[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:28

Ik heb gisteren zo fijn gereden! <3 Niet met zijn hoofd bezig geweest, veel figuren en overgangen gereden. Uiteindelijk kwam hij zelf naar beneden zonder sterk te zijn en liet hij gelijk los. Na de galop was ik dat kwijt. Heb toen wel zelf geprobeerd hem iets naar beneden te krijgen en toen dat lukte (helaas niet zo fijn als daarvoor) ben ik direct gestopt. :D

Een stalgenoot had ook de eigenaresse geappt dat het er zo goed uitzag, super fijn om te horen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:36

Ik doe cheana nu nog geen deken op.
Alleen onderkant hals en borst geschoren.
Als ik de zijkanten scheer doe ik mijn licht gevoerde deken op. Hopelijk is die voldoende. Anders een 100 grams erbij kopen. Voor de winterkou heb ik een 200 grams

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:33

Marieke! Ja heerlijk, vind het wel spannend allemaal hoor :D
Ja haar wondjes gaan mooi dicht
:)
Morgen even rustig aan de longe.. ivm met de ostheopaat en dan zien we wel verder. Ik moet nog veel doen voor de verhuizing :')

Mouse krijgt juist wel een deken dit jaar.. :)

Fijn dat je zo goed gereden hebt mandy!

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:35

fijn dat je lekker gereden hebt mandy :) Ik heb Nikki niet onder een deken vorig jaar wel in twijfel gestaan. is nu al een beertje maar ze zweet nu met deze tempraturen niet alleen met rijden.
Spannend kimley een verhuizing zal wel fijn zijn dat je vaker naar haar toe kunt :)
Gister weer ons buitenritje gemaakt. bij ons de weg uit staat in het land zon rol die je achter de tractor kunt doen. nis spannends aan zou je zeggen. maar nikki zag het als een monster. :oo draaide om en zou vluchten gelukkig kon ik haar meteen omdraaien tot 5 keer aan toe. laten zien en praten maar kreeg haar er niet langs. ben afgestapt en met de hand er naar toe gegaan. aanlaten ruiken en om heen lopen. toen was er niks meer aan de hand. op de terugweg vond ze het weer eng. toen haar er wel langs gekregen maar ze wou ook wel naar huis dan gaat het makkelijker. toch er nog een paar keer bij langs gelopen. zou je zeggen dat ze dat dan eng vind. een rammelende aanhanger of zo geeft ze dan niks om

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:06

Mouse heeft ook al genoeg haar.. en staat nu uiteraard ook nog zonder deken :)
Maar ik wil wel een deken op deze winter als het nat word.

Verhuizing.. ja heel spannend!
Hoe gaat ze zich gedragen op de trailer.. hoe gaat ze het daar vinden? Heel benieuwd!

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:53

Vandaag Mousey weer even aan de longe gehad na de behandeling. Even lekker spiertje oprekken en beentjes strekken :D

Afbeelding

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:08

ziet er goed uit kimlley. hoe is het met haar wondjes? vanmidag buiteritje gemaakt met nikki brave meid.
morgen heeft ze vrij, ga een nieuw hoofdstel voor haar kopen andere heeft ze de keelriem van vernield

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:54

Ja die zitten weer zo goed als dicht :D
Hopelijk zondag weer even rijden :)

Heerlijk zo'n buitenrit! En lekker shoppen!
Ik moet werken morgen :(

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:27

Kimley schreef:
Ja die zitten weer zo goed als dicht :D
Hopelijk zondag weer even rijden :)

Heerlijk zo'n buitenrit! En lekker shoppen!
Ik moet werken morgen :(


oh dat is minder, 1 voordel ze hebben het toch ovr slecht weer :D

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:52

OleJon schreef:
Kimley schreef:
Ja die zitten weer zo goed als dicht :D
Hopelijk zondag weer even rijden :)

Heerlijk zo'n buitenrit! En lekker shoppen!
Ik moet werken morgen :(


oh dat is minder, 1 voordel ze hebben het toch ovr slecht weer :D


Morgen mag het regenen!
Zondag zonnetje en droog _/-\o_
Daar teken ik voor :D

Kodyy

Berichten: 94
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:23

Ik doe ook geen deken op, tenzij ze het koud krijgt maar daar ga ik niet vanuit! Zadel nog niet geprobeerd, net de juiste maat fork binnen gekregen dus morgen passen. Nog nooit een boomloos zadel gehad dus ben beniewd.

Lekker die buitenritjes nu het weer wat beter is, heb gister ook een stuk gewandeld met Luna :) Fijn mandyy dat je zo snel al resultaat merkt!

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:00

Jullie hebben gelijk met de regen. Ik baal er wel van, voor mij is zaterdag een vrije dag. ;)

Vanochtend een nieuwe telefoon gehaald. Kon abbonement verlengen. Blij! :):)

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:29

Feike staat onder een 0 grams regendeken tegenwoordig.

Hier nog steeds veel chaos dus weinig reacties... sorry

Leuk Mandy! Welke telefoon heb je?

