Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:55

Jessol: Ik ben oprecht blij als mensen dit soort gefundeerde meningen geven op een 'normale' manier.
En ook weer een hele goeie tip ivm dat 'gecontroleerd' loslopen tot ze volgroeid zijn, bedankt!
Ik heb alleen niet zoveel met mensen, zowel online als in het echt, die hun mening doordrammen op een soms echt onbeschofte manier.
Ik ben zelf ook rechtuit maar probeer er toch op te letten soms 2x na te denken over hoe ik iets zeg.
Kleur is donkerbruin/zwart, was wel al schemer toen we er waren :')
Ik zal hier wel een fotootje zetten als we hem hebben.

Castreren doen we sowieso!

Mila: zijn het altijd dezelfde proeven op niveau 1 die je moet rijden, of wisselen ze af? Want er zit ook nog wel verschil tussen vind ik, de ene is toch gemakkelijker dan de andere.

Florence: we hebben nog 2 gecastreerde maltezertjes en 2 stalkatten. Die katten zijn echt nuttig, die zie ik geregeld een muis opeten en ze vangen zelfs mollen! De hondjes hebben we al lang, zijn nu 10 en 12 denk ik, en echt wel schoothondjes. Voor mij is dat meer dan genoeg, ik zou zelfs geen honden meer moeten hebben als deze er niet meer zijn, maar mijn man wil een grote hond, en ja... Ik heb ook al die paarden, ik heb gelijk weinig recht van spreken als hij nu die hond wil. En hij loopt buiten, dus tis niet dat ik daar veel werk ga aan hebben. Binnen zou ik niet zien zitten, haar, kwijl.... Maltezers ruiven niet :D

Qua financiële, wij hebben 1 rekening, alles dus gemeenschappelijk. Nadeel is dat je wel eens ambras kan maken over wat de ander uitgeeft met 'jouw' geld, maar ik zou het niet anders kunnen: je moet in mijn ogen zoveel afspraken maken dan over wie welk deel betaalt, en wat zijn gemeenschappelijke kosten en wat niet? Om het even heel extreem te stellen, mijn man drinkt in het weekend 2 flessen wijn. Ik nooit. Maar ik doe wel de boodschappen, zou ik dat dan moeten verrekenen?
Bij ons komt het wel beetje overeen denk ik, hij rookt en drinkt dus wat wijn. Strikt gezien zijn Fi en Ny van mij en de 3 jaar staat op zijn naam, hij betaalt ook mee voor 1 extra paard. Maar ik geef dan af en toe eens les of die vos staat nu bij mij, dat zijn dan ook gezamelijke inkomsten...

Qua huis, hiervan staat er wel een groter deel op mijn naam, omdat mijn ouders hier ook een stuk in gefinancierd hebben.
Denk dat jij hier wel goed over moet praten met je vriend, als het op zijn moeders naam staat, en jij komt bij hem inwonen, zal je wellicht wel een stukje 'huur' betalen? Let dan op als je dit jaren aan een stuk doet, en het zou foutlopen, heb je idd enkel gehuurd en staat er niets op jouw naam. Mss een mogelijkheid om je een stuk in te kopen?
Waar gaat je vriend dan rijden? Evt op jouw kosten de piste opknappen in ruil voor stukje 'mede-eigenaarschap' van het huis?
Ik ga je alvast waarschuwen, zoveel keer per week over en weer rijden met een vanne om te trainen en zolang onderweg zijn, dat houd je niet vol. Jij bent ook ambitieus en rijdt ook veel, dat wordt echt een sleur!
Ik weet niet of je kinderen wil op termijn?
Ik kan mijn 'hoeveelheid' aan paarden alleen maar rijden omdat ik ze thuis heb en dus 1: geen tijd verlies maar vooral 2: ik kan rijden als dochter thuis is, of slaapt of... Als je ergens anders moet gaan rijden, moet je vriend al altijd thuis zijn, en meepakken als ze nog klein zijn is praktisch niet haalbaar.

