Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 19:40

Ben nog nooit never niet gecontroleerd geweest op wedstrijd.
Maar op endurance zijn ze er streng in dusja. Dan maak ik wel dat het in orde is.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:03

welke reeks zal je rijden Hanne, 20 of 30 km? :)

Ik zou heel misschien ook voor de fun de 20 rijden omdat ik het fijn vind om een "uitgestippelde" route te rijden (van wat ik mij herinner van de vorige keren is het wel een mooie onverharde route in Stekene, met stukken waar je anders niet zomaar kan/mag komen). Pony is alleen niet echt in shape maar op ons gemak geraken we er ook wel :Y)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 17:07

20 omdat het de eerste endurance is :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:56

Zit ik zo te stoefen tegen PP over mijn smid en dat Icaro zelden een ijzer kwijt is... Hij is er dus weer eentje kwijt :+ Vorige keer was het toch sowieso wel dringend tijd dat de smid kwam, daar niet van. Nu zitten ze er 3 weken onder.
Meneer was er niet mee akkoord dat ik zijn vriendje heb weggehaald om van weide te wisselen. Dat is 500m stappen dus hoelang was ik weg? 15 min? In die periode dus ijzer afgetrapt, halve weide omgeploegd, 2 waterbakken van 60L omver gekapt en zeiknat van het zweet.

Maar alleen mee op wandeling, op wedstrijd en de trailer? Noooo problemo.
Gelukkig kan de smid zaterdag snel tussendoor komen om het te fixen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:02

Oei balen! Gelukkig kan hij snel komen. Hier al een eerste cloche gescheurd maar ijzers hangen er voorlopig nog onder. Vingers blijven gekruisd!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:18

Ik moet wel toegeven, hij was echt flink overstuur. De weides liggen 500m uit elkaar en ik kon hem (mede omdat de wind goed zat) tot op de andere weide horen brullen. Hij stond nochtans niet alleen, de 2 kleintjes waren nog bij hem.
De bedoeling is wel dat ik Tibor regelmatig mee ga nemen aan de hand, die staat extreem vet. Met dan opbouwend (ook voor mij) stukjes draven aan de hand.
Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik het ga aanpakken met Pipo, want dan zal die wel helemaal alleen staan.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 23:37

Mooi rondje gezien van Antonius!! :D :D Heel veel succes in de cross!!

2 ruiters zijn tot jurytoren geroepen. 1 iemand gele kaart en over de andere weet ik niet precies, was iemand van Z dusja twas bijna gedaan en kwas dan weg. Maar in ieder geval wel terechte beslissingen.

Anyway lange dag als secretaris vd jumpingjury. Maar was wel geestig. :P Toffe mensen! Was veel te zien, er werd veel fouten gemaakt. Was niet heel dik gebouwd maar wel technisch.

Veel leuke paarden/combinaties gezien! Die O*ri*gi van L*ara is een machine amaai, zo springen! :wow:

Morgenmiddag naar de cross kijken. In namiddag komt een vriendin fotootjes maken van Luxor op stal, ben benieuwd! :D Altijd mooie foto's. <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 06:35

Er zijn wat clubleden die meedoen vandaag in de cross dus ik volg ook tussendoor hoe het gaat.
Rondje van Antonius was inderdaad heel fijn om te zien! (Filmpje op fb)

Heb me gisteren ingeschreven voor de vrije cross in Deurle. Weer 60cm. Doel: met zo weinig mogelijk fouten/weigeringen rondrijden. Het is puur een vertrouwensrondje op focus en vloeiend rijden.
Als dat goed lukt ga ik kijken voor crosslesje hier of daar en dan aspiranten starten :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 13:44

Antonius heeft een fantastische foutloze ronde binnen tijd gereden waaauwww!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:26

*\o/* Go go go Antonius!

