Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8661
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 13:50

ja eerste foto is erg grappig, maar dat dekt de lading van het boek niet. Er zit wel humor in het boek, maar over het algemeen is het meer geen humor.

ik zie wat je bedoelt met turquoise te kinderlijk. Maar alleen zwart of wit, had ik gedaan, maar dan krijg ik een rouwadvertentie gevoel.

Iemand nog andere suggesties?

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:57

Misschien een lichtere blauw/grijze tint?

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:14

En een rode tekst? :)

Kaatastrof

Berichten: 6265
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:18

Rood is erg fel denk ik.

Ik zou eens kijken naar andere boekcovers van paardenboeken en daaruit je inspiratie halen. Zo zal het er gelijk ook wat professioneler uitzien. :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:21


cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:26

Als je een tintje pakt tussen dit blauwe en grijs in? Dus iets grijzer maar wel met een blauwe tint erin?

Persoonlijk stoor ik mij meer aan het woord miscommunicatie :o nu weet ik natuurlijk niet waar het boek precies over gaat maar gewoon communicatie leest mij fijner weg. En miscommunicatie valt daar ook onder.

Maargoed dat is maar een mening van mij hoor. Hoef je natuurlijk niets mee te doen verder :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:33

cp112 schreef:
Als je een tintje pakt tussen dit blauwe en grijs in? Dus iets grijzer maar wel met een blauwe tint erin?

Persoonlijk stoor ik mij meer aan het woord miscommunicatie :o nu weet ik natuurlijk niet waar het boek precies over gaat maar gewoon communicatie leest mij fijner weg. En miscommunicatie valt daar ook onder.

Maargoed dat is maar een mening van mij hoor. Hoef je natuurlijk niets mee te doen verder :D

die vind ik mooi.
communicatie klinkt inderdaad meer allesomvattend

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:35

Als je hulp wil met de kaft, ik ben grafisch vormgever en ik wil wel wat voor je proberen?

8nnemiek

Berichten: 43436
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:39

Ik zou inderdaad eens kijken naar vergelijkbare boeken voor het ontwerp.
Of Maanlicht laten helpen, leuk aanbod!

Ik zou een iets moderner lettertype kiezen. Iets dikker en compacter past vaak net wat mooier op een boek. En inderdaad het blauw, dat lijkt een beetje op een drukfout.
Ik denk dat er echt iets heel moois van te maken is want de foto is al erg gaaf. Wellicht het bootje aan de horizon nog wegshoppen? Dat leidt een klein beetje af zo in zwart-wit.

Een deel van de tekst, het langere stukje, zou misschien ook niet misstaan in het wit ipv zwart. Zou je eens kunnen uitproberen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:14

Leuke foto gekozen.

Wat misschien ook leuk staat als tekst: Naar een waargebeurd verhaal over de communicatie tussen ruiter en paard

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:32

Eigenlijk eens met wat er al gezegd is, een ander lettertype en andere kleur, misschien met meer donkerder blauw of bruin?
En de suggestie om communicatie te gebruiken ipv miscommunicatie is ook een goede. Ken de inhoud niet, maar idd, miscommunicatie is ook communicatie en als in je verhaal de miscommunicatie uiteindelijk over gaat naar goede communicatie, zou je het kunnen overwegen.

Het aanbod van Maanlicht zou ik zeker aannemen, als zij het dagelijks doet, weet je nooit wat voor iets er uit komt wat wel heel goed bij jou en je boek past.
Laatst bijgewerkt door FuGeLiCu op 27-02-19 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:41

Ik volgde al een tijdje in stilte mee, en was heel benieuwd wat het zou worden.
En wat heb je een mooie foto gekozen! Ik vond heel veel foto's mooi, maar dit is toch net wat persoonlijker.
Ik heb je verhaal over je paard toendertijd wel gevolgd. (Callis/Callas, sorry beetje vergeten := )
En wat een super leuk idee om er een boek over te schrijven!
Miscommunicatie vind ik ook niet fijn lezen, maar ook om een of andere reden niet helemaal gepast/niet eerlijk. Ik kan het niet goed zeggen, maar het is te negatief. Probeer gewoon een paar andere leuke tekstjes, wij beoordelen wel. ;)