Qua werk, huishouden, paarden, dat lukt wel, zeker als er nog geen kinderen zijn. Maar je doet wel opofferingen natuurlijk... Mijn weekdag ziet eruit als volgt:
6u10 opstaan en paarden eten geven.
6u20 me wassen, aankleden.
6u50 dochter klaarmaken voor school.
7u10 paarden buiten zetten, dochter op opvang afzetten en
tegen +/- 8u ben ik op mijn werk.
Rond 16u15 stop ik met werken, dochter afhalen en rond 17u thuis. Dan doe ik de stallen + paarden binnen zetten.
18u: eten koken en ondertussen spelletje doen met dochter.
18u30 eten
19u15 dochter in bed
19u30 zit ik op mijn 1e paard.
Ik heb een schema in mijn stal hangen van welke paarden ik op welke dag moet rijden, vos en Fi 5x per
week, Ny 4x en Play 2x longeren.
Tussen 21u en 21u 30 heb ik gedaan (ik rij op een doordeweekse avond niet meer als 2 paarden).
Dan binnen propere vaat uit afwasmachine halen en vuile er weer in.
Dan nog een half uurtje-uurtje tv kijken en ik probeer tegen 23u in mijn bed te liggen.

Ik werk niet op vrijdag, dus van maandag tot donderdag doe ik niets in het huishouden behalve koken en de vaatwas vullen/legen.
Op vrijdag rij ik sowieso alle paarden + boodschappen doen + opruimen + beneden stofzuigen + dweilen.
Soms heb ik niet genoeg tijd om te stofzuigen/dweilen, dan moet dat zaterdag gebeuren.
Zaterdag komt meestal mijn moeder in de namiddag mijn strijk doen en was opvouwen, anders doe ik dat zelf op zaterdag. Ik probeer boven dan te stofzuigen en dweilen.
Dochter volgt ook zwemles op woe en zaterdag, dus hier zit ik dan ook 2x een uur vast...
Zaterdag rij ik ook meestal 2 paarden en voor de rest probeer ik dan wel wat spelletjes te doen met de dochter. Zondag is of wedstrijd, of platte rust :P

Als ik door bepaalde omstandigheden weinig tijd heb in een week, is het huishouden het eerste dat schuift... Het ligt bij mij dus zelden écht proper, tja, je moet keuzes maken en ik heb ook gewoon geen zin om elke dag te stofzuigen of weet ik het...

Mijn man doet in huis niets, hij werkt doordeweeks meestal +/- 12u per dag, op zaterdag komt mijn vader en werken ze samen aan de verbouwingen die nog wel enkele jaren zullen duren.
Op zondag sleept hij de piste, zet een pak hooi klaar binnen en dan ofwel mee op wedstrijd, ofwel ook platte rust.

Ik heb gelukkig veel vakantie (27 gewone dagen, 12 dagen compensatie omdat ik 1 uur teveel werk per week en 1 dag ancienniteitsverlof) en ik werk maar 4/5 natuurlijk.
Ik neem 1 week met pasen, 3 in de zomervakantie, 1 week herfst en 2 weken kerst. Dan heb ik dus nog een 10-12 tal dagen over en daarvan neem ik vooral als het wat beter weer is af en toe een dag om dan eens paar uurtjes te relaxen.

Een gans verhaal, maar ik heb hier wel beetje tijd op mijn werk :P

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:06

Laurievc, leuk zeg! Is dat van jou alleen of doe je dit samen met nog mensen? Kan me voorstellen dat er gigantisch veel tijd in steekt!

