Sgw Maarsbergen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:41

Ja maarsbergen is echt een prachtige cross om te rijden! Alles top geregeld en zo’n mooie omgeving! Echt genieten!

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:42

Er was plek zat voor een moeilijk lijntje of wat extra uitdaging. Dit was net alsof er iets super moeilijks in moest, op 1 plek waar het percentage eruit moest dat eruit hoort te gaan zegmaar. Maar ik denk dat ze het zelf wel gaan zien in de aantallen dat het net iets té was..
Alternatief had met een mooie boog veel verschil in tijd kunnen maken.
Heb gelukkig geen heftige vallen gehoord..

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:47

De tijd stond trouwens ook wel heeeel ruim.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:48

Ja ik was met mn stop ruim binnen de tijd :))

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:05

Wij zijn foutloos gefinished in de B (met tijdfouten) en dat voor het eerst! Heb enorm genoten en beestje begon uiteindelijk echt te ontspannen en te snappen!

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:11

Het L was echt een slagveld op de waterhindernis.. ik was startnummer 131 en vanaf 121 hoorde ik was er niemand meer binnen gekomen. Ook zijn er in de ring (2) maar 5 mensen foutloos in de cross zie ik nu! Dat is inderdaad erg heftig! Verder vond ik het een hele leuke cross. Echter mag ik niet klagen!

Een 2e prijs in ons L debuut mee naar huis mogen nemen. 207.5 dressuur, foutloos springen en foutloze cross ruim binnen de tijd ( ik heb moeten draven, was te snel). Heel trots! Waterbak ging met aanmoediging super netjes! Erg leuk dat het publiek ook zo meeleefde en keihard ging klappen als het daar goed ging.
Laatst bijgewerkt door MS_eventing op 14-04-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:11

Hier helaas een val bij het water. Paard was te voorwaarts en overzag het even niet waardoor hij lang 11b op liep. Doordat hij op 11a al lengte in de hals nodig had ik mn teugels te lang en kon een val dus niet voorkomen.
Tuurlijk erg jammer maar kan het mn paard niet kwalijk nemen, hij is nog jong en kon het overzicht gewoon niet krijgen over de combinatie. Volgende keer beter!

In mijn ring zijn er 10 mensen die de cross niet uitgereden hebben en slechts 8 foutloos

Anoniem

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:54

Is er toevallig nog iemand op het terrein? Ik ben mijn Dyon borsttuig kwijt geraakt.. wss vergeten bij het afzadelen bij de dierenarts..

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:03

Anoniem schreef:
Is er toevallig nog iemand op het terrein? Ik ben mijn Dyon borsttuig kwijt geraakt.. wss vergeten bij het afzadelen bij de dierenarts..


Ik ken iemand van de organisatie. Kan het even vragen voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:10

MyChoice schreef:
Anoniem schreef:
Is er toevallig nog iemand op het terrein? Ik ben mijn Dyon borsttuig kwijt geraakt.. wss vergeten bij het afzadelen bij de dierenarts..


Ik ken iemand van de organisatie. Kan het even vragen voor je!


Dat zou super zijn! Ben er nogal aan gehecht namelijk. :o

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:14

De vraag staat uit! Ik pb je als ik meer info heb!

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:45

Ik ben stiekem na werk nog even wezen kijken, maar inderdaad heel veel problemen in zowel de L als M bij de waterhindernis.
Wat mij wel op viel is dat echt bizar veel mensen hun paard over de hindernis heen meppen met de zweep.
Iets waar ik mij toch wel over verbaasde, is dat dan normaal? Vond het best wel naar om te zien -O- Heb er ook een aantal flink op hun bek zien gaan mede daardoor. Te graag de punten halen en niet meer denken aan veiligheid en paardenwelzijn.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:45

Dan moet je meer kijken naar wat er gebouwd staat vrees ik.

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:01

Ik heb vandaag echt heel fijn gereden! Foutloos gesprongen en foutloos gecrossd. Iets te snel binnen dus 0.8 strafpunten voor tijd. Maar als nog een 4e plaats!
Super blij hoe mn schimpie aanpakt.

Het L was wel een slagveld bij het water. Maar heb in het begin staan kijken en veel reden ook wel slecht aan. Helemaal terug rijden terwijl de afstand iets voorwaarts op 1 galopsprong stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:28

Lekker gereden vandaag :) Tevreden over mijn dressuur. Springen was drama met 3 balken :roll: Ook niet echt iets voor mijn paard maargoed.
Cross was het doel finishen.. Gezien het slagveld wat er gaande was in de L. Vond het ook best flink staan met name de water combinatie. Daar dan ook een weigering op 11B, even natte voetjes gehaald en daarna ging ze met wat overtuiging toch. Dus zeker niet ontevreden over ons L debuut.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:33

davinci2412 schreef:
Hier helaas een val bij het water. Paard was te voorwaarts en overzag het even niet waardoor hij lang 11b op liep. Doordat hij op 11a al lengte in de hals nodig had ik mn teugels te lang en kon een val dus niet voorkomen.
Tuurlijk erg jammer maar kan het mn paard niet kwalijk nemen, hij is nog jong en kon het overzicht gewoon niet krijgen over de combinatie. Volgende keer beter!