Wat mij opviel aan de cover is idd dat het blauw wat kinderachtig is, maar ook uit het niks komt.
Misschien leuk om een donkere kleur te pakken, donkerblauw, donker mosgroen, bordeaux rood, en het dan ergens anders terug laten komen, een lijn aan de zijkant of onder en bovenin een lijntje.
Verder vind ik het het mooist om de foto over de hele kaft te hebben, dus als het kan de lucht nog wat uitrekken. Dan lijkt het niet zo veel op een powerpoint dia ;)

En wat @Maanlicht aanbiedt is ook erg leuk! Kan geen kwaad om een poging te wagen.
Veel succes nog verder, en ik blijf zeker volgen!

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:59

cp112 schreef:
Als je een tintje pakt tussen dit blauwe en grijs in? Dus iets grijzer maar wel met een blauwe tint erin?

Persoonlijk stoor ik mij meer aan het woord miscommunicatie :o nu weet ik natuurlijk niet waar het boek precies over gaat maar gewoon communicatie leest mij fijner weg. En miscommunicatie valt daar ook onder.

Maargoed dat is maar een mening van mij hoor. Hoef je natuurlijk niets mee te doen verder :D


Ben het hier mee eens. Miscommunicatie klinkt alsof het sowieso gaat mislukken.

Monique1963

Berichten: 8661
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 17:11

Hey wat een hoop reacties en wat leuk dat jullie allemaal meedenken.

Ik heb nu een brij van reacties in mijn hoofd van jullie en ik weet niet precies wie wat heeft gezegd, maar ik haal even wat kernpunten eruit:

Het woord miscommunicatie valt niet goed bij de lezer. Ok. Wat wil ik eigenlijk zeggen met die zin.
De titel Het tij keren, kan dat, moet 100% blijven. Daar sleutel ik niet aan. Maar deze titel zegt uiteraard niets over de inhoud van het boek. Het kan ook over relatieproblemen gaan.
Daarom moest er per se uiteraard in ieder geval een paard op de kaft. Ik ben heel erg blij met de foto en vind het traject wat een aantal bokkers gedaan hebben om die foto te maken top. Dus foto blijft en ik lees ook dat de meerderheid van de mensen deze foto mooi vindt. Ik ook, dus ook de foto blijft.

Dan heb ik een titel en een paard op de kaft, maar dan weet de lezer nog steeds niet waar het over gaat. Uiteraard komt er een tekst op de achterkant, maar je moet aan de voorkant van het boek gelijk zien wat de lading dekt.

Het boek gaat erover dat ik zo ongeveer alles verkeerd heb gedaan met mijn paard wat je kunt bedenken, wat heeft geleid tot diverse ongelukken en gevaarlijke situaties. En die ervaring wil ik delen, om andere mensen te helpen met mijn ervaringen of hen inzichten te geven. Dus wil ik een ondertitel nemen bij het boek die dekt wat er is gebeurd.

Een waargebeurd verhaal over miscommunicatie met mijn paard, dekt m.i. wel de lading.
Een waargebeurd verhaal over communicatie met mijn paard, dekt absoluut de lading niet.

Ik sta open voor meer suggesties nu jullie een beetje weten waar het boek over gaat.

Over die site met kaften, top, daar ga ik eens op snuffelen.

Over het aanbod van @Maanlicht, nou hartstikke leuk natuurlijk, de reden dat ik het zelf doe, is omdat ik geen budget meer heb om iets te laten doen. Mocht je nog steeds willen helpen Maanlicht, wil je me dan pb'en?