Antonius, jij hebt ook een strak schema, heerlijk. Ik herken er mezelf volledig in, behalve dat ik geen dochter heb. (maar wel twee hondenkindjes :D) Misschien maar best dat wij nog geen kinderen hebben, kzou niet weten hoe ik dat er tussen moet 'proppen'

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:14

Doe het helemaal op m'n uppie :+ Als ik iemand tegenkom die er mee tijd in wilt steken denk ik wel dat ik die optie zeker bekijk want het is echt wel enorm veel werk. Heb ik fameus onderschat :')

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:33

Antonius: nu rij ik N 1.2( g*averranch) en N 1.1 ( bloso)

Ik moet zeggen dat mijn week er beetje uitziet als Antonius, behalve zonder kind en dat ik op vrijdag nog werk :p en veeeeeeeeeeeel minder verlof heb :p en ook moet verplaatsen om te rijden maar heb ook maar 1 paard om te rijden :)

En ook zoals Antonius zegt is het inderdaad sommige dingen die je moet opofferen, bij mij is het ook het huishouden die blijft liggen:
zo ziet mijn schema eruit:
6u: opstaan en kleden
6u10: paarden eten geven en vlug iets eten
6u45 vertrekken naar het werk ( ik begin om 7u30 te werken tot 15u45 maar het is 30 min rijden enkel)
16u15 ben ik meestal thuis ( behalve op woensdag want dan ga ik nog een uurtje naar mijn oma)
dan begint het: stallen kuisen, water geven, paarden op stal zetten ( mijn schoonvader komt die elke dag buiten steken en vaak doet hij ook al de stallen en als het slecht weer is komt hij ze smiddags nog extra hooi geven. Hij woont op 2 km van ons :) )
17u45: eten maken en boterhammen klaar maken voor vriend lief terwijl ook vaatwas legen:)
18u15: eten
op maandag ga ik dan nog lopen met een groepje dames.
op dinsdag en donderdag gaan wij gaan rijden
op woensdag probeer ik savonds nog te longeren
op vrijdag avond gaan wij bij mijn schoonmoeder gaan eten en dan begin ik ook aan mijn was. die probeer ik dan in de week op te plooien en te strijken ( ik heb gelukkig niet veel strijk want vriend lief werkt in de bouw)
08u tot 15 u: is al het huishouden en boodschappen voor zaterdag
daarna nog rijden of longeren
en zondag doe ik niks behalve dan op wedstrijd gaan of thuis luieren ( kleine klusjes)
maandag en vrijdag wordt er niet gereden bij ons ( tenzij het nodig is soms op vrijdag en op maandag na de cross ga ik meestal wel stappen)
Stijn helpt waar hij kan hij werkt ook zo een 12 uur per dag meestal, als hij bijvoorbeeld eens vroeg thuis dan doet hij de paarden of begint hij al aan het eten. of op vrijdag dweilt hij dan eens ( welliswaar zonder iets te verzetten of stof af te doen maar daar zeg ik niks van want anders wilt hij niks meer doen :p )
dus mijn huis is ook niet altijd even proper, zeker met een hond met lang haar die overdag buiten loopt en het zo fijn vindt om overal in de modder en zo te lopen :) maar ja dat hebben we ervoor over :)
Tussen in probeer ik ook nog 2 a 3 keer per week te gaan lopen. Op maandag en donderdag en dan zaterdag of zondag nog :)

ik heb overig maar 20 dagen verlof en 2 vervangingsfeestdag.
Dus die plan ik meestal een beetje naar de crossen zodat wij op vrijdag vaak kunnen vertrekken.
Soms doe ik overuren waardoor ik nog enkele dagen of namiddagen erbij krijg :)
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 14-02-18 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:37

Strakke planningen allemaal! Ik ga ook nog moeten kijken hoe ik alles ga doen als ik verhuisd ben haha. Gaat ook nog een klus worden :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:48

Hier ook wel een strakke planning..

6.30 opstaan
7.00 de kleine dieren eten geven ( Dirk doet de paarden eten geven)
8.30 Bokes smeren en vertrekken richting werk.
17.30 terug thuis 18.00 eten
Op maandag en woensdag heb ik avondschool dus dan is het 18.15 vertrekken naar avondschool 22.30 terug thuis, kleine dieren eten geven en slapen
Op dinsdag heb ik om 19.45 springles, ervoor probeer ik te koken en te stofzuigen. Erna weer kleine dieren eten geven en even in de zetel liggen.
Op donderdag heb ik hondenschool van 21.30 tot 22.15. Hiervoor ga ik nog mee met dirk naar zijn LRV lessen, zeker als junior mee gaat.
Vrijdag heb ik eens niets te doen dus rij ik blits nog een keer.
Zaterdag worden alle paarden gedaan, dus ook Jomo. En Zondag gaan we op wedstrijd of rijden we zo. En tussen door vragen ook nog veel vrienden en familie om langs te komen, maar daar hebben we bijna geen tijd voor :o

En als dirk in het buitenland is ivm zijn werk, komt er veel meer werk bij. Maar dan komt mama wel om te helpen in de ochtend, anders haal ik het nooit.


