kunnen jury's het wel zien??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 19:09

nou een beetje een rare titel maar kon niks bedenken..
ik had vandaag concours..
bij de galop sprong vanity verkeerd aan, dus ik terug in draf gegaaan en weer opnieuw aangesprongen in de goede galop (gewoon zoals het hoort)
nou stond er op mijn coupon: valt uit galop. maar het was gewoon omdat we verkeerd zaten, dat deed ik dus zelf
nou is mijn vraag..
kan het zijn dat een jury het niet ziet als je in de foute gslop zit? en waarom staat er anders bij: valt uit galop... want dan zou er toch bij moeten staan: verkeerde galop ofzo??

beetje lang ingewikkeld verhaal miscchien maar hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:23

De jury heeft waarschijnlijk wel meer tegen de schrijfster gezegt, maar soms houden schrijvers het tempo niet helemaal bij. Dat heb ik ook wel eens, dan staat er alleen een woord en dan moet je zelf maar uizoeken wat er niet goed was.
De jury ziet het wel hoor.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:41

oh.. had ik ook een keer.. verkeerde galop, ik opnieuw aangesprongen,, staat er: verkeerde galop EN valt uit galop.. uhm.. dat heet "terugnemen"

ik denk idd dat de schrijver het niet bijhield..

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:47

Heb ik ook gehad. Fedde zat overkruist en kon hem pas halverwege de grote volte die na het aanspringen kwam terugnemen. Commentaar was 'valt uit galop'.

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 20:45

oke.. ik dacht al. vond het namelijk een beetje raar overkomen,
zoiets als OemmiejO zegt ja

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:48

Dit lijkt me meer iets voor het Juryleden topic. Wellicht dat je daar meer antwoorden krijgt en ook van jury's zelf.

Ik zal even TeM-en.

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 14:00

oke sorry.. wist niet dat dat topic ook bestond

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:58

ik weet niet of ze het goed kunnen zien, heb soms ook mij twijfels...

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:01

soms zijn de juries druk bezig met het zeggen tegen de schrijver wat ie moet schrijven en dan kijken ze een tijdje niet.
Het kan ook zijn dat de jury wat tegen de schrijver heeft gezegt (een lang verhaal bijv.) en dat de schrivjer er dan maar dat van heeft gemaakt.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:54

Toch zien jury's vaak dingen niet.. heb zo ook vaak wat hogere punten behaald doordat ze een fout niet zagen. Sommige binnenbakken hebben een juryhokje waar bij je de hoeken aan de kant van de jury niet goed kunt zien. Soms moet je er wel rekening mee houden dat een schrijfster dingen af mag korten

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:24

dat heb ik ook wel eens...
ik reed bijvoorbeeld een proefje op een paard, en hij schrok in de hoek dus hij galloppeerde aan (halve bak door geraced) staat er op mijn protocol 'overvalt paard met de hulpen' ik had echt zoiets van 'ehm, ja, hij schrok hoor mensen'
maar toen moest er een ander op, en weer in diezelfde hoek schrok hij en ging er vandoor en ook op het protocol van dat meisje stond 'overvalt paard met de hulpen'
tsjah, jury's wat moet je er van zeggen

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:12

WD -> JI

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:13

Ik had een keer dat de jury bij een outdoor wedstrijd voor de auto zat op stoeltjes, dus genoeg overzicht. Toen ik op een gegeven moment moest galopperen, ging goed, alleen dan weeer terug naar draf. En ik verstond niet goed waar , dus ik maar ergens naar draf en toen verstond ik eindelijk waar . Toen had ik al een kleine volte gereden en gelijk weer in galop en bij het juiste bordje terug naar draf. Ik denk, heb ik dat weer, weer 2 minpunten (gebeurt wel vaker ) Krijg ik mijn coupon terug ----> geen minpunten en een 1e prijs Ik blij natuurlijk, maar ik vroeg me wel af hoe de jury dat kon missen...

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:56

Ik heb wel eens een jury gehad die meer naar haar schrijfster keek, dan naar mijn proef... Dus ik denk wel dat er jury's zijn die niet altijd goed opletten....
Afgelopen zondag had ik concours en toen zat de jury bovenin in zo'n hokje. Ok, als je van bovenaf alles bekijkt, kun je precies zien hoe iemand de figuren rijdt.
Maar....... Ik had voor de middendraf telkens een 5 of een 6 met als commentaar, verruimt niet, maar versnelt.... Hmmmm, dit terwijl mijn paard altijd verruimt voor een 7 of zelfs een 8. Ook voelde ik haar op de diagonaal flink verruimen..... Ditzelfde gold voor de middenstap en middengalop, doet mijn merrie ook super, kreeg er ook een 6 voor, geen commentaar erbij...
Dus eigenlijk is mijn theorie dat de jury die verruimen niet goed kan beoordelen omdat ze bovenop het paard kijken, ipv op ooghoogte.
Ik zou er anders geen verklaring voor kunnen hebben....