Hier was het iets minder vandaag. In dressuur 13e op 20. Moest pal op de middag, in de vlakke zon, heel weinig wind. Icaro was hangerig en loperig bij het inrijden en dat zette zich voort in de proef.
Dan 1,5u rust en viertal gereden. Bij het inrijden was hij na 5 minuten al aan het puffen en drupt het zweet eraf, na de proef was hij zeiknat.
Rap naar de trailer, zadel losser gemaakt, goed laten drinken, handje korrel gegeven maar had toen al de indruk dat de meeste fut eruit was.
Toch gaan inrijden voor springen, zaten ze ruim voor dus dat was daar rap rap wat huppels en parcours in.
De 1 (oxer-kruisje) ging vlot, normale hoogte. Maar dan de 2 was misschien een rechte van tgoh... 60 hoog? Gevolgd met op pas of 5 de 3 wat een dikke oxer van zeker 85 was die pal op de omheining en tent leek te lopen met erna een korte scherpe bocht.
Ik heb de 3 niet gered. De 2 ging prima maar op de 3 ging hij 2x gewoon vol op de rem op de laatste seconde, hij gaf ook niet het gevoel dat hij er nog fut voor had.
Dus ondanks uitsluiting zeker geen slecht gevoel. Wel de wijze les dat dit type weer voor hem teveel is van het goeie en dus ofwel slechts 1 proef rijden ofwel zelfs niet starten.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:49

het was inderdaad een strak rondje van Antonius. Ik had haar aan het water gezien en zag er echt super vlot uit. Zoals de commentaar op het filmpje, het was precies "uit de boekskes" :) heel netjes :)

Wij reden ook mee in nokere. Dressuur was niet slecht maar kan altijd beter eh :) Hij was 28 van 42 dus al niet meer helemaal achteraan :) Jumping was foutloos en zo naar de 18de plaats doorgeschoven. Cross was ook foutloos binnen tijd waardoor hij uiteindelijke 11de was en net nog binnen de prijzen :) hoera :) Nokere is toch altijd iets speciaal vind ik. Ons paard loopt er ook altijd goed. Denk dat nokere de enige wedstrijd is dat hij al elke keer in de prijzen gereden heeft :)

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:21

proficiat met de resultaten Antonius en mila_furrie! Dat is toch wel een debuut van formaat Antonius *\o/* *\o/* Toch altijd extra fijn om goed te presteren op een mooie wedstrijd als Nokere. Ik ging normaal komen supporteren maar ik lag ziek in de zetel te hangen :+ (en dat met zo een mooi weer!). Was wel weer een topeditie als ik de foto's en filmpjes zo zie.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 12:02

Ik heb start, water en finish gezien van Antonius. Toen ze door finishlijn ging, was er een kreetje van ongeloof van haar, zalig om te horen :D :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:51

Ik heb het water gezien ook en zag er easy peasy uit! Proficiat!!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:49

Eerste werkdag vandaag na 3 weken vakantie, back to reality ;(

Ik zit wel nog steeds op mijn roze wolk na Nokere! Man, dat was gaaf <3 *\o/*
Dressuur was wel een tegenvaller, tis te zeggen, ze sprong in de proef op beide kanten niet aan in galop op mijn hulp. Vanaf M moet je zonder zweep, en volgens mij wist ze het... Ik moest dan sterker inkomen met mijn been, dan sprong ze eerst op beide kanten verkeerd aan, wel snel hersteld, maar ja, het aanspringen dus al 2x een 3 en meteen daarna komt middengalop die dus ook maar half was, want ja, als je in de wending nog zit te dutsen, kan je niet goed vertrekken natuurlijk. Jammer, ze heeft nog nooit zoiets gedaan, dus ik wijt het aan de zweep. Stap en draf waren goed. We stonden dus maar 27e van de 30 na dressuur, mij nog nooit overkomen }>
Soit, dat heeft er wel voor gezorgd dat ik geen druk of spanning voelde voor de jumping en dat ging netjes foutloos. Merk wel bij mezelf dat ik doorheen het parcours steeds iets sneller ga rijden, dus daar wil ik deze winter dan toch wat op werken.
Na jumping stonden we 19e, dus nog steeds weinig last van druk :')
Voor mezelf eigenlijk onbegrijpelijk maar ik had weinig stress voor de cross. Had gedacht dat ik zou sterven van de schrik, maar ik zag het wel zitten.
Ik heb eerlijk waar nog van geen enkele cross zo genoten als van deze met Ny, hoewel ik hem toch wel dik vond staan voor haar en zo technische lijntjes had ze helemaal nog niet gedaan, maar het liep als vanzelf. Wou ook niet focussen op de tijd, ik heb gewoon haar ritme gevolgd, net wat terug genomen op de sprongen, iets meer terug op de combi's, maar verder haar tempo laten lopen en ik zat precies op elke minuut op de plaats die ik afgestapt had. We zijn foutloos binnengekomen 6 sec voor de ideale tijd.
Ik was (ben) echt overgelukkig met haar en hoe het ging. Ik voelde haar vertrouwen sprong na sprong groeien, elke afstand klopte, elke meter reed ik zoals verkend, gewoon zalig. Daarvoor doe je het <3
We zijn uiteindelijk 11e geeïndigd, waar ik heel blij mee ben. Ze riepen de afstamming van de paarden af, als je hoort uit welke merries veel paarden komen en als je ziet welke ruiters er mee rijden, dan ben ik heel trots dat ik als hobbyruiter en hobbyfokker daar mag tussen staan.

