Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:17

Laten we zeggen dat je als jurylid ook wel eens dingen mompelt die liever niet op een protocol of videoband tevoorschijn komen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:46

Tien schreef:
Ik heb juist liever dat ik al het commentaar hoor, geef mij maar een videoband van mijn proef met al het commentaar van de jury, daar kan ik wat van leren!

Commentaar op een videoband prima. Maar dan geef ik commentaar in "bedekte termen".

Onthoud wel even dat CGJ 95% van de deelnemende paarden WAARDELOZE dieren vindt, en bij de pony's ligt dat percentage gewoon zelfs nog hoger. Van die 95% krijgt heus een flink deel nog wel een winstpunt, maar intussen heb ik je paard waarschijnlijk dusdanig volledig afgefikt dat je je later nog wel even achter je oren gaat krabben.
Gewoon even lekker cynisch de boel afkatten samen met je schrijfster........... HEERLIJK.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:14

daffodil schreef:
omdat hij en zijn vriend dachten voor mijn vriendin te kunnen starten
maar mijn vriendin wil hem dus echt helemaal never nooit niet, die weet zeker dat hij haar "pakt".......


nou dat zal hij nou net NIET doen denk ik (vind zijn vriendje vast niet goed)

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:36

CGJ12 schreef:
nog wel even achter je oren gaat krabben.
Gewoon even lekker cynisch de boel afkatten samen met je schrijfster........... HEERLIJK.



En doet CGJ dat dan met iedere willekeurige schrijfster? Dat lijkt me toch linke soep dan.

Rhijnauwen:

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:52

Fitzroy schreef:
CGJ12 schreef:
nog wel even achter je oren gaat krabben.
Gewoon even lekker cynisch de boel afkatten samen met je schrijfster........... HEERLIJK.



En doet CGJ dat dan met iedere willekeurige schrijfster? Dat lijkt me toch linke soep dan.

Ja hoor. Bijna wel. Je moet er een beetje lol aan houden als het niveau in de ring je niet scherp kan houden. Daar kan ik dan de lol wel van inzien.
En CGJ heeft gewoon het hart op de tong......

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:32

je proef starten en filmen, daarna samen met de jury ff de slechte punten doornemen hoe het beter kan, kijken wat ze daar op te zeggen heeft.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:46

CGJ12 schreef:
CGJ12 schreef:
nog wel even achter je oren gaat krabben.
Gewoon even lekker cynisch de boel afkatten samen met je schrijfster........... HEERLIJK.


Ja hoor. Bijna wel. Je moet er een beetje lol aan houden als het niveau in de ring je niet scherp kan houden. Daar kan ik dan de lol wel van inzien.
En CGJ heeft gewoon het hart op de tong......


Het hart? Eerder je gal.......

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:59

Je moet cgj gewoon een beetje met een vaatje zout nemen.

Af en toe voeren en aaien en hij is weer tevreden


Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:17

Dat is een leuke, Sammie, die houden we erin

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:28

HAP!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:30

gewoon een video van de proef maken. Eerst thuis in je eentje bekijken
en schrijf op wat jezelf vindt.

Dan haal je er een deskundige bij en vraagt zijn mening.
Misschien doe je wel iets standaard fout. Het is wel flauw dat de jury er geen commentaar bij zet. Dat toont geen moed.

Veel gemaakte fouten die ik zie (ben geen jury en rijd ook niet zelf, dus onpartijdig): als je een hele proef onvoldoende impuls hebt, of je paard/pony te diep of te hoog ingesteld, verlies je al snel over elk onderdeel 1 of 2 punten.

Ga zondag ook eens andere proeven bekijken, en kijk hoe ze deze heeft gepunt.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 06:03

Dat laatste kan heel frustrerend zijn, met mijn "bakrandkennis" keek ik een paar weken geleden naar een L1 proef van een fries, geen impuls, sloom, ruiter stuiterde i.p.v. doorzitten, overgangen tegen de hand.... resultaat: Fries 167 punten, Saskia 149! Ik geef onmiddelijk toe dat paard nog nooit L had gelopen, nog nooit binnen had gereden en de witte hekjes ook niet echt hielpen, maar toch... Ze was overigens nog 4e! van de 10.

Dus de punten van anderen met jou vergelijken terwijl je niet weet waar je de" fout" ingaat werkt soms heel frustrerend. Die video is natuurlijk wel een uitstekend idee.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:34

Snelle Bokt-analyse : jury houdt van Friezen. Weekje later krijgt combinatie 145 punten voor gelijkwaardige proef: jury houdt niet van Friezen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:41

Amazone was ook verdacht blij met haar punten }>
En die 149 van ons waren laag, maar zeker niet gek.
Ze hadden wat missers en de echt goede dingen( in onze ogen) werden met een 6 of 7 beloont.
Enn idd de jury was er een die Frysk bloed, tsjoch op! zonder haperen kan meezingen.

