[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:17

frits heeft de lente in z'n bol hihi

gister wilde ik na dat de bijrijder gereden had op eros klimmen.daar had ie geen zin in en bleef maar drentelen.kon niet eens een meter bij m in de buurt komen of hij liep weer aan.poging maar gestaakt,morgen een nieuwe poging,dan rijden beide dames dus dan is ie extra moe.alhoewel,bij eros weet je t nooit

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:26

Lol! Fijn gereden meissie?

Balen Ellie. Maar bij mij had ie pech gehad..ik was gewoon opgestapt.

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:33

kon trapje niet eens neerzetten,hij bleef maar lopen.bijrijder is er weer opgestapt en heeft m nog uitgestapt.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:40

Shelly, stapje voor stapje en veel geduld gaat het je lukken. Het vertrouwen moet even groeien.

En die Eros, morgen weer een dag. Hier ook alles op z'n tijd en dan komt het goed. Geduld.

Tinkers zijn echt geweldig. Maar de meeste zijn ook echt niet makkelijk. En hebben een gebruiksaanwijzing die ze helaas niet bij zich dragen of meegeleverd wordt. Maar met geduld en wederzijds respect heb je een gouden paard. Duurt even maar dan heb je ook wat.

Ik ben zo blij dat Wendy (lesgeefster) en ik het op onze manier met Storm hebben aangepakt. Als je bekijkt hoe hij veranderd is. Zowel met rijden en omgang als zijn karakter. Heb nu een maatje voor het leven. Nergens maar dan ook nergens bang van. Deinst nergens voor terug. Heeft super veel respect voor me(en ik heel veel voor hem) en kan ook nog eens geweldig lopen. Door heeel maar dan ook echt heeeel veel geduld hebben we hem zover gekregen. Hij was echt gevaarlijk toen we hem net hadden. En ik heb vaak gedacht: wat hebben we gekocht. Had ik dan toch moeten luisteren en niet op m'n gevoel af moeten gaan.

En wat ik ook heel vaak heb gedacht: ik dacht dat we een SLOME tinker hadden gekocht. Geen andalusier in een gevlekt lompe verpakking hahaaa.

Maar nu durf ik er een kind op te zetten en zo het bos in te lopen. Zolang ik in de buurt ben is hij braaf en doet hij erg zijn best. Op wat voor gebied dan ook. Maar gelukkig blijft het een draak. En dat maakt hem zo leuk. Hij blijft ondeugend. Echte kwajongens streken, maar zo veilig en vertrouwd. Heerlijk die Tinkers.

Woody heeft een heel ander karakter. Vind ik moeilijker. Als hij het niet snapt blokkeerd hij. En als hij schrikt springt hij een stapje opzij. Maar daar werken we aan. Hij is ook pas een half jaar bij ons en moet nog 6 worden. Weet zeker dat we die over een jaar ook niet meer terug kennen.

Mandyy

Berichten: 30497
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:49

Nientsje, hoe ging je rijles bij je nieuwe instructeur?

Ellie, wat een irritante streek. Hopelijk morgen beter.

''Slome Tinker'' wordt idd vaak gedacht. Laatst was er ook een hoefsmid die over Mac zei zooo dat is een vlotte. Euh hoezo altijd dat beeld dat ze sloom zijn? :\
Dierenarts was er vorige week en die stond versteld van zijn leeftijd, zag hij even niet aankomen. :))

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:49

Haha Bones is best traag, maar mijn andere echt niet hoor. Misschien zijn z'n ballen te zwaar en loopt hij daarom gewoon langzaam :')

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:53

Whahaaa dat zal het zijn Chimello hahaaa

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:54

_/-\o_ ik ga stuk. Zn ballen e zwaar. Arme boner!

Ellie. Idd morgen weer een dag. Maar pietlut weet ook wel precies bij wie hij het moet uitspoken he. Boefje!


