[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:37

Hier ook geen wedstrijden. Zullen denk ik ook niet komen. Ben echt geen wedstrijd typ. :P


Elano's haren waren rond de koker nat, net als de achterbenen, zaten druppels aan. Denk dat ie niet goed heeft uitgeschacht.. Of stomweg tegen de wind in zitten plassen ofzo :')
Maar iig nooit eerder gezien. Hebben die van jullie dat ook wel eens? Was niet doorweekt of iets, gewoon paar haren nat en druppels.


Voor de tweede keer gaan wandelen vandaag. Hij dacht even zelf te kunnen beslissen en kreeg in het begin even praatjes. Hij wilde liever terug naar de kudde. Hij maakte zelfs een mini stijgertje.. Hij heeft het geweten. :+
Maar oké.. Snap het wel, kudde is veranderd dus dan is alles sowieso even anders en spannend. Mevrouw tinker beschermde hem helemaal in het land.. :oo


Toen we de hoek om waren was er niks meer aan de hand. Ook langs de drukke weg gelopen en over gestoken. Moesten even wachten tot stoplicht groen was en dat deed hij keurig! De andere zebrapad is zonder stoplicht en toen kwam een auto heel dichtbij (volgens Elano), maar liep keurig door. Dus heel braaf en goed van hem! :D
Hij vond het nog wel spannend, maar luisterde goed. Auto's, tractoren, fietsers en voetgangers waren weer geen probleem. :D

Alleen wat hij met witte stenen heeft? Strepen e.d op de weg is niet erg. Maar als er een paar klinkers wit zijn, die vreten je op! :+

Morgen heeft hij vrij. Kan ie even bij komen van alle indrukken. En misschien wat meer wennen aan de kudde. Denk dat dat ook beetje meespeelde in zijn gedrag van vandaag.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:53

Ik moet zaterdagochtend drastisch de sokken van Ciarra wassen ivm de wedstrijd.

Ik was eerst ook helemaal niet van het wedstrijd rijden, maar vind het nu toch wel leuk om te doen.

Ciarra vind die grote witte blokken altijd heel raar tijdens het buitenrijden.

Vanmiddag lekker kunnen rijden, bak was nog beetje hard maar was goed te doen. Even de proefjes gereden, nu niet meer doen want anders denk ze heel de tijd mee, niet zo handig...
Heb wel een lekkere tijd om te starten 12.35 voorlopige tijd.

Ze liep niet helemaal hoe ik haar hebben wilde, maar het kan niet altijd goed gaan... we hebben wel wat foto's van vandaag, zijn niet zo bijzonder of heel mooi ofzo...
Afbeelding

Jammer dat ze hier net kantelt..... vond de foto wel mooi
Afbeelding

Halstrekken.... hier scoorde we altijd een 4 voor tijdens de proef omdat mevrouw niet wilde zakken.. zou dit een voldoende zijn?
Afbeelding


Afbeelding

haar manen zijn niet heel erg recht }:0
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:52

Mooi beeld hoor. Ze volgt je hand mooi bij het halstrekken. Houd die impuls erin met halstrekken. Had ik wel eens dat hij enorm terug kwam. Halstrekken is ons sterkste punt haha.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:05

Knappe Elano!!

Iris jullie gaan volgens mij wel erg lekker +:)+ Ik zou alleen proberen het neusje nog iets eruit te rijden. Halsstrekken is altijd een drama voor Keltic ik geloof dat we met een 3 in de B begonnen en nu afgelopen wedstrijd de L2 afsloten met een 7!! Onze eerste 7 *\o/* Ik was voorheen ook niet zo van de wedstrijden maar het geeft me wel motivatie en een doel met rijden en lessen. Dan moet ik uiteraard de gezelligheid van de NSvT wedstrijd niet vergeten _/-\o_

Gisteravond weer gereden, we kunnen de binnenbak niet sproeien ivm het vriezen. Gevolg is dat de bak onwijs stoffig is. Na 2 paarden rijden leek het wel of ik uit de sahara kwam := Ik mag verder niet klagen, we kunnen in ieder geval rijden. Ik sta te springen voor de rijles morgen, zoals het uitziet ga ik nu iedere week met 2 paarden een uur lessen ~~}> Lekker trainen, heerlijk. Gisteren was even bikkelen, ik merk dat de paarden last van de kou hebben. Ze zijn vreselijk stijf en dwars :Y) en het duurt een half uur voordat ze zich overgeven aan me.

Merken jullie nu ook zo'n verschil met rijden nu het wat kouder is?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:35

Ja Allienda vreselijk!! Xaffier komt echt niet fijn door zijn hals. Maandag duurde het 3 kwartier voor ik dacht ja nu laat je los.
Ik dacht echt dat t aan mij lag

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:06

Ik rijd ook liever niet zonder iemand in de buurt. Ik ben ook wel een stuk voorzichtiger geworden, heb te veel nare dingen gehoord en gezien. Vroeger ging ik wel vaak alleen buiten maar dan vroeg de boer altijd welke kant ik op ging, dat wist ie waar die moest zoeken als het paard alleen terug kwam :').
Heb laatst de saferider app geinstalleerd, die houdt bij waar je bent en kan iemand waarschuwen af als je lang stilstaat en niet reageert.