In mijn ring zijn er 10 mensen die de cross niet uitgereden hebben en slechts 8 foutloos


Ahh dan was jij degene die nét niet het water in gleed of wel? Er was ook iemand die vol in het water landde na 11b, viel er naast :Y)

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:48

ik heb ook een fijne rit gereden. wel 2 stops maar paard trok verder goed aan. springen ging top en gingen foutloos de cross in. ben tevreden want ik vond ook in de B de " snoep" hindernissen geen kattepis }>

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:57

Hier ook weer tevreden thuis :j Eerste cross van t seizoen en doel was finishen, voor ons was het B namelijk best pittig gebouwd.

Begon al lekker met de voorkeuring, eerst had ie de ezels gespot en stond ie tijdens de hartslagmeting daartegen te blazen; gevolg veelste hoge hartslag. De DA zag dat gelukkig ook, dus mocht ff kalmeren en iets verder weg opnieuw aanbieden. Toen ik daar wachtte draaide meneer opzij en stapte over de omheining heen, met als gevolg dat ie de hele boel stuk trok. (Sorry! :o) Paard was gelukkig oké, maar wel hectisch allemaal.

Met inspringen voor de cross op alle hindernissen 1x gestopt, dus had er een hard hoofd in. (In Bathmen ook 3 stops in de eerste 4 sprongen). Heb met veel fanatisme gereden (en geschreeuwd := ) Maar hij pakte het super aan! Stop op 11a (inclusief hapje van de heg :+ ), stop op de taart (inclusief hapje purschuim :+ ) en stop op de eerste van de huisjes dubbel. Maar uiteindelijk wel gefinished!! :D

Het terrein zag er prachtig uit en alle vrijwilligers waren ook zo goed gehumeurd! Erg leuk! Heb paard naar huis gebracht en ben daarna zonder trailer nog terug gekomen :D

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:57

Ik ben even snel alvast de B combinaties doorgelopen die hier in het topic het startnummer hebben vermeld. Van nummers 43 & 70 heb ik helaas geen foto's (zat toen bij 13ab). Foto's zijn sterk verkleind en iets bewerkt. :D

Even kijken hoe dit precies werkt :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit ga ik ook nog voor de eerder genoemde L combinaties doen en de rest plaats ik waarschijnlijk gewoon lekker onbewerkt op mn website en dan hoor ik wel of er interesse is. :o

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:58

Balen van degene die het eind niet hebben gehaald. Een val op zo een hinderniscombinatie is dan zo jammer. Ik vond m heftig staan en had denk ik zelfs bij mijn paard eerst door het water gelopen voor ik m aan zou rijden. Voor wie lekker hebben gereden: top!!!
Ik heb heerlijk gereden in het M, dressuur weer een stuk fijner maar kan nog beter. Springen een stomme balk op 1 omdat die aan het mesten was.... En op de dubbel nog een, vorige springwedstrijd sprong die op een balk in de dubbel dus had misschien iets te veel been eraan uit angst. De cross liep die fantastisch, opnieuw! Wat een paard! Foutloos, en als baasje niet halverwege al volledig verzuurd was hadden we ook een stuk sneller geweest haha. Arm paard. Wel een mooi doel: mijn eigen conditie ff opkrikken.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:59

Nummer 164 van t L hier :))

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:00

Cioccolato schreef:
Nummer 164 van t L hier :))



Jij stond inderdaad al op mijn lijstje, samen met 136, 131 en 126. De rest komt op mijn site. Ga ik niet meer van afwijken, jullie hebben 'mazzel' of hoe je het wilt noemen. :')

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Sgw Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:02

Oh jaaaa ben benieuwd! mooie foto’s maak je!

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:04

Wat leuk Paige, (en snel ook!) Dankjewel, het zijn super mooie fotos!!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:12

liekec schreef:
Ahh dan was jij degene die nét niet het water in gleed of wel? Er was ook iemand die vol in het water landde na 11b, viel er naast :Y)


Ja dat was ik haha, heb het weer gepresteerd om net niet in het water te vallen :P


xxPaige schreef:
Cioccolato schreef:
Nummer 164 van t L hier :))



Jij stond inderdaad al op mijn lijstje, samen met 136, 131 en 126. De rest komt op mijn site. Ga ik niet meer van afwijken, jullie hebben 'mazzel' of hoe je het wilt noemen. :')


Leuk Paige! Ik ben benieuwd :)