SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:39

Ik wil graag de foto's van nummer 59 (Z paarden) als dat kan :)

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:09

Iemand toevallig foto's gemaakt van de hindernissen voor de B paarden? O:)

xMaika

Berichten: 173
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:12

JustFenna schreef:
@xmaika
[ [url=m/9Iy63i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iXKcBi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb van cross Zpaarden za: startnummers 48-61
en van springen Zpaarden za: 50-52


Gaaf thanks!

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:24

@Gass
Afbeelding

Mirie

Berichten: 773
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Zoeterwoude

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:19

M paarden startnummer 38, Sebastiaan Vlake, kent iemand hem?!
Heb een stukje film.
En als ik het goed heb startnummer 51 z paarden wieneke via fb een filmpje gestuurd

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:35

Mijn gelukssokken hebben helaas niet geholpen vandaag. Dressuur ging prima, kreeg er behoorlijk lage punten voor. Op naar het springen...hindernis 1 en 2 gingen fijn en groots en daarna begon die ineens heel onzeker te springen en zelfs gewoon niet meer hoog genoeg te springen. 20 strafpunten en mocht dus nog net door. En in de cross vanaf hindernis 1 over de hindernissen moeten duwen. Zo ken ik hem echt niet, ik hoef eigenlijk nooit te duwen. Dus met pijn en moeite bij het water gekomen daar kwamen we perfect bij 11a aan maar hij stopte er gewoon mee. Tweede keer ging die wel maar op B weer een stop. Uiteindelijk in het water gekomen en wilde die 12 ook echt niet. Dus toen konden we weer naar huis. Hartslag was goed, hij liep bij de dierenarts gewoon voorwaarts en zuiver. Dus even afwachten wat dit nou veroorzaakt heeft, nu eerst een vakantietje voor paardlief en een bezoekje van de osteopaat.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:54

Hier ook niet echt m'n dag.
Dressuur moest ik als eerste niet ideaal maar goed, het ging redelijk. ik was wat slordig, paard was braaf... 2e plaats met dik 71% :=
Toen het springen, normaal hebben we hier nooit geen problemen mee en zo nu ook niet... tot ze bij hindernis 4 een schuiver maakte en er vierkant overheen ging. Daarna was het vertrouwen weg en sprong ze meerdere sprongen vierkant erover heen... dat hield ze niet vol en nadat ik een verkeerde afstand reed volgde een stop op 8A, dat maakte het vertrouwen niet beter waardoor er nog een stop op 9 volgde.. inclusief een paar balken die vielen kwamen we op 24 strafpunten uit.... Het is me echt nog nooit overkomen dat dit gebeurd.... maja einde verhaal dus voor ons... Gelukkig mag ze morgen een rondje L HC lopen, even vertrouwen opdoen voor we naar de volgende wedstrijd gaan....

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:59

Wat balen dat het bij jullie beiden niet gelopen is zoals gehoopt!
Wel fijn dat je morgen nog een rondje L HC mag meedoen nicootjuh.

Het is mij helaas niet gelukt foto's te maken. Schrijven bij de dressuur liep uit en had daarna niet veel tijd meer helaas :n

Cioccolato

Berichten: 6690
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:17

Jeetje.. balen!

Nou hier ging het ook niet best, met mij velen anderen geloof ik.
Dressuur prima, had iets van 49 strafpunten. Springen foutloos en ij de cross een stop.. ook nog 5,2 voor tijd. Op 16 (in het mz was dat geloof ik 18?). Had de grote aanvlieg route maar liet haar zelf net te vroeg te los. Echt balen.. maar goed.
Uiteindelijk een hele nette 25e plaats. 3e van de 20 fouters. Dus er is niet heel best gereden..

Het team nog geholpen naar een mooie 3e prijs. Dus alsnog met medaille naar huis

xMaika

Berichten: 173
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:59

Ook niet mijn dag :\

Dressuur eigenlijk best goed 47.6 strafpunten. Springen ging niet zo goed met 4 balken, was zelf ook een beetje aan het klooien. Cross ging eigenlijk heel goed, in het begin wat controle probleempjes maar dat was na hindernis 5 over. Super stoer ging hij er weer door, over de bullfin heen gevlogen. Jammer genoeg ging het op de vrachtwagen helemaal mis. Ik wilde een mooie voorwaartse afstand rijden maar op het moment dat ik gas gaf zag ik ineens dat het helemaal niet ging passen. Ik had er 1 extra moeten rijden. Mijn stoere paardje probeerde het toch maar sprong te vlak en raakte de hindernis. Door de klap verloren we allebei ons evenwicht en ging hij rechts naar de grond en ik links.

Anders is er goed vanaf gekomen met een klein schrammetje van een van zijn kalkoenen. Ik heb vooral veel hoofdpijn van de klap en een gekneusde rechterhand.

