Lesklantje te mans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:00

Dus het probleem heeft zichzelf opgelost, zeg maar.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 14:56

Yes...

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:15

En wat als je het niet eens bent met wat je instructrice zegt? Ik ben nog verplicht om lessen te volgen op de vereneging dus ik kan niet stoppen met deze instructrice.
Er zijn vele wegen naar Rome en volgens mij rijden wij niet op dezelfde weg. Meestal probeer ik met te verplaatsen in haar en probeer ik te doen wat ze zegt. Maar soms vind ik dat ze wel hele rare dingen zegt.
Hoe moet ik daar dan op reageren?

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:54

Niemand kan jou verplichten de lessen te volgen natuurlijk
Als je wel blijft lessen (omdat ze al betaald zijn oid), dan zit er niets anders op dan de weg naar Rome van je instructrice te proberen. Doe je dat niet, dan is het zonde van jouw tijd en van die van je instructrice.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 16:00

missmuts, toch zijn er verenigingen die je wel degelijk verplichten, ik heb ook in die situatie gezeten!!! Kreeg geen startkaart omdat ik niet het hele jaar door op les kwam. Ik kon niet, want van april tot oktober verhuisde ik met paard naar de kust. Of ik niet een trailer kon huren. Nee, heb geen rijbewijs en ga ook geen 80 kilometer ofzo reizen voor een minderwaardig lesjes, want hemel, die clublessen waren nu ook niet je van het (paaden die alle kanten opvlogen, lesgevers zonder diploma of kennis van zaken om maar te zwijgen over didactisch vermogen). En ja, ik was het bijna nooit eens met de instructrice, met name als ze jonger en minder ervaren waren dan ik. Maar ik hield mijn mond en deed soms wel en soms niet wat er werd opgedragen. Nu ben ik wat manser en dat advies wil ik ook geven aan lenneku: als je het ergens niet mee eens bent, vraag dan waarom je het moet doen. De uitleg kan er voor zorgen dat je het dan wel ziet zitten, of je kunt daarop weer reageren (dat zoiets niet werkt op jouw paard ofzo) en na de les vooral napraten. Zeggen dat je heus wel wat wilt proberen, maar niet de dingen waar je bedenkingen bij hebt. Dat je die eerst door wilt praten (en doe dat dan ook).
Nu ben ik zelf van de oude school, wat kophouden en rijden was, maar de instructeurs waren ex cavaleristen (of hun leerlingen) en wisten wel wat ze vroegen.

Het is niet leuk als je als instructrice weerwoord krijgt, maar soms is feedback zo slecht nog niet, als het maar echt ergens over gaat.
Als de ruiter/amazone weet waar ze het over heeft, is zo´n gesprek eigenlijk heel stimulerend. Allen bij ruiters/amazones die geen idee hebben waar ze het over hebben is het hoogst irritant.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:26

PeruaansePas schreef:
Dus het probleem heeft zichzelf opgelost, zeg maar.

dinsdag moet ik er weer aan geloven. Heb de eigenaresse van het paard gesproken en die wil wel graag dt meisje les krijgt voorlopig. Nu heeft ze volgende week vakantie en de dochter van de eiegnaresse ook, dus die gaat er dan ook op. Kan ze zien hoe het hoort, dat helpt en ik zal haar zeker laten staan in de beugels (een paar rondjes, gnagna en ook in draf) om haar beenhouding te verbeteren. Ik zal me goed voorbereiden deze keer.
Moeder vertelde me trouwens dat meisje van haar geen tegenspraak duldt, dus die zegt ook maar niks meer over haar beenhouding enzo (moeder heeft ook gereden en ziet dus wel foutjes). Eerlijk gezegd denk ik dt iedereeen haar altijd maar een beetje heeft laten aanmodderen omdat ze toch niet doet wat je zegt of een weerwoord heeft. Maar ik ga vragen stellen. Mag ze met een weerwoord komen...

"Waarom heb je je onderbeen zover naar voren?" Hoe denk je dat je zo effect kunt hebben op het gaan van het paard?" "Waarom denk je dat ze niet voorwaarts is?" etc