Wat is een redelijke vergoeding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valena
Berichten: 264
Geregistreerd: 22-09-05

Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 00:40

Hallo allemaal,

Per toeval ben ik er een beetje ingerold en mag ik manegelessen gaan geven. Natuurlijk vind ik dat hartstikke leuk en ik ben ook bereid om hier zelf veel van te leren (ik heb nog geen diploma`s op dit moment). Maar nu vraag ik me af wat een redelijke vergoeding is voor het geven van manegelessen. Heeft iemand een idee?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:22

Je moet wel aan meer denken dan alleen je vergoeding. Heeft de manege jou opgenomen in hun AVB polis? Zo nee, wie gaat er dan betalen als er een ongeluk gebeurt en jij wordt ervoor verantwoordelijk gehouden?

Een gediplomeerde verenigings instructeur krijgt zo'n 25 euro per uur, je zal dus w.s. op een tientje uitkomen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:20

Idd,10euro p.u vind ik nog redelijk!
Je hebt nl nog geen ervaring en diploma's.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:41

amondi schreef:
Een gediplomeerde verenigings instructeur krijgt zo'n 25 euro per uur, je zal dus w.s. op een tientje uitkomen.


Niet overal hoor
Ik geloof dat de gediplomeerde instructeurs bij onze vereniging € 100 per jaar krijgen voor 2x per week een uur les. Dat is dus ongeveer 1 eurootje per les + een bakje koffie en een pilsje na afloop

Ik zou inderdaad wel even uitzoeken hoe het zit met de aansprakelijkheid en of er wel dekking als zolang je niet gediplomeerd bent.

anne7

Berichten: 328
Geregistreerd: 02-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:14

bij ons krijg je, gediplomeerd, € 8,-- per uur (manege lessen), ongediplomeerd €5,-- per uur.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:18

Citaat:
Een gediplomeerde verenigings instructeur krijgt zo'n 25 euro per uur, je zal dus w.s. op een tientje uitkomen


Waar waar waar? Wil ik ook!

Ik krijg bij de ene rijvereniging € 15,-- per uur, bij de andere € 16,50 per uur. Wel gediplomeerd overigens.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:01

Ja dat 'WAAR WAAR WAAR' vroeg ik me ook af... Ik geef les bij 2 maneges en 1 rijvereniging en ik ben gediplomeerd... Mijn uurloon varieert van 10 tot 15 euro per uur (netto).
Ik ken meer instructeurs en volgens mij is die 15 euro wel het ongeveer maximale wat je per uur verdient met verenigingslessen (hier in de omgeving in ieder geval)...

Valena
Berichten: 264
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:45

Oke, dus rond de 10 Euro is heel redelijk, begrijp ik?

Verzekeringen is ook wel even een goed punt, want daar zitten nogal wat haken en ogen aan geloof ik... Heeft iemand daar nog bruikbare tips voor?

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:04

Ik geef ook privelessen enzo... Wat aansprakelijkheid betreft kon ik me gewoon bij m'n eigen verzekeringsmaatschappij laten verzekeren. Ik weet niet hoe dat zit als je niet gediplomeerd bent, dat zul je even bij je verzekeringsmaatschappij na moeten vragen.
Wat de verenigings- en manegelessen betreft... Hier ben ik verzekerd via de rijvereniging en de manege. Bij de rijvereniging en de maneges waar ik lesgeef hebben ze overigens alleen maar gediplomeerde instructrices in dienst. Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen wel moeilijk kunnen doen als je niet gediplomeerd bent (want bewijs jij maar eens dat je weet waar je het over hebt in de lessen, en dat je inzicht hebt in veiligheid van ruiter en paard, enz. enz.). (= Niet vervelend bedoeld hoor, maar ja kan me voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen liever geen ongediplomeerde instructeurs verzekeren daar er regelmatig paardrij-ongevallen gebeuren met ernstig letsel en je daar als instructeur voor aansprakelijk gesteld kunt worden).

Valena
Berichten: 264
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:19

Tsja, maar diploma`s geven ook geen garanties... Toen ik een jaar of 18 was heb ik op mijn toenmalig manege regelmatig ponylessen overgenomen (kreeg er een beetje begeleiding bij van een gediplomeerde instructrice) en iedereen was daar heel tevreden over mijn lesgeven. En ik zeg absoluut niet dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar ik heb wel eens gediplomeerde instructeurs op maneges aan het werk gezien die in mijn ogen toch echt fout bezig waren.
In totaal heb ik denk ik zo`n twee jaar zeer regelmatig lessen gegeven en er is in al die lessen slechts een keer iemand van de pony gevallen, maar dat had echt niemand kunnen voorzien. Of ik geef redelijk verantwoord les, of ik had gewoon brave pony`s in de les

Maar ik kan me voorstellen dat een diploma iets meer houvast geeft voor een verzekeringsmaatschappij! De basis-instructeurscursus staat nu ook hoog op m`n prioriteitenlijstje

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:14

Nee ik begrijp wat je bedoelt wat de kundigheid van sommige instructeurs betreft. Daar heb je ook wel een beetje gelijk in natuurlijk. Maar voor die verzekeringsmaatschappijen geeft het inderdaad wel iets van houvast.

laboum

Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:37

Ik ben echt super tevreden met mijn instructrice. Ze komt bij ons op stal, altijd keurig op tijd en neemt ook alle tijd voor vragen etc. Heel vriendelijk, naar mij toe en het paard ook, wat betreft haar manier van lesgeven. Ze is gediplomeerd en heeft zelf met rijden ook heel veel ervaring. Als ik iets niet begrijp dan legt ze het me altijd duidelijk uit. Echt super tevreden! Ik betaal 30 euro voor 1u en ze komt dus aan huis. Een andere instructrice wil ik niet meer!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:09

Waarom basis doen? En niet 1e fase?

Valena
Berichten: 264
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 09:43

Omdat je voor 1e fase minimaal L1 gereden moet hebben en ik heb nog nooit zelf een officiele wedstrijd gereden. Als er iemand een wedstrijdpaard beschikbaar heeft...