Heb morgen nog wel 1 op de planning staan in het B, heb gevraagd of dit jaar het BB kan worden omgezet als ik überhaupt fit genoeg ben om te rijden.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:12

aj maika dat klinkt niet best, doe wel rustig aan hoor! anders blijf je dadelijk nog lang door modderen met hoofdpijn aanvallen enzo.....

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:30

Oh wat balen meiden, klinkt als een minder succesvolle Bokkers wedstrijddag. Fijn dat je morgen nog even rond mag voor het vertrouwen. Cioccolato gefeliciteerd met je equipe prijs! Jammer dat het niet liep als gehoopt, maar toch heel netjes dat je rond bent gekomen! xMaika au dat klinkt heel pijnlijk, met hoofdpijn inderdaad wel oppassen! Je hersenen hebben een tik gehad dus moeten nog wel even herstellen. Zonde om daar je leven nog last van te hebben.

Op naar de volgende keer!

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:54

Het leek vandaag wel wat moeite te kosten voor de deelnemers...
Foto's van vandaag: www.oddfotografie.nl

lochsong
Berichten: 121
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[img]
Afbeelding
[/img]Hier een aantal foto's ...
Laatst bijgewerkt door lochsong op 24-06-17 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

lochsong
Berichten: 121
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik krijg de foto's niet geplaatst. Hoe doe je dat? Ik heb 'voeg foto's toe' gebruikt maar er gebeurt niks.
Laatst bijgewerkt door lochsong op 24-06-17 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lochsong
Berichten: 121
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:34

Klopt het dat je maar 1 foto tegelijk kan plaatsen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:20


maad_dfhhl
Berichten: 89
Geregistreerd: 03-12-13

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:40

Ik doe morgen in de bb ponys voor de eeste keer mee! Hebben jullie nog tips en waar ik op moet letten? Ik ben nogal zenuwachtig xD

ulaantje

Berichten: 764
Geregistreerd: 17-09-08

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:24

Wat balen dat de meeste toch niet fijn hebben kunnen rijden.

@xmaika, doe rustig aan jullie hebben een lelijke val gemaakt.

Ook bij ons was het niet zo'n succes. Dressuur voor het gevoel redelijk maar de punten waren toch beduidend minder als het gevoel. Spring tot 3 ging goed 4 heeft hij mij gered en vanaf 6 geen controle meer met als resultaat 3 balken. Toen de cross, hij trok niet zo fijn aan als hij normaal doet en hadden op hindernis 11a 2 weigeringen. Verder ook niet een heel fijn rondje, stukken trok hij fijn aan maar ook delen dat ik m moest pushen.
Dus wij zeggen maar op naar de volgende.

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 05:34

Pff ik krijg nog even een 'trap na' na mijn al mindere gevoel van gister. Ik heb bij hindernis 12 vrijwillig het parcours verlaten. Ik had toen 1 weigering op 11a, 1 op 11b en op 12 weigerde die weer. Gister op de uitslagenlijst wel gezien dat ik 'uit' was, maar omdat dit bij zo veel stond en ik verder niks anders zag dacht ik dat ze dit nog verder zouden specificeren naar de KNHS. Kijk ik op internet op de hindernissenlijst, hebben ze me een fout parcours aangerekend. Wat nu betekent dat ik verliespunten krijg. Zo balen dat ik daar dan nu pas achter kom... nu kan ik er niets meer aan doen. Of heeft een van jullie ervaring dat er met een belletje/mailtje toch nog iets te regelen valt? Dit is namelijk wel heel zuur, een fout parcours rijden op hindernis 12 was ook wel zo goed als onmogelijk...

Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 05:53

Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen.
Hier heeft het flink geregend en is het overal zeiknat. Ik vrees voor de bodem vandaag. :(

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 05:56

Sim schreef:
Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen.
Hier heeft het flink geregend en is het overal zeiknat. Ik vrees voor de bodem vandaag. :(

Ook mijn idee, heb er even een mail tegenaan gegooid en bel vanochtend nog even.

Zou wel zonde zijn als vandaag helemaal verregend is, de rest van de dag zou het mooi weer moeten worden. Maar de bodem zal niet heel veel kunnen hebben.

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 06:11

M_Vainqueur schreef:
Pff ik krijg nog even een 'trap na' na mijn al mindere gevoel van gister. Ik heb bij hindernis 12 vrijwillig het parcours verlaten. Ik had toen 1 weigering op 11a, 1 op 11b en op 12 weigerde die weer. Gister op de uitslagenlijst wel gezien dat ik 'uit' was, maar omdat dit bij zo veel stond en ik verder niks anders zag dacht ik dat ze dit nog verder zouden specificeren naar de KNHS. Kijk ik op internet op de hindernissenlijst, hebben ze me een fout parcours aangerekend. Wat nu betekent dat ik verliespunten krijg. Zo balen dat ik daar dan nu pas achter kom... nu kan ik er niets meer aan doen. Of heeft een van jullie ervaring dat er met een belletje/mailtje toch nog iets te regelen valt? Dit is namelijk wel heel zuur, een fout parcours rijden op hindernis 12 was ook wel zo goed als onmogelijk...


