Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:07

Ja ik hoop echt dat hij de drive van vorig najaar weer te pakken krijgt!

Sedert de wissel van lesgever vlak voor corona ging hij al de goeie kant op maar ik ging slechts om de 14 dagen en kon tussendoor amper iets doen.
Dan einde mei ben ik thuisgezet (het was teveel geworden op werk) en mezelf "bootcamp" cadeau gedaan met 2x/week les. En nu na 4 weken, ik kan zelf soms amper bevatten hoeveel evolutie er al is. Vorige week op clubles door diverse mensen aangesproken wat ik ermee uitgestoken heb :)) heel veel complimenten en ook wel verbazing over hoe hij nu loopt en springt. Hij is ook enorm gemotiveerd geworden in het werk.
Zou zo fijn zijn nu dat plaatje steeds meer klopt, om dan ook zijn plezier en enthousiasme is de cross weer in gang te krijgen.

Vorige zomer was hij wel vaak foutloos in aspiranten springen maar de stijl/techniek liet te wensen over. En nu zou Beginnelingen al geen probleem meer mogen zijn volgens mijn lesgever en die van de club.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:33

Wij hebben leuk gereden vandaag! Foutloze jumping en ze liet zich heel goed rijden. Cross ook super simpel gelopen, alleen boom voor het water zag ze niet direct zitten :') water is nooit haar favoriet geweest, hier heeft ze altijd wat routine in nodig. Ben er dan 1x gewoon ingelopen en dan was het ok, heb het nog 3x herhaald.
Binnen 2 weken Orp dus zou ervoor wel nog even willen trainen vooral het water dan. Bij vincent is het terrein blijkbaar absoluut niet onderhouden en zijn manegepaarden lopen erop. Ik denk aan westdorpe tenzij iemand andere ideeën heeft? Minderhout is mij te ver om te trainen.
En mijn veulen is verkocht, plots heel snel gegaan, iemand uit Frankrijk die ze heel graag wou, vanmorgen bericht en tegen de middag geld al op de rekening _/-\o_

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:17

Amai snelverkoop daar bij u :)) Ook naar een eventingruiter?
Wij hebben een waterbak met boomstam voor op de club, maar denk dat je die niet echt gaat zien zitten om te gebruiken als oefenhindernis. Of we zouden op de inloopstukken zo een halfrond smalleke moeten zetten of boompje als simulatie.
En dan moet ik eerst informeren of je de piste eens zou mogen gebruiken + het is een eind rijden.

Bij K&G hebben ze ook een leuke waterhindernis, daar kan je de insprong zelf opbouwen qua hoogte. Laatste keer was dat wel eerder een stijltje, geen boom. Kan morgen bekijken of ze aangepast is.
En in Puyenbroeck heb je een hele mini insprong over een boompje van 30cm hoog, da's dan weer te laag vermoed ik?


Hier is er per toeval een ideaal gelegen bouwgrond met weide op ons pad gekomen... Alleen budgettair moeten we bekijken of het haalbaar is. Iig vind ik de prijs voor de bijhorende weide (veel) te hoog, maar gezien de ligging en totaalbedrag zal het wss alsnog heel geliefd zijn, dus kans is klein dat we er wat vanaf gaan krijgen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:16

Proficiat met de verkoop Antonius. Denk voor groot water met veel mogelijkheden dat westdorpe wel interessant is.leuk dat ze goed ging.

Ik had ook een foutloze jumping. Was ook wel maar 80 :-p ze was wel wat raar in de paddock. Wij rijden altijd buiten en ze was precies beetje bevangen van de warmte in de paddock. Ze sprong op parcours dan wel weer veel beter. Cross was ze zeker goed vertrokken. Had gedacht al stil te staan op de 2 de hindernis (fel rood huisje) Ze twijfelde wel wat maar kreeg ze er makkelijk over. De rest ging eigenlijk goed. Water ook geen probleem dan naar de 2 de piste. Ik zelf vond moeilijk mijn lijn naar de 8 en furrie moest dan nog eens mesten Dus vond ze het ideaal om te stoppen . Terug aan rijden en ze was erover dan geen problemen meer. Was iets raar. Al bij al zeer tevreden. Ze had ook nog niets gedaan ivm cross.
Ben ook n geschreven voor orps voor de 90. Ben benieuwd :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:14

@Antonius: bij K&G is er nu een klein boompje als in- en uitsprong aan het water. En anders Westdorpe, daar ligt ook een boomstam als insprong :J

Awel... Zondag was zacht uitgedrukt super. Hij sprong zonder verpinken alles. Ook het huisje was geen enkel probleem. Giel was flink verrast, de vorige keer was 1 en al ellende en niks dan stoppen/uitbreken/protest leveren. Dik complimenten gehad over hoe goed hij het nu allemaal oppakte, heel ander paard zei hij. Bij KG ligt nu ook een mooie but/piano trouwens!


