Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 22:49

Het schandaal op het EK in Rotterdam heb ik dus live gezien, meer woorden ga ik er niet aan vuil maken. :r :r :r

Voor de rest wel heel fijne dag gehad! Topprestatie van Jos!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:03

hanne: gaat het over die dame die in het parcours kwam?
Topprestatie van jos. hij heeft echt een mooi parcours afgelegd tijdens dit EK en dat op zo een jonge leeftijd. En wat een paard die Igor :o Ook top van team echt. Gelukkig zijn ze eens bij het verstand gekomen om de jonge generatie eens te laten rijden. Hopelijk zien ze dat in de eventing ook...

Ik had zaterdag jumping in Waregem. Smorgens vroeg om 8u15 :p Het was met up en downs.
Ze was erg onzeker tijdens het inrijden en ook op parcours was ze erg onzeker. Er lag ook een bidet in en wist sowieso dat ik daar al zou stil staan :) Ik had ook beetje het ongeluk dat de zon laag zat waardoor de schaduw van de hindernis aftekende voor veel hindernissen. Op de 3 ging ze op de rem wss voor die schaduwen geen idee wat het anders kon zijn want er was niks speciaal aan die hindernis. Opnieuw aangereden en dan door kunnen rijden tot aan de bidet daar de 2de stop. Jammer maar helaas. gelukkig schrijf ik altijd 2 keer in. 2 de keer liep ze veel zekerder, er waren wel vaak grote afstanden volgens stijn en iris door de schaduw maar ze liep overal door. Ook op de bidet. 2 rondje was foutloos :) daar was best wel tevreden mee.
Daarna had furrie een fotoshoot voor R*aedwolf van C*laudia van H*ypomedia. Zij vroeg om furrie te gebruiken omdat ze een zwart paard nodig had :) dat deden we met plezier en ze waren ook zo lief om iets vroeger te komen om foto's te maken van de jumping <3
Nadien ben ik ook nog eens naar het water geweest en de afsprongen en die deed ze met de hoef in de neus vlot in het water :)
Zo ben ik nu ingeschreven voor Deurle. Zonder druk gewoon voor het plezier :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:03

Ik had het ook gezien van het EK jumping... knap staaltje concentratie van die Nederlander.
België stuurt dit jaar toch ook een jonge combinatie naar het EK? La.ra is dacht ik nog geen 30, Lau.ra is ook nog vooraan in de 20. En op de reserve lijst staan ook nog enkele jongere. Ik denk dat België voor de komende jaren nog wel potentieel heeft voor de EKs.

Wij gaan ook naar Deurle!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:24

daaph: ik had de selectie nog niet gezien :)

Leuk! Jomo deed het goed zag ik in marchin :) rij je zelf in deurle ? of sara?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:15

Hanne: ik had jou nog niet gefeliciteerd met je mooie prestatie in de endurance! Bij deze dus :D Heel leuk dat je hier je ding in gevonden hebt!

Mila: ook voor S.tijn nog proficiat voor Brugge. Start hij dat paard nog of was het eenmalig?

Varekaj: Icaro heeft ijzer hé? Zet je vijzen als je op gras moet rijden bij lrv?

Ik rij komende zondag in Westdorpe M mee met Ny en de week erna Deurle. Veel zin in!
Dressuurwerk thuis loopt nog steeds niet zoals ik zou willen. Drafwerk heel goed, verruimen, verkorten, alle zijgangen met vingers in de neus, gewoon makkelijk. Galop daarentegen... Gaat goed zolang het beetje vrijblijvend is, maar als ik sluit en haar op het achterbeen zet is het geen cadeau.
Van J.ordy (springles) moet ik ze in parcours zelfs niet meer proberen rond rijden, hij vindt net dat ze minder springt en van achterbeen afloopt. Als ik ze aan mijn hand hou (maar voor beeld dus tegen mijn hand), dan heeft ze het meest balans en maakt ze goeie sprongen. Tis natuurlijk wat haar neerwaarts model maar hoop toch dat het nog zal beteren.

'Ons' EK team heeft het super gedaan en heel koelbloedig van J.os om op die leeftijd toch de druk af te houden, en zeker ook van M.arc om zo je parcours te kunnen afmaken met die tweeties op de achtergrond! Klasse gereden!!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:15

Sarah zal Jomo rijden in Deurle :)

Ik ben eens benieuwd wat de Belgen gaan doen bij de eventing

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:31

Antonius: voorlopig blijft het bij die ene keer. mss als hij volgend jaar weer eens niet kan rijden dat hij dan opnieuw ermee zal rijden.
Succes zondag :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:47

Succes zondag Antonius!