Ja de meeste denken slome domme tinkers. En waarom ze dat denken? Ze komen er iig van terug zodra ze de mijne meemaken ♡

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:14

Leuke Boner foto :=

Jammer Ellie!

Tinkers zijn zeker niet sloom :D
Mijn vroegere verzorgtinker was een springkanon haha

Rijles was leuk! Hele aardige instructeur. Heb van hem al meer geleerd in 1 les dan in 25 lessen van die andere :=

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:18

Ai. Dan is deze wel een heeeeel stuk beter!nu maar gauw op examen!

TTheOS
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-06-15
Woonplaats: West-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:56

Boner,... _/-\o_

Onze Anna-Belle poseert graag,... weet niet of jullie veel foto's hier leuk vinden, nu ik vind het fijn nu en dan een fototje te zien passeren,.. Iemand trouwens tips om een wat schuchter paardje wat meer vertrouwen te geven? Ze is natuurlijk nieuw hier en wil haar vooral niet forceren, ze komt zelf aandacht zoeken maar van zodra ze een hand ziet bewegen maakt ze rechtsomkeer,... Eens je ze vasthebt is ze ontzettend lief en plakt ze bijna tegen je om wat harder geborsteld of gewreven te worden,...
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:41

HahA arme boner :')

Fijn nietsje dat de les beter bevalt!

Haha dacht eerst zelf ook dat tinkers slome beesten waren waar niks in zat. Tot xaffier op mijn pad kwam. Spring bom haha.

Jane mooie foto's trouwens nog van storm. En idd hopelijk komen we stapje voor stapje verder, misschien helpt het nu toch al dat we ook op de grond bezig zijn. En zal vast ook wel weer mindere dag komen. Maar voor nu ben ik erg tevreden.

Mooie foto Tim.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:04

Idd een mooie foto. Wij houden wel van foto's!

Tips voor meer vertrouwen? Veel in de hand hebben werkt t beste meestal

Poosje81
Berichten: 21212
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:32

Hengsten zijn vaak iets luier :j
Maar tinkers sloom :n

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:06

In hengsten vaak iets luier?! Echt??!! Ik ben helemaal niet van de hengsten hahaaa (kwa paard dan hahaa). Maar we weten nu ook waarom......he Chimello hahaaa.

Toch grappig die slome Tinkers hahaa. Waar komt het eigenlijk vandaan. Want degene die erving met een tinker hebben vonden ze echt niet sloom.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:06

Sorry voor de type fouten hahaaa. Stomme foon

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:37

:wave: Altijd fijn als je een dag scherpe zon + geen zonnebril mag "betalen" met een fikse hoofdpijn. Ging er gisteren mee naar bed en stond er ook net zo hard weer mee op. Bijlezen wordt even niks... %)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:44

Haha yep :P

Guess is ook lui! Erger nog dan Bones. Maar mijn dames eeeecht niet.

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:57

Frits is heel wisselend.. Op vreemd terrein gilt hij alles bij elkaar en is hij bijna niet te houden. Mocht dat hele actieve eraf zijn, dan is hij erg braaf en doet hij zijn ding :)

Op buitenrit is hij redelijk rustig. Totdat we door de waterbak zijn geweest, dan is het soms weer een bommetje. Ik vrijwillig veel bij een accommodatie hier in de buurt en ik heb al genoeg mensen gehad die Tinkers verschrikkelijk vinden. Zo had een vriendin van mij een gesprek met de parcoursbouwer over haar Fries. Nou dat was toch wel erg, die waren niet geschikt om te rijden maar alleen voor de kar. Ik nam het voor haar op en toen vroeg die man; wat voor een paard rijd jij dan? Dus ik gaf aan dat ik een Tinker reed. Nou dat was nog erger dan een Fries :')

Achja sommige (oudere) mensen moeten het denk ik eerst zelf maar eens ervaren. Voordat ik Frits had, had ik ook nooit iets met een Tinker gedaan. En na onze eerste rit, die dramatisch was, wist ik direct dat ik verkocht was :)

