[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:30

Ik was er al bang voor, het regent hier de hele dag al non-stop en het begint nu net te sneeuwen. Mijn bak kan normaal best veel hebben, maar nu staat hij blank.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:31

Ja balen, ik zag het, wij zouden ook gaan..
Ik sta in Alphen-Chaam ook op de wachtlijst, laatst nog op plek 23 :+ dus dat gaat 'm vast niet worden. Had ook nog wel geprobeerd in het L maar toch geannuleerd. Wegens een val in een springparcours van de winter heb ik net wat te weinig vertrouwen om meteen in het L van start te gaan..

Etten Leur wordt onze 1e nu. Ik ben ook bij team blootvoet, tot nu toe nooit problemen.

Ik zie een hoop leuke foto's, maakt dat ik weer extra zin in krijg!

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:39

Hier is het al hele dag aan het sneeuwen en er staat zo belachelijk veel wind dat ik straks mijn paard van zijn stal naar de binnenbak meenemen een flinke opgave vind, crossen met dit weer wil ik niet eens aan denken :')

Ik zit nu te twijfelen om misschien volgende week wel naar Ede te gaan maar qua weer ziet het er ook niet super geweldig uit en ik heb zo'n hekel rijden als het regent, kan iemand mij eerst beloven dat het niet gaat regenen dan _O-

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:10

Dat is apart dat Ede afgelast wordt en Baarle-Nassau niet....daar is de bodem echt veel slechter!

jesss_amigo

Berichten: 1810
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:48

Ik heb mij toch maar opgegeven voor Etten-leur. Wel op de wachtlijst, maar zag dat er nog maar 1 op de wachtlijst staat dus we zien het wel. Zo'n lekker rondje gereden in Midden-Beemster dat het wel smaakt naar meer! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:10

Morgen ook geen oefencross in ede, volgende week en 26 maart wel. Nu opgegeven voor 26 maart

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:44

Maar Baarle-Nassau gaat door! Ben benieuwd hoe het daar eruit ziet...

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:45

LiannePuthzy schreef:
Morgen ook geen oefencross in ede, volgende week en 26 maart wel. Nu opgegeven voor 26 maart


Komende dagen blijft het regenen en sneeuwen zegt Google? Ik durf me voor volgende week iig nog niet aan te melden, heb van stalgenoten begrepen dat bodem in Ede nu best tegenvalt.

Denk dat we pas een oefen rondje 1 april in Barchem gaan doen, weet iemand toevallig hoe de bodem is daar?

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:57

Fly_high schreef:
LiannePuthzy schreef:
Morgen ook geen oefencross in ede, volgende week en 26 maart wel. Nu opgegeven voor 26 maart


Komende dagen blijft het regenen en sneeuwen zegt Google? Ik durf me voor volgende week iig nog niet aan te melden, heb van stalgenoten begrepen dat bodem in Ede nu best tegenvalt.

Denk dat we pas een oefen rondje 1 april in Barchem gaan doen, weet iemand toevallig hoe de bodem is daar?


Aankomende week blijft het inderdaad slecht, de week van de 26e ziet er voor nu goed en droog uit

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 08:21

Dat Baarle wel doorgaat snap ik idd ook niet. Ik zou naar Ede. Ben echt geen pieper, maar had echt al mijn twijfels. Kon gelukkig ergens een rondje springen.
Volgende week Chaam zal mij benieuwen. Maar heb daar ook wel eens in een sneeuw en onweersbui gereden (20 jaar terug :wow: bedenk ik mij. En ben niet eens zo oud := )
Heb EL nog L staan maar wilde eigenlijk omzetten naar M als Ede heel fijn ging. Kijk nu wel na Chaam.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:15

_lautje_ schreef:
Dat Baarle wel doorgaat snap ik idd ook niet. Ik zou naar Ede. Ben echt geen pieper, maar had echt al mijn twijfels. Kon gelukkig ergens een rondje springen.
Volgende week Chaam zal mij benieuwen. Maar heb daar ook wel eens in een sneeuw en onweersbui gereden (20 jaar terug :wow: bedenk ik mij. En ben niet eens zo oud := )
Heb EL nog L staan maar wilde eigenlijk omzetten naar M als Ede heel fijn ging. Kijk nu wel na Chaam.


Hihi, rijden in een sneeuw- en onweersbui toen in Chaam heb ik ook nog helder voor de geest. Wasceen aparte gewaarwording toen!

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:18

Vorig jaar Chaam tijdens de dressuur ook nog een paar sneeuwvlokken gezien.
Voor de ponies ook weleens afgelast omdat er een pak sneeuw lag.
Dochter in paniek aan mijn bed, mam we hebben ons verslapen.
Nee schat, kijk even naar buiten, we kunnen zo echt niet gaan eventen.
De bodem in Chaam kan wel veel water hebben.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:16

Ik ben weleens naar Chaam gereden vanuit Den Helder, om daar een kop koffie te drinken en weer huiswaarts te gaan. Dik pak sneeuw en terrein onbegaanbaar. En toen hadden we nog geen mobiele telefoon en al helemaal geen mobiel internet dus dan kwam je er pas ter plaatse achter :+

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:19

Ben wel benieuwd naar foto's of filmpjes van Baarle-Nassau vandaag!