Kan je jezelf niet inkopen in het huis? Anders gaat het altijd het huis van zijn moeder zijn en ik denk dat dat ook wel om frustraties kan zorgen...
Laatst bijgewerkt door Daaphh op 14-02-18 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:49

Wel leuk elkaars schema's te zien. Dit is de mijne:
6u wekker gaat af. Ik heb flexuren dus het gebeurt wel eens dat ik wat langer blijf liggen.
Ik smeer mijn boterhammen en geef de paarden en honden eten. Alles staat van de avond ervoor al klaar.
7u-7u30 kom ik meestal toe op mijn werk
15u30-16 stoppen met werken. Ik werk 40u per week en heb iets van een 38 dagen verlof.
Thuis direct omkleden en dan begin ik met uitmesten.
Is gauw een uurtje werk, dan zit ik tegen 17u op mijn eerste paard.
De bonte werkt 5x id week waarvan 1x longeren. Als er iemand mee kan op mijn quarter ga ik ook extra eens naar buiten ter afwisseling.
De quarter werkt 4x id week, met haar ga ik vlugger eens gaan wandelen/ buiten crossen.
De honden lopen ondertussen bij mij dus die zijn zeker uitgelaten.
Tegen 19u30-20u krijgen ze eten en vul ik de hooinetten en zet alles klaar tegen de volgende dag.
Rond 20u koken
Dan nog papierwerk voor mijn man.

De zaterdag zit altijd tjokvol. In de week doe ik amper iets in het huishouden dus dan moet ik wel kuisen. Boodschappen doe ik ook dan. Ik maak ook tijd voor de honden, om eens een uitgebreide wandeling te doen. Beiden paarden worden gereden dan en vaak plan ik een wedstrijd op zaterdag. Is het niet met de ene, dan is het wel met de andere.
Zondag is vaak Q-time met mijn man. Of wedstrijd, maar dan gaat hij vaak mee.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:50

Ik herken mezelf helemaal in jullie planningen. Ik heb ook een redelijk strakke planning. Ik werk 38 uur, heb normaal 20 verlofdagen, en heb mijn twee honden en mijn pony en sta er alleen voor. Ik moet zeggen, het is voor mij soms wel heftig en de laatste weken, een winterdip, was ik echt super moe. Nu lijkt het wel beter te gaan, nu ik toch iets meer zonlicht zie. Ik vind het wel leuk dat jullie ook zoveel tijd in jullie beestjes steken. Ik vind dat er toch soms een verschil tussen mensen die zo 3x per week naar hun paard gaan om eens te rijden, dan de mensen die er de dagelijkse verzorging bijnemen.

Mijn schema op een doordeweekse dag ziet er zo uit:

Tussen 6h en 6h30 opstaan, de honden van mijn papa eten geven, met mijn honden 2 km gaan fietsen, mij aankleden en hup op naar Shadow.
Tussen half 8 en 8 ben ik meestal bij dikkie, dan geef ik hem zijn eten, haal ik de drollen uit zijn stal, week ik zijn eten en supplementen voor savonds en zet ik hem buiten. Dan vertrek ik naar het werk, gelukkig flexibele werkuren. 7,6 uur werken, dan naar huis, de hondjes van mijn papa terug eten geven, ook die van mij en dan Nestor vlug in de auto en terug bij Shadow. Dan zet ik hem binnen, en probeer ik elke dag toch zeker een halfuur - 3 kwartier iets te doen, vaak is dat rechtrichten vanaf de grond. Nu is het ook zijn benen wassen elke dag, en dan nog zijn eten en supplementjes klaarzetten voor de volgende dag. Meestal ben ik dan tussen 8 en half 9 thuis, tegen dan zijn de honden van mijn papa al terug aan het blaffen, moet ik die weer eten geven, de laatste shift. Dan komt mijn teef ook naar binnen en probeer ik nog even in de zetel te zitten. Meestal ontbreekt het mij aan de energie om nog iets te "koken".
In het weekend is het ook 2x per dag naar Shadow en ga ik vaak wandelen. Dan moeten de hondjes ook nog elke weekenddag hun wandeling hebben, en moet ik thuis opruimen want dat komt er niet van in de week. Vaak ook nog wat kennels kuisen van de honden van mijn papa, en dan zit je rap vol. Ik probeer niet vaak iets te plannen in het weekend, want dan blijft mijn to do list liggen en heb ik de week erop echt stress omdat ik er niet geraak.
Ik doe het allemaal alleen, en das soms wel zwaar. Mijn woonsituatie is ook wel speciaal. Ik woon in het huis van mijn papa, maar doe dus ook de basisverzorging nog van zijn honden erbij, waar ik soms geen moment rust door heb. Want als hij dan eens thuiskomt moet ik ook zorgen dat alles er oké bij ligt. Dat is het enige knelpunt wat ik nu heb, het bezig zijn met mijn eigen diertjes geeft mij wel voldoening en ik zou het niet anders willen. Ik zou er ook graag lopen nog bijnemen, maar lijkt mij moeilijk in de week. Misschien kan ik dat s'morgens doen in de plaats van fietsen, maar dan moet ik ook nog mijn haar wassen. De beslissingen des levens, moeilijk. :')

Wat fijn Antonius dat je het zo opneemt! _/-\o_ Veel succes alleszinds!
Laatst bijgewerkt door Jessol op 14-02-18 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:53

Bij mij hangt het er echt vanaf per dag ivm school :+

Maandag: 13u45 - 15u45 les, daarna naar de paarden
Dinsdag: 8u30 - 18u school, rustdag voor de paarden
Woensdag: geen les, namiddag paarden
Donderdag: 8u30 - 12u45 les, daarna paarden
Vrijdag: 13u45 - 15u45 les, 17u - 19u30 lesgeven, mama doet de paarden of ik ga longeren in de voormiddag.

Zaterdag en zondag zijn meestal wedstrijden of ben ik werken op Sentower Park :) Ik heb wel het geluk dat ik op een pensionstal sta dus ik niet moet voeren ed. Enkel bij Twenty moet ik zelf hooi/eten klaarzetten en de stal uitmesten.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:55

Mijn winterplanning is veel strakker dan mijn zomerplanning.
In de winter moet er veel meer uitgemest worden. Als het regent naar de binnepiste (en dan ben ik voor 21u niet thuis). Ik heb overal voldoende verlichting maar toch is het niet zo leuk om in de donker te rijden. Dus zal sneller mijn vanne nemen om naar de binnepiste te gaan (tsja, nu helaas even niet meer).
In de zomer is alles veel relaxter vind ik.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:55

Werk je op sentower? Dan moeten we elkaar zeker als eens gezien hebben!
Wij komen er echt super veel!

Ik heb wel het nadeel dat ik geen flexibele uren heb.. De kinderen van de klas zouden me nogal zien aankomen :')
Zeker met het onderwijs in Nederland, daar werk je iedere dag van 8 tot 5...


Ik vind het in de zomer ook veel beter te doen dan in de winter.. Dat het zo vroeg donker is, is echt een nadeel. Maar als ik nu thuis kom, is het nog licht *\o/*

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:57

Daaphh schreef:
Werk je op sentower? Dan moeten we elkaar zeker als eens gezien hebben!
Wij komen er echt super veel!

Ik heb wel het nadeel dat ik geen flexibele uren heb.. De kinderen van de klas zouden me nogal zien aankomen :')
Zeker met het onderwijs in Nederland, daar werk je iedere dag van 8 tot 5...