Ik heb woensdag de Samsung S8 gekregen. Geweldig toestel <3

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:40

Ik heb de s8 al vanaf dat hij uit is :D

Ik wacht nog even met deken, vind het nog veel te warm :)

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:31

Mandyy schreef:
Ik heb gisteren zo fijn gereden! <3 Niet met zijn hoofd bezig geweest, veel figuren en overgangen gereden. Uiteindelijk kwam hij zelf naar beneden zonder sterk te zijn en liet hij gelijk los. Na de galop was ik dat kwijt. Heb toen wel zelf geprobeerd hem iets naar beneden te krijgen en toen dat lukte (helaas niet zo fijn als daarvoor) ben ik direct gestopt. :D

Een stalgenoot had ook de eigenaresse geappt dat het er zo goed uitzag, super fijn om te horen.


Wat super fijn zeg <3 ! Geeft altijd zoveel motivatie en blijdschap als een training goed gaat!

Kimley schreef:
Het is voor mij 5 min bij mijn werk vandaan. Ipv elke keer een halfuur. Zo kan ik lekker elke dag heen en elke dag met haar bezig zijn :)
Er zijn gewoon wat dingetjes die me storen op mijn huidige stal en daarom is het beter een plek te zoeken die voor mouse en mij nu het beste is.


Wat super fijn joh! Veel plezier alvast op jullie nieuwe stekkie! Ik weet heel goed hoe verademend het kan zijn om naar een andere stal te verhuizen!

Kodyy schreef:
Ik was even druk met mijn scriptie, volgende week inleveren!

Sterkte nientsje!

Mooi het zadel en het hoofdstel kimley. Zuur dat ze dan nu net wondjes heeft..
Wel verstandig dat je dan een stapje terug gaat mandy, als je er geen lol meer aan hebt is er ook niks aan. Heb je ook les of helpt de eigenaar je?

Ik heb gister een barefoot atlanta opgehaald. Mevrouw was te dik voor het huidige zadel met een xxl boom :') Hopen dat deze wel past, kan ik eindelijk rijden *\o/*


Scriptie inmiddels ingeleverd? Waar ging het over? :D

En tof! Foto's van zadel op paard? :))

Kimley schreef:
Helaas niet kunnen rijden.. mouse had weer wondjes op de zadel plek.. ruzie gehad met een ander :roll:
Hopelijk van het weekend.
Kon ook geen longeersingel om.. dus dan maar zo!

[ [url=m/oy9d29.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zadel en hoofdstel samen <3

[ [url=m/biuSlt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sjiek! Eyecatcher hoor Kim!

---

Ennnn om even te reageren op het dekenverhaal! Bell is vandaag geschoren (yesyes helemaal bloot!). Ze zat mega dik in d'r vacht en was na een kwartiertje rijden al kletsnat van het zweet. Ze staat nu onder een 0 grams, wordt het van de week kouder gaan we naar 150 grams! Is de eerste keer dat ze geschoren is en ze was echt zo mega braaf! In de namiddag hadden we schriktraining. In het begin was een grote wapperende vlag wel spannend, maar vervolgens wilde ze graaaag uittesten of ze de vlag, paraplu en het zeil kon opeten. :j

@Kim, heb je trouwens al gereden met je set? Ik ben zo benieuwd naar foto's op Mousey!

Wij hebben sinds gister ook een nieuw zadel (ik ga derest van 2017 op water en brood leven denk ik om weer maximaal te kunnen sparen :') ). Ik had eerst de Barefoot London voor haar. Eerste maand ging het echt super met rijden, echter kreeg ik door dit zadel steeds meer te kampen met lichamelijke klachten, zo ernstig dat ik de laatste weken vaak huilend van de pijn in rug en heup eraf stapte. :(:) Country Mill kwam voor 8 stalgenootjes gister en heb even gemaild met ze of ik er nog bij kon en of ze wat zadels mee konden nemen.

Ze heeft echt een mega korte rug en ik heb best wel billen. Zadelpasser heeft haar eerst lichamelijk bekeken en hij was heeel erg te spreken over haar. Ik mocht er trots op zijn zei hij! Eerst het oude zadel van een stalgenootje geprobeerd, een Knight Rider. Te lang én te smal. Kwam hij met een Massimo Dressuur aanzetten, lag heel goed op haar, echter voelde het voor mij alsof ik op een houten plank zat en ik werd in dezelfde positie gedrukt als met mijn Barefoot.

En toen was hij daar <3 ! Een Euroriding Diamant. Echt werkelijk waar, hij ligt zo perfect! Zowel op haar rug als hoe ik er in zit. Geweldig! Morgen ga ik er voor het eerst mee trainen in de bak. Het verschil was tijdens het proefrijden al gigantisch groot. Ze ging echt waaanzinnig lopen. Nageeflijk, ruime passen. Ze gebruikte goed haar achterhand. Ik ben blij!!

