Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:22

Afbeelding

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:24

@ Darkadia cool je hoofdstel! Valt echt super goed op!

Hier gewoon springschoenen van Harry's Horse. Spuuglelijk lak. Maar zijn wel zo weer schoon :D

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:18

Groen met Navy, das ook leuk! Dat hoofdstel heb ik zelf laten samenstellen qua kleuren, is van biothane, gooi t in een emmer sop en t is schoon. Ideaal :) Had die al van een eerder paardje, shirt ook (geen officieel eventingshirt trouwens), dus een dekje erbij gezocht.
Hoofdstel kan trouwens ook als halster, en ook bitloos gebruikt worden (officeel een endurance hoofdstel haha).

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:39

Ooh z'n ' plastic ' hoofdstel?
Wel leuke kleur maar het materiaal niet echt mijn ding.

Max ik ben echt jaloers haha zo tof!

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:55

Hij is echt heel gaaf! Ik heb net als Elke liever echt leer, al is het zo schoon maken wel ideaal!

Hihi thanx Elke! Nu nog een broek met groene details en ik ben helemaal blij :P

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:08

Het voelt niet heel erg plastic plastic zeg maar (lastig uit te leggen haha). Het knalblauwe is wel wat harder, maar het zwarte is gewoon soepel en zacht voor t hoofd. Zijn verschillende soorten biothane.
Ik heb ook een gewoon leren hoofdstel hoor, maar deze kleurt er mooi bij, dus vandaar ;)

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:14

@maximiliano: wat voor bodyprotector/airjacket draag jij? Ben zelf namelijk op zoek naar een nieuwe. :)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:51

Oehh goeie vraag Marloes! Airjacket is een point two. De body dacht ik USG. Gekocht bij Canter. Heb er meerdere gepast en deze zat het fijnst. Had eerst een harde namelijk.

Mawo97

Berichten: 104
Geregistreerd: 22-04-12
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:31

Wij rijden in het groen :D

Afbeelding

Het dekje had ik als eerste. Een tijdje terug kwam ik per toeval op facebook het bijpassende oornetje tegen.
De springschoenen heb ik op de gok gekocht op horse event, ze zijn helaas wel iets anders van kleur.
En vorige maand heb ik het shirt erbij besteld. Ik ben er blij mee!

ponycrosserr

Berichten: 588
Geregistreerd: 07-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:26

Gave setjes komen er voorbij!

Mijne is ook bijna af, met wedstrijd heb ik nog een bijpassend oornetje en toch ook nog maar een gepersionaliseerde rugnummerhouder :D

Afbeelding

Afbeelding

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:08

Afbeelding
Afbeelding

ik rij ook in het blauw. met blauwe nummer!

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:32

Gave combi's komen er voorbij zeg!!

Ik reed vorig jaar nog in het oranje met bruin, de kleuren waarin ik op mijn andere paard crosste. Toen vond ik toch dat er op dit paard wat nieuws moest komen, maar nog niet zoveel inspiratie, dus een tijdje in het simpel blauw gecrost. Sinds dit seizoen een mooi nieuw setje van Canter waar ik erg blij mee ben! Er is nog een dekje met gele en witte bies onderweg, ben ik heel benieuwd naar!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:51

Dit ben ik in mijn complete outfit. Royal blue met wit. Heb ook wit crosshorloge. Hoofdstel is blauw onderlegd maar wel iets anders dan het royal blue van mijn set. Ik heb ook matchende springschoenen, maar ik cross zonder ijzers dus niet echt nodig. Ook niet nodig is een oornetje en gebruik ik ook nooit.

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:02

Heel gaaf zo hoor! <3

Ik heb net een nieuw paard maar ben van plan over een paar weken ook weer cross lessen met hem te gaan volgen en hopelijk nog Vlietlanden en evt Lisse mee te pakken. Even kijken hoe hij het doet :)

Gaat om een bruin paardje. Heb bruin tuig, navy bodyprotector en cross shirt al en cobalt beugels dus word een combinatie van navy/cobalt gok ik zo. Cobalt dekje en springschoenen heb ik liggen dus voorlopig is dat wel leuk. Zal in de les alles aan doen en een foto laten maken :D

