Winstpunt in het b springen voor eventing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayra_M

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-06-14

Winstpunt in het b springen voor eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 23:21

Nu ik mijn nieuwe paard een tijdje heb ben ik me weer eens aan het verdiepen in de reglementen :Y) ik vraag me af hoe dat nou zit met de regel dat je een winstpunt moet hebben in de b, voor het springen en voor eventing. Ik heb ooit gehoord dat als je een winstpunt haalt in de b dressuur met een paard, dat je daarna met elk ander paard ook direct mag springen. Is dit waar en geldt dit ook als dat winstpunt is behaald met een pony? En hoe werkt dat bij eventing? Heb je dan een winstpunt nodig in de b springen? En met het betreffende paard of een willekeurig paard? Als laatste vraag ik me af wanneer je bb eventing mag starten, is hiervoor een winstpunt nodig?

Zo, veel vragen, maar ik kwam er niet uit in de reglementen en vind t wel handig en interessant om te weten! Bedankt alvast :)

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Winstpunt in het b springen voor eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:27

Je moet zelf tenminste 1 winstpunt hebben in het B springen om eventing te mogen starten, maar dit mag met elk willekeurig paard/pony zijn (net als bij het dressuurwinstpunt voor het springen). Je hoeft dus niet eerst een winstpunt te halen met het betreffende paard voordat je eventing kunt starten.
Voor de BB eventing heb je (voor zover ik weet) geen winstpunt nodig.