Heb echt even een zware periode gehad, vader is geopereerd en dat gaat helaas niet zo goed nu. Ook met school is het heel druk, maar zoals het er naar uit ziet mag ik in februari afstuderen. :D

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:59

Thanks voor je complimenten :D
Ja het is heel spannend allemaal.. een nieuwe stal, maar ik denk dat dit voor ons als combinatie wel het beste is nu :)
Nee, nog niet gereden met hoofdstel en zadel als combi :(
Mouse had wondjes.. en momenteel ben ik snot verkouden dus weet niet of ik het morgen trek om te gaan rijden :)

Sterkte met je vader. En fijn dat je ook eindelijk een fijn zadel hebt gevonden!

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:47

Nientsje schreef:
Feike staat onder een 0 grams regendeken tegenwoordig.

Hier nog steeds veel chaos dus weinig reacties... sorry

Leuk Mandy! Welke telefoon heb je?

Ik heb woensdag de Samsung S8 gekregen. Geweldig toestel <3

Leuk altijd hè een nieuwe telefoon?
iPhone SE in het roze. <3

Mac heeft nu ook 0 grams deken op.

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:48

Wat fijn zon perfect zadel! Sterkte met je vader. :(:)

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:16

Sterkte met je vader.

Gaaf nieuwe mooie goed passende zadels.

Hier ook een iPhone SE roze!!

Het is hier een beetje druk. Druk met bedrijf en privé. Maar alles gaat goed.

Storm doet het super en Woody ook. Silvy is hem nu eigenlijk zelf aan het doorrijden hahaa. Zo gaaf om te zien.
Wat me ook zo super trots maakt is dat Silvy met haar 10 jaar ook het grondwerk, lange lijnen/teugelen en zo wil leren. En dat ook zelf wil. Zo trots. Ze doet het echt heel goed.
Afgelopen woensdag zijn we voor het eerst na onze lessen (toevallig na elkaar) samen te paard naar huis gereden. Gezellig zat ze op Woody te kletsen en ik heel gespannen op Storm. Doodeng. Mocht natuurlijk niets gebeuren. En er gebeurde ook niks, yijaaa!! Zo gaaf!! Dit willen we langzaam uitbreiden tot een buitenritje.

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:31

Goed bezig hoor jane!

Kodyy

Berichten: 94
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:48

@ Dominique nee nog niet ingeleverd helaas toch weer te druk met andere dingen geweest :')
Mijn onderzoek gaat over financiele uitbuiting bij ouderen! Fijn dat je eindelijk een goed zadel hebt voor jullie allebei. Moet je ook nog examen doen of een onderzoek? Sterkte met je vader!

Mooi is die de samsung s8, ik heb nog de s6 maar mag helaas nog niet verlengen haha. Super jane en leuk vooruitzicht dat jullie straks samen op buitenrit kunnen!

Luna met haar nieuwe zadel <3
Afbeelding

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:18

Oeh knappe Luna! <3
Hier gelongeerd, was al duizelig en kapot na het poetsen dus ik hoop van de week alsnog te kunnen rijden voor we gaan verhuizen zaterdag :)

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:11

Mooie foto,s komen er weer voorbij!
Oeh succes kimley hopelijk vandaag btr!

Knappe luna kody!

Fijn dat het zo lekke r gaat jane top!

Sterkte met je vader dominique hoe gaat het met hem inmiddels?

Hier wou ik ook.de 0gr op doen masr hij is al nat.. dus vandaag even kijken nr een droog moment, is nog niet zi koud maar toch..
Zou weer wat actiever posten!

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:59

Hoi allemaal..
Betsy en ik leven ook nog :D
Even een periode gehad dat ik alleen maar meelees, maar zal weer eens wat actiever worden hierzo :o
Met ons gaat het super, ik neem haar vaak mee als handpaard, ze is natuurlijk 5 jaar en nog overbouwd, door teveel rijden ben ik bang, dat ze straks niet meer groeit, dus via handpaard kan ik haar conditie opbouwen zonder belasting op haar rug, en dit gaat echt super. :D

Ik doe geen dekens op, ik rijd haar nauwelijks en als ze bezweet is, goed uitstappen en als het zweet koud voelt kan ze zo de wei weer op :) Doe het al jaren met mijn fjord zo, vorig jaar wel geschoren, maar dat kwam omdat we toen een stal hadden en een binnenbak.

Gaaf dat western zadel, ik wil voor Betsy denk ik ook western gaan rijden, is voor ons beide denk een goede disipline, voor Betsy het ontspannnen lang en laag, ze is zo gespannen, zeker met de wind van gisteren was alles eng. En voor mij het loslaten, met mijn fjorden niks aan de hand, durf ze makkelijk los te laten, bij Betsy vind ik dat gewoon moeilijk, geen idee waarom, gewoon bang de controle te verliezen.

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:46

Hier krijgt ze pas een 0 grams op als het tegen de 0 graden aankomt :)
Vandaag nog steeds snot verkouden.. normaal is maandag mijn vrije dag maar die heb ik juist deze week ingeruild voor de zaterdag ivm met verhuizen van mouse :')