[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:57

Ben nog met vlagen enorm duizelig. Geen idee hoe lang tramadol nog in je bloed zit en nawerkt... ben iig niet meer misselijk enzo. Maar functioneren doe ik ook niet echt.
Plus nog flinke pijn erbij van de ribben :+
Blij als we paar weken verder zijn hoor!

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:26

kan vies zeer doen gekneusde ribben.en kan lang nazeuren.vooral niet teveel willen doen,maar gewoon op geleide van de pijn.dan ging t wel vond ik

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:49

Ik doe ook niet teveel.
Maar ik kan bijvoorbeeld niet opstaan vanuit ligstand, kan niet mijn veters strikken, haar in stiek, doen, etc.
Hopelijk wordt dat snel beter

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:24

Beterschap met de ribben.
Wat heerlijk die zomertijd. Vanavond een half uurtje in de bak gereden en daarna nog een korte buitenrit gemaakt. Zalig. Er stond nog een ree te grazen in een weitje. Genieten hoor, zo in de schemering.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:30

Zo dan Ellie. Dan kun je ff vooruit.

Vannacht was het heftig weer. Was in zeeuwsvlaanderen en het ging goed tekeer. Code geel was wel van toepassing. Want onderweg vanaf leonoor dr paardjes richting midden nl hebben we behoorlijk wat wind gehad dat we het stuur gewoon bijna scheef hadden staan van het terug sturen. Nu het laatste stukje vanaf bunschoten naar meppel hebben we bijna geen wind. Scheelt echt enorm!

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:34

Beterschap iedereen!

Heerlijk Floor!

Eng TT.

Ik had vandaag weer autorijles. Voelde de wind ook wel op de snelweg.

Feike gelongeerd. Nou ik dacht dat hij fris zou zijn maar hij was zo traag als poppestront -O-

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:35

Ik kan naar Hasselt en Maastricht voor de boekenbeurs, werk naast het MECC dus lekker kortbij en die van Hasselt ligt net aan mijn school. Nu moet ik zeggen dat ik veel ebooks op m'n telefoon heb staan, vind ik voor het reizen toch fijner.

Hier heeft het alleen gehageld, geen storm gelukkig.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:48

*zwaait*

Ik heb even een enorm drukke tijd, iets ***met avondschool - leren - "afstudeerproject", het bedrijf wordt geintegreerd in ander bedrijf waardoor stress en onzekerheid is -ik mag blijven met vast contract en behoud van salaris!!!- op welke afdeling en in welke functie is (nog) niet bekend, bouw-/renovatie besprekeningen, verkrijgen van de bouwvergunning, 6 paarden*** waardoor ik niet de tijd heb gehad om hier lekker mee te kletsen.

Ik heb wel tijd gemaakt voor de paarden, ik ben lekker op weg met ze en dat wil ik ook graag zo houden. Keltic komt langzaam weer in het ritme van trainingen en begint ook weer wat spek te verliezen :+ Wie weet gaan we dit jaar toch nog ergens starten :D Indy haar galopknopjes beginnen langzaam te werken +:)+ Helaas mijn training met mijn instructrice moeten stopzetten ivm de hoge kosten. Voorheen 35 euro per uur, nu kwam daar 17 euro reiskosten bovenop omdat ik zover weg ben gaan wonen :-( helaas is 52 euro me gewoon te duur. Ze is gewoon fantastisch maarja ik heb helaas geen geldboom en aangezien we voor einde van het jaar onze keuken willen gaan maken moeten er keuzes en opofferingen gemaakt worden.
Als ik meerdere paarden reed kreeg ik korting maar dat was gewoonweg ook niet haalbaar. Dus nu eens op het gemak kijken naar een instructrice in de buurt zoeken voor een half uurtje in de week voor de puntjes op de i te zetten.

@ Nessa - Ik hoop dat je je snel weer beter voelt

@ Jolien - Welkom

@ CP112 - Super dat je weer lekker aan de slag kan met die knappe Noedel <3

@TT - Geweldige foto's van Jaron <3

@ Ellie - jij hebt lekker kunnen scoren op de boekenmarkt!! Lijkt me ook wel eens leuk om naartoe te gaan :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:54

Oh dat wordt dan inderdaad een dure les. Ik zit aan 30 per uur en 5 euro reiskosten. Ik les ook maar 1x in de maand.

Ik heb wel weer een hele dure hoefsmid :+
40 euro per bekapping. Maakt niet uit hoe lang het duurt. 10 euro reiskosten. Kan minder zijn als hij meerdere afspraken in de buurt heeft. Gelukkig kan ze om de 8 a 12 weken.

Een e-book is wel praktischer meenemen. Maar thuis pak ik het liefst een echt boek.
Laatst bijgewerkt door Nessa op 29-03-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:55

Prijzige les inderdaad!

Leuk zo'n boekenbeurs.
Ik ben ook gek op lezen :)

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:08

M'n instructrice had ook enkele reis 35km (30min reistijd) te reizen, dus totaal 70km en een uur reistijd. Nu is zij richting Brabant verhuisd en was bereid om voor hetzelfde tarief te komen ondanks dat ze nog eens een kleine 10km verder woont :-(

Ik heb zoveel aan haar te danken en heb zoveel geleerd, vind het ook vreselijk jammer. Helaas ken ik niemand omgeving Roermond :-( iemand hier nog tips regio midden limburg?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:41

Ik heb geen idee :o

cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:14

Ik betaal 30 per les (3 kwartier a een uur). Mijn instructie woont ook behoorlijk uit de richting. 60 km enkele reis :=.
Ik les ookmaar 1 keer per maand bij haar. Anders wordt het een dure bedoeling.
Heb daarnaast wekelijks les op de club.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:26

Heehoi!