Ach, volgende keer beter denk ik dan, maar het viel me dit keer wel heel erg op!

roxiie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 22-09-05

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:04

Ik had laatst met wedstrijd ( onderling op stal); mijn pony liep echt heeeeel netjes, zette alleen een pas te veel achter waarts,, ik 2e
Mijn vriedin springt op beide handen 2 x verkeerd aan en gaat niet optijd terug naar draf,, 1e !!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:42

Roxiee dan zijn er waarschijnlijk nog wat onderdelen geweest die je vriendin in de ogen van de jury beter deed dan jij, waarmee ze die punten heeft gecompenseerd.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:24

Heel soms zie je als jurylid inderdaad niet alles... je kunt nog net je bakje patat redden, de koffiejuffrouw doet ineens de deur open.. maar goed, of een paard in de verkeerde galop zit/zat moet je toch wel kunnen zien, als de overgang dan naar de draf niet zo mooi gereden wordt, kan dat er uitzien als "valt in draf" , maar ja...

Soms zit het mee, en soms zit het tegen wat punten betreft, maar als dit soort missers je net geen plaatsing bezorgen, is dat wel erg sneu.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:05

Ik werd pas bij de jury geroepen omdat ik een stuk vergeten was. Ik had de contragalop niet gereden. Nu kan je verder nooit goed uitkomen, als je de contra niet rijd, dus hoe ze dat gemist kan hebben ?????
Ook wel eens een 8 gehaald voor de contra, terwijl het paard oversprong. Ze kunnen nu eenmaal niet alles zien he.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: kunnen jury's het wel zien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:25

het gebeurt idd wel eens dat je dingen "mist" zeker in de juryhokjes die op de meest onmogelijke plekken zijn geplaats zodat je een heel stuk van de bak mist.

en wat er bij jou is gebeurt...tja het enige wat ik me kan bedenken is dat de betreffende jury bv net iets aan het doorgeven was aan de schrijfer en naar de coupon keek en alleen het gedeelte heeft gezien dat hij net in draf ging... dit zou een optie kunnen zijn..

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:43

Sommige proeven zitten niet zo slim in elkaar. Indoor bij C aanspringen is op veel plaatsen niet te beoordelen.

Pops

Berichten: 2649
Geregistreerd: 28-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:45

Ja bij ons moet je bij C vier seconden onbeweegelijk stilstaan... De jury kan vanuit zijn hokje de letter C echt niet helemaal juist beoordelen..
Dus ofwel heeft de jury het niet gezien ofwel was de schrijfster niet mee

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:49

Wij hebben van t weekend een jury die speciaal gevraagd heeft om de ramen goed schoon te maken omdat hij het anders niet goed kan zien!

Mijn verdorven geest twijfelde nog even om het niet door te geven, ik rijd zelf bij deze jury namelijk en het kan best in mijn voordeel zijn als hij iets niet ziet

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:28

Ik heb een keer per ongeluk het tweede gedeelte van mijn proef in spiegelbeeld gereden.
Jury had niks door, we zagen het later op film pas
(reed hem uit mn hoofd, dus kon niet horen of ik goed zat zeg maar )

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:03

Haha Bettine, dat heb ik ook eens gedaan! En ik maar denken, ik wist zeker dat een bepaalde lijn alleen linksom in de proef zat, en ik kwam toch rechtsom uit....
Geweldig he! En nog goede cijfers scoren ook, grijns.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:31

Bettine schreef:
Ik heb een keer per ongeluk het tweede gedeelte van mijn proef in spiegelbeeld gereden.
Jury had niks door, we zagen het later op film pas
(reed hem uit mn hoofd, dus kon niet horen of ik goed zat zeg maar )




Dat is humor!

Ik heb in het Z1 eens 2 keertwendingen de zelfde kant op gereden. Toen ik de 2e ging inzetten merkte ik dat ik fout zat... Ik heb gedaan alsof er niets aan de hand was, de jury heeft het niet gemerkt of deed het zelfde als ik... Niets aan de hand dus.

Natuurlijk ziet de jury niet alles. Een jury is ook maar een mens. Een jury neemt wel eens een slok koffie of een hap van z'n brood. Een hoest- of niesbui kan ook voorkomen.
Ik zie soms ook bepaalde dingen bewust niet... Daar wordt de ruiter alleen maar beter van.