Ik vind het in de zomer ook veel beter te doen dan in de winter.. Dat het zo vroeg donker is, is echt een nadeel. Maar als ik nu thuis kom, is het nog licht *\o/*

Ik heb er in de herfstvakantie op de Euregio een weekje stage gedaan en nu zit ik regelmatig eens op de Showoffice :D Dit weekend ben ik er weer zaterdag ^^

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:11

Ohh, wij zijn er dit weekend ook!
Zowel zaterdag als zondag :)

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:13

Daaphh schreef:
Ohh, wij zijn er dit weekend ook!
Zowel zaterdag als zondag :)

Kom maar hallo zeggen haha :D Ik zit er zaterdag een hele dag :Y)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:20

Haha is goed

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:32

Wel grappig dat bijna iedereen het huishouden aan de kant schuift :p

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:45

Tsja, die kijkt je niet vernietigend aan als je later komt :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 14:00

Ik zal maar niet beginnen wat ik doe. Ik heb een luxeleven nu, geef ik gerust toe. :P
Woon nog thuis voor max. 1 à 2 jaar, dan zoek ik een eigen stek. En zit in mijn laatste jaar school.
Vanaf deze week tot paasvakantie moet ik enkel donderdag van 8u45 tot 12u naar school voor project. En dat zal vaak niet eens tot 12u zijn. :P Schooldagen is wekker om 5u45.

Na paasvakantie 8 weken stage bij de VLP met flexibele uren. Starten tussen 8u30-9u30 en stoppen tussen 16u30-17u30. Vrijdag is stoppen tss 14u30-15u30. Daarvoor ook 5u45 de wekker. Dat zal aanpassen zijn in mijn bioritme maar 'k zie het wel zitten! :D

De rest van de dagen beetje werken aan bachelorproef, veel bij Luxor zijn, ... Bezighouden met andere hobby's... :P Soms verveel ik mij wel.


Aawwww, wist niet dat een OP zulke emoties ging losweken. :o (ik hoop toch niet teveel negatieve met de traantjes, anders sorry!)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:33

dat is wel chill hanne :)

Wat doen jullie eigenlijk van beroep de niet studenten :)

Ik werk in een industriele wasserij die alles wast en voorziet voor ziekenhuizen en rusthuizen. alles wat je van linnen vindt in een ziekenhuis doen wij, ook het steriliseren van operatie materiaal, het voorzien van kledij van het personeel,...
Ik werk op de kledij afdeling en ben daar eigenlijk polyvalent. Ik doe hoofdzakelijk administratieve taken maar ook camions en containers laden en lossen, bij de ziekenhuizen en rust huizen nieuwe kledij gaan passen, bij springen in de productie waar nodig is. Ik heb eigenlijk veel variatie in mijn job.

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:38

Klinkt wel interessant MF! Kan me eigenlijk niet voorstellen hoe het daaraan toe gaat haha :+

Ik 'werk' buiten mijn studie dus bij Sentower Park :) Enkele dagen per maand zit ik daar op de ShowOffice :) Maar ze zijn daar heel hard aan mijn mouw aan het trekken om er voltijds te komen werken :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:49

Ik ben leerkracht in Nederland.
Op een islamitische basisschool, alleen werken de Nederlanders 40u ipv de 21u gelijk bij ons...
Was dus wel even aanpassen :')

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:53

het is een grote fabriek waar hele grote wasmachine's en droger's en strijkrollen en zo staan :p Bij ons hebben we zo een 40 000 stukken kledij hangen. Ik ben hier begonnen als vakantie job met het idee om tijdelijk iets te doen, want ik heb boekhouden gestudeerd :) maar dan vroegen ze of ik wou blijven en zo ben ik 10 jaar later :)

daaph: op een islamitische school? Ik wist zelf niet dat dat bestond :p
In het basis dan zijn dit wss verschillende vakken die je moet geven?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:01

Wat leuk dat je op je vakantiejob kon blijven! En afwisseling is ook heel leuk!