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:02

Ik rij momenteel zo rond

Afbeelding

RoosMarije

Berichten: 305
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:42

Wat een gave sets hier boven <3 @capriootje: heb je al een foto? :)
Na een tijd dromen en veel SGW topics te volgen heb ik gisteren voor het eerst een oefencross gereden en zo hee wat is dat gaaf :):)
Ik wil zeker vaker gaan (oefen)crossen er zijn jammer genoeg maar heeel weinig crossen in de buurt.. dus zal er ook een echt setje 'moeten' komen :o

Nu zat ik een beetje te knutselen met http://www.custom-xc.com/ voor mijn eigen outfit en heb ik tot nu toe deze bedacht:
Afbeelding
bordeaux-grijs-zilver(glitter) sterren met grijs dekje met witte en bordeaux bies
Afbeelding
groen-navy-zilver(glitter) sterren met een navy dekje met een witte en groen/navy bies
Afbeelding
royal-navy-zilver(glitter)en navy sterren met een navy dekje met een witte en royal bies
Ons tuig is (op dit moment tenminste) zwart, bp is ook zwart en dit is de pony:http://myalbum.com/photo/nFerl8Ff8jyU/360.jpg
Ik ben van plan om een Equest dekje bij canter zelf samenstellen, heeft iemand ervaring met deze dekjes?
Ook vind ik het navy met gele sterren van martinev hier boven erg gaaf... Och wat kan ik toch slecht kiezen! }:0 Wat denken jullie dat ons het mooiste zal staan? Andere ideeën zijn ook altijd welkom :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:08

De rode is niet mijn eerste keuze met een rode toon in je paard. Op mijn roodbruine had ik een bordeauxdekje voor het gewone rijden maar dat stond echt niet mooi vond ik

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:53

Eens met Joki. Denk dat de onderste met zwart tuig, Roosmarije het mooist is! Zilver is ook gaaf. Zie je weinig.

Gave sets allemaal!!

Ik reed ook nooit met oornetje buiten Sim. Laatst geprobeerd en Dior is veel rustiger met haar hoofd. Zij raakt echt heel erg geirtiteerd van alles wat vliegt.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:57

Wat ik met oornetjes het nadeel vind is dat paarden veel warmte kwijt raken middels hun oren. En dat kan niet met een oornetje. En laten ze nou net heel warm worden in een cross. Dat is de reden dat ik er niet mee rij.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:17

Ik ga mee met hier boven.. Ik zou voor de blauwe gaan.

Mooie sets hoor, leuk dat je dat zo kunt samen stellen.

Ik spring altijd met oornetje, zelfs met verdikking zodat ze de bel niet zo goed hoort anders zit ik echt op een explosie..

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:19

Evony schreef:
Wat ik met oornetjes het nadeel vind is dat paarden veel warmte kwijt raken middels hun oren. En dat kan niet met een oornetje. En laten ze nou net heel warm worden in een cross. Dat is de reden dat ik er niet mee rij.


Dat is ook voor mij de belangrijkste reden, plus dat ik het ook niet echt mooi vind. Maar dat is persoonlijk. Er zijnlegio mensen die het alleen gebruiken omdat ze denken dat het zo hoort of om hun cross-set compleet te maken.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:41

Ik beken dat ik in het springen ook een oornetje gebruik alleen omdat het zo leuk bij mijn setje staat. In de cross juist niet vanwege warmte-afvoering (en omdat ik in een moeilijke kleur cross :+ )

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:57

Bij mijn vorige paard deed ik het wel met springen. Die werd leip van de luidsprekers en scheelde echt wel. Nadeel is inderdaad de warmte. Deed hem ook altijd zsm af want hij kreeg jeuk met het zweet.

Nieuwe paard heeft het niet nodig heb ik begrepen dus lekker zonder proberen eerst :)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:12

Evony schreef:
Wat ik met oornetjes het nadeel vind is dat paarden veel warmte kwijt raken middels hun oren. En dat kan niet met een oornetje. En laten ze nou net heel warm worden in een cross. Dat is de reden dat ik er niet mee rij.


Daarom reed ik er ook nooit mee! Vind zonder indd ook mooier. Ik kijk ff aan of het in de cross ook scheelt qua schudden. In het bos thuis scheelt het echt wel veel!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:46

Weet niet of ik het hier mag vragen. Maar rijden jullie allemaal met "de echte eventing stopwatch horloge" ? (Die van 90 euro) of voldoet een wat goedkopere voor de klasse B ook prima?