Nu mag Ny een weekje even bekomen op de wei, ze staat bij Fi en het veulentje, ook super om te zien, mama met haar 2 kinders <3 en Ny is zot van het veulentje, ze mag zelfs eten uit Ny haar emmer, ze zijn elkaar aan het kriebelen...
Daarna rij ik nog Deurle en Merksplas alletwee L. Volgend jaar wil ik dan graag effectief overgaan naar M.

Mila: proficiat voor Stijn! Jullie voordeel hier is wel de moeilijkere cross hé, dat doet vos altijd heel goed dus dan kan je idd wel wat opschuiven. In L had ik veel fouten gezien op 5b, veel ruiters die hier veel te veel open gereden hebben en paarden die er rechts naast schoten.

Varekaj: zoals je het beschijft, denk ik wat gebrek aan conditie? Wel bizar dat ze in een parcours van 60 naar 85 gaan? Is dat altijd zo bij de aspiranten?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:05

Conditie zou niet mogen, hij heeft nog al 3 proeven op 1 dag gelopen waarvan 1x met niks rust tussen, zat er toen 3u constant op. Dat ging toen opmerkelijk goed. Het was toen ook warm maar er zat wel zuurstof in de lucht. Waar wij zaten was het bloedheet, amper zuurstof in de lucht en niks wind. Denk dat vooral dat doefe voor hem er teveel aan was.

Aspiranten is dacht ik alles tussen 75-90 en dan opbouwend gebouwd maar ik heb er toch twijfels over soms wie de boel zet. Dat je eerste en laatste hindernis 10-15cm verschillen, prima. Maar niet tussendoor zo van die wisselingen. Heb dat tot nu toe in elk parcours al gezien maar dit was wel een fors verschil.
Op die 3 zijn héél veel problemen geweest de hele dag door.
Florence kan ook wel een boekje opendoen over parcoursen bij de LRV volgens mij :))


Proficiat nogmaals met uw roze wolk! Eigenlijk heeft Ny toch al een heel mooi parcours afgelegd in haar carrière. Elk jaar een nieuw niveau...
Durf je al dromen over wat je zou doen als de M volgend jaar ook zo vloeiend gaat?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:43

Internationaal gaan zeker? :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:05

succes met de endurance hanne en lene :)

Antonius: hij haalt inderdaad zijn voordeel in jumping en cross :) maar het is soms toch moeilijk als de dressuur niet goed is om in de prijs te rijden. Hij had nu zijn 2de beste dressuur score ooit :p haha gelukkig voor ons vallen er nog regelmatig af in de cross :p
Jerko heeft nu ook even rust om dan in deurle weer fris en monter aan de start te staan.
Wij gaan wel naar brugge maar met een ander paard.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:58

Iemand van onze club heeft voor Brugge een stal over zag ik vanmorgen, mocht er iemand interesse hebben?

Gisteren dressuurles gereden, was toch goed pittig en ondanks zweten was hij naar het einde toe weliswaar wat moe qua echte krachtinspanning maar verder prima in zijn vel en lekker alert. Hele fijne stukken kunnen rijden ook.
Vanavond springles, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Momenteel wordt hij bij het inrijden tussen hindernissen enorm enthousiast, dus plezier heeft hij er zeker wel in.

