[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:14

Veel plezier Clocloken!!

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:35

Dankje :)

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:35

@iedereen met oude foto’s: wat een heeerlijke plaatjes zeg! Echt heel zoet! <3 Hier geen baby foto’s van Tink helaas!

@Missanita, wat super dat de trail zo leuk was, gave ervaring! Super leuke foto’s ook haha :))

@Clocloken, fijn dat alle veulens weer gechipt en geschetst zijn, gaat daar nou veel tijd in zitten? En fijn dat Casanova zo de goede kant uit gaat! Leuk ook voor de verandering dat je broer er eens op heeft gereden. Heel veel plezier met je paar daagjes weg!

@Kimley, gaaf touwhalster, staat dr mooi! <3

@Jane2, Wat betreft de Tinkers uit Ierland hier heb ik er 1. Ik merk er eigenlijk niet zo veel van, ze vindt alles best en laat ook bijna alles toe. Zit er goed over te twijfelen om haar deels te scheren van de winter.. Lastig.

@Shelly, helaas ik woon in den haag!

--

heeehoi iedereen! Hoe is het hier?

Na lang wikken en wegen besloten om een Youtubekanaal te starten. Super leuk om later terug te kijken en vind het gewoon een ontzettend leuke bezigheid. :))

Sinds vanochtend staat de eerste video erop en vanmiddag ga ik een shoplog opnemen. :D

Abonneren jullie ook? https://www.youtube.com/channel/UCD9OYt ... lr2ClxjpYw *\o/*

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:00

Hihi leuk Claudia! Er zijn maar een handjevol mensen die van mij Gijs mogen rijden. Hij doet voor anderen ook zijn best :j. Hij heeft zonder zadel wel meer mensen op zijn rug gehad, dan kan je iedereen er zo op laten klimmen, hij vind het allemaal wel gezellig en sjokt dan braaf zijn rondjes :') .

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:06

Lekker stukje gewandeld
Afbeelding

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:06

Weet hier iemand hoe het nu zit met de paspoorten?
Storm heeft een nederlands paspoort en ook nederlandse chip.
Woody heeft een belgisch paspoort en nederlandse chip.

Ik heb me op horse event bij het tinker stamboek ingeschreven. (of hoe dat heet). Een vrouw stond daar met de Batti en nog wat spullen. Ik kon me bij haar inschrijven maar ze kreeg de formulieren niet gevonden. Toen heeft ze mijn gegevens genoteerd maar ik heb er verder niks meer van gehoord. (waarschijnlijk is ze alles kwijt hahaaa)

Weet iemand hier er meer over?

Poosje81
Berichten: 21217
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:16

Jane2 schreef:
Weet hier iemand hoe het nu zit met de paspoorten?
Storm heeft een nederlands paspoort en ook nederlandse chip.
Woody heeft een belgisch paspoort en nederlandse chip.

Ik heb me op horse event bij het tinker stamboek ingeschreven. (of hoe dat heet). Een vrouw stond daar met de Batti en nog wat spullen. Ik kon me bij haar inschrijven maar ze kreeg de formulieren niet gevonden. Toen heeft ze mijn gegevens genoteerd maar ik heb er verder niks meer van gehoord. (waarschijnlijk is ze alles kwijt hahaaa)

Weet iemand hier er meer over?


Stuur me maar even een pb, dan kan ik er achteraan. Je hebt Noëlle gesproken op HE, maar ik vermoed niet dat ze de gegevens heeft verloren hoor, zo zit ze niet in elkaar.

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:41

Vandaag weer met mouse bezig geweest met rijden.
Ze doet het zo braaf! Zelfs met deze enorme wind.
Even wat screenshots uit een filmpjd gemaakt, alleen draf want stap vind ik niet zo interessant op foto's :')
Ze heeft alleen nog paniek momentje met eerste keer aandraven. Dan zet ze alles vast en schiet ze weg.. maar dat komt wel goed!

Ik ben dit niet zelf, iemand anders rijd haar voor mij. Gelieve geen commentaar op de ruiter.

Zo trots op die pony <3

Afbeelding

Afbeelding

En klaar :+:

Afbeelding

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:30

Wat knap van Mouse! Ziet er goed uit hoor!

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:54

morris01 schreef:
Wat knap van Mouse! Ziet er goed uit hoor!


Ja lieverd is het <3

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:15

Morris is sinds vandaag trekkerproof verklaard :D

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:56

Haha heerlijk nuchter ! _O-
Die van mij is ook zo heerlijk nuchter.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:07

Haha wat leuk!! Braverik!!

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:00

Was echt zo grappig mijn kwpn-er liep helemaal te flippen en morris stond als een dooie te kijken :O

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:59

Een echte tinker die Morris hahaa. Waarom je druk maken als je gewoon kan eten hahaa. Heerlijk.

Thanks Leonoor, alles is geregeld. Lidmaatschap en op naam schrijven. Jihaa, onze Tinkers staan geregistreerd.

Vanmiddag lesje op Woody. Heb er zo'n zin in. Krijg steeds meer een band met hem. Maar Storm blijft op nr 1 hahaa. De klik met hem is onbeschrijfelijk.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:58

Veel plezier Jane, geniet van je les!