Gijs wordt een beetje dik.. Ik doe eigenlijk te weinig met hem (ik wil eigenlijk dat ie 4x per week loopt, maar het is nu 2 a 3 x per week). Met en vroege donker en de kou heb ik ook zo weinig energie. Komt na de feestdagen wel weer goed, dan hoef ik niet steeds het halve land voor alle 'semi-verplichte' familie bezoekjes :x. 3x sint en 3x kerst is best wel vermoeiend!
Gelukkig vind hij het zelf allemaal wel best. Hij is vrolijk en zit goed in zijn vel. Vind het leuk als ik wat met hem doe, maar is ook tevreden met enkel wat kroeltjes. Ik had verwacht dat hij wat stijf en/of onstuimig zou zijn, maar met longeren gisteren was hij juist mooi soepel door zijn lijf en deed hij écht heel erg zijn best <3, braaf mannetje. Lekker buiten uitgestapt en dan is ie zo relaxed dat ie vergeet zijn voeten op te tillen :+

Kimley

Berichten: 9162
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:27

Ja hier ook enorm stijf.. duur best lang voor ze loslaat :)
Ik hoop dat ik haar vandaag weer even kan longeren, even kijken hoe de bak er bij ligt :D

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:07

brave gijs!!
allienda, ja en nee haha ene keer gaat het juist veel beter als we weinig doen ander weer niet.

hopelijk ook wat doen vandaag met paardje

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:32

Zijn er hier ook mensen die endurance rijden?

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:06

Woody was vandaag ook echt stijf. Hij is nog best moeilijk los te krijgen. Maar daar werken we hard aan. Storm is ook wat stijf maar als je die een paar keer achterwaarts zet en kleine stukjes lang en laag laat draven is hij vrij snel los. Vooral dat achterwaarts doet wonderen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:19

Xaf vandaag al iets minder stijf, kan best van het koude weer komen dan.

Kimley

Berichten: 9162
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:44

Mouse is de laatste tijd zo sloom en anders.. at ook slechter maar heb vandaag de oorzaak gevonden denk ik.

Haar voortand zit los, heel los en zit nog tegen de nieuwe aan. Daar zal ze dus last van hebben (gehad)!

Vandaag nog steeds niks kunnen doen.. bovenste laagje ban 3 a 4 cm was ontdooid maar daaronder nog bevroren.
Hopelijk morgen even losgooien en dan longeren :)

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:32

Hier geen last van stijf, vind haar met de afgelopen temperaturen juist fijn.

Vanavond les, ben benieuwd. Even puntjes op de i... maar nu eerst op manlief wachten voor het eten....

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:32

Marieketv nee geen endurance hier lijkt Me wel erg leuk, heb er de tinker ook wel voor. Wie weet ooit! Jij plannen?

Fijn dat woody beter ging aan het einde.

Shelly fijn dat hij minder stijf was vandaag.

Oeh mouse aan het wisselen!

Les ze iris!! Ging het goed?

Hier vandaag wat leuke dingen gedaan met plastic.
Zo wat een bange paarden hebben we ....... Nou ZE wouden er niet meer af. Kom wapperen wat ik wou

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:49

Geweldige foto's. Vooral die plastic "etende". Hahaa. Woody pakt ook alles vast met z'n mond. Hahaaa

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:09

Ja grappig he!! Het liefste scheurt hij het kapot! Haha op fb heb ik wat filmpjes gezet die kan ik niet niet plaatsen. Althans geen idee hoe dat moet

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:12

Endurance lijkt me wel erg leuk. Kom alleen niet zo ver denk ik haha

Leuk met dat zeil heb ik ook wel eens gedaan

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:17

Geweldige foto's met het plastic :D
Endurance lijkt me wel leuk.
Wil denk ik volgend jaar eens in de probeer klasse kijken of het wat voor ons is.

Word in mei 1 lekker dichtbij georganiseerd :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

Mag je dan nog in groepsverband starten? Wellicht wil ik dan wel mee

Kimley

Berichten: 9162
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

Wat een leuke foto's anita!

Ja mousey alweer aan het wisselen.. dit keer haar voortanden. Achter was ze al gewisseld en nu dus voor, wat apart was volgens de tandarts want meeste paarden doen het andersom :')

Dus ze zit dichter bij de 4 jaar dan bij de 3. :)
Eind december komt de tandarts weer.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:46

Ja lessen ging goed, veel dingen weet ik wel maar is fijn als het even gezegd word zodat je er jezelf bewust van bent op het juiste moment. Stukje wijken mee gepakt, ging boven verwachting van Mn instructrice dus dat is altijd fijn. Stukje krachttraining op de achterhand vind ze wel een dingetje maar ze doet het wel.

Langzaamaan gaat het steeds beter! Nu op naar zaterdag! Als ik zelf niet stop met ademen komt het goed haha.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:16

Ik was startklaar voor endurance. Tot alles gebeurde. Haha
Wie weet volgend jaar.

Zojuist cowboy magic in mijn haar gesmeerd. Mijn haar is te lang. Allemaal knopen die ik er lastig uit krijg. Nu is het glad en zacht. Zaterdag wel naar de kapper :+

cp112

Berichten: 14741
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:35

Hier juist totaal geen last van stijfheid bij Noedel. Die is nog nooit zo fijn geweest als op dit moment. Superfit, veel go, een lijf dat meewerkt en hij lijkt het nu eindelijk in zijn koppie ook te kunnen bolwerken.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:15

Wauw. Klinkt goed allemaal. Fijn dat noedel het nu ook geestelijk aankan. Dat is bij Storm ook wel een dingetje. Maar ook daarin moeten ze groeien.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:39

Wat fijn Chantal gaat dan vast weer super van t weekend!

Ik ga er heen zonder verwachtingen. Verwacht geen hoge ogen te gooien.