SGW Barchem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annebu

Berichten: 110
Geregistreerd: 29-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:02

rowo schreef:
Annebu schreef:
Ja was er de hele dag, van de eerste tot de laatste.
En stond bij hindernis 1 dus iedereen staat er op haha.


Ik sta er leuk op, kan hem alleen niet plaatsen via de telefoon. Thanks :D

Ik ben super blij! 213,5 pnt na dressuur, foutloos gesprongen en foutloos en binnen de tijd gecrosst. Ben op plek 2 blijven staan. Ze pakte echt onwijs goed aan. 8-) Vond de cross wel ff wat anders dan Neede en Diepenheim haha.

Gefeliciteerd Laura! Super dat je vorige paard zo gelopen heeft! *\o/*


Super leuk! *-:) *-:)

En gefeliciteerd met je prijs!

Annebu

Berichten: 110
Geregistreerd: 29-06-10

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:03


marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:14

Nog gefeliciteerd Rowo!

Hier ook heel fijn gereden vandaag in de klasse B.
Foutloos gesprongen en foutloze cross. Fame pakte enorm fijn aan. Goed voor een 5e plaats.
Voor wie het leuk vindt mijn capcamfilmpje.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:39

Hier wel tevreden! Had 1 weigering in het springen omdat ik zelf wat stom op 3 aanreed.
In de cross 3 weigeringen, eentje op 6 (haagje voor het eerste water, is niks voor Gau, maar had denk ik geen zin in modderpoten...) eentje op 9B (ging voor het smalletje net na de opsprong maar Gau schoot erlangs) en eentje op de bult 16 geloof ik.

gefeliciteerd Rowo!

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:37

Ik had in de B die opsprong met smalletje er achter ook véél mooier gevonden met kerstboompjes ernaast oid. Dan was het een mooi aangeleunde sprong geweest waar veel B paarden veel van konden leren.
Dat haagje voor die 1e waterbak hadden ze er uit mogen laten van mij haha, die waterbak is sowieso al enorm kijkerig en onoverzichtelijk voor die paarden, haagje maakte het door de lastige bocht dan ook zo'n getrek. Die opsprong na het 2e water vond ik wel erg pittig voor de B, en dat bleek ook want er gebeurden daar veel ongelukken helaas.
Weet iemand hoe het is met dat paard dat op 3 benen werd opgehaald? Zaterdag, 1 van de laatste starters? Verder echt een prachtige cross, wat we gewend zijn van Barchem :D

ramaskri

Berichten: 345
Geregistreerd: 15-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:06

Alle foto's van gisteren staan nu online op Eventingphoto. Zondag volgen :)


:D

:D

:D

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:00

Ik reed vandaag ook mee met mijn onervaren paard. Vond de B combinatie van 15 ook lastig, totaal geen aanleuning al was het maar van 1 kant. Dus daar weigering op. Ook op het water 1 maar verder lekker kunnen rijden! Wel overal alternatieven genomen, maar het ging om de ervaring.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:17

Seventeen schreef:
Ik had in de B die opsprong met smalletje er achter ook véél mooier gevonden met kerstboompjes ernaast oid. Dan was het een mooi aangeleunde sprong geweest waar veel B paarden veel van konden leren.
Dat haagje voor die 1e waterbak hadden ze er uit mogen laten van mij haha, die waterbak is sowieso al enorm kijkerig en onoverzichtelijk voor die paarden, haagje maakte het door de lastige bocht dan ook zo'n getrek. Die opsprong na het 2e water vond ik wel erg pittig voor de B, en dat bleek ook want er gebeurden daar veel ongelukken helaas.
Weet iemand hoe het is met dat paard dat op 3 benen werd opgehaald? Zaterdag, 1 van de laatste starters? Verder echt een prachtige cross, wat we gewend zijn van Barchem :D


Die punten die je noemt maken Barchem inderdaad pittig, maar dat weten we van te voren. Maar zoals 9 had een simpel alternatief. Ik had nergens moeite mee, behalve dat inderdaad wat aanleuning hier en daar fair was geweest.

Wat betreft dat paard; ik hoorde alleen iemand Vd vereniging zeggen dat die rechtstreeks naar de kliniek is gegaan. Maar ze wisten toen nog niet wat ie had.

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:56

Potverdikkie wat wast fris vandaag in Barchem!