Voor het rijden van een foutief parcours krijg je geen verliespunten, zie reglement:


1. Verliespunten in de discipline Eventing worden behaald in het onderdeel cross-country. Uitsluiting in de cross- country geeft 2 verliespunten.
2. Bij de stand van 4 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse. In de klasse B kunnen geen verliespunten worden behaald.
3. De combinatie krijgt geen verliespunten bij:
a. het vrijwillig verlaten van het cross-country parcours
b. bij kreupelheid (de kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijddierenarts).
c. Uitsluiting door het rijden van een foutief parcours
4. Een combinatie die volgens het FEI-reglement een “Reverse Qualification” heeft behaald op 1-ster niveau zal door de KNHS pas weer ingeschreven worden voor een FEI-wedstrijd indien 2 winstpunten in de klasse Z zijn behaald.

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 06:13

Prisjee91 schreef:
M_Vainqueur schreef:
Pff ik krijg nog even een 'trap na' na mijn al mindere gevoel van gister. Ik heb bij hindernis 12 vrijwillig het parcours verlaten. Ik had toen 1 weigering op 11a, 1 op 11b en op 12 weigerde die weer. Gister op de uitslagenlijst wel gezien dat ik 'uit' was, maar omdat dit bij zo veel stond en ik verder niks anders zag dacht ik dat ze dit nog verder zouden specificeren naar de KNHS. Kijk ik op internet op de hindernissenlijst, hebben ze me een fout parcours aangerekend. Wat nu betekent dat ik verliespunten krijg. Zo balen dat ik daar dan nu pas achter kom... nu kan ik er niets meer aan doen. Of heeft een van jullie ervaring dat er met een belletje/mailtje toch nog iets te regelen valt? Dit is namelijk wel heel zuur, een fout parcours rijden op hindernis 12 was ook wel zo goed als onmogelijk...


Voor het rijden van een foutief parcours krijg je geen verliespunten, zie reglement:


1. Verliespunten in de discipline Eventing worden behaald in het onderdeel cross-country. Uitsluiting in de cross- country geeft 2 verliespunten.
2. Bij de stand van 4 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse. In de klasse B kunnen geen verliespunten worden behaald.
3. De combinatie krijgt geen verliespunten bij:
a. het vrijwillig verlaten van het cross-country parcours
b. bij kreupelheid (de kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijddierenarts).
c. Uitsluiting door het rijden van een foutief parcours
4. Een combinatie die volgens het FEI-reglement een “Reverse Qualification” heeft behaald op 1-ster niveau zal door de KNHS pas weer ingeschreven worden voor een FEI-wedstrijd indien 2 winstpunten in de klasse Z zijn behaald.

Hmmm dat heb ik ook ooit gelezen/gevonden voor iemand anders. Maar kon het nu in het huidige reglement niet vinden.... Waar heb je deze vandaan?

Edit; ik heb zelf vanochtend waarschijnlijk een oude versie opgeduikeld. UN de huige staat inderdaad dat je daar geen verlies punten voor krijgt. Gelukkig, dank je wel.
Intussen ook een mail terug van de organisatie dat ze het nog eens gaat checken. Maar de verandering zou dus gelukkig geen ander effect geven.
Bedankt voor je scherpte Prisje!

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: SGW Vlietlanden Leidschendam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:35

Wat balen dat het bij sommige minder ging. Hoop voor jullie dat het de volgende keer weer helemaal lekker gaat.
Het leek ook wel een slagveld, de cross is in veel klassen de scherpschutter geweest.

Bij mij ging de dressuur lekker, proef was gelijk aan de meeste van mijn dressuurproeven van dit eventingseizoen. Helaas dachten de jury's er anders over, met op sommige onderdelen ook behoorlijke verschillen 5 en 8 voor de middengalop op de grote volte. Ach ja het gevoel blijft en dat was goed. Na dressuur stond ik 18e, dat was een domper.
Springen op 1 een lelijke sprong, daarna maar eens even goed bij geprikt, want met losspringen was hij super fijn. Daarna redelijk door gesprongen, foutloos. Toen de cross in, vanaf het begin meteen lekker, op 3 een wat mindere sprong, doordat hij toch echt recht over het midden wilde, wat ik wilde voorkomen. Verder het stalletje na de trakhener met een krabbel genomen, toen flink gas terug genomen en de buitenroute naar 16 toe, ik was ruim aan de snelle kant. 16 met een enorme wapper genomen, als ik naar de foto's van Maarten kijk mag ik blij zijn dat mijn oudje toch nog zo flexibel is anders was de achterkant toch echt wel op de hindernis beland. Daarna met alle rust weer verder en vanaf 19 weer gas gegeven. Mooi op tijd binnen 4.59 en foutloos. Dit leverde ons een 4e plaats op.