Is er hier iemand die ervaring heeft met jumpcross trouwens?
Ik heb de kalender van LRV zomerwedstrijden en VLP Eventing naast elkaar gelegd. Meestal rij ik 1 discipline per weekend, en soms ook een weekend niks.
Ik heb echter 2x (eens in augustus en eens in september) dat ik op zaterdag jumpcross zou rijden en zondag dressuur. Volgens mij is dat haalbaar, of vergis ik me daarin? Zijn basisconditie is redelijk goed intussen. En de weekends dat ik 2 dagen rij worden dan gevolgd door een kalmere week qua les/training.

Tussen 11 juli en 18/10 zou ik dan 5x gaan springen, 4x dressuur en 1x/maand een jumpcross/communautaire. Ik ben niet van plan om te rijden voor selectie voor provinciaal, laat staan nationaal, maar wil gewoon kilometers maken.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:33

Ik heb steeds bijgelezen en leuke verslagjes gelezen! :D
Ik reageerde niet echt omdat ik niet veel te vertellen had. :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:39

Met Luxor gaat het zijn gangetje. Immunotherapie tegen zijn allergieën lijkt te werken. *Hout vasthouden* Laatste reactie met tussenkomst dierenarts was sinds 1 april. (Kreeg bijna maandelijks reactie). Fingers crossed!

Net ook dressuurzadel aangeschaft. :+ Goedgekeurd door zadelpasser!
Bij deze zoek ik nu springzadel met platte zit, 17,5 inch, medium-wijd en dikkere kussens. :P
Mijn Kent&Master Veelzijdigheidszadel staat nu ook te koop op mijn facebook.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:02

Ik denk dat iedereen geslaagd weekend had zo te zien @florence, MF en antonius :D. Leuk dat iedereen een goede start gemaakt heeft!!

Ik maak volgende week mn officiele debuut op niveau 1 in dressuur met can.ch, ben eens benieuwd tussen al die dressuur paarden :P. Ze gaat wel erg fijn sinds het bezoek van de osteopaat!

Het rijden met Wins.ton is onverwacht tot een einde gekomen ;( . Ben wat van mijn melk erdoor, heb er 3 jaar veel plezier mee gehad ondanks dat ik er best veel afgevallen ben in die tijd. Ben er triestig om dat hij zomaar ineens weg is, maar over een week of twee ga ik er wel eens nr toe om hem een afscheidsknuffel te gaan geven.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 00:10

Ik denk dat iedereen weer blij is om erin te kunnen vliegen, zowel paarden als ruiters :D
Voor mij staat volgende week een rondje aspiranten op de agenda en daarna beginnen we de B onveilig te maken :Y) Of dat gaan we in ieder geval proberen.

Crossen heb ik even opzij gezet. Het zijn vooral jumpcrossen die op mijn kalender passen en om nu elke keer €35 te betalen om zonder klassement te rijden...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:39

Wij hadden een leuke dag in Orp! Goeie dressuur met een 2e plaats, foutloze jumping en foutloze cross binnen tijd en 2e gebleven. Ik vond de jumping vrij moeilijk, stonden heel veel sprongen in lijntjes en Ny heeft wel een grote galop dus moet die dan heel de tijd terugrijden en dan krijgen we niet zo een fijn ritme voor mijn eigen gevoel. De cross vond ik eigenlijk ideaal als 1e van het seizoen, er zat wel wat vanalles in maar op 1 sprong na niets aan de maat. Ook tempo lag laag (440/minuut voor L).
Voor M vond ik het opnieuw niet zo eerlijk, op alle bakken nooit een grondbalk, zonde...
Over 2 weken gaan we naar Maarkedal.

