Koudbloeden in de eventing?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:36

mignonne2403 schreef:
Ah oke, ja ik neem toch aan dat meer in deze leeftijdsgroep vallen? Ik had de eerste keer wat laat reactie maar daarna binnen uren. vanaf een jaar of 18 is het ook wel ongeveer gelijk, ik maakte me eerst wat zorgen dat ik met allemaal 10-jarigen met C pony's zou komen :+
Ik kwam jou toch tegen met de endurance in Grolloo, weet je of dit op diezelfde plek is als toen de endurance was?


Ga ik mij ook opgeven. Ja iets daarvoor is het volgens mij.

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:17

Leuk! ben erg benieuwd hoe het wordt :)

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:26

Ja ik ook wel :D

Gisteren had ik oefencross en crosstraining in Vinkega. Als eerst met Betsy de training.
Na het inrijden, gingen we meteen over een hek springen ipv eerst de boomstammen die er lagen. De vorige keer was ik bij een soort gelijk hindernis gevallen, dus reed er te twijfelend heen. Ze schoot dus naar rechts en lag dus gelijk bij de eerste hindernis bijna van Betsy af. Ik dacht dit word helemaal niks en wil eigenlijk stoppen na dat het inspringen goed ging, ik zag het echt niet meer zitten om het parcours in te gaan. Ik mocht toen wel beginnen over de boomstammen, wat ook eerst weigering was, dus moest mijn handen breder zetten en we sprongen. Later ook nog het hek gesprongen en wauw toen is er een knop omgegaan, ook bij mij. Niet veel over nadenken er staat niks er is niks en gewoon de hindernis op je af laten komen. Ze pakte het echt goed op. De instructrice zij achteraf dat ze ook echt dacht dat het niks zou worden. Maar we hebben het goed herpakt.

Enya was ook super braaf, alles gesprongen en geen weigering. Ze moet alleen wat beter aan het been en wat sneller galoperen in het parcours. Moet zeggen dat ik dat met een buiten cross makkelijker kan. Nu komen de hindernissen zo snel achter elkaar zeg maar.

Ik heb nog geen foto's van Enya, Betsy heb ik screenshots van filmpjes. Heb ook de dag gevlogd,
Afbeelding

Afbeelding

Hier had ik mijn handen iets meer moeten meegeven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:31

Het weekend weer wat gesprongen met Mallow. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden. Onze grote baby-pony :o
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:53

Zaterdag had ik de oefencross in Bruchterveld die vorige week zaterdag niet goed ging.
Ten eerst wat een gaaf terrein is dat.
Even van facebook gekopieerd :o
De eerste buitencross, vinden we beide wat fijner, vorige week in Vinkega was ze best traag soms, en de hindernissen komen vlak achter elkaar en kan je niet even gas geven, maar goed ze deed het super, het eerste rondje aardig met controle gereden. En met helmcamera(iets te ver naar beneden). Het tweede rondje, werd ze iets te enthousiast en verloor ik aardig de controle bij de eerste 4 hindernissen, gelukkig daarna redelijk met controle gereden, ze ging alleen op alle hindernissen aantrekken die we niet moesten. De vorige keer tijdens SGW Fjordsport had ik een weigering op de greppel en hier springt ze hem gewoon. Ook de waterbak deed ze het eerste rondje iets aarzelend en in draf, het tweede rondje in galop erdoor. Als ze het water kent dan doet ze het wel, maar onbekend water vind ze spannend, omdat ze de bodem niet kent. Super trots op deze topper ❤️

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn blijheid dat ze door het water galoperde :')
Afbeelding

Hoe is het met de rest, nog gecrosst?

Ziet er goed uit Melissa

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:26

Gaaf hoor Joyce! Ze ziet er lekker enthousiast uit!

Ja wij hebben vandaag gecrosst in Gorssel! Voor t eerst alleen spannend voor deze kerel. Hij had war aanmoediging nodig op de hindernissen maar deed het toch maar! Dus echt heel blij mee. Cross seizoen is geopend :)

Afbeelding
Afbeelding

Lotte_Bjorka
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-01-15

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 07:54

Wij gaan volgende maand in markelo (potdijk) ons seizoen openen. Nu eerst nog even de puntes op de i zetten bij de dressuur en nog was springen en dan komt het helemaal goed met ons L Debuut
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:44

Heerlijke foto's van jullie stoere paarden weer! Keep them coming! :)

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:05

Wat een mooie foto’s heel gaaf! Hoop dit jaar ook een crosstraining oid te doen met mijn fjord. Ze is bijna vijf en hebben gister onze eerste springles gehad :D
Afbeelding
Afbeelding
Is er iemand die in (de kop van) Noord-Holland crossen rijd? Waar kan je crosstraingingen rijden, in het dijkgatbos?

