Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:22

@martinev, en vrij forse bak met strorand bovenop een heuvel. Geloof 13? Kan dat

martinev

Berichten: 2592
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:31

Dank je Koekeroekus, op die hindernis ben ik eruit gegaan, dus weet precies welke je bedoelt.

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:36

13 zou wel eens kunnen...
na zo'n dikke boomstam bocht naar links. daar stond deze...
Laatst bijgewerkt door odD_Fotos op 01-05-17 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:36

martinev schreef:
Dank je Koekeroekus, op die hindernis ben ik eruit gegaan, dus weet precies welke je bedoelt.


Was jij dat dan op die schimmel?

martinev

Berichten: 2592
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:42

Ja was 13 inderdaad, na die boom onderaan de heuvel en dan scherpe bocht met kromme aanrijlijn en dan die bak. Nee ik reed niet op een schimmel, reed niet aan het eind van de rubriek, had 2 stops op deze bak, ze viel helemaal stil, doet ze anders echt nooit, dus afgegroet.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:44

Ah oké, wij hebben een heel poos bij de waterbak gezeten toen de L bezig was. Echt bij bosjes kwamen ze weer terug in stap.

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:33

Wow bizar verhaal van die hindernis! Jammer dat de TA en parcoursbouwer niet op één lijn zaten... had een hoop weigeringen kunnen schelen! Deze cross zal vast de boeken in gaan als pittige cross dus wellicht minder ruiters trekken volgend jaar, de organisatie was iig prima en ze zullen vast gaan werken aan de aandachtspunten
Ik ben nog wel nieuwsgierig waar het dan vooral mis ging bij de L ruiters... het lijntje van 10-12 en hindernis 13 zou zo in een M parcours kunnen maar de rest was niet zo ingewikkeld toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:38

Ik hoop dat ze echt wat gaan doen met de punten. Hinderniscontroleurs op de juiste plek zetten zou al veel schelen. Wij zijn niet zo genegen om volgend jaar nog een keer te gaan. Wat er in het M gebeurd is kan echt niet. Kapotte hindernis moet of gemaakt, of er uit. Tot die tijd moet gewoon de cross stil gelegd.

maj0

Berichten: 6608
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:53

Ben ik helemaal met je eens Susan! Dit is gewoon gevaarlijk

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:54

Ja vond ik ook hoor! Vond ook best balen voor die laatste combinatie. Had dan bij die ene combinatie gewoon die hindernis eruit gehaald. Was de makkelijkste oplossing geweest.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 21:05

Organisatie is prima en ik vind het op zich een leuk terrein. Maar ik weet nog niet of ik volgend jaar ga want ik vond hem nu op het randje en als ze de opmerkingen niet verwerken dan is het over het randje en dat doe ik mijn paard niet aan

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:33

Als er goed geluisterd wordt naar het commentaar en de vrijwilligers goed geïnstrueerd worden, kan hier volgend jaar een mooie cross staan.
Mag best pittig zijn, maar zorg dan wel dat alles tot in de puntjes klopt.
Verder moet ik zeggen dat er wel een lekker sfeertje was, zoals ik gewend ben in deze hoek van het land!
Dat is ook wat waard!

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:35

Gister in het L gereden.
Vond het een keurige wedstrijd en goede organisatie!

Dressuur ging redelijk. Paard had inmiddels al het idee gekregen dat het "crossdag" was. :P
Springen lekker stoer en heel simpel foutloos.

De cross voor het L vond ik pittig zat, zo aan het begin van het seizoen. Ook het lijntje 10-12 leverde bij ons wat communicatieproblemen op. Maar gelukkig er wel doorheen gekomen. H13 was mijns inziens niet heel fair met zon kort stukje rechte bodem ervoor. Al viel de sprong mij achteraf mee.
Paard was inmiddels wel een beetje bangig geworden, maar vanaf H16 voelde ze gelukkig weer fijn en stoer aan.

@Odd_fotos Was je tijdens nr 71 net even de koffie aan het inschenken? :P

@Floran, heb je ook foto van nr 71?

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:03

reeskees schreef:
Gister in het L gereden.

@Odd_fotos Was je tijdens nr 71 net even de koffie aan het inschenken? :P


Geen idee waar je gebleven bent.
Stuur me even een pb'tje met een beschrijving. Kijk ik even of je in de prullenbak bent geland... ;)

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:33

reeskees schreef:
Gister in het L gereden.
Vond het een keurige wedstrijd en goede organisatie!

Dressuur ging redelijk. Paard had inmiddels al het idee gekregen dat het "crossdag" was. :P
Springen lekker stoer en heel simpel foutloos.

