[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:31

Ik gebruik ze ook niet. Mocht ze zich echt gaan aantikken of strijken oid ga ik er eens overna denken :)

Paarden benen zijn hard hoor.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:55

Iris92 schreef:
Gewoon lekker zo laten, werkt hier het beste. Niet teveel toevoegen aan de sokken enzo.

Zal ik me nog voorstellen of weten jullie wie ik ben?


ja voorstellen is leuk! ik ken je geloof ik nog niet,

ook hier geen beschermers

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:00

Vandaag weer fijn gereden met Cas, machine die naast ons het zand gelijkt trekt = geen probleem! Even kijken en meneer rijdt gewoon weer verder. Daarna ook even het trailerladen geoefend omdat ik toch tijd zat had en er echt mijn tijd voor wou nemen. Hem zover gekregen om 2x op de trailer te gaan, met veel geduld en zonder enige stress! We komen er wel maar voor nu ben ik vooral héél erg trots want ik weet hoe veel vertrouwen dit kost voor hem :+:

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:28

_Dominique schreef:
Jullie hebben helemaal gelijk, thanks! :D

Haha ik ken je volgens mij nog niet alleen! :))

Hebben jullie trouwens kogelbeschermers/peeskappen/springschoenen voor jullie Tinkers? Gaat dat niet schuren met die sokken etc? Mocht ik dalijk met haar een sprongetje willen maken wil ik wel beschermers om voor het geval dat. Weet niet of die van mij het daadwerkelijk ook nodig heeft.

Ik heb wel pees beschermers voor. Vorig kaar had ik ijzers en vond ik het zelf wat veiliger en nu heb ik ze enkel nog om met springen of cross op concours.
Afbeelding
Hier zie je ze wel dit zijn de Harry's horse elite. Ze zitten xaffier perfect. Ideaal voor tinker benen.

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:20

Hoi hoi

Ik zoek een dressuurzadel met diepe zit en veel wrong voor op mijn tinker. Ik zie Door de bomen het bos niet meer. Het is de bedoeling dat deze niet te duur is en na het volledig inrijden 1 evt op maat.
Hebben jullie nog namen voor me?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:12

Ik zal mezelf dan maar even voorstellen, heb je vragen, stel ze gerust.

Ik ben Iris, 24 jaar, getrouwd en wij wonen in Sleeuwijk. Samen hebben wij 2 honden, een Amerikaanse Stafford van 2,5 en eentje van nu 8 maanden.
In 2013 samen Romeo gekocht, helaas vorig jaar november plotseling overleden. In december vorig jaar heb ik Ciarra gekocht.



Ciarra is een hele lieve, maar ook gevoelige merrie van mei 2011, 1,50 hoog. Op de kleinste dingen kan ze heel erg reageren ( bijv. Andere laarzen ). Onbeleerd gekocht, veel tijd, bloed, zweet en tranen erin gestopt, maar sinds juni hebben we een startkaart en zijn we inmiddels B+7. Ook rijden we lekker veel buiten en springen we zo nu en dan!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:15

bumper schreef:
Hoi hoi

Ik zoek een dressuurzadel met diepe zit en veel wrong voor op mijn tinker. Ik zie Door de bomen het bos niet meer. Het is de bedoeling dat deze niet te duur is en na het volledig inrijden 1 evt op maat.
Hebben jullie nog namen voor me?


Sorry ik kan je niet helpen, heb zelf ook veel zadel geprobeerd maar een barefoot loopt ze het fijnst onder, heb nu de lexington.

Poosje81
Berichten: 21218
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:18

Iris, kom je ook keer bij ons starten? Welkom hier!

Qua zadels, das zo lastig en persoonlijk....

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:25

Leonoor schreef:
Iris, kom je ook keer bij ons starten? Welkom hier!

Qua zadels, das zo lastig en persoonlijk....


Willen wel, heb alleen geen eigen vervoer dus ben afhankelijk. Heb bij ons op stal 4/5 wedstrijden per outdoorseizoen. En verder probeer ik t lopend af te kunnen, maar soms heb ik een lief vriendinnetje net zoals aanstaande zaterdag, dus moet misschien wel keer te regelen zijn.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:42

Zadels is altijd lastig, ik heb een fijn zadel maar is wel aan de prijs.

Clocloken wat stoer is die Cas, super hoor!

Ze heeft Joey vandaag even in het bos gereden hij vond het geweldig!

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:53

Ik moet ook nog een goed zadel.

Mijn vriendin rijdt haar nu met haar eigen zadel, en die ligt goed :)
Daarmee schiet ze er ( tot nu toe ) ook niet mee vandoor..

Twijfel zelf heel erg tussen of zo'n zadel of toch een barefoot.. :o

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:54

Ik heb nog een barefoot London te koop voor de liefhebber. Is bijna 3 jaar oud. En ziet er nog top uit. En het is compleet met pad met inlages en er zitten 2 pommels bij.

