[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnetje85
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 02:46

Hoi allemaal,

Ik volg dit forum niet, maar heb twee jaar geleden eens gereageerd i.v.m. Emira D. (Heb haar roepnaam gewijzigd in Saartje). Ik had haar toen net gekocht en las pas achteraf haar voorgeschiedenis op jullie forum.
Vond het leuk om even te weten dat het erg goed gaat met haar. Ja we hebben met name het eerste jaar best wel strijd gehad en begrepen elkaar soms periodes helemaal niet. Maar uiteindelijk met de juiste begeleiding van instructrice, goede chiropractor/veearts, speciale ijzers voor haar gevoelige platvoetjes en drie keer gewisseld van zadel omdat ze zo groeit in haar bespiering hebben we nu een topteam gevormd.
Had geen wedstrijd ambities, maar Emira blijkt dit prachtig te vinden. Daarom eind maart van dit jaar maar eens een B proefje gestart, met als resultaat nu L2 +5!
Daarnaast heerlijke buitenritten, sprongetjes en lekker racen, alles vindt ze leuk!
Zal hieronder proberen een paar foto's te plaatsten van de afgelopen maanden..

Groetjes en veel plezier met jullie forum hier!!

Linnetje85
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 02:47

Afbeelding
Afbeelding

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:15

Wat een leuk paard Linnetje. Zit daar ook tinker in? Snel bijelkaar gereden die punten!

Jorretje ik vind het donkere donkerblauw op een vos zo mooi. Het helle meer voor zwartbonte. Maar het lijken wel dezelfde kleuren (behalve die hele donkere)?

Gisteren heb ik voor het eerst echt helemaal in m'n eentje een klein rondje gedaan met Tess. Ze was al wel als enige paard weggeweest maar dan was er iemand met de fiets mee, of ikzelf als loper als m'n dochter erop zit.
Nu voor het eerst helemaal met onszelf, bijzondere ervaring! :)

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:30

Foto update :)

Soloritje gisteren
Afbeelding

Eerder leerritje, dochter achter ervaren (en strenge) tinkermerrie
Afbeelding

bianca1315
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:11

hallo allemaal

sinds eind oktober 2015 ben ik de trotse eigenaar van een tinker merrie genaamd sugar & spice.
ik vind haar helemaal geweldig echt een lieverd waar ik alles mee kan ze heeft nog nooit een stap verkeerd gezet.
ze is nu 1 jaar en 2 maanden.



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:13

*komt uit de meelees modus*

Die merrie stond toch te koop om MP en FB?

*gaat weer in de meeleesmodus*

bianca1315
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:39

Allienda schreef:
*komt uit de meelees modus*

Die merrie stond toch te koop om MP en FB?

*gaat weer in de meeleesmodus*



ze stond idd te koop op fb niet op mp.

door mijn ziektebeeld zag ik ff geen andere oplossing meer dan haar te verkopen.
maar mensen in mijn omgeving zagen dat ik het er heel moeilijk mee had toen ik haar te koop had gezet.

dus die zijn met een plan gekomen om mij te gaan helpen zodat ik haar kan houden.

daar ben ik uiteraard heel erg blij mee !!!

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:59

Wat veel sok heeft ze al!

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:25

Fijne ervaring hé zo alleen met je paardje op pad :j

En wat een leuke jaarling :)

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:16

Ja weer een mijlpaaltje :)
Is een hele gave foto van jou met Cas! Wat doet hij het goed. Ziet er ook al zo groot uit.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:20

Hallo allemaal,


Ik ben Tamara en heb 2 geweldige tinkers, de oudste heet Morris (15) hem heb ik destijds gekocht bij mc cloud toen hij 2 was en word inmiddels gereden door mijn dochter van 10.

