen pssm is het aantal geteste Tinkers nog wat laag, maar tot op heden zit het aantal Tinkers met een variant van pssm2 rond hetzelfde percentage.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Verliefd op een tinker... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:25

Wat een verstandige keuze, TS! Let wel, ook een ervaren paard heeft een karakter. Als ik naar eigen ervaring kijk, zou ik soms liever een jonger paard met minder complex karakter matchen met iemand als jij, dan een ouder paard die voor niets of niemand terug deinst (dus ook voor jou niet). De kunst is om ergens in het midden uit te komen :)