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:58

chimello schreef:
Haha Bones is best traag, maar mijn andere echt niet hoor. Misschien zijn z'n ballen te zwaar en loopt hij daarom gewoon langzaam :')


Heb geprobeerd bij Gi een turbo in de bouwen dmv castratie, heeft ook niet erg geholpen :Y)

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:03

JoanneE schreef:
chimello schreef:
Haha Bones is best traag, maar mijn andere echt niet hoor. Misschien zijn z'n ballen te zwaar en loopt hij daarom gewoon langzaam :')


Heb geprobeerd bij Gi een turbo in de bouwen dmv castratie, heeft ook niet erg geholpen :Y)

Je hebt een ballenhouder voor paarden :j Die wordt gebruikt bij hengsten met zeer grote ballen... Misschien loopt ie daarna wat sneller :')

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:05

_O- _O- _O-

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:07

Sheryn fijn dat je weer lekker aan de slag kan met Boner := Lekker weer rijden :j

Ik heb gisteren ook weer overheerlijk gereden, wat ben ik toch blij met het weer en het feit dat het langer licht blijft. De paarden lopen beter en fijn in de buitenbak :)

Gisteren voor het eerst dit jaar (tweede keer ooit) thuis in de buitenbak gereden. Ook was ik die klote martingaal beu en heb ik die eraf gelaten :+ Wat ging het goed zeg, af en toe als een lama in de tölt(dat is toch tussen stap en draf :+ ?) door de bak. Maar na een dikke tien minuten ging het ongelofelijk goed +:)+ Nu een kwestie van verder opbouwen -Devin heeft een peesblessure gehad en heeft een jaar bijna niks gedaan en zijn nu in zijn "revalidatiefase"-

Keltic is een beetje te dik geworden de afgelopen maanden en heeft 0,0 conditie, dus voor we weer lekker kunnen dressuren moet hij eerst een beetje conditie weer opgebouwd hebben. Maar opzich heb ik niks te klagen en loopt hij erg fijn maar is hij gewoon flink wat bespiering kwijt geraakt waardoor hij zijn oefeningen wat moeilijker/zwaarder vindt. We gaan dit gewoon weer lekker rustig opbouwen.

Daarna nog een 20min met Indy gereden en wat is dat toch een heerlijk paard <3 Ze moet nog ongelofelijk veel leren maar ze werkt graag voor je als ze eenmaal doorheeft dat je de leider bent *\%/* Ze probeert me nog wel eens uit zeg maar, maar dat boeit me niet want ik heb tijd en energie genoeg. Ik ben toch altijd diegene die wint, ik heb het doorzettingsvermogen van een Terrier als ik me ergens in vastbijt laat ik niet meer los. Indy ging nog wel eens stilstaan om vervolgens mij uit te lachen en te zeggen ik ben klaar en doe geen F*CK meer. MAakt niet uit wat ik deed ze bleef gewoon staan, ik reed niet met zweep omdat het nog niet eerder nodig was. Nu dus wel, alleen van de zweep wordt ze vervelend en loperig dus was de tip van mn juf om spoortjes aan te doen. Dat gaat super, in het begin was ze even wat onwennig maar ze pakte het goed uit. -ze kan nog niet fatsoendelijk galopperen, ik ben haar de galophulpen aan het aanleren- Ze galopeerde zelfs rechtsom bij poging 3 al aan en even later gelijk bij poging 1 *\o/* +:)+ Linksom gaat dat trouwens een stuk beter, daar is het vaak al de eerste keer dat ze goed aanspringt!!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:11

TurboTinker schreef:
_O- _O- _O-

Stallion support heet dat :j

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:20

Fijn allienda! Ik gisteren ook voor eerst de buitenbak verkend op deze stal. Hebben we nog niet eerder in gereden. Meneer vond het maar wat spannend.