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:49

gomir schreef:
Ik ben weleens naar Chaam gereden vanuit Den Helder, om daar een kop koffie te drinken en weer huiswaarts te gaan. Dik pak sneeuw en terrein onbegaanbaar. En toen hadden we nog geen mobiele telefoon en al helemaal geen mobiel internet dus dan kwam je er pas ter plaatse achter :+

Herkenbaar, voir zowel Chaam (drie kwartier) als Bathmen (2 uur). Om acht uur al weer terug op stal

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:05

Ik had t vorig jaar nog in Maarsbergen. Had gemist dat was afgelast en was 1 van de eerste starters….

Sim: dat is denk ik in 2003 of 2004 geweest in Chaam met die vreselijke onweer. Ik reed toen Z pony’s volgens mij :')
Een ander tijdperk iig.
Hopelijk over 6jaar weer een Z pony op de vrachtwagen. Alleen dan met m’n kind.
Vrees alleen dat eerder Z dressuur zal zijn met de oudste

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:21


Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:39

Er duiken allemaal bejaarden op ineens

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:00

Lielle schreef:
Er duiken allemaal bejaarden op ineens



:D

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:11

Ik voel me zo'n jonge penny hier, in 2007 zat ik nog in de beginnersles op mijn Poolse manege :=

LiannePuthzy schreef:
Aankomende week blijft het inderdaad slecht, de week van de 26e ziet er voor nu goed en droog uit


Ik vraag me alleen af of de bodem dan ook al bijtrekt?

Ik zit met enorme twijfels wat handig is komende weken :') wil voor Etten Leur nog een oefencross hebben gereden maar waar en wanneer :?

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:11

Fly_high schreef:
Ik voel me zo'n jonge penny hier, in 2007 zat ik nog in de beginnersles op mijn Poolse manege :=

Aargh :D ik reed mijn eerste cross in 1991, en ben echt fanatiek gaan crossen in 2003. Well leuk dat het zo populair blijft!

Zie trouwens dat dit topic ook al uit 2014 is

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:30

Heb wel idee dat er minder wordt gecrosst dan 10 jaar terug. Althans in de breedte. Denk dat mensen B rijdt groter is dan ooit, maar hogere klassen doorstroming minder is. Zijn ook minder wedstrijden.
Maar deelnemers internationaal zie je wel telkens nog nieuwemensen, maar heb idee dat ookminder is.
Het is ook eigenlijk bijna niet te betalen.

Mijn eerste cross was duindicht Wassenaar in 1998. Met m’n pony. Op dressuurzadel. Nooit crossles gehad. 2 springlessen en vlug keer B springen voor winstpunt. Gelijk eerste. Was gelijk verkocht. Van dressuurmiep was niks over. 5 wedstrijden later mochten we Z.
Zou nu echt niet meer kunnen.
En vooral dat m’n moeder het goed vond. Breekbomen bestonden niet. Wegparcours voor de cross. Springen erna.
Echt een andere tijd.

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:41

Ik denk dat het juist veel meer populair is geworden om ff voor de lol een laag (oefen)crossje met je dressuur- of recreatiepaard te rijden, zonder gerichte training of ambitie om ooit verder te gaan. B zit altijd sowieso goed vol maar ik zie vooral heel veel ieniemienie puppyniveau crossen uit de grond stampen, die zullen er niet geweest zijn 30 jaar terug gok ik ;)

Vind het persoonlijk wel een hartstikke goede ontwikkeling dat het allemaal veiliger is tegenwoordig :o

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:50

Ja precies dat. Het echte begin dat groeit. Dat is populair. Zie je alle soorten paarden en ruiters. Maar de doorstroom daarvan is veel minder.
En dat is ook niet gek. Eerder was gaan crossen iets wat je deed als je werd mee genomen door mensen die dat deden. Je kwam er anders niet mee in aanraking. Ik ging mee met vrienden en mijn vader kwam veel in Engeland en wist niet anders dan dat paardrijden was. :))
De Bereikbaarheid voor het begin is nu veel groter.
Maar goed dat legt ook een basis. Het moet net als in Engeland en Ierland normaal worden dat ieder kind met pony af en toe crosst.

Veiligheid is belangrijkste en moet altijd beter. Zoals toen zou nu echt niet meer kunnen. Maar heel eerlijkheid ik nu ook weleens mijn twijfels over de veiligheid.
Hanneke Held had daar van de week een moois tik over in de Paardenkrant. Alles is nu zo technisch smal en in lijntjes en complex. Dat was vroeger veel minder. En door zoveel te vragen qua sturen, smal en technische vraagstukken vraag je op een andere manier wellicht teveel.
Plus dat de tijd niet langzamer is. Tussen de hindernissen zal je tijd toch moeten goedmaken.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:04

Het gaat altijd een stapje verder en soms ook niet gelukkig vergeleken met vroeger.

Hier is in de omgeving niet veel qua crossen. Dst zal ook mee spelen, niet iedereen wil of kan het hele land door reizen.
En de b zonder dressuur (of oefrncross zonder dressuur) is een stuk leuker te doen, kost een heleboel minder tijd.