Ze hebben er weer een fantastische cross gebouwd! Fair maar pittig, met alternatieven op de lastige plekken. Niets dan lof voor de organisatie.

Zelf ook lekker gereden, dat helpt toch ook mee. :D

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:28

rowo schreef:
Seventeen schreef:
Ik had in de B die opsprong met smalletje er achter ook véél mooier gevonden met kerstboompjes ernaast oid. Dan was het een mooi aangeleunde sprong geweest waar veel B paarden veel van konden leren.
Dat haagje voor die 1e waterbak hadden ze er uit mogen laten van mij haha, die waterbak is sowieso al enorm kijkerig en onoverzichtelijk voor die paarden, haagje maakte het door de lastige bocht dan ook zo'n getrek. Die opsprong na het 2e water vond ik wel erg pittig voor de B, en dat bleek ook want er gebeurden daar veel ongelukken helaas.
Weet iemand hoe het is met dat paard dat op 3 benen werd opgehaald? Zaterdag, 1 van de laatste starters? Verder echt een prachtige cross, wat we gewend zijn van Barchem :D


Die punten die je noemt maken Barchem inderdaad pittig, maar dat weten we van te voren. Maar zoals 9 had een simpel alternatief. Ik had nergens moeite mee, behalve dat inderdaad wat aanleuning hier en daar fair was geweest.

Wat betreft dat paard; ik hoorde alleen iemand Vd vereniging zeggen dat die rechtstreeks naar de kliniek is gegaan. Maar ze wisten toen nog niet wat ie had.


Dit gaat over vriendin van me, haar paars heeft een scheur in de hoefwand wat doorloopt in het gewricht :( gips en 6 weken box rust. Super heftig maar komt wel goed gelukkig.


Ik heb vandaag in de L paarden gereden, ik vond de cross echt heel moeilijk en 2 weken geleden in Hattem eruit op het water dus ik had voor mijzelf als ik tot 8 , het eerste water, kom ben ik dik tevreden. Nou dat lukte! Daarna had ik zoiets van iedere hindernis is er 1. Uiteindelijk "maar" 2 stops op het tweede water. Ik deed het alternatief maar hij had niet zo'n zin om naar beneden te gaan het water in. Ik werd ingehaald en ben daarachter gegaan. Ik ben dik tevreden en hopelijk komen we volgende week ook tot het water in Bathmen :)

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:38

Gisteren reed ik mee met het NK in de klasse L! We hebben een super zilveren medaille naar huis mogen nemen en met Team Brabant zijn we Nederlands Kampioen geworden! Echt een enorm mooie cross, complimenten aan de organisatie. We hebben alles zonder alternatieven genomen en het ging super. *\o/* *\o/*

Weet iemand welke fotografen er zaterdag allemaal waren?

Heb tot nu toe:
Odd
EventingPhoto
Esveo
Anne Bulten

Verder zijn er nog wat fotografen van Barchem zelf geweest zag ik op hun fb en zullen daar foto's volgen. Denk alleen dat er nog veel meer in het veld stonden en ben ook benieuwd naar de waterbak foto's bijvoorbeeld :D

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:54

rowo schreef:
Seventeen schreef:
Ik had in de B die opsprong met smalletje er achter ook véél mooier gevonden met kerstboompjes ernaast oid. Dan was het een mooi aangeleunde sprong geweest waar veel B paarden veel van konden leren.
Dat haagje voor die 1e waterbak hadden ze er uit mogen laten van mij haha, die waterbak is sowieso al enorm kijkerig en onoverzichtelijk voor die paarden, haagje maakte het door de lastige bocht dan ook zo'n getrek. Die opsprong na het 2e water vond ik wel erg pittig voor de B, en dat bleek ook want er gebeurden daar veel ongelukken helaas.
Weet iemand hoe het is met dat paard dat op 3 benen werd opgehaald? Zaterdag, 1 van de laatste starters? Verder echt een prachtige cross, wat we gewend zijn van Barchem :D


Die punten die je noemt maken Barchem inderdaad pittig, maar dat weten we van te voren. Maar zoals 9 had een simpel alternatief. Ik had nergens moeite mee, behalve dat inderdaad wat aanleuning hier en daar fair was geweest.

Wat betreft dat paard; ik hoorde alleen iemand Vd vereniging zeggen dat die rechtstreeks naar de kliniek is gegaan. Maar ze wisten toen nog niet wat ie had.