@ Antonius: iemand van bij ons dacht dat je met Ny gewonnen had zondag in de cross :))

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 22:58

Topdagje vandaag! :D :D :D

Supertrots op Luxor. Hij was de hele dag over de hele lijn zo flink en enthousiast! Enthousiast kan je wel letterlijk nemen, toen ik opstapte mini rodeosessietje :+ :')
Voorkeuring was alles perfect in orde, hartslag was 40. Juist beetje lui bij het voordraven. :P
De rit zelf is super vlot gegaan, gewoon hier en daar wat kijkerig. Maar grootste deel van de rit ging hij als een trein. :D Ik draafde met lang teugeltje zodat Luxor zijn eigen tempo kon bepalen. Nergens verkeerd gereden ofzo. Bij groompunt rond 11km waren er mensen die ik niet eens kende die mij gewoon hielpen met koelen, superlief! Kreeg ook flesje water en koekje. :D
Rond km 16-17 had ik door dat we een beetje te vlot gingen precies. :+ Vanaf daar redelijk wat stukken gestapt. In stap door de finish gegaan. :P Gem. snelheid was 12,129 km/u bij mij. Moest tussen 10 en 12 zijn. :o Luxor deed het veeeeel beter dan verwacht. :P Want in eerste instantie lijkt 20km in 1u39 nogal pittig. Maarja we did it. :+ Koelen erna superflink, beetje gedronken, wat appeltjes gegeten. Het moment dat wij terug waren, was het drukker qua vertrekken van andere combinaties. Luxor werd daar beetje excited van waardoor de hartslag in de hoogte ging/niet snel genoeg zakte. :+
Ik heb hem na 14m30 aangeboden in de vetgate (is max. 20 minuten dus kon eigenlijk langer gewacht hebben, dus zal iets moeten aanschaffen om hartslag te meten, met mijn eigen vingers kan ik dat niet doen want ik voel mijn eigen hartslag te hard. :') ) Alle parameters (heel wat) een A (wat perfect is), enkel zijn hartslag was 52. Ruim onder de 60 (de limiet) maar wel boven 44 wat eigenlijk ideale hartslag is. Daarvoor strafpunten. Denk ook 1 strafpuntje van te snelle tijd. Voordraven was hij een heeeelll stuk vlotter. :+ Ge zou denken na de inspanning dat hij wat rustiger gaat draven maar nee. :P Zeker fit to continue en dus geslaagd. :D In de 20km waren er 21 geslaagd. Daar ben ik 10e van geworden. Zeker niet slecht als newbie in de endurancescène. :D Zo trots op Luxor hoe hij het heeft gedaan, bijna ganse rit oortjes naar voren geprikt. <3

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:52

zo te zien had je wel een leuke dag hanne :) benieuwd hoe dat allemaal in zijn werk gaat eigenlijk :)
Zijn er nog wedstrijden gepland?

Hier gaan we dit weekend naar brugge met een paard van iemand die niet kan gaan maar toch wilt dat zijn paard kilometers maakt :) ben benieuwd wat het zal geven :)

Ik zou mss overwegen om toch nog eens deurle mee te doen met furrie. 60 of 80 cm ofzo geen druk enkel voor plezier. Ze vraagt echt achter werk.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:58

Zo wij zijn dit weekend naar Brugge geweest.
Eerlijk gezegd was ik aangenaam verrast van de cross. Het was enkele jaren geleden dat we daar geweest zijn en toen vond ik de cross niet zo paard vriendelijke. Nu was dit wel het geval. Er was ook veel veranderd. Zoals de start en aankomst, de hindernissen waren veel eerlijker voor de paarden.
Stijn reed niet met zijn eigen paard mee maar met een paard van iemand anders. Die persoon kon zelf niet meerijden maar had wel graag gehad dat zijn paard kilometers maakt vandaar dat stijn mocht meerijden. Hij is in de B gestart. De dinsdag na Nokere hebben ze het paard gebracht om er toch al een beetje mee te kunnen rijden en gewoon aan te komen. Wij zijn ook niet gewoon om met andere paarden te rijden dus het was voor stijn ook echt aanpassen :) Hij rijd al 10 jaar met het zelfde paard en die kennen elkaar zo goed :)
Wij hadden zaterdag om 8u45 dressuur ( pffff om 5 uur opstaan :p) die was niet slecht maar ook niet speciaal. Hij stond 21/40 na de dressuur.
Jumping heeft hij veel geluk gehad paar keer echt uit de voet gesprongen maar hij bleef foutloos waardoor hij naar een 14de plaats klom.
Dan de cross was de moeilijkheid van het paard. Hij heeft vaak weigering op het water. Gelukkig was het water een verplichte doorgang en geen hindernis. Nu heeft hij daar eigenlijk niet op moeilijk gedaan :) Al de rest verliep echt goed zelf de haag met de put ervoor ( ben de naam vergeten) waar eigenlijk echt veel problemen waren heeft hij zonder aarzeling gesprongen. Hij was foutloos met 6 sec tijd. Wij en de eigenaar super tevreden. Was voor stijn ook een hele ervaring en zo ziet hij ook eens dat niet alle paarden even gemakkelijk lopen zoals zijn vos doet in jumping en cross :)
We hebben niet meer gewacht op de uitslag en zijn vertrokken naar huis. Onderweg naar huis zag ik dan de uitslag op eventingmaster. Bleek dat hij 3de geeindigd was *\%/* *\%/* We konden het nauwelijks geloven maar blijkbaar waren er echt heel veel stops in de cross.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:22

