[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:04

Cioccolato schreef:
Ik cross met een wintec zadel.
Ik had een zadelmaker die zegt dat je leer nodig hebt voor crossen gelijk de deur wijzen. Wat een grote onzin _O-

Eerlijk? Ik vind mn wintec makkelijker qua onderhoud _O-


Insgelijks! Doekje erover met pech en klaar!

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:33

Wat balen Elin! Mag ik vragen wat ie heeft?

Qhp zijn prima beschermers ;)

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:35

Achteraf is alles makkelijk, met je huidige pony kom je er vast ook wel

Oefencrossen kunnen best wat verschillen.. je kan je inschrijven op een hoogte en soms is de oefencross meer zoals een officiële. Of BB bij een wedstrijd.
Zou de komende wedstrjden/oefencrossen in de gaten houden :j

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:01

Cookie2222 schreef:
Wat balen Elin! Mag ik vragen wat ie heeft?

Qhp zijn prima beschermers ;)

Jazeker! Hij is positief getest op pssm. Dus altijd maar afwachten of hij stabiel blijft qua zijn spieren. Dat maakt het ook zo lastig of crossen er wel inzit.



Cioccolato schreef:
Achteraf is alles makkelijk, met je huidige pony kom je er vast ook wel

Oefencrossen kunnen best wat verschillen.. je kan je inschrijven op een hoogte en soms is de oefencross meer zoals een officiële. Of BB bij een wedstrijd.
Zou de komende wedstrjden/oefencrossen in de gaten houden :j


Absoluut :)

Maar mag je je wel inschrijven voor BB pony's bedoel ik als 18+ bij een oefencrossen? Als ik nu de startlijsten kijk met oefencross staan er diverse niveaus pony's en paarden, maar niet dat je perse bij de paarden moet. Sorry ik ben echt een leek.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:06

Hi Elin. Ik start ook met mijn pony tussen de paarden en kan je misschien wat meer vertellen.
Als je de BB doet tijdens een officiële wedstrijd, dan zal je de BB moeten doen van de paarden. Bij een oefencross bij bijv renswoude kan je gewoon per hindernis kiezen welke je springt, dus kan je kiezen wat bij je past. Bij de oefencrossen van jack links moet je een klasse opgeven en alle hindernissen van die klasse springen. Volgens mij zou je daar gewoon pony BB mogen doen (al denk ik niet dat de paarden en pony bb heel veel van elkaar wisselt daar).

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:08

Hebben mensen heir nog tips voor bruine cross beschermers? Iets leuker budget, ik moet namelijk 2 setjes aanschaffen eigenlijk :-)

Hoe bevalt de lemieux of beschermen die niet genoeg?

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:43

De LeMieux draaien in mijn ervaring behoorlijk om de voorbenen. En voelt minder stevig qua bescherming dan de kentucky´s (mee gewerkt op een eventing stal) en de PEI eventing boots (bij eigen pony). Als kentucky ze in pony maat zou hebben zou ik zelf voor die gaan, omdat dit voor mijn gevoel nog meer beschermen dan de PEI. Qua hoe lang ze mee gaan gaat dezelfde set PEI al mee.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:59

Bij mijn paard gingen die van le Mieux draaien en wat afzakken, ben meer tevreden met Qhp eigenlijk.

Kentucky lijkt me ook interessant! maar pas als we blessurevrij dit seizoen doorgekomen zijn mag ik van mezelf een nieuw setje :+

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:00

Ik heb de pe air trax. Ook twee paar :j

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:32

Ik had altijd style, prima dingen. Dalmers draaien en gaven wondjes, de le mieux zaten perfect. Ik merk wel dat het per paardenbeen enorm verschilt. Je zult echt moeten ervaren wat bij jouw paard passend is.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:45

Ik heb voor de PE en achter Kentucky. De PE zakte bij mijn paard af achter, maar zijn wel langer en beschermen groter oppervlak. Maar goed dat helpt niet als ze afzakken :+ ben heel blij met de Kentucky’s alleen een enkele keer een wondje net eronder gehad door aantikken van de hindernis

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:50

Ik hoor best veel slechte ervaringen over de kentucky, snel slijten etc.

Die PE zat ik naar te kijken, maar volgens mij enorm lastig in bruin te krijgen! ff zoeken.

Lemieux een no go dus.