Vandaag met Storm gelest. Wat is het toch een kanjer. We kennen de traver, appuyement in draf. Maar de schouderbinnenwaarts......tjonge......heb een stomme rechterhand hahaaa. Vandaag even in stap aan gewerkt om dat op te lossen. En ik denk dat ik hem nu te pakken heb hahaaa. Zo irritant als je goed weet wat je fout doet maar het er gewoon niet uit kan krijgen hahaaa.

Ook m'n nieuwe sjabrak binnen.
Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie? Best gaaf he!!!

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:08

Oja dat was ik vergeten. Geen boomloos. Ik kan er niet op zitten helaas. Baal er van want dat leek me nu juist de oplossing.

Morris01 haha je zegt fijn zadel maar duur, maar noemt het merk niet

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:09

Oja dat was ik vergeten. Geen boomloos. Ik kan er niet op zitten helaas. Baal er van want dat leek me nu juist de oplossing.

Morris01 haha je zegt fijn zadel maar duur, maar noemt het merk niet. En Kimley welk zadel heeft je vriendin? .

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:53

Mijn vriendin heeft een JC saphir dressuur zadel. 17.5 inch. Boommaat weet ik zo niet :)

Laughy

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Weert

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:16

Zo! dat hebben we ook weer allemaal gehad :P

Maandag heeft Murphy uiteindelijk een pallet gesleept, en de volgende keer gaan we waarschijnlijk de kar er al bij pakken (dan mag eerst iemand anders voor paard spelen en met de kar door de wei gaan lopen _/-\o_ )

vanmiddag de zadelmaker nog op visite gehad, zadel wat we nu hebben ligt eigenlijk best goed :') hebben er nu een iets breder kopijzer in gedaan, en ik mag een pad gaan zoeken waar er van die inlages in gestopt kunnen worden, omdat het zadel voor mijn gemak, achter iets verder omhoog zou mogen liggen, en dikkere kniewrongen ook voor mijn eigen gemak (en kwam er dankzij de zadelmaakster achter dat ik er op de 1 of ander manier nu 1 kwijt ben... :') ),
Oké prima dan morgen maar eens een bezoekje aan de ruitersportzaak brengen :P
Ik heb nu overigens een 17,5 inch. wintec veelzijdigheids zadel, met nu dus een blauw kopijzer erin.

Ik rijdt trouwens mijn tinker wel altijd met peesbeschermers om, ik heb zo'n lekker lomp exemplaar wat zichzelf aantikt namelijk... zowel voor als achter, voor tikt die zich aan en achter strijkt hij met de benen langs elkaar af (alleen in galop overigens, gevalletje balans nog niet altijd even goed :P ) moet door het strijken ook van die strijklappen hebben die helemaal om het been gaan, die met maar aan 1 kant een stuk plastic draaien namelijk om zijn been heen en dan zit het beschermde aan de buitenkant van zijn been...

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:48

Ik moest er ook heel erg aan wennen aan m'n boomloos, had eerst de Londen. Maar moet zeggen dat ik er nu als een huis in zit en moeite heb met gewone zadels.
Ik heb nog wel een JC Saphir vzh te koop 18 inch, brede boom, maar je wil dressuur...

Jane2, mooi sjabrak! Past er goed bij!

Wat goed van Murphy! *\o/*

Leonoor waar kan ik de data en plaats vinden?

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:59

Ja dressuur! Haha.

En 18 inch is ook te groot voor haar rug..

Ze is heel breed, rond maar ook heel kort :)

Ik heb voorlopig toch geen geld voor eigen zadel dus kan nog lekker door twijfelen :D

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:02

bumper schreef:
Oja dat was ik vergeten. Geen boomloos. Ik kan er niet op zitten helaas. Baal er van want dat leek me nu juist de oplossing.

Morris01 haha je zegt fijn zadel maar duur, maar noemt het merk niet


Ik heb een Fryso

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:50

Jane2 schreef:
Ik heb nog een barefoot London te koop voor de liefhebber. Is bijna 3 jaar oud. En ziet er nog top uit. En het is compleet met pad met inlages en er zitten 2 pommels bij.

Vandaag met Storm gelest. Wat is het toch een kanjer. We kennen de traver, appuyement in draf. Maar de schouderbinnenwaarts......tjonge......heb een stomme rechterhand hahaaa. Vandaag even in stap aan gewerkt om dat op te lossen. En ik denk dat ik hem nu te pakken heb hahaaa. Zo irritant als je goed weet wat je fout doet maar het er gewoon niet uit kan krijgen hahaaa.

Ook m'n nieuwe sjabrak binnen.
[ [url=m/VbiDpB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/99RhZ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie? Best gaaf he!!!


Wow dat is weer eens wat anders! Heel gaaf!

morris01 schreef:
Zadels is altijd lastig, ik heb een fijn zadel maar is wel aan de prijs.

Clocloken wat stoer is die Cas, super hoor!

Ze heeft Joey vandaag even in het bos gereden hij vond het geweldig!

[ [url=m/plByIp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk zeg, wat kijkt ie vrolijk! <3

Iris92 schreef:
Ik zal mezelf dan maar even voorstellen, heb je vragen, stel ze gerust.