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:12

Wat fijn dat die het zo goed deed de eerste keer alleen.
Ik ben alleen mijn eerste cross met z'n tweeën gestart. Maar daarna alleen. Ik kan nu echt niet samen of ik moet voorop moeten, want anders is er geen houden aan :')

Ik vind jullie setje zo gaaf Lotte, spannend L debuut, je start nog tussen de pony's?

Christel, geen idee ik ben meer in noord nederland. Maar volgens mij oudkarspel heeft wel oefencross volgens mij.

Onze volgende cross is 7 april in Bathmen, op 1 of andere manier heb ik daar zo'n zin in, misschien doordat het met een springparcours erbij is en ik mijn debuut maak op de 80 cm oefencrossen. Als deze goed gaat, schrijf ik mij in voor 80 cm in Hooghalen.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:36

Jullie kunnen makkelijk de 80 in Hooghalen hoor Joyce :))

Lotte_Bjorka
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 11:41

JoycexEnya schreef:
Ik vind jullie setje zo gaaf Lotte, spannend L debuut, je start nog tussen de pony's?


Ja ik start nu mijn laatste jaar tussen de pony's

bridget_vd

Berichten: 32
Geregistreerd: 06-03-19
Woonplaats: Blesdijke

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:34

Wij zijn aan het trainen voor de boscrossrit in staphorst. Nog meer mensen die daarheen gaan? Ook gaan we vanaf volgende maand officieel wedstrijden rijden zodat we in augustus de officieele cross van Norg kunnen rijden.

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:03

Ja ik ga naar staphorst.
Ik ga dit jaar of volgend jaar officieel starten.

Denk ook dat ik gewoon straks Hooghalen stuur voor 80 cm. Welke dag gaan jullie?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:30

Ik ga op de zondag naar Hooghalen Joyce :)

Lotte, markelo is ook altijd een mooie cross inderdaad. Succes alvast!

Heb nog een foto gekocht van gisteren
Afbeelding

bridget_vd

Berichten: 32
Geregistreerd: 06-03-19
Woonplaats: Blesdijke

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:11

Ik heb me ingeschreven voor de zaterdag voor 60/70 cm. Vorig jaar was het op zondag best wel druk en voor zijn eerste echte buitencross vind ik dat toch niet zo fijn.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:37

Iemand dit weekend in Ede?

Wij gaan weer een poging wagen na een tijdje! :)

Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:05

Gave foto xCynthiaVos!

Hoe groot is jou fjord? Joycexenya, hoop dat Mallow het net goed, ziet er gaaf uit.

Vandaag laatste rondje geoefend.
Afbeelding

Edit

Nog tips voor n eerste cross??
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 26-03-19 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:14

Ik wou naar Ede om te filmen, maar heb crosstraining in Lelystad met Betsy.

Mijn fjord is 146.5 cm.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:19

@JoycexEnya Ah jammer weet jij of er eventueel fotografen zijn? :)

bridget_vd

Berichten: 32
Geregistreerd: 06-03-19
Woonplaats: Blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:46

Nog tips voor n eerste cross??[/quote]

Ik vind het zelf altijd fijn om wat eerder te zij dan op een spring of dressuur wedstrijd zodat ik nog even kan kijken welke bochten ik het beste kan nemen en welke hindernissen vaak geweigerd worden.

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:56

bridget_vd schreef:
Nog tips voor n eerste cross??


Ik vind het zelf altijd fijn om wat eerder te zij dan op een spring of dressuur wedstrijd zodat ik nog even kan kijken welke bochten ik het beste kan nemen en welke hindernissen vaak geweigerd worden.[/quote]
Wij hebben vooraf een uur training en dan smiddags de cross, Dus dat moet helemaal goed komen.

Wendy_Komen

Berichten: 6331
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:34

JoycexEnya schreef:
Ik wou naar Ede om te filmen, maar heb crosstraining in Lelystad met Betsy.

Mijn fjord is 146.5 cm.

Bij Bronsveld? Wanneer?

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:26

Wendy_Komen schreef:
JoycexEnya schreef:
Ik wou naar Ede om te filmen, maar heb crosstraining in Lelystad met Betsy.

Mijn fjord is 146.5 cm.

Bij Bronsveld? Wanneer?


Ja klopt zaterdag om 12 uur

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:44

Leuk topic!
Ik start met mijn hafje L eventing tussen de paarden, ze zou wel M kunnen maar soms bouwen ze zo dik dat het bij sommige sprongen haast Z hindernissen zijn en dat wil ik haar niet aan doen.
Dus we blijven lekker doorrijden in de L :D


Afbeelding