PP: wat is er gebeurd met W? Is hij verkocht?? Veel succes met je dressuur! Ik vind Canch een hele mooie houding hebben dus dat moet zeker goedkomen!

Varekaj: succes met de jumpings!

Hanne: staan best wel wat zadels te koop vind ik, dus je zal zeker wel iets vinden!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:22

Proficiat Antonius!de L vond ik ook meevallen. De B daarentegen. Die vond ik best zwaar voor een B.

Ik was super tevreden ondanks de fouten. Dressuur was eerste keer in 20 * 60 piste. Maar ze deed het eigenlijk echt goed. Ze was actief maar toch te rijden. Dat leverde een 3de plaats op.
Jumoing was ongeveer het zelfde parcours van Antonius ook veel lijnen en vaak een hindernis zo kort na de bocht. Ze was te veel vooruit en liep door mijn hand weg zo had ik te weinig controle en had ik 2 fouten gemaakt. Maar eigenlijk was ik wel tevreden met de 2 balken omdat ze vooruit was en trok naar de hindernis. Vaak stopt ze en moet ik duwen om ze er over te krijgen.
Cross was uiteindelijk 15 min later gestart dan oorspronkelijk. Waardoor we nog een half uur moeten stappen hebben na de jumoing. Cross ben ik gestart met toch wel de poepers. Ik vond de B echt zwaar voor een B. Had gelukkig wel wat meer vertrouwen na jumping Dat ze zo gretig was. Tijdens de verkenning had ik gedacht dat ik tot aan de 5 zou geraken en dan wss uitgesloten. Maar we zijn rond geraakt met 1 domme weigering. Ze vond in een combinatie het oranje ďeken die te verwaaide van de hindernis rechter niet zo leuk. Maar moeder is super content

Pp: je zal dat ongetwijfeld goed doen tussen de dressüur knollen.
Hoe kom het pp van winsten?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:30

PP: Ik verwacht dat jij de dressuur gaat rocken =:) Canch en jij zijn een hele fijne, vriendelijke combinatie om te zien en ze is gewoon netjes en correct gereden. Dat levert altijd punten op, ongeacht wat voor paard je hebt.

Antonius: proficiat met je 2e plek! Je dame heeft als een tijger de hindernissen weer verslonden gok ik zo?

MF: het hoeft niet altijd foutloos te zijn om tevreden naar huis te kunnen keren.

Met jullie verhalen heb ik nu wel beetje spijt dat ik de communautaire niet gestart ben... Misschien toch eens in de agenda puzzelen om de volgende er alsnog in gepland te krijgen. Dan schrijf ik gewoon in via lrv voor die ene keer (en hoop ik dat ze me er niet uit foeteren wegens teveel inschrijvingen).

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:43

Hij is niet verkocht maar wel weg, staat nu in het waasland. Snap de reden wel (veel ponys bij en er is plaats tekort eigenlijk) maar 2 weken geleden zei hij nog dat zolang ik ermee rijdt, hij niet weg gaat. Ik ben een weekje op vakantie en hij bedenkt zich en is weg... Ik moest het dan nog van iemand anders horen ook... Dat was wel niet de bedoeling dat ik het van iemand anders moest horen , maar hij wou het mij niet zeggen als ik op vakantie was. Twas beetje op een sneu manier, maar we gaan binnenkort dus wel eens gaan kijken en dan kan ik toch deftig afscheid nemen van aapje winst.on :).

Ik heb 2 weken geleden Oefen dressuur gereden en jury was positief. Maar als ik naar N2 wil toewerken ga ik ze meer opgericht moeten rijden en meer sluiten in galop. Ze loopt netjes, los en ontspannen maar vr N2 gaat dat meer moeten zijn. Dat oprichten lukt wel min of meer mr dat sluiten in galop en toch ontspannen is nog een moeilijke zaak. Daar zijn we nu hard op aan het oefenen. Ik vond het wel heel nuttig die oefendressuur!


Dikke proficiat antonius! Had het al gezien op EM. De toon gezet vr derest van het seizoen :D.

Wist niet dat B ook op 20x60 kon door gaan. Zou ik heerlijk vinden. Alleen daarvoor wil ik al N2 rijden, zodat ik in grote piste kan rijden :D.