Ik heb nu dalmars, prima beschermers, als ze die in het bruin hadden..

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:56

Ze zijn best prima te krijgen in bruin geloof ik. Ik heb 2 paar bruin. 1 nieuw aanbieding en 1 tweedehands. Rondom
Vind ze wel groot vallen. Ik heb tot nu toe altijd maat S rondom, paarden tussen de 160 en 165

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:03

Voor een M achter een L zou dan moeten passen dus denk ik bij die van mij (175/180). Ik ga ze is in de gaten houden.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:53

Ik heb majyk equipe, zie die niet zo vaak. Zijn erg fijn, maar niet super goedkoop. Ik vond het een hele studie voor ik uiteindelijk wat kocht. :+

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:53

Misschien leuk om nu het nieuwe eventing seizoen van start gaat onszelf weer even voor te stellen zodat we elkaar op wedstrijd kunnen gaan herkennen?

Ik zal iig beginnen, ik rij met Kentucky tussen de paarden in de B eventing. We zijn (vanaf dit jaar) te herkennen aan onze zebra kleuren en mijn eerst geplande wedstrijd dit seizoen wordt maarsbergen op vrijdag. Verder nog niet heel veel plannen, maar hoop Ede het eerste weekend B te kunnen doen en het tweede weekend L, maar ligt heel erg aan hoe het seizoen gaat lopen.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:25

Wij starten niet komend seizoen _O-

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:16

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar bruine (wat meer betaalbare) beschermers. Die ik vond waren:
Arma (geen ervaring mee overigens)
Hooks europe heeft ook bruine beschermers die qua design precies hetzelfde zijn als de QHP en ook dezelfde prijs.

@Luff ik ben niet te missen met mijn bonte merrie :D

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:25

Ik haak vanaf juni hopelijk aan. Dan ben ik weer even in NL :)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:35

Leuk dier Jess! Lekker enthousiast. Kleuren staan jullie goed ook!

Fijn Laura dat als je weer in NL bent je gelijk de teugel weer kan gaan overnemen. Al specifieke wedstrijden in je hoofd?

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:28

Wij beginnen in Alphen Chaam en de week erna op vrijdag naar maarsbergen. Beide B en dan daarna denk ik weer L :D we rijden in blauwe set, maar met name mijn paard is herkenbaar met haar brede witte bles en heeft aan één kant meer wit in haar oog.

Afbeelding

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:59

LuffB schreef:
Misschien leuk om nu het nieuwe eventing seizoen van start gaat onszelf weer even voor te stellen zodat we elkaar op wedstrijd kunnen gaan herkennen?

Ik zal iig beginnen, ik rij met Kentucky tussen de paarden in de B eventing. We zijn (vanaf dit jaar) te herkennen aan onze zebra kleuren en mijn eerst geplande wedstrijd dit seizoen wordt maarsbergen op vrijdag. Verder nog niet heel veel plannen, maar hoop Ede het eerste weekend B te kunnen doen en het tweede weekend L, maar ligt heel erg aan hoe het seizoen gaat lopen.

Ik vind jullie zo'n toffe combi.


Hier nog geen idee of we starten
Iig niet officieel. Ik hoop eigenlijk wel wat eind zomer te kunnen doen. Exloo is ook wel tof.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:48

http://www.bokt.nl/img/avatar/Rh3bEu.jpg
Dit ben ik met mijn Lusitano, navy met rode sterren. Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Alphen-Chaam (sta nu nog op de wachtlijst maar dat komt hopelijk goed) en we blijven in de B, uitdaging genoeg!

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:00

Ik start hopelijk dit jaar ook met mijn pupper, we beginnen lekker met oefencrossjes met Ede te beginnen 12 maart. :) Te herkennen aan dit setje of geheel zwart. Wil nog wat samenstellen met mijn eigen logo erop.
Afbeelding

Mijn bonte laat ik dit seizoen thuis denk ik misschien ga ik hem wel weer langzaam oppakken. Maar eerst controle van de dierenarts binnenkort...

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:53

Ik ben dit seizoen van de partij met Fly, mijn ultieme boze powerpony }:) ;)

Afbeelding
Afbeelding

Eerst sowieso wat kilometers maken in de B, L moet ook prima binnen ons bereik zijn. In ieder geval Fly d'r bereik := want ik vermaak me even goed in de B :)

We beginnen in Maarsbergen *\o/*