Joey heb ik 2,5 jaar geleden overgenomen van een kennis omdat zijn klanten de stalling niet meer konden betalen, wat ik toen niet wist was dat zijn papa een drumhorse is en dat hij uit zou groeien tot een joekel, Inmiddels is hij 4 en
vandaag vertrokken om beleerd te worden, een spannende tijd maar hij is in goede handen!


Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:36

Welkom allemaal, houd het niet meer bij haha

Claudia nou goed gedaan met Cas!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:19

Stoer van Tess! (en jou Jonore). Ze ziet er ook super uit!
Wat gaat Cas goedd!

@Linnetje85 leuk om te zien dat het nu goed gaat, kan het me nog herinneren, kwam bij Selda vandaan toch?

Ik ben vanmiddag weer helemaal verliefd geworden op mijn eigen paard. *\o/* Hij is (weer) zo heerlijk tevreden, vrolijk en relaxed. Kijkt zo lief en enthousiast als ie me aan ziet komen.. Doet zijn stinkende best en als je 'm dan terug zet op de wei wil hij nog even knuffelen.. <3 <3 <3 <3

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:43

Joey ziet er leuk uit, hoe groot is hij nu?

Ah die lieve Gijs! En komt hij niet meer op een hengstenkeuring dan komen we gewoon kijken bij je toekomstige dressuur/spring/crossrondje op de tinkerdagen of koudbloedwedstrijden :)

Heb je nog steeds de Thorowgood voor hem? Nientsje ik zag dat Feike intussen een Fryso heeft?

Volgende week komt voor Tess voor het eerst een zadelpasser die de Thorowgood ook heeft, wil ik graag proberen dan. Vóór die tijd mag ik nog een Pagony haflingerzadel van een stalgenootje proberen, om ook het verschil te voelen! Zadel van Xaf vind ik ook zo mooi, stond ook net één op fb bij zadels te koop, die zijn helaas echter vaak smal en dametje heeft nu een W/XW boom :+

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe op de oude Cheyenne die we nu hebben, heerlijk zacht zit...

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:37

Wow jeetje, welkom iedereen!
Stuk voor stuk knappe paarden!

Lekker op buitenrit geweest Nimby!
Ik ook, maar dat verslag komt later :)

Knappe Gijs <3

Ik had inderdaad Thorowgood, maar die is ook ingeruild op mijn Fryso (ging er weer wat geld vanaf haha)
Welke zadelpasser komt er langs als ik vragen mag?
De Thorowgood lag toch niet zo lekker op Feike, ding gleed als een gek :+

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:25

Ik denk dat Joey nu rond de 1.65/68 is dus dat was even schakelen als je een tinker van 1.50 gewend bent maar opzich wel prettig want ik ben vrij lang.

Met mijn oude tinker ben ik ook begonnen met een thorowgood maar was ook geen succes uiteindelijk ook een fryso aangeschaft en die heb ik nu alweer 10 jaar en hij zit nog perfect, ik heb er nu ook 1 voor mijn kwpn-er aangeschaft!

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:44

Wauw dat is groot Morris!
Helemaal als hij nog helemaal uitgroeit, leuk als hij terug is en je erop kunt!

Bij mij komt Karin Boer passen. Die zit volgens mij vooral in regio Zuid-Holland. Zij heeft oa Kent&Masters en Thorowgood. Je kan ook alleen een pasconsult doen en daarmee op zoek gaan naar een zadel.
Stalgenootje heeft een Ninon Schutte zadel. Dat is een supermooi maatzadel en zit heerlijk. Maar zoiets is voor ons nu (nog) niet handig.
Nientsje is er bij jou een speciale Fryso passer geweest?

Thorowgood spreekt mij nu aan omdat het aanpasbaar is, niet al te duur en kunststof. Ik heb overal best gauw modder opzitten :+ Op Wintecjes waarop ik gereden heb zat ik nooit zo lekker. In dit topic waren best veel mensen tevreden over de Thorowgood. Vandaar...
Ik zal wel goed opletten nav jullie ervaringen!

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:37

Tweespan verkoopt fryso zadels, zitten in drachten maar rijden door heel Nederland.

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:30

Flevo Horse Support kwam destijds mijn Thorowgood aanmeten.
Ik had inderdaad de man van Tweespan bij het opmeten van de Fryso.

Volgens mij ben ik allergisch voor pijnboompitten...
Heb sinds gisteren een vreselijke metaalsmaak in mijn mond, waardoor eten en drinken gewoon heel ranzig is...
Gisteravond was ik ook heel erg misselijk en rende ik elke 10 minuten zowat wel naar de wc... Ook overgegeven... Misselijkheid wilde maar niet gaan liggen en ik had het steen en steenkoud (nu ook) en maar bibberen... :brr:
Dus ik maar Googlen op "metaalsmaak in mond" en dan kom je een hele waslijst tegen met: "zwangerschap, diabetes, nierfalen, leverproblemen, tumoren, infecties, tandproblemen... etc" nou daar werd ik al beroerd van, ookal zijn ze allemaal zeer onwaarschijnlijk... maar onderaan stond ineens: "pijnboompitten". Dus ik daar verder op zoeken...

Toen kwam ik uit bij PNS oftewel het pijnboompittensyndroom.
Dit houdt in dat je, 1 tot 3 dagen, na het eten van pijnboompitten een bittere/metaalachtige smaak in je mond kan hebben. Bij sommigen komt dit alleen tot uiting tijdens en na het eten en drinken, maar sommigen (ik dus) hebben constant die vieze smaak die alleen maar erger wordt na het eten en drinken (en tijdens, want niks smaakt me nu).

En toen bedacht ik me; verrek ja, ik heb zaterdag en zondag Pasta PESTO salade met PIJNBOOMPITTEN gegeten. En gisteren, 2 dagen later dus, kreeg ik voor het eerst die vieze smaak... dus *tingtingting* we have a winner...

Vannacht door de misselijkheid al niet geslapen en toen ik eindelijk sliep werd ik een uur later alweer badend in het zweet wakker.. Vanmorgen ook hondsberoerd. Ik zat gewoon te kokhalzen bij een bakkie vla *zucht*

En nou het mooie.....
Dit kan 3 dagen tot 2 WEKEN (!!) duren |o

Lekkere werkweken zo -O-
Voor mij geen pijnboompitten weer... -O-
Wat wel gek is want is niet de eerste keer dat ik pijnboompitten gegeten heb (heeeeeel sporadisch heb ik ze eens gehad) maar nu opeens deze klachten :\

Nimby

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:08

Beh dat is balen! Sterkte! Ik weet wel met notenallergieën, dat die kunnen opbouwen naarmate je het vaker eet. Eerste keer, reactie, tweede keer, ergere reactie etc omdat je lichaam die reactiestoffen dan al eens heeft gemaakt. Zoiets...
Dus... Jij voortaan geen pijnboompitten meer??

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:25

Nope blijf er voortaan vanaf... Heb er gewoon een uur over gedaan om 3 plakjes brood naar binnen te krijgen zonder ze direct weer eruit te gooien... niet best

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:15

Zo hé dat is een heftige reactie, idd niet meer eten dus!

Ik ben vandaag even langs gewipt bij Joey op zijn trainingstal, ik was toevallig in de buurt, nou ja moest wel een stuk om maar ik was gewoon nieuwsgierig :D hij heeft het in iedergeval prima naar zij zin! Hij pikt alles snel op dus ben trots op hem!

Hij moet nu wel op stal 's-avonds dus dat zal even wennen zijn voor hem!


Afbeelding

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:42

Wat een rust hier. Iedereen aan het genieten van zijn vakantie?

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:32

Nee helaas niet.
Druk met werk en andere "dingen" (vertel ik misschien ooit :P )

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:53

Weinig te vertellen, alleen Bones is verkocht en verder werk ik nonstop :P