Ik vind die jumpcrossen ook wel echt duur. Moesten er hier meer lrv crossen in de buurt zijn lijkt lrv interessanter dan jumpcross.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 06-07-20 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:08

Ik ben eigenlijk vooral 20x60 (of 30x60 zelfs) gewend en moet altijd flink wennen aan een 20x40 in het begin. De overkant is er soms sneller dan gedacht :))

Pfoe, geen leuke manier om zoiets mee te maken. Wel fijn dat je nog afscheid kan nemen maar tis wel direct een flink eind natuurlijk.
Dat is iets wat ik weleens vervloek, het gigantische verschil tussen N1 en N2. Zeker die ene proef met verzamelde galop, slangevolte 4 bogen in galop en telkens die enkelvoudige wissel op de middenlijn.

Vandaag een rondje van bijna 10km gedaan in iets meer dan een uur. Veel geschakeld en overgangen gereden op elk beschikbaar veldbaantje. Meneer zag eerst spoken, werd dan drammerig, vervolgens pisnijdig en sloot af met een super houding en hele fijne medewerking :Y)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 10:10

Oefendressuur met Luxor was blehh toen.:P PP heeft wijselijk gezegd van nooit naar de oorlog gaan zonder wapens. :+ (Had geen spoortjes aan en twas prut-proef. Koekeloeren en niet reageren op mijn been)
Vorige week 2 k*kritjes gehad omdat hij weer zo aan het kijken was. Echt om onnozel van te worden. Derde ritje was zalig gelukkig. :+ Gisteren gewandeld en vandaag weer rijden. Ben benieuwd :+
Ooit wil ik ook wel niv. 2 starten. Juist niv. 1 zonder te veel miserie kunnen rijden. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:26

Ooit wil ik ook niv 2 startgerechtigd zijn oftewel M1 bij lrv.
En qua springen de punten verzamelen voor L. Cross zal ik al blij zijn als we ooit foutloos een B-cross kunnen doorlopen.

Gisteren was mijn aap ook ineens op vanalles aant spoken onderweg :roll: Dus misschien best dat ik zaterdag eerst A start in springen, met dat koekeloeren is hij niet makkelijk rond te sturen.

Vandaag was een topdagje, mijn Beugel is eraf **\O/**

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:05

Wat jammer pp dat het zo verlopen is :-(

Wij rijden op verplaatsing altijd in super grote pistes. Maar op wedstrijd is de dressuur ring meestal 20*40 En nu dus 20*60. 30*60 Heb je niet in wedstrijden dacht ik. Maar ze vond het precies wel leuk in een 20*60 ring.

Volgende keer beter he Hanne. En idd nooit naar de oorlog zonder wapen .
Ik denk dat niveau 2 voor iedereen haalbaar is die zich inzet om te rijden

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:31

Ik les ofwel op de club op 20x60 ofwel privé op 30x60 :P
En springen ofwel op diezelfde 30x60 ofwel op 50x60. Parcours in 20x40 ben ik niet meer zo fan van intussen, ik heb graag wat ruimte in geval van.

Wat is de rest van de kalender hier? Ik zit nu zaterdag in Sinaai.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:48

Ik als Nederlander “breek even in”. Vraagje: waar kan ik een overzichtelijke kalender vinden van de SGW wedstrijden in België (Vlaanderen)?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:03

Equibel

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:14

Thanks!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:18

Vandaag een fijne proef gereden :D linker galop was stuk beter als op die training. Ik ben 5de vd 25 geworden :D me very happy. Punten waren niet hoog mr toch een mooie klassering :P.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:27

Thé only way is up :D

Gisteren foutloos rondje in aspiranten, vandaag rondje veld van 21km. Zou graag de jumpcross in Maarkedal meedoen maar heb de avond ervoor al een bootcamp dressuurles op de planning en zondag wedstrijd.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 09:04

Ik had gisteren een k*tdag op wedstrijd. Dierenarts is met spoed moeten komen. Luxor had out of the blue zware allergische reactie. |( Moet maar sturen via messenger voor foto's.
Nu ist bekijken hoe we dit gaan aanpakken. Immunotherapie lijkt momenteel niet goed te werken.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:43

Oh nee en je dacht net dat het de goede kant uit ging Hanne :( was het echt heftig?
Paarden, het is ook altijd iets. Die van mij was ik rustig aan het terug opbouwen. Zaterdag laten beslaan met 7/8 weken tussen, niets speciaals. Loopt hij al sindsdien op eieren |(