vraag aan alle juryleden en intructeurs..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:30

Fitzroy schreef:
Tyrza schreef:
Officieel kan je max een half uur na afloop van de prijsuitreiking bezwaar indienen tegen het jurylid.

Ik denk dus dat dit een beetje als mosterd na de maaltijd komt...


Volgens mij kun je nooit een protest indienen tegen de beoordeling van de jury
Heb het reglement er zo niet bij, maar dat staat me nog bij van het examen

Edit: Heb het even opgezocht:

Artikel 43 - Protesten

1. Tegen de beoordeling van de jury is geen appèl mogelijk.


toch vraag ik me af of dit een protest is tegen de beoordeling, want dan zou het om de punten gaan, in dit geval zou het gaan om een bepaalde opmerking, die ik persoonlijk niet gepast vind..

en on-topic..
Ik kan het als jurylid wel waarderen als iemand met zo'n dier de ring in komt en hem dan ook goed voor elkaar zou hebben, zoals gezegt ze zijn niet gefokt als "dressuurpaard", neemt overigens niet weg dat een goed voor elkaar gereden dressuurpaard mijn voorkeur heeft, maar ik zal er niet minder punten voor gaan geven.
Rijd jij een keurige proef dan krijg je die punten wel!
Ik vind het in iedere geval erg bewonderingswaardig dat je er maling aan hebt en gewoon wil gaan starten, ik zou zeggen.....ga ervoor!!!

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:45

Tja, dan is het maar net in hoeverre je een opmerking op het protocol als 'beoordeling' van de jury ziet. Ik zie het wel als beoordeling iig.
Neemt niet weg dat je dit soort dingen alleen mag denken en nooit op een protocol moet laten zetten.
Misschien heeft het betrokken jurylid het wel zo tegen de schrijver gezegd en was het niet de bedoeling dat het op het protocol terecht kwam.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:11

Fitzroy schreef:
Tja, dan is het maar net in hoeverre je een opmerking op het protocol als 'beoordeling' van de jury ziet. Ik zie het wel als beoordeling iig.
Neemt niet weg dat je dit soort dingen alleen mag denken en nooit op een protocol moet laten zetten.
Misschien heeft het betrokken jurylid het wel zo tegen de schrijver gezegd en was het niet de bedoeling dat het op het protocol terecht kwam.


Tja dat kan natuurlijk ook nog!

Toch is zo'n opmerking niet gepast. Vandaar dat ik het toch aan zou geven bij de KNHS

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 15:36

dat kan natuurlijk ook nog ja, dat het niet de bedoeling was dat eht op het protocol terecht kwam... ik ga het denk ik gewoon aankaarten bij de knhs, zie wel wat er uit komt. Tegen de beoordeing heb ik geen bezwaar, alleen tegen die opmerking. maar goed het is wel hoe ze mij beoordeelden... moeilijk moeilijk

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:53

Tieneke schreef:
Anzjuhlaa schreef:
je bent welkom om mij les te geven kiwiko! ik vind mijzlef ook niet voorschut staan. Maar vorig jaar op wedstrijd met Marco stond op mijn protocol schaf een normaal paard aan, zet je zelf niet zo voor schut. Niet zo leuk dus... de punten vielen ook vies tegen..


Dat vind ik echt erg! Dat men zoiets durft schrijven, ook niet bepaald motiverend! Zo zie je maar dat er heel veel in de paardensport om geld draait en iedereen maar in het gareel moet lopen... Dat denk ik erover. Natuurlijk is het niet overal zo, maar je kan een proef toch niet beoordelen op basis van het type/ras van paard. Dat is discriminerend.

Precies! Dat is hetzelfde als mensen die mensen met een donkere huidskleur gelijk al aggressief/dief/etc. vinden!

Ik zou het juist (als ik jury was) leuk vinden, om zo'n paard in de ring te mogen zien! De stelling die je gebruikt is super, als je die erin houdt, komt het helemaal goed!

Succes ermee!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 00:12

Bedankt!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:17

Ik vind het afwisselend en leuk om verschillende paardenrassen te beoordelen, als er een nette proef wordt neergezet heeft dit mijn grote waardering. Dus kom maar op met de Friezen, Arabieren, Tinkers, Fjorden, Tuigpaarden, Geldersen enz. Een Shire of Trekpaard heb ik nog nooit in de ring gehad.

Jashemdt
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:13

Anzjuhlaa schreef:

Niet iedereen heeft de mogelijk om een topdressuurpaard te rijden..