Maar ontopic bedoelde ik daarmee dat je wel moet weten wat je fout doet bij een bepaalde jury voordat je aan een ander kunt zien wat die dan zo goed doet.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:49

Citaat:
Maar ontopic bedoelde ik daarmee dat je wel moet weten wat je fout doet bij een bepaalde jury voordat je aan een ander kunt zien wat die dan zo goed doet.


dat bedoelde ik ook te zeggen. De ene jury is de andere niet.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:00

De bewuste dame die mij verzocht op zondag te starten, komt toch op zaterdag om, volgens eigen zeggen: het nog één keer te proberen bij deze jury. Uiteraard ben ik dus heeeel benieuwd hoe haar punten zijn. Ik kan haar niet zien rijden, maar vraag dat wel even na en jullie horen of haar punten terecht waren of niet......

leonora2
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:02

Niets menselijks is de jury vreemd: heb ooit een keer een bescheiden woordenwisseling gehad met een regionale jury en kan daar dus never nooit meer winst bij rijden, terwijl dat bij het overige jurycorps geen probleem is. Neem het maar voor lief, 'It's all in the game', net als jury's die vanwege jeugdsentiment Haffie's, Fjorden, Arabieren en Friezen standaard hoger punten! Wel foute opmerking van CGJ. Een aantal jury's zijn semi-professioneel bezig met de sport, maar dat kun je van de gemiddelde ruiter niet verwachten en die mensen hebben toch veel plezier in hun rijden. Niet afbranden dus!!! Respect!!! Hebben op de club ook zo'n persoon die alles weet en overal commentaar op geeft, vindt niet alleen iedereen slecht rijden, maar verkondigt het ook nog eens luidkeels. In haar geval is enige zelfreflectie aangaande haar rijden ook nog eens op de plaats!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:41

leonora2 schreef:
Wel foute opmerking van CGJ. Een aantal jury's zijn semi-professioneel bezig met de sport, maar dat kun je van de gemiddelde ruiter niet verwachten en die mensen hebben toch veel plezier in hun rijden. Niet afbranden dus!!! Respect!!!

Hoezo fout?
Je kunt best iemand afkatten zodat die de 75% niet haalt, maar wel boven de 60% plaatsen.
Daarbij zal ik op de protocollen nooit negatieve kritieken laten plaatsen. Nooit.

Trouwens, semi-professionele jury's jureren alleen maar full-time professionele ruiters........
(ik begin trouwens de laatste tijd steeds meer een grote afkeer te krijgen van de misbruikk van het woord "respect"........)

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:11

Da's juist lekker achterbaks CGJ. Heb dan ook de moed om het ook in die bewoordingen op het protocol te plaatsen. Dan wordt jureren pas echt gezellig.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:03

CGJ12 schreef:


Trouwens, semi-professionele jury's jureren alleen maar full-time professionele ruiters........

(ik begin trouwens de laatste tijd steeds meer een grote afkeer te krijgen van de misbruikk van het woord "respect"........)



Daarom schrikken zoveel combinaties op kampioenschappen, komt opeens Rita Vermeulen jureren( of heet ze Ria van der Meulen?) Het gross van de ruiters in de stress, incl. de jury want die heeft het hele jaar alleen maar ZZGP gezien. En vervolgens klagen ze over een kloof tussen de profs en de recreatieruiters.

Misschien een idee om alle basis juryleden( zeker M/Z) 1 keer per jaar te laten schrijven bij de grote mensen?

Trouwens die laatste opmerking mag wel wat groter. Wederom, zoals altijd( ik begin het te leren

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:16

amondi schreef:
[ Misschien een idee om alle basis juryleden( zeker M/Z) 1 keer per jaar te laten schrijven bij de grote mensen?

[/quote]


Deze snap ik eerlijk gezegd niet zo? Bedoel je niet dat ZZGP-juryleden minstens een paar keer lagere klasses in de basis moeten jureren?
Het lijkt me zo dat het niet meevalt als je een heel seizoen Prix hebt zitten kijken en je moet op kampioenschappen ineens M1 jureren.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:26

En ook dus andersom, schrijven bij de ZZGP. Lijkt me ook een openbaring voor juryleden om gewoon eens 30 combinaties te bekijken met Jan Peeters naast je.
Maar nu is het idd zo dat ZZGP juryleden alleen het topje van de ijsberg zien. Die denken ( misschien wel)dat alle Z ruiters het niveau kunnen halen van 55% in de ZZ licht.

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:15

amondi schreef:

Daarom schrikken zoveel combinaties op kampioenschappen, komt opeens Rita Vermeulen jureren( of heet ze Ria van der Meulen?) Het gross van de ruiters in de stress, incl. de jury want die heeft het hele jaar alleen maar ZZGP gezien. En vervolgens klagen ze over een kloof tussen de profs en de recreatieruiters.


Ik denk dat je Rita van der Meulen bedoeld

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:43

Ja, dat kon ook nog!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Wat als je standaart 130 krijgt bij 1 bepaald jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:58

Als Z-jury schrijven bij de ZZGP is natuurlijk altijd een goed idee.
Maar het is natuurlijk van de GEKKE dat je als Z-jury NIET bij een collega mag schrijven in de M of Z..........

Vind je het gek dat Z-jury's elkaar zo niet aanvoelen?