Ik ben Iris, 24 jaar, getrouwd en wij wonen in Sleeuwijk. Samen hebben wij 2 honden, een Amerikaanse Stafford van 2,5 en eentje van nu 8 maanden.
In 2013 samen Romeo gekocht, helaas vorig jaar november plotseling overleden. In december vorig jaar heb ik Ciarra gekocht.



Ciarra is een hele lieve, maar ook gevoelige merrie van mei 2011, 1,50 hoog. Op de kleinste dingen kan ze heel erg reageren ( bijv. Andere laarzen ). Onbeleerd gekocht, veel tijd, bloed, zweet en tranen erin gestopt, maar sinds juni hebben we een startkaart en zijn we inmiddels B+7. Ook rijden we lekker veel buiten en springen we zo nu en dan!


[ [url=m/XLBZKA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Mavbvs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VXnXRd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NI0cr0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i8U6Oy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom!! Wat is ze mooi! Dacht eerst even dat het die van mij was, afgaande op het hoofd, kleur en voorste sokken. :')

Afbeelding

Shelly21 schreef:
_Dominique schreef:
Jullie hebben helemaal gelijk, thanks! :D

Haha ik ken je volgens mij nog niet alleen! :))

Hebben jullie trouwens kogelbeschermers/peeskappen/springschoenen voor jullie Tinkers? Gaat dat niet schuren met die sokken etc? Mocht ik dalijk met haar een sprongetje willen maken wil ik wel beschermers om voor het geval dat. Weet niet of die van mij het daadwerkelijk ook nodig heeft.

Ik heb wel pees beschermers voor. Vorig kaar had ik ijzers en vond ik het zelf wat veiliger en nu heb ik ze enkel nog om met springen of cross op concours.
[ [url=m/czUi1w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je ze wel dit zijn de Harry's horse elite. Ze zitten xaffier perfect. Ideaal voor tinker benen.

Thanks voor je reactie!

Ik vind jullie trouwens zo'n toffe combi! Ik ga jou foto's voortaan laten zien als mensen tegen mij zeggen dat ik springen met een Tinker kan vergeten. :))

--

Zo, gister een enorme shock te verduren gehad. Iemand (vraag me niet wie..) heeft met een schaar een pluk uit Tinkerbell haar staart geknipt.. :n Het was/is overduidelijk geknipt, niet geschuurd oid. Links zag je goed dat pluizige geschuurde, rechts overduidelijk een geknipt stuk. Gewoon vanaf bovenaf.. Echt ik ben/was zo ontzettend kwaad en link. Ik kan er niets meer aan doen nu, we weten niet wat er is gebeurd of wie het heeft gedaan en laten de waarheid in het midden. Maar hoe griezelig is het idee dat er iemand met zijn of haar fikken aan je paard heeft zitten kloten.

Per direct ook onder dr staart gekeken of we niet wellicht te maken hadden met die bekende beul.. Maar gelukkig had ze geen verwondingen oid.

Ook ben ik er achter gekomen dat ik een heus springtalent heb gekocht want Tinkerbell is nu tot 3 keer toe over een hek van minimaal 1,20 m gesprongen, 1 keer over een stroomdraad ter hoogte van 1 m ongeveer. En nu ze 24/7 op het land staat, 2 keer over het stroomdraadje van ongeveer 50/60 cm gesprongen..

De ''hogere sprongen'' hebben plaatsgevonden doordat ze werd opgejaagd door grotere paarden. Die in het weiland weet ik niet, kan ook door opjagen zijn. Staat nu met 1 groot paard en 7 shetlanders..

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:55

Haha, ja het voorste gedeelte lijkt inderdaad.
Weet je zeker dat ze gesprongen is? Ciarra kruipt namelijk op haar knieën onder draden door..... Stroom erop is echt wel een dingetje voor haar, zeker als ze hengstig is anders staat ze binnen no time bij d'r grote vriend in de wei...

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:58

Het zijn dubbele stroomdraadjes zegmaar, ook zodat de kleinste er niet onder door kunnen.
Het hoge hek van min 1,20 is een stalen/ijzeren(?) boerenhek dus daar kan ze ook niet onderdoor zijn gegaan..

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:08

Haha Dominique dat mag hoor. 'Moet je even op Facebook de pagina Xaffier, kwam,zag en overwon liken. Daar plaats ik geregeld wat foto's op.

Gadver wat naar. Ik ben blij dat ik zoiets nog niet heb meegemaakt.

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:28

Ik heb op Betsy een barefoot cherokee erop met een L pommel, alleen drukt die op de schoft, als ik breder neem gaat die meer drukken maar een smallere is te krap.

Springtalentje zeg ook vervelend natuurlijk. Ik gebruik geen peesbeschermers weet niet of ze gaan passen want wil eel eens springen en crossen en bij cross zijn ze verplicht. En wil de sokken niet afscheren ofzo

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:33

Lekker dan Dominique..
Mouse had ook plukken uit haar manen en staart geknipt toen ze naar NL kwam.
Waarschijnlijk klitten, die er gewoon uit geknipt zijn toen.

Wel jammer dat dat moet gebeuren zeg :(

Ik ga straks weer naar stal, we gaan weer bezig met rijden :o