Sorry ik ben hier al weer een tijd niet geweest. Ik ben zo enorm druk en druk in mijn hoofd! Hoe is het hier?

Afgelopen zaterdag gesprongen met Shill, en ooh wat vind ze dat leuk. En ze doet het gewoon. Ze springt echt door vuur voor mij.
De sprong was op een gegeven moment hoger gezet en ik had het niet door tot ik over de eerste sprong was en over de andere heen moest. Shill knalt zo dwars door de sprong heen want ik was niet voorbereid en twijfelde omdat ik schrok van de hoogte. 2e keer sprongen we super hoog en goed! Merk dat ik zelf nog niet goed kan springen en daardoor Shill tegen houdt. Heb in mijn paardrijcarriere misschien 2x springles gehad. Nu gelukkig vaker want ik en Shill vinden het beide erg leuk.

Daarmee kom ik nu bij de vraag: wie gaan er naar de Tinkerdagen? Of wie doen er mee?
Ik heb elk jaar weer de kriebels maar ben zo onzeker. Niet zo zeer over het springen of iets (blijven zitten doe ik wel en Shill die springt wel), maar meer over hoe zo'n wedstrijd in zijn werking gaat en al die mensen. Shill is nog nooit op wedstrijd geweest.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:26

Ik betaal 15,- trouwens voor een uur les (met zn 2en) anders is het voor een les 30,-

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:29

Ik betaalde 45 voor 30 a 40 min.

Td is gewoon gaan en ondervinden hoe de familie is. Tot nu toe heb ik het altijd naar mijn zin gehad.

Pliennxx

Berichten: 197
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:37

Ik ben nog op zoek naar iemand die les geeft in Erp! Wie kennen jullie en bevelen jullie aan?

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:43

shillelagh schreef:
Heehoi!

Sorry ik ben hier al weer een tijd niet geweest. Ik ben zo enorm druk en druk in mijn hoofd! Hoe is het hier?

Afgelopen zaterdag gesprongen met Shill, en ooh wat vind ze dat leuk. En ze doet het gewoon. Ze springt echt door vuur voor mij.
De sprong was op een gegeven moment hoger gezet en ik had het niet door tot ik over de eerste sprong was en over de andere heen moest. Shill knalt zo dwars door de sprong heen want ik was niet voorbereid en twijfelde omdat ik schrok van de hoogte. 2e keer sprongen we super hoog en goed! Merk dat ik zelf nog niet goed kan springen en daardoor Shill tegen houdt. Heb in mijn paardrijcarriere misschien 2x springles gehad. Nu gelukkig vaker want ik en Shill vinden het beide erg leuk.

Daarmee kom ik nu bij de vraag: wie gaan er naar de Tinkerdagen? Of wie doen er mee?
Ik heb elk jaar weer de kriebels maar ben zo onzeker. Niet zo zeer over het springen of iets (blijven zitten doe ik wel en Shill die springt wel), maar meer over hoe zo'n wedstrijd in zijn werking gaat en al die mensen. Shill is nog nooit op wedstrijd geweest.


Zac en ik gaan naar de tinkerdagen :) ik vind het ook altijd moeilijk hoor. Maar ik hoor alleen maar goede en leuke verhalen. Dus mezelf maar in t diepe gooien en gaan

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:22

Ja dan moet ik dat ook maar eens doen! Maar dan moet ik wel een trailer etc. regelen.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:40

Oh lekker Allienda! Vast contract is zo fijn!
Zo Ellie, dan mag je wel even flink doorlezen :P

Dat wordt idd een dure les dan!

Ik heb meerdere leuke instructrices in de regio (Stalhoudster (dressuur), Sharon Nawijn (grondwerk / vrijheidsdressur) en natuurlijk Wendy (centered riding, toch? Ik ga na de hengstenshow een afspraak met je maken!)), dus ik kan lekker kiezen en afwisselen :)

Nou ik heb het gedaan.. een advertentie gezet voor verzog(st)er voor Gijs :=
Nu hopen dat de juiste persoon reageert. Mochten jullie nog een ervaren ruiter en/of iemand die graag grondwerk doet weten regio Baarn :+

Ook moet ik nog een trailer regelen voor de de hengstenkeuring 10 april :x

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:34

Spannend!

Bij kraaij , en anders fugers verhuren ze wel trailers. Evt weet ik ook iemand particulier die in soest staat. Vraagt 20 pd. Fugers t dubbele dacht ik.

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:52

Knappe Shill!

Ik ga niet naar de Tinkerdagen. Nog nooit geweest ook. Wil wel eens een keer heen :j

Ik zag het jorretje. Hopelijk vind je een leuke verzorger/ster :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:08

Dames wat gaan jullie hard! Ben er nog wel maar lees meer mee dan ik reageer

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:17

Sorry dat ik even afwezig ben geweest, ik lees alles wel steeds trouw bij :j

maar heb een aantal slapeloze nachten achter de rug dankzij men Dusty..
kwam dat veulen nu maar.. :') mevrouw doet 's nachts zo gek dat we telkens denken 'ja vannacht kan het gebeuren!' wel niet dus.. :o

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:23

Dan heb je zware dagen achter de rug. En nu maar hopen dat mevrouw er snel werk van gaat maken. Spannend.

Ik heb net een pittig lesje achter de rug. Ik betaal € 15,- voor een half uur. Ze geeft les in rijden, grondwerk, lange teugelen, longeren enz enz. Dus lekker veel afwisseling en altijd dezelfde lesgeefster. Heel fijn.
Aankomende vrijdag komt Ton Duivenvoorden van Moravita weer een lesdag verzorgen. SUper leuk.