Ik ga vanmiddag weer naar Joey, ze rijd hem sinds gisteren in de rijbak dus dat betekent dat er een stuur op zit :D ben benieuwd, misschien dat ik het kan filmen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:17

Haha nuchtere Morris

Veel plezier Jane!

Zo op naar stal. Rijden en dan vast wassen en vlechten voor morgen

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:10

Woody doet het super goed. Je merkt dat ik erg slecht is ingereden. En dat hij erg onzeker is. Ben blij dag we besloten hebben om hem opnieuw te beleren. Ik ben nu voor de tweede keer erop blijven zitten naar huis na de les. Dat is een stukje zandpad, weg oversteken op fietspad, 15meter ongeveer en dan weg oversteken de inrit in. Ging super. Beetje schrikachtig maar niks geks. Hij is dan ook erg onzeker maar doet het allemaal wel.

Ook weer met het scheerapparaat aan de gang geweest. Bij Storm nu 6 haren op z'n borst kunnen scheren. Man man wat kan hij boos worden hahaaa. Maar uiteindelijk toch gelukt om hem stil te laten staan met af en toe een trappend voorbeen hahaa. (Ik stond links en hij trapte rechts, hij weet dat hij me niet mag raken hahaa) maar wel met een mega chagrijnig hoofd hahaa. Geweldig karakter heeft die draak.
Daarna ook met Woody geoefend met scheren. Hij vond het zo spannend. Eng geluid maar liet hij ook wel gewoon toe. Hij heeft nu een prachtig hoofd zonder baard en maantop hahaa. Z'n oren vond hij niet zo grappig dus die maar zo gelaten. Maandag even knippen. Dus dik tevreden vandaag over de Tinkers.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:28

Fijn dat het zo goed ging Jane! Wel jammer dat het mis is gegaan bij het beleren, dan kan je idd beter weer helemaal bij de basis beginnen zo te horen is Woody wel werkwillig dus komt vast goed!

Vandaag weer bij Joey geweest, ze heeft hem voor de 2e keer in de rijbak gereden en dat ging super goed met het longeren leek hij nog een beetje onzeker maar zodra ze er op zat was dat helemaal weg, stap draf en galop zit er in iedergeval op! Hij maakte in de galop wel enorme sprongen, waarschijnlijk is hij thuis na 3 passen aan de overkant :D toch maar aan manlief vragen of we de bak kunnen verlengen 8-)

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:49

Wauw, Joey gaat goed zeg. Fijn.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:25

mouse deed het ook goed zeg!! helemaal vergeten te zeggen, hoe groot is ze eingelijk?

joey doet ook goed zijn best!!
nog een stukje kunnen filmen?

jane2 watis er precies misgegaan? wel erg fijn dat hij vertrouwen in je heeft. en dat komt vast goed!!

shelly21 veel plezier vandaag laat je evne horen hoe het ging?

vandaag paddy los gelogeerd in de bak hij had er zin in en was heel braaf! deed alles met volle overtuiging.! dat maakt me weer erg blij!!
zijn sokken beginnen weer te groeien van achteren jippie!! en zijn manen gaan ook gestaag door *\o/*

fot van mijn knappe tinks

Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:05

Ja morgen gaan we weer bezig met het rijden !

Gisteren liep ze heel fijn aan de longe, er racede hier en daar wat gillende kinderen langs de bak met skelters en toeters en bellen. Lekker mak maken :D
Brave merrie :o

Mouse is 1.42, maar haar kont staat hoger haha.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:27

Massanita, voor zover ik weet zijn wij zeker de 3e eigenaren van Woody (6 jaar). De vorige eigenaar heeft hem van een manege gekocht en heeft hem maar 3 maanden gehad. Ik denk dat woody naar de manege is gegaan om te beleren. Zoiets van: laat hem daar maar lopen en dan kan hij alles. Woody loopt met zijn rug weggedrukt en zijn hoofd omhoog, gooit zijn tong over het bit en als dat niet lukt hangt zijn tong er aan de zijkant uit. Had totaal geen ontspanning onder het zadel. Vandaar ook de onzekerheid bij hem. Nu krijg ik steeds meer ontspanning, zijn tong is waar hij hoort te zitten. En hij begint in de gaten te krijgen dat hij zijn hals kan laten zakken zonder dat er in zijn mond getrokken wordt. Hij is als een plank zo recht. Maar dat heeft gewoon tijd nodig. En die krijgt hij ook. We gaan op een heel rustig tempo de knopjes er op nieuw opzetten. Zonder te trekken en te schoppen. Gewoon op stem en gewicht. En met veel grondwerk (rechtrichten,ontspannings oefeningen).
De stap gaat erg goed. Hij vind het ook super leuk. Oortjes naar voren zodra ik erop stap hahaaa. In draf is hij nog wat onzeker. Gaat of heel hard of slingert door de bak. Maar dat komt ook wel goed. Hij heeft er nu plezier in en dat is het aller belangerijkste.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:59

Zo te horen gaat dat helemaal goed komen Jane!

Mag ik hier trouwens ook mee kletsen?
Sinds gister ben ik ook de trotse eigenaresse van een tinker :D
Splash is zijn naam.

Vandaag voor het eerst buiten met zijn nieuwe vriend.
Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:20

Welkom! Wat een knapperd :)