[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:44

Fijn clocloken!

Vandaag even lekker hoofd leeg maken, en een boswandeling gemaakt :o

Afbeelding

Ze past gewoon het touwhalster van mijn vorige C pony _O- _O-

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:08

Ja super fijn!

En wat leuk zo'n boswandeling en het touwhalster staat haar wel super goed! :D

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:34

_Clocloken_ schreef:
Ja super fijn!

En wat leuk zo'n boswandeling en het touwhalster staat haar wel super goed! :D


Wij staan hier op 800 meter van het bos, echt heerlijk!
Ja haha, maatje pony is het :')

Maar ze was wat stout.. hele tijd willen omdraaien, slaan met de voorbenen en n beetje steigeren..
Ze wou graag terug haha.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:40

o stoute mouse!! vind je dat niet eng? het scheelt natuurlijk als ze makkelijk te houden is of niet, haha

net even gereden , ging wel lkkr even btje loswerken meer niet aangezien afgelopen zondag al een beste rit was! hij was wonderswaar niet stijf, we hebben voornamelijk ook gestapt maar goed was toch wel een stukje, ik heb de kifra pad uitgetest vandaag. hij bleef zowaar goed liggen en is niet strak getrokken.

jullie nog plannen?
hij slaapt liever.... <3
Afbeelding

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:53

Snurkie snurkie :z

Oh stoute Mouse! >;) :oo Pittige tante! dát mag niet!

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:00

Eng..? Ja nouja wel een beetje spannend want tja op een losrennend paard zit ik niet te wachten :+

Maar. Ze is heel gevoelig dus je kan niet zomaar even een tik geven van hey kappen nu..! Dan is ze direct een paar meter verder.. en dan moet je ook echt even rustig op haar af komen want dan is ze even bang voor je. Ik weet niet wat ze hebben gedaan daar in ierland maar ze heeft de nodige klappen gehad denk ik :oo

Maar ze is opzich wel goed te houden hoor, maar ik denk dat ze gewoon aan het uitproberen is :)

Verder is het een enorm broekzak paard! Komt altijd naar je toe, echt een lief dier !
Ze mag van mij na het werk altijd even rollen in de bak, dan zit ik in de bak en dan is het vaak dit <3 :


Afbeelding

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:04

Die Mouse, hahaaa. Zo moeilijk als je naar de baas moet luisteren hahaaa.

Super dat de pad zo goed bleef liggen. En wat een heerlijke slaap hoofd heeft die knapperd.

Gisteren even snel met Storm gereden. Wilde eigenlijk behoorlijk trainen maar raakte aan de klets met een mede ruiter hahaa. Op de terug weg naar huis bedacht ik me dat ik wel eens van stap naar galop kon aanspringen. Nou....whaaaa....dat kan Storm dus ook. Maar volle race vooruit en gaan met die banaan. Hij heeft zijn balans in de galop gevonden en gaat nu steeds harder. En dan is de rem ook iets moeilijker te vinden met al die enthousiastme hahaaa. De draak!!

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:16

Hihi die Mouse had blijkbaar andere plannen!

Storm had er ook zin in blijkbaar! Fijn dat het zo goed gaat met de galop!

Wat een lieve foto missanita




Ik ga straks op Morris een ritje maken, lekker het pad af achter de boerderij en dan even crossen in het land, hij heeft de afgelopen dagen veel bakwerk gedaan dus wel lekker voor de afwisseling.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:18

a dat scheelt , ja daar zit soms nog een hele geschiedenis achter ivm ierland , mijn vriendin heeft het ook wel eens over haar merrie die soms hele bizarre dingen/angsten heeft. maar komt uiteindelijk ook goed .. fijn dat je haar verder prima houd, paddy kan echt door je heen walsen als hij wil! zonder pardon haha inmiddels doet hij het niet meer bij mij , 1 voordeel daarom was hij zo goed in paardenvoetbal, mensen kegelt hij zo aan de kant , dus dacht dat hij dat ook wel met de bal zou doen ..haha

haha wat fijn jane2!! ja ze zijn wel ondeugend soms.. rijd je in een andere bak? of wou je op buitenrit gaan trainen

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:25

missanita84 schreef:
a dat scheelt , ja daar zit soms nog een hele geschiedenis achter ivm ierland , mijn vriendin heeft het ook wel eens over haar merrie die soms hele bizarre dingen/angsten heeft. maar komt uiteindelijk ook goed .. fijn dat je haar verder prima houd, paddy kan echt door je heen walsen als hij wil! zonder pardon haha inmiddels doet hij het niet meer bij mij , 1 voordeel daarom was hij zo goed in paardenvoetbal, mensen kegelt hij zo aan de kant , dus dacht dat hij dat ook wel met de bal zou doen ..haha

haha wat fijn jane2!! ja ze zijn wel ondeugend soms.. rijd je in een andere bak? of wou je op buitenrit gaan trainen


Ja mouse heeft ook van die vreemde angsten..
Komt allemaal wel goed!

