SGW Princenhage again, dit keer met de muis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

SGW Princenhage again, dit keer met de muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:23

Vandaag mocht ik weer crossen! Leuk, maar wel een beetje met gemengde gevoelens na mijn laatste cross in Vasse........

Afijn, 6 uur op stal, paard gevoerd en alle voorbereidingen voor vertrek gedaan. Precies volgens schema om 7.15 uur vertrokken richting Princenhage.

De dressuur ging wel aardig (in Vasse liep ze lekkerder en ontspannender) maar had nog 158 punten waarmee ik 11e stond in het klassement.

Een uur na de dressuur moest ik al weer springen, dus dat was weer net als gisteren hurrie up.
Het losspringen leek nergens op (wat balken en een stop) dus ik ging niet echt met een lekker gevoel de ring in, maar eenmaal over hindernis 1 ontspande ik (en daarmee ook mijn paard) en reden we een net parcourtje, helaas 1 banketstaaf balkje, maar ik was er blij mee!

Er zat eerst drie kwartier tussen het springen en de cross, maar gelukkig hadden ze dat aangepast tot een half uur. Eindelijk mochten we dan van start, djinny leek er zin in te hebben want ze was aan het dribbelen tot en met.
Ik had voor mezelf besloten dat ik in deze cross zou gaan voor weer een beetje vertrouwen voor mij en mijn paard en als enig doel had ik dan ook foutloos rondkomen.
Er zaten een paar hindernissen in waar ik een beetje tegenop zag, o.a. een punt, gemaakt van twee breekbomen, die toch op een ruime meter hoog stond en gelijk na die sprong moest je heel scherp naar links draaien. Dan nog een sloot/greppel zonder water best breed, maar die kanten stonden me niet aan en de aanrijroute was kl*te, dus erover heen springen vond ik geen optie. Ik dacht misschien in een klein drafje erdoor. Je mocht ook de skischans, zo noem ik het maar, een behoorlijke afsprong van ong. 150 mtr nemen. Deze was eigenlijk voor de M en het Z, maar ik heb toch besloten die te nemen, hoewel ik er wel tegenop zag. Ik vond het eigenlijk oneerlijk tegenover het paard om haar uit haar crossritme te halen voor zo'n stomme greppel.
Maar, achteraf viel die sprong me reuze mee!
Ik ben dus foutloos (alleen met tijdfouten) gefinished. Zo ken ik mijn muissie weer! Lovers
Ik ga in ieder geval met goede moed richting Barchem volgende week!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:25

Super gedaan Simmie!
Zo heb je weer lekker het vertrouwen terug gewonnen! Op naar Barchem:D

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:28

Jep! Zie je daar toch?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:29

Simmie schreef:
Jep! Zie je daar toch?


Zekers te weten!! Vrijdag en Zaterdag ben ik in Barchem om te rijden, Zondag om te groomen! Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:37

Goed hoor! En meestal is het zo dat de hindernissen waar je tegenop zit, achteraf helemaal niet moeilijk zijn. Je bent er overheen voordat je het in de gaten hebt Lachen

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:45

Tis op zich niet de hindernis zelf, maar de manier waarop mijn paard sommige dingen springt............maar het blijkt dat ik op dat punt wat meer vertrouwen in mezelf moet hebben. Knipoog

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:15

Super Sim! Fijn dat jullie vertrouwen weer hersteld is

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 16:26

Lielle schreef:
Super Sim! Fijn dat jullie vertrouwen weer hersteld is


Ja zeker! Ik ben heel blij dat het weer lekker ging. Ik was al bang dat djinny het spelletje niet meer leuk zou vinden en haalde van alles in mijn hoofd. Ze weigert nooit! Hoe ze ook uitkomt, ze springt altijd, maar in Vasse dus niet, snapte er al niets van. Maar nu weet ik ws zeker dat het aan de matige voorbereiding lag...... Bloos