Fitz heeft ook wel gelijk en dat weet ik ook wel, maar ik denk dan laat mij mezelf toch voorschut zetten als ik dat zo graag wil. Waarom moeten mensen dat tegen houden?


Het is voor een jurylid niet altijd even gemakkelijk een paardenras te beoordelen die eigenlijk een heel ander beeld geeft dan de meeste rijpaarden. Ik heb tot nu toe nog geen trekpaard in de ring gehad. Ik heb wel meerdere keren shires, friezen en tinkers in de ring gehad, echt elegant zijn de meesten niet (al zijn er uitzonderingen). Ik mis vaak de souplesse en de impuls. Dressuur is toch een stukje schoonheid van het paardrijden, maar als er dan een wat zwaarder paard binnenkomt die niet bepaald lichtvoetig loopt, ja, dan moet ik altijd even me concentreren en kijken naar wat ik zie. Ik heb tot nu toe nog nooit een van deze combinaties oneerlijk beoordeeld. Ik heb dan ook respect voor degenen die deze paarden uitbrengen, maar als je echt een fanaat bent van de (dressuur)paardensport en je hoger op wilt komen in de sport, zal je toch met een rijpaard meer kans hebben. Wat er gevraagd wordt in de dressuur sluit ook meer aan bij paarden die meer bloed voeren dan een trekpaard. Het ras heet toch ook niet voor niets een TREKpaard!

Als je nu niet de mogelijkheid hebt om een rijpaard te rijden en je wel graag wedstrijden wilt starten, moet je je realiseren dan niet iedereen zo gecharmeerd is van het ras als jij!

En je hoeft echt geen TOPdressuurpaard te hebben van € 10.000 of meer om op een normale manier hoog in de sport te rijden. Er zijn genoeg normale basispaarden die zeer geschikt zijn voor dressuur!!!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:28

Ik begrijp best dat niet iedereen even gecharmeerd is van stevige paarden. En wat souplesse en impuls betreft, Marco was super los en swingt echt, en Floortje heeft de gangen van een rijpaard en is ook lichtvoetig. Het is een kwestie van hoe je ze rijdt!

Als jullie denken aan een trekpaard, zien jullie meteen zo'n zware lompe knol voor je die niks anders kan dan trekken. Trekpaarden zijn juist erg veelzijdig. Tegenwoordig wordt er vooral gefokt op fijne gebruikspaardje die geschikt zijn voor de wedstrijdsport en voor de recreatie ruiter.

Ik zal zelf nooit meer anders willen dan een trekpaard, hun fijne karakter dat heeft geen een bloedpaard! Ik ken genoeg 'rij'paarden die veel en veel slechter lopen dan mijn merrie.

Daniella

Berichten: 1273
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: Sneek

Re: vraag aan alle juryleden en intructeurs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:14

Ik zelf zou het ook erg interessant vinden om zo iets in de baan te zien is weer een heel wat anders dan een kwpn.. en als ze zo gaan beginnen van het is niet een paard voor de dressuur dan moeten ze haflingers...fjorden... er ook uit halen.

maar wat is er nou mooier dan een trekpaard goed dressuurmatig te zien lopen.
laat ze allemaal maar eens zien wat je kunt dan kijken ze nog versteld op!!!
mijn vriendin rijd nu een trekpaard ook wedstrijden. M1+2 winstpunten.

Geweldig lijkt veel op de bovenste van je.....

en je zult het niet geloven maar strekken dat hij doet ..nou heb er 2 keer opgereden maar als je er op hebt gezeten heb je respect voor mensen die trekpaarden dressuurmatig kunnen rijden.


Ga gewoon door... en laat ze allemaal maar banketstaaf.
waneer ga je starten?????????

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: vraag aan alle juryleden en intructeurs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:12

Bij ons in de buurt rijdt ook iemand met een belg o.i.d. Het zag er echt heel netjes uit, helemaal super. Zij kreeg toen ook haar punten!! (winst dus)

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:32

Meid, ik vind het helemaal geweldig!!!! Ik hoop dat je een leuk club vindt, waar je WEL welkom bent, en dat je bereikt wat je wilt.
Niks aantrekken van rotopmerkingen, want het ziet er netjes uit, en nog superstoer bovendien!
(Ik zal zelf ook wel tegen vooroordelen aanlopen als ik ooit met mijn Arabier ga starten, maar ach, ik weet wel beter.....)
Ga zo door!!!!!!