Ben ik met je eens, echter; als ze bij dat smalletje een stel bomen neer hadden gezet was het een stuk educatiever dan het nu was. Vond ik gewoon een gemiste kans. En die opsprong na het water was ik voor mijzelf ook niet zo bang voor, ik weet wel hoe ik een sprong als dat aanrijd, veel anderen in de B echter niet... En dat was ook te horen via de speakers.

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:32

Ik heb vandaag in de L paarden gereden, ik vond de cross echt heel moeilijk en 2 weken geleden in Hattem eruit op het water dus ik had voor mijzelf als ik tot 8 , het eerste water, kom ben ik dik tevreden. Nou dat lukte! Daarna had ik zoiets van iedere hindernis is er 1. Uiteindelijk "maar" 2 stops op het tweede water. Ik deed het alternatief maar hij had niet zo'n zin om naar beneden te gaan het water in. Ik werd ingehaald en ben daarachter gegaan. Ik ben dik tevreden en hopelijk komen we volgende week ook tot het water in Bathmen :)[/quote]

Ik moest daar vooral aanwennen. Ik had bij hindernis 2 ook iemand ingehaald. Die vervolgens vlak achter mij reed. Daardoor werd mijn paard juist onzeker en kregen we 2 weigeringen en een val van mij. In dit geval werkte het als nadeel voor mij.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:59

@lovecortana: Appie Bosch heeft ook zijn foto's van zaterdag en zondag op zijn facebook staan

zondag was Joyce van Kolfschoten er ook

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:21

Seventeen schreef:
rowo schreef:

Die punten die je noemt maken Barchem inderdaad pittig, maar dat weten we van te voren. Maar zoals 9 had een simpel alternatief. Ik had nergens moeite mee, behalve dat inderdaad wat aanleuning hier en daar fair was geweest.

Wat betreft dat paard; ik hoorde alleen iemand Vd vereniging zeggen dat die rechtstreeks naar de kliniek is gegaan. Maar ze wisten toen nog niet wat ie had.


Ben ik met je eens, echter; als ze bij dat smalletje een stel bomen neer hadden gezet was het een stuk educatiever dan het nu was. Vond ik gewoon een gemiste kans. En die opsprong na het water was ik voor mijzelf ook niet zo bang voor, ik weet wel hoe ik een sprong als dat aanrijd, veel anderen in de B echter niet... En dat was ook te horen via de speakers.


Misschien dat het er mee te maken had dat ze het NK hadden? Ik weet het niet hoor.

Het was mijn derde cross pas met dit paard, maar deze pakt zo ontzettend goed aan. Ik vond het echt een waanzinnig mooie cross. Super aangekleed overal en veel variatie in de sprongen. Verder was het top geregeld en ook de prijsuitreiking was enorm snel.

Cookie_Dough
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-04-18

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:14

Hoi allemaal, Weet iemand wie de fotograaf was bij hindernis 15 (picknick tafel) in het L op zaterdagochtend helemaal op het begin? Ik meen iemand gezien te hebben daar, alleen kan de foto’s nergens vinden. Bedankt!

_N_ienke
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:25

Cookie_Dough schreef:
Hoi allemaal, Weet iemand wie de fotograaf was bij hindernis 15 (picknick tafel) in het L op zaterdagochtend helemaal op het begin? Ik meen iemand gezien te hebben daar, alleen kan de foto’s nergens vinden. Bedankt!



Denk esveo was bij het B iig wel.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: SGW Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:57

Er waren dit jaar 51 hindernissen. Maar hoeveel sprongen waren dat?
(Heb het antwoord nodig voor een kwis)

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:28

MarjaR schreef:
Er waren dit jaar 51 hindernissen. Maar hoeveel sprongen waren dat?
(Heb het antwoord nodig voor een kwis)


Hoeveel combi hindernissen waren er? Elke combi van ab bijvoorbeeld is één hindernis maar 2 sprongen

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:52

Op de FB-pagina van Eventing Barchem staat bij de foto’s een overzicht van de cross. Daar staan de routes van alle klassen op, incl. Alle hindernissen met alle nummers (incl. Combinaties A, B, C etc.).
Die 55 is denk ik van alle klassen samen, verdeeld over verschillende routes.
De B had bijv. 18 hindernissen en 20sprongen. (Hindernis 9 en 15 waren een A-B hindernis).