Oh fijn resultaat! Zeker als je tegen de verwachtingen in dan alsnog goed eindigt in het klassement.


Hier gaat het relatief rustig maar vlot. Woensdag in de les parcours 90 gereden. Nog flink werk aan de winkel (vooral mezelf) maar wel tevreden.
Gisteren tornooi. Groepsdressuur op een glibberig, zompig stoppelveld. De drets zat tot bovenop mijn helm, klodders op mijn zadeldoek en alles tot en met buikhoogte was bij Icaro beigebruin. En hij is echt niet lollig meer om achter een ander paard te rijden in zo'n proef...

Springen verliep wel goed, dat was op gras. Bij het inspringen paar keer mijn hart vastgehouden omdat hij enorm aantrok en het lag glad en heel oneffen, maar hij sprong wel. In parcours wel paar keer dat hij aarzelde maar overal relatief vlot over, tussendoor heel goed tempo en eens hij vertrouwen had ging hij super. Dat terrein lag er ondanks de regen wel nog heel goed bij. Ook voor het eerst de waterbak met wit hekje voor gesprongen.
Dressuur wat steekjes laten vallen en hij was beetje flauw. Had van de hele dag nog niet gedronken ook, wel gegeten. Wel tevreden zelf. Alsnog 4e plek, dus blijkbaar zag het er toch goed uit.

Volgende week laatste tornooi en dan tor 22/9 even wat andere dingen doen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:43

Ben je ze nog niet beu de tornooien Varekaj? :)
Wel een mooi stabiel seizoen precies tot nu toe!

MF: wel serieus naar voor geklommen dan amai! Wat staat er verder nog op de planning?

Hier ondertussen naar Normandië geweest en dan een paar dagen centerparcs dus even wat minder paarden. Zondag wel nog op dressuur geweest omdat het op 10minuten van mijn ouders hun huis is en Iskander echt moet kilometers maken in de dressuurring. Thuis loopt hij mooi bij elkaar, moet er soms wel nog wat achter zitten maar hij laat hem wel sluiten. Op wedstrijd is hij snel afgeleid in de ring. Nu had hij een man achter de boom zien staan tijdens de proef en daardoor was zijn aansprong in galop niet goed en halsstrekken richting die hoek trok ook op niets. Verder is er wel al vooruitgang ivm de laatste keer in de dressuurring. IK wil er geen dressuurpaard van maken maar in de eventings moet hij hem opseminst laten zien zoals thuis.

Dit weekend gaan we terug naar Zott*egem, deze keer voor jumping te starten. Daarna 2 weekend op cross *\o/* .

Verder dinsdag nog een fijne springles gehad, een parcours 1.10 gesprongen met Iskander. Het voelt hier en daar wel nog wat onwenning aan om naar een dike oxer te rijden met hem. Maar dat zal wel overgaan naarmate we meer ervaring hebben op die hoogte.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:06

Nu zondag het laatste :D Ik heb voor de rest nog niks van wedstrijd gereden eerder dit jaar dus dat beu zijn is nog niet aan de orde. Maar het zou ook geen 2 maand meer moeten duren.
Op zich best stabiel ja. Als ik de aandacht en focus erbij kan houden doet hij het boven verwachting eigenlijk.

Ik zat te kijken naar de eventings. De eerste is op Westdorpe half oktober. Geen idee of dat een interessante is om een A te proberen? Of zijn er betere locaties?