We gaan met veel blijkbaar Deurle onveilig maken, al ben ik de enige in de vrije cross vermoed ik :P
Twijfel om de week nadien ook de vrije cross in Merendree mee te pikken.
Sowieso wil ik toch een paar aspirantencrossen van de LRV proberen. Ik heb alleen geen flauw benul welke een beetje een uitnodigend parcours hebben en welke al iets technischer/pittiger staan...

De gekende locaties voor dit najaar zijn St. Pauwels (organiseert in Westdorpe), Merksplas, Grobbendonk, Meldert, Zutendaal en St-Gillis-Waas. Iemand suggesties?

Op gras hangt het af van de bodem of ik vijzen steek. Gisteren bijvoorbeeld zonder gereden, de bodem lag kei- en keihard en ik heb alleen grote punten, geen kleintjes (alleen kleine blokjes). En hij is tijdens het inrijden een ijzer verloren :+ Smid komt deze week omdat het sowieso nodig is maar had toch gehoopt dat ze het alle 4 nog zouden uithouden. Niet dus :+ Voor de rest steek ik alleen vijzen als het echt drassig/glad ligt of voor springen op iets anders dan zand.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:02

Meldert en zutendaal zijn bij ons.

Zutendaal is in het bos, Meldert op een veld. Beide leuke crossen in de A. Al zou mijn lichte voorkeur voor Zutendaal gaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:07

Thx voor de info :)
Zutendaal is tijdstechnisch misschien ook handiger...

Proficiat met de prestatie van Jomo trouwens! Kriebelt het niet om zelf te rijden?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:08

Varekaj: je verhaal van je tornooi van 18/8 doet me anders heel veel denken aan rijden zonder vijzen?
Ik zou in jouw plaats toch eens kijken naar kleine puntjes net voor harde bodem. Zeker voor het springen zijn dat imo even gladde bodems als een 'normale' graspiste.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:24

Ik heb alle tornooien die op gras waren gesprongen met eerder blokjes dan puntjes, klopt. Voor dressuur viel dat goed mee, voor springen minder.
Ik heb 2 sets met vijzen, in de ene zitten grote punten. Zou de andere eens moeten bekijken of daar kleintjes in zitten en anders bestellen. Gisteren niet gesprongen btw, was veel te warm.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:39

Nee het kriebelt niet.. ik heb even veel plezier om Sarah te zien rijden met hem en minder stress Haha.

Ik zag trouwens dat het team voor het EK van België gewijzigd is. Jo.ris eruit en Hu.go erin

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 19:08

Ja Joris is geschorst.

Dankjewel Antonius! :D

Ze waren met 2 in de piste gesprongen. De man is snel gepakt geweest en vormde niet het grootste gevaar. Maar de vrouw was een oerdomme koe. Met die grijns op haar gezicht ook, bah bah walgelijk.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:48

Echt belachelijk van Joris... zo een toffe man

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:04

Hoezo geschorst? Ik heb iets gemist blijkbaar.

Die dame zou zelf ook een paard hebben ofzoiets. Heb er iets over horen waaien. Maar jij hebt nu wel een memorabel moment meegemaakt Hanne :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:13

Super belachelijke reden...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:12

Mijn springlesgever wist het mij ook net te zeggen van de schorsing, blijkbaar 9 maand :? Maar de reden van schorsing wist hij niet. Jij wel daaph?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:37

Ja, maar dat is niet aan mij omdat op internet/rond te vertellen. :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:41

zo spijtig van j*oris. Ben ook wel benieuwd naar de reden om iemand voor zolang te schorsen :s

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:47

Ik ben er inderdaad wel beetje verbaasd over dat J niet geselecteerd is/geschorst, ongeacht de reden, maar goed. Veel kunnen we er niet aan veranderen.

Ben stilletjes aan een najaarsplanning aan het opmaken.
Heb nu al zenuwen :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 18:14

Ik weet ook waarom de reden. Zo zouden ze veel mensen kunnen schorsen...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:27

mocht je de reden willen delen mag je altijd een pb sturen :)

ik ben dus ingeschreven voor Deurle *\o/*
PP en ik zelf gaan ons samen aanmoedigen en motiveren :D
Onze paarden zijn aan elkaar gewaagd haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:38

Oh welke dag rijden jullie?

Ik zag op FB langskomen dat het terrein van Diepenbeek open is om te gaan oefenen. Eerste idee: Leuk! Tweede idee: kak. 1u45 rijden enkele rit. Dat is met trailer erbij dik 2u. Toch maar niet -O-

Zou graag nog eens ergens oefenen/lesje pakken als ik kan. Puyenbroeck heb ik intussen wel wat gezien (en is regelmatig gesloten ivm evenementen) en de hindernissen op ons eigen clubterrein zijn niet bepaald voor beginners.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:41

Ja Diepenbeek is bij ons.

Wel vlakbij de autostrade en veel lage hindernissen