Nou als ze haar krachten wist :')
Maar zodra je een brul of een rukje aan het touw geeft is het direct klaar omdat ze daar best snel van onder de indruk is.. ergens best sneu.

Maar ik doe nu lekker alles zoals ik het altijd deed, borstels over het paard in de poetsbak gooien :')
Tja went ze maar aan hoor haha ! Ik ben een beetje gek.. maar daar worden ze mak van :D

Leuk al die vorderingen! Lieve foto's ook :)

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:27

lol met je knol is toch altijd leuk!! heerlijk vind ik dat

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:43

Kimley schreef:
Eng..? Ja nouja wel een beetje spannend want tja op een losrennend paard zit ik niet te wachten :+

Maar. Ze is heel gevoelig dus je kan niet zomaar even een tik geven van hey kappen nu..! Dan is ze direct een paar meter verder.. en dan moet je ook echt even rustig op haar af komen want dan is ze even bang voor je. Ik weet niet wat ze hebben gedaan daar in ierland maar ze heeft de nodige klappen gehad denk ik :oo

Maar ze is opzich wel goed te houden hoor, maar ik denk dat ze gewoon aan het uitproberen is :)

Verder is het een enorm broekzak paard! Komt altijd naar je toe, echt een lief dier !
Ze mag van mij na het werk altijd even rollen in de bak, dan zit ik in de bak en dan is het vaak dit <3 :


[ [url=m/G4Diep.jpg]Afbeelding[/url] ]


In Ierland krijgen ze inderdaad soms de nodige klappen... Velen hebben daar een stok (zoals bij de koeien) en wanneer het paard dan bijvoorbeeld voorbij hen stapt, trekt, krijgen ze een tik. Zo is ons Fancy Lady nog steeds bang van borstels want daar zit een houten stok aan.

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:09

Ja ze is echt heel gevoelig en inderdaad soms van die stomme angsten..
Maar daar werken we aan !

Ze vertrouwt me wel volledig. Heb nog nooit zo'n eerlijk paard gehad <3

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:16

missanita, ik rijd in de bak bij de buren. Zij hebben een pensionstal en daar mag ik gebruik maken van de buiten-, binnenbak, roundpen,extreme mountain trail park enz. Ook doe ik met hun mee met ontwormen en enten. Scheelt een hoop in de kosten. De tinkers staan bij mijn ouders. Rijd daar de inrit af, 15 meter over straat (fietspad) en dan zandpad in en ben bij de pensionstal. Kan van daaruit ook gelijk het bos in. Echt ideaal. Ben echt wel verwent hiermee hahaaa

Ik denk dat de meeste tinkers die uit Ierland komen wel wat hebben meegemaakt. Zo kan ik nu onderhand Storm zijn hanenkam onder zijn buik afscheren en wat lange sprieten bij zijn benen. Volgende missie is de lange haren bij zijn hals/nek. En dan het liefste zijn baard en maantop en oren. Maar dat is echt een ramp. Knippen is gewoon gevaarlijk. Het lijkt wel of er leven in de haren zit. Hij gaat dan met zijn hoofd gooien omdat hij me eigenlijk geen pijn wil doen en weet dat ik het niet zo bedoel. Als ik dan doorga begint hij te steigeren. Dus wie weet wat ze met zijn hoofd hebben gedaan voor hij in Nederland was.

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:50

Ja.. sneu he !

Knippen kan bij mouse wel.. 3e oor iig en de oren. Maar net als voetjes geven doet ze ook heel gauw en gehaast.. verder wel braaf :)

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:23

jane2 dat is zeker ideaal!!

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:34

Super trouwens dat storm zijn balans in galop duidelijk heeft gevonden :D

En veel plezier met Morris!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:39

Nu nog de rem terug vinden hahaaa

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:19

jaa liefst wel :+ :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:00

Wonen hier mensen in de buurt van Laren (Gelderland) die evt zin hebben om zondag een proefje voor te lezen?

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:29

Nee helaas Shelly 21

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:38

Ik ook niet helaas!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:21

Ook niet. Helaas

Kimley

Berichten: 9163
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:24

Nope. In een uithoek van NL hier :)

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:57

nee ik helemaal niet :)

Vandaag heeft er voor het eerst iemand anders serieus op Casanova gereden.
Eerst heb ik hem een kwartiertje gereden en daarna mocht mijn jongere broer er eens even op.
Gewoon als oefening voor Casanova dat hij ook naar iemand anders leert luisteren. Dit vond hij duidelijk toch een beetje moeilijk. Mijn broer moest hem precies veel meer drijven dan ik en Cas hield mij de hele tijd goed in de gaten. Maar hij is geen enkel moment stout geweest dus ik ben trots op hem! :j Daarna ben ik weer even op hem gestapt, en Cas paste zich meteen terug aan aan mij. Nu krijgt hij en paar dagen rust, want ik ga er even een paar dagen op uit. En maandag pakken we gewoon alles weer op. Ik weet nu al dat ik hem die vier dagen ga missen :+: