[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pliennxx

Berichten: 197
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:25

Klinkt als een goede en leuke les!

Bij ons was het gelukkig droog! Bijna geen wind, wel wat zon maar niet veel,

Ik heb nog duidelijke foto's van Fenna, hier is mevrouw nog weL jonger, 2 jaar, foto's zijn vorig jaar gemaakt, zo kun je haar goed zien!

Afbeelding
Afbeelding

Nog maar even! En dan is ze officieel van mij!

Weten jullie of je een paard op je naam moet hebben? Om aan te tonen dat jij dan de eigenaar bent?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:57

Enige bewijs is een factuur!
Dus die laten maken :)

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:24

Hier regende het alleen in de avond. Precies het moment dat ik ging rijden. Toen ik klaar was leek het droog en toen ik Max aan de longeerlijn had ging het helemaal los. :+

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:24

@ Jolien : De manier om aan te tonen dat het paard van jou is, is een aankoopbewijs. Ik heb destijds een simpel contractje van internet afgehaald ;) Paspoort is GEEN eigendomsbewijs

@ Nientsje : Dat klinkt als een heerlijke les +:)+ Ik had eigenliijk wel een after work out foto verwacht :=

@ Sheryn : Ik hoop dat het weer wat beter wordt en lekker droog blijft dan kun je lekker gaan rijden met je nieuwe zadel

@ Draakje : Die zadels van jullie zien eruit alsof je er dagenlang in kan zitten zonder zadelpijn te krijgen!! Ik ben gewoon een broekepoepert als het komt op buitenritten. Maar als het wat rustiger wordt thuis dan ga ik met een kennisje een rondje buitenom doen :)


Hier een kleine update, nadat ik twee behoorlijk hoge en onverwachte rekeningen binnen kreeg heb ik me toch maar afgemeld voor de wedstrijd hier in de buurt -O- Keltic gaat echt super fijn maarja startkaart kost 108 euro, startgeld 20 euro, mijn rijlaars die afgelopen weekend kapot ging en gemaakt moet worden kost rond de 70 euro............Pff nee dat zit er even niet in na 350 euro onverziene rekeningen :evaw: Ik baal als een stekker maar wedstrijden rijden heeft geen prioriteit dus moeten we maar even wachten.

Om met iets positiefs af te sluiten, nadat Indy gister een draak was om te rijden -typisch tinker, stijfkop, niet luisten jullie kennen het wel :+ - ging ze maar liefst alle 4 de keren direct in de juiste galop +:)+

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:49

Haha dat snuiven ja. Feike lijkt soms ook wel een hondsdolle gorilla :=

Fenna is leuk getekend! Alleen wel errug wit haha dat wordt wassen :D
Ik heb nooit een factuur van Feike gehad en zijn boekje staat ook nog op de naam van de fokkers; maar dat is geen eigendomsbewijs. Als je aan kunt tonen dat je het laatste halfjaar (of 3 maand?) De kosten hebt betaald voor dat paard, dan is hij voor de wet van jou. Althans dat dacht ik. :+

Balen van de regen Mandy! Ik heb zelfs met opgestroopte mouwen gereden en zonder jas pfff warm.

Pff balen Allienda -O-
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de kosten rondom het wedstrijd rijden toch ook wel belachelijk hoog vind...
Wel fijn van de galop!

Een after work foto zeg je... dat was de Feikieonderhetzandvanhetrollen foto hoor :D

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:07

Fijn dat het zadel zo goed voelde Draakje :)

En dat klinkt als een superles Nientsje! Toppers!

Ook weer mooie foto's van Gijs <3 heb er nog gezien op fb, dat heeft hij goed gedaan!

Knappe Fenna! Hoe ver zit ze qua dracht?

Jammer Allienda Maar zo wordt het inderdaad erg duur.

Hier niet zo goed nieuws gekregen vanmorgen, omdat wij vonden dat Murphy slecht bleef staan en zo levensloos was is ondertussen al 3x een dierenarts langs geweest. 1ste keer had ze wat koliek zoals jullie weten de 2 keren erna niks te vinden. Dus vroegen wij om haar bloed te controleren en daar hebben we nu de uitslag bloedworm van :(:) Vandaag kwam de DA toch langs voor iets anders dus kan hij haar meteen een pasta geven. Weten jullie in hoeverre bloedworm besmettelijk is? Ik dacht ook altijd dat ze dan vrij mager staan maar dat is hier niet het geval? Ook worden ze bij ons telkens op tijd ontwormd... Ik hoop nu vooral dat ze zich snel beter voelt....

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:19

Heh jeetje wat naar...

Ik zou wel even de rest van de paarden laten controleren. Iig degenen die op dezelfde wei hebben gelopen want besmetting vindt voornamelijk plaats door dus een besmette wei.
En ontwormen met een middel waar ivermectine in zit (zoals Eraquell), maar dat zal de da vast wel voorschrijven.

Ivermectine werkt op alle stadia van ingekapselde bloedworm. Dat is met andere middelen niet zo.

Spoiler:
Correct me if I'm wrong


Veel beterschap hopelijk knapt Murphy snel op! :(:)

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:34

De DA gaat ze inderdaad sowieso allemaal controleren :j

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:37

Verstandig :D

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:44

@Nientsje, Equest (promox) bedoel je denk ik eerder met moxidectine.... ivermectine doet amper iets tegen bloedworm. Verder de rest moet niet perce besmet zijn maar controleren kan op zich geen kwaad bij de paarden waar ze direct bij loopt. Verder equaest bij drachtige merries weet niet of dat mag maar de DA zal dat wel weten vermoed ik.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:45

Oh dat ziet er heerlijk uit Maartje!
Went het al het idee dat Fenna straks echt helemaal van jou is Jolien?
Oef Claudia! Das niet grappig! Ik zou in overleg met de veearts alles gelijk nog een keer goed ontwormen.

voor wie het leuk vind Gijs te volgen, hij heeft nu zijn eigen facebookpagina: Gijs van de Hertoghoeve.

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:06

Equest Pramox is ook een fijn en volledig middel inderdaad. Daarmee ontworm ik Feike altijd mee voor hij op de wei komt en er weer af gaat :j

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:35

Mijn vorige paardje heeft als jaarling ondanks ontwormen en mest onderzoek ook een hele zware worm besmetting gehad. Kwam ook naar voren in het bloed onderzoek.

Hij had niet echt specifieke klachten maar er zat iets niet lekker. Kon mijn vinger er niet op leggen. Daarom toen een bloedonderzoek.

Hij is toen via het bloed ontwormd en daarna elke 6 weken een orale kuur. Geloof 6x.

Daarna werden zijn bloed waarden ook weer normaal. Volgens de kliniek toen had het ook slecht uit kunnen pakken voor hem toen.

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:37

Pfoe dan schrik je wel.

Heb wel vaker gehoord inderdaad dat een paard klachten heeft maar dan niet specifiek dat je denk van hee bloedworm en ze dan toch een enorme besmetting blijken te hebben. Bah

Pliennxx

Berichten: 197
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:06

@Nientsje: ja ze is veel wit! En wou altijd een Tink met veel vlek, maar haar karakter maakt het helemaal goed!

@jorretje: het besef is er nog niet, maar dat komt nog wel denk ik haha!
maar ik kan echt niet meer wachten, duurt zo lang nu hahaha

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:32

Logisch dat je niet meer kan wachten!


Feike heeft de laatste 5 dagen zo hard voor me gewerkt, dat hij vandaag even niks hoefde. Dus hij mocht even lekker grazen. Hij stond gewoon los want hij ging nergens heen :P
Afbeelding

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:36

Zalig dat hij zo los gras staat te eten :D

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:39

Blijkbaar waren de waardes niet zoo hoog om het enkel op wormen te steken (ook omdat ze nog niet lang geleden ontwormt zijn) en dus dacht de DA dat ze ook last heeft van haar maag door draaing van het veulen. Daarom heeft ze buiten de pasta ook iets gekregen voor de eetlust en wat vitamines, het verschil was meteen zichtbaar :D ze eet weer en kijkt al vrolijker!

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:21

Ik denk niet dat ik deze foto's hier al had gepost. Mijn knappe Cas <3 hij ging deze week voor het eerst in de hoefstal, wat ben ik toch gek op hem :)
Afbeelding
Afbeelding
En nog een leuke..
Afbeelding

Pliennxx

Berichten: 197
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:29

Die oren doen het hem! Wat leuk! 2 verschillende!

Feike staat er wel heerlijk bij zeg! Ookal zo'n heerlijke knapperd!

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:05

Ik zat er op een krukje bij. Kan ik zo van genieten als ik naar een genietende Feike kijk <3

Wat fijn Claudia!
En die oortjes van Cas <3
Veulentje is ook zo leuk :D

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:09

Mooie glimmende Feike!

En super knappe Cas, leuke foto's!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:11

Wat fijn dat het beter gaat met Murphy. En ik hoop voor je dat je nu wat rust krijgt en wat slaap. (Let je wel op wat je op fb zet,hahaaa. Grapje hoor, niks mis mee. Gewoon zo doorgaan en je niks van andere aantrekken)

Storm gisteren weer eens in de kar gehad. Ging super. Alleen drukt hij zijn rug weg vooral in stap. Dat komen we onder het zadel ook soms tegen maar dan weet ik hoe ik dat op kan lossen. Maar de kar is niet zo mijn ding. Dus als iemand een tip heeft.....

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:06

Dankje ik ben ook zo gek op Cas zijn 2 verschillende oren! Daarom mocht hij ook zeker blijven hé (brengt geluk :o )

Ik denk dat je de fb van mijn moeder bedoelt met de dekking? :j wat een gedoe was dat :')

Super van Storm! Ik zou niet weten hoe je dat kan oplossen met een kar rijden is niks voor mij.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:39

Heehoi!

Pff, was ik door de drukte van mijn laatste examens tijdje niet bij shill geweest, ga ik naar haar toe zit haar hele neus onder de teken. Hele kleine teken en echt super veel. Zelfs boven haar ogen. En het nare is dat ze zo klein zijn dat ik ze met de tekentang niet te pakken krijg |( Haar donsharen op de neus zijn langer waardoor ik die eruit trok. En ze staat ook moeilijk stil als ik bij haar neus loop te pielen en het jeukt natuurlijk.
Ik ga vandaag weer proberen... vind het zo sneu en ik wil niet dat ze ziektes krijgt.
Heeft iemand tips? Ik heb al gegoogled... maar helaas enige optie is met een tekentang.

Volgende week wedstrijd *\o/*
Wat moet je aan op een onderlinge wedstrijd? Zijn daar regels voor?