Haha ja dat bestaat :D Denk wel niet dat er veel van die scholen zijn.
Ik doe gewoon het lager onderwijs, 3de leerjaar. Ik geef alle vakken behalve godsdienst en eigen taal. Omdat dit ook afhankelijk is van het kind, of ze arabisch spreken of turks.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:07

Strakke planningen hier! en wat gaan jullie hard!
Bij mij ziet de dag er zo uit:

6u20 opstaan, klaarmaken en gaan werken.
8u op mijn werk tot 16u30
rond 17u30 thuis + paarden eten geven en 2 paarden rijden op verplaatsing is dus tegen 21u weer thuis
22u15 gaan slapen

Voor mijn werk moet ik 45min. rijden en s 'avonds soms een uur.

Rijden doe ik zo'n 3x in de week en in het weekend natuurlijk. Ik probeer in de week 1 of 2 avonden vrij te houden voor mijn vriend. Dan kook ik of gaan we iets gaan drinken, eten. Dat is meestal echt ontspannen.
Mijn paarden werken elk 3x in de week. Degene die op wedstrijd gaan in het weekend werken dan 4x.
In het weekend dan nog eens afspreken met vrienden indien mogelijk.

Ik herken je wel Jessol. Deze winter vond ik ook echt lastig. Ik heb 3 weken ziek gelopen, tussendoor sollicitaties en af en toe een dokterafspraak. De paarden doen werd soms af en toe een opgave. Maar nu begint het te beteren. Ik heb de wedstrijden nu wel wat afgebouwd. Het werd wat teveel met de lessen en wedstrijden.
Binnen 2 weken gaan we naar Marokko en daarna een weekje skiën. Ik heb daar wel nood aan voel ik!

Ik werk bij het OC*MW als desk*undige organi*satiebeh*eersing, heb 30 dagen verlof en flexibele uren. Nu aan het uitkijken naar iets dichters bij huis.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:18

Hanne_SP schreef:
Aawwww, wist niet dat een OP zulke emoties ging losweken. :o (ik hoop toch niet teveel negatieve met de traantjes, anders sorry!)


Toen ik de foto van Ny op het BK terug zag, en tijdens het lezen over mijn ongeval met Fi. Beide behoorlijke emo-momenten ;)
Maar ik vind het echt ongelofelijk knap hoe je zo van iedereen de 'mooiste' / belangrijkste maar ook meest grappige momenten hebt weten uit te halen, superleuk om nog eens terug te lezen. Ga het vanavond nog eens herlezen!

Mijn man is mij net komen verrassen op het werk met een boeket rozen <3 <3 <3
Ik werk bij de Vlaamse distributienetbeheerder elektriciteit en gas, ik ben coördinator voor meteropnemers van O-Vlaanderen. Veel cijfers trekken en analyses op maken, bijsturingen doen naar de mannen, klachten behandelen, teampresentaties maken... Dit klinkt heel fout, maar vooral de contacten met die mannen is supertof :+ Veel grote kleppen met toch klein hartje, als je daar al jaren mee samenwerkt is dat wel plezant. En ook op bureel hebben wij een hele toffe sfeer.
Mooie (flex)uren, veel verlof, goeie verdienste... Ik zit hier goed :P

Daaphh: ik wist dat je leerkracht was, maar wist niet in Ndl!! Hoe zit dat qua mentaliteit daar?

Florence en Jessol: de winter is gewoon k*t op vlak van de paarden. Ik heb dat ook hoor, zeker van oktober tot januari, dan plan ik zo goed als geen wedstrijden, en dan is het voor mij ook dikwijls een opgave om ze allemaal te rijden, heb dan zo gelijk geen doel.
Nu komt de 1e eventing stilaan in zicht, dus een doel en dat motiveert mij wel meer. En zeker als zo het zonnetje schijnt, dat geeft veel meer op.
Effectief op vakantie gaan (weg dan) heb ik geen nood aan. Neem dan liever een snipperdagje thuis...

Mila: jouw job klinkt idd wel leuk en afwisselend!