En ook las ik nog een fijne suggestie dat de kleur van de letters uit de lucht gegrepen leek omdat die kleur verder nergens terugkomt. Goede tip.

En ik zag de kleur bordeaux langskomen, vind ik ook een heel mooie kleur, ga ik ook eens mee spelen.

Hoop niet dat ik een tip of suggestie vergeten ben, jullie waren zo hard gegaan met reacties.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:26

Mischien iets in de trend van:
Een waargebeurd verhaal over hoe ik heb leren communiceren, samen met mijn paard.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 27-02-19 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:29

Het woord miscommunicatie komt mij zo negatief over. En dat rijmt dan weer niet met de titel "het tij keren".

Misschien een iets andere zinsconstructie?

Jolliegirl

Berichten: 32991
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:31

Als je de letters iets lichter maakt.. Dus wat zachter, is het al super. Een grijstint erdoor bijvoorbeeld.



Wat een leuke reacties allemaal verder. Blij om te lezen dat iedereen de foto zo gaaf vind.
De bootjes vond Mo juist leuk, bewust laten zitten dus.

Er is op het origineel volgens mij nog wel ruimte met de lucht. Dus als dat nog veranderd moet worden hoor ik dat graag :D

Monique1963

Berichten: 8661
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 17:48

Het tij keren, dan dat?

Een verhaal hoe je plat op je bek kunt gaan als je niet goed naar je paard luistert.

LOL. Zoiets?

Monique1963

Berichten: 8661
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 17:49

Het tij keren, kan dat?

Mijn relaas over hoe ik leerde luisteren naar mijn paard

cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:52

Monique1963 schreef:
Het tij keren, kan dat?

Mijn relaas over hoe ik leerde luisteren naar mijn paard



"Hoe ik leerde luisteren naar mijn paard" is wel een mooie

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:55

of.. hoe ik leer te luisteren naar mijn paard...aangezien het nog een ongoing proces is

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:57

Het tij keren, kan dat ?

Mijn verhaal over hoe mijn paard en ik elkaar leerden begrijpen.

Is dat wat ??

Monique1963

Berichten: 8661
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 18:20

jibberjabber schreef:
Het tij keren, kan dat ?

Mijn verhaal over hoe mijn paard en ik elkaar leerden begrijpen.

Is dat wat ??


nee, dat is te lief. De lezer moet weten dat de fout bij de mens ligt.

EmptyWords schreef:
of.. hoe ik leer te luisteren naar mijn paard...aangezien het nog een ongoing proces is


Het is inderdaad nog steeds gaande, maar bij 'Hoe ik leer te luisteren naar mijn paard' heb ik het gevoel dat de lezer kan denken dat het een soort handboek is over hoe te luisteren naar een paard en het is beslist geen handboek hoe het moet. Aangezien ik alles fout doe.

"hoe ik leerde luisteren naar mijn paard" is dan korter en beter denk ik dan wat ik had

Avalanche

Berichten: 16134
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:56

Monique1963 schreef:
Het tij keren, kan dat?

Mijn relaas over hoe ik leerde luisteren naar mijn paard

Ik vind deze wel mooi :) klopt ook wel met wat ik gelezen heb.

Al vind ik niet dat je alles verkeerd hebt gedaan hoor Mo. Heel veel dingen die jij hebt gedaan, zouden met heel veel paarden gewoon kunnen, alleen kon het met de jouwe niet :)

Maar ik vind dit wel goed, want je deed denk ik eerst wat je geleerd had, en toen je erachter kwam dat het met Callas zo niet werkte, ben je het anders gaan doen :)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:41

Monique1963 schreef:
Het tij keren, kan dat?

Mijn relaas over hoe ik leerde luisteren naar mijn paard


Deze vind ik ook het mooist tot nu toe!
De titel maakt nieuwsgierig. Het nodigt mij uit tot lezen. Bij de andere titels had ik dat niet.