De cross voor het L vond ik pittig zat, zo aan het begin van het seizoen. Ook het lijntje 10-12 leverde bij ons wat communicatieproblemen op. Maar gelukkig er wel doorheen gekomen. H13 was mijns inziens niet heel fair met zon kort stukje rechte bodem ervoor. Al viel de sprong mij achteraf mee.
Paard was inmiddels wel een beetje bangig geworden, maar vanaf H16 voelde ze gelukkig weer fijn en stoer aan.

@Odd_fotos Was je tijdens nr 71 net even de koffie aan het inschenken? :P

@Floran, heb je ook foto van nr 71?


Nee helaas...

Stalwenning

Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-11
Woonplaats: Eefde/Zutphen

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:24

Weet iemand wie er fotos heeft gemaakt bij het oog op zondag B paarden?

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:38

Ik weet alleen dat odd er was, eventingphoto, esveo. Op de fb van sgw markelo staan e rnog wat _O-

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:20

Ik had foto's gemaakt van L combinaties op zaterdag. Deze staan niet online. Mocht er iemand L hebben gereden op zaterdag: stuur me even een berichtje met je nummer.

magicwhitney
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:21

Hoi Floran, heb je misschien van de B paarden (zondag) mij ook gefotografeerd?
Ik was nummer 136, had een groene caphoes op, en een bruin paard met een grote witte bles!

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:29

magicwhitney schreef:
Hoi Floran, heb je misschien van de B paarden (zondag) mij ook gefotografeerd?
Ik was nummer 136, had een groene caphoes op, en een bruin paard met een grote witte bles!


Nee dat was echt al later op de middag, toen was ik er al niet meer.

StalVermaire

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-09-10
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:27

Hoi Floran,
heb je toevallig ook foto's van de zondag nr 25 L paarden (schimmeltje, met blauw setje) en nr 113 M paarden (grote bruine, met oranje setje)?

StalVermaire

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-09-10
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:38

Ik ben zondag L gestart met mijn schimmeltje:
173 pnt in de dressuur, jammer dat men zo lekker bij de ring stond te wapperen met papiertjes, camera en er half in mijn ring nog los gereden werd |o
vervolgens 1 stop en 2 balkjes in het springparcours.
foutloze cross, 10 sec buiten de tijd....ik had niet gelezen dat we hier iets harder moesten rijden dan dat er normaal voor staat.
Maar heel fijn gereden en zelfs het lijntje 10-11-12 (piano) met een lang teugeltje door gekomen....echt genoten!

2e paard was mijn grote bruine reus, dit was ons M debuut :)
183 pnt in de dressuur.
foutloos springparcours.....echt een wonder want normaal altijd wel balken!
foutloze cross, 22 sec ong buiten de tijd....maar ging echt super, wel paar x een dikke knal omdat mijn paardje altijd even wil weten of de hindernissen wel vast staan :D

En dan ben je al super blij want schimmeltje nu eindelijk L+2 (normaal gesproken elke x te weinig dressuurpunten).
en dan vervolgens een super M debuut en dus direct M+2!
Dan krijg je vervolgens te horen dat je ook nog als 9e met schimpie in het L bent geeïndigd :))
En als klap op de vuurpijl......3e IN HET M!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Echt een super dagje!
En toen ik gister las dat er zondag maar 11 combinaties foutloos rond waren was ik ook super trots....beide paarden gewoon lekker foutloos rond gestuurd *\o/* *\o/* *\o/*

Ik zat idd ook wel te twijfelen over een paar hindernissen, gelukkig is de waterinsprong voor het M veranderd....puntje was ook wel even een dingetje, maar paste gelukkig bij mijn reus wel (met wat geslinger).
Een pittige cross, goed stuurwerk een vereiste, maar hopelijk nemen ze dit alles mee voor volgend jaar....deze sgw staat dan wel weer op mijn lijstje ;)

Michelle0099

Berichten: 9
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:12

@Floran. Had je toevallig nog foto's van afgelopen zondag tijdens de L paarden. Ik was nummer 88! Springen rond kwart over 12 half 1 en crossen tussen kwart voor 1 en 1 uur! :) Bruin paard met een groot wit hoofd haha

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 00:14

Michelle0099 schreef:
@Floran. Had je toevallig nog foto's van afgelopen zondag tijdens de L paarden. Ik was nummer 88! Springen rond kwart over 12 half 1 en crossen tussen kwart voor 1 en 1 uur! :) Bruin paard met een groot wit hoofd haha


Nee heb ik niet, toen jij aan het losrijden was liep ik net terug. Tenminste toen reed er een bruine met wit hoofd ;)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:20

Hier ons filmpje van de cross in Markelo.
Ik hoop dat volgend jaar de C pony's over dezelfde mooie route gaat als de cross voor de andere combinaties.