Aanmelden voorafgaand aan de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:20

Wat is de mening van de juryleden erover, dat je voor je proef even je naam komt zeggen?
Als het op aanmelding is kan het bijna niet anders, maar bij een startlijst?

Ik werd vandaag bijna afgesnauwd met een "wij werken volgens startlijst, u kunt gaan rijden" maar vorige week was "Oh wat goed dat je het zegt, ik heb hier iemand anders voor me!" (terwijl daar toch ook een startlijst was).

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:31

wat een lompe reactie van dat eerste jurylid! Ik ben geen jury, wel wedstrijdruiter maar het gebeurt toch regelmatig dat mensen niet op komen dagen dus het lijkt me alleen maar goed om je even te melden!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:59

Ik reed in een groepje van 5, dus dan is het natuurlijk makkelijk te controleren of iedereen er is en misschien had ik me inderdaad niet moeten melden, redelijk overbodig, maar het is zo'n gewoonte.... Erg aardig vond ik het niet. Aan de andere kant, paard was wat kijkerig en ik kreeg ruim de tijd, dat was fijn
Maar ik vroeg me dus zo eens af wat de "gewenste" procedure is.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:59

Ik vind het altijd wel prettig, om misverstanden te voorkomen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:15

Ik doe het ook altijd, goede gewoonte lijkt me, weet je tenminste zeker dat jouw punten niet op de verkeerde coupon komen.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:17

Urielle schreef:
wat een lompe reactie van dat eerste jurylid! Ik ben geen jury, wel wedstrijdruiter maar het gebeurt toch regelmatig dat mensen niet op komen dagen dus het lijkt me alleen maar goed om je even te melden!


Inderdaad alleen doe ik dat eigenlijk niet zelf maar laat ik de voorlezer dat doen. Tenminste bij buitenwedstrijden. Bij indoor wil ik het nog wel doen , maar niet altijd hoor. dan moet er een fout in de startlijst ofzo zitten.

maar de reactie van deze jury is niet motiverend

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:19

Ik meld altijd iedereen die ik voorlees aan bij de jury. Ik heb er nog nooit een opmerking over gehad. Volgens mij is het bij ons heel gebruikelijk. Het lijkt me ook nuttig om inderdaad verwisseling van coupons te voorkomen.
Bij binnenwedstrijden doe ik het niet omdat de jury dan vaak ergens afgesloten in een hokje zit.
Er is vaak ook betere controle door de ringmeester omdat er vaak maar een ring is.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 11:22

Ik doe het eigenlijk altijd zelf, rondje door de ring en bij de jury halthouden (heeft 'ie dat ook gelijk gezien ). Maar in hogere klasses zal dat weer lastig zijn.
Als ik er bij kan tenminste, als de jury ergens op zolder zit niet natuurlijk.

bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:30

bij mij vragen ze meestal of ik ..... ben en dan zeg ik ja of nee

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:30

Ik vind het wel normaal als de voorlezer je even aanmeld, of dat je het zelf doet. Een jury kent echt niet iedereen bij naam en als er een uitvaller is heb je zo de verkeerde coupon te pakken.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:58

En wat is dan beter dat je het zelf doet of dat je voorlezer het doet? (pony staat niet echt goed stil ) en bij binnenconcoursen?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 15:59

Ik doe het zelf. Ik ben er sneller dan de voorlezer (meestal dan ), die hoeft van mij niet de halve baan door te struinen hoor.
Even een paar tellen stilstaan moet toch wel lukken? Hoe doe je dat anders aan het begin van je proef bij het groeten?

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:07

Groeten lukt soms (paar seconden) maar niet echt netjes en is meestal dus ook een 4 of 5 mijn voorlezer doet dat in de tijd dat ik nog even door de ring heen stap/draaf. Maar op binnenconcoursen kan/ hoeft het toch niet?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:14

Margreet schreef:
Wat is de mening van de juryleden erover, dat je voor je proef even je naam komt zeggen?
Als het op aanmelding is kan het bijna niet anders, maar bij een startlijst?

Ik werd vandaag bijna afgesnauwd met een "wij werken volgens startlijst, u kunt gaan rijden" maar vorige week was "Oh wat goed dat je het zegt, ik heb hier iemand anders voor me!" (terwijl daar toch ook een startlijst was).

Meestal is het toch zo dat je voorlezer jou aanmeldt(vooral op buitenconcoursen)? Mits dat je natuurlijk de proef uit je hoofd rijdt
En bij binnenconcoursen meldt ik me idd zelf aan,want dan zit de jury meestal in een hokje,en dan hoeft de voorlezer ook niet naar de jury toe. En zeg vaak mijn naam en naam paard erbij,zodat je idd kleine foutjes kunt voorkomen.
Het is juist goed om je van te voren aan te melden

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:18

Bij buitenconcoursen doe ik het zelf (moet toch ff rond de ring, heeft ie gelijk de auto nog eens goed gezien )
bij binnenconcoursen wordt je meestal omgeroepen of door de ringmeester opgeroepen dus dan gok ik maar dat ze het goede coupon hebben
Net als meiske noem ik ook de naam van het paard erbij, niet alleen voor de volledigheid maar omdat ik vind dat we echt met zijn tweeen in de ring zijn.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:54

mijn vader die loopt altijd naar de jurywagen. ik ga zelf ook wel eens naar de jury wagen. en aan het einde meestal ook om te bedanken. maar word dat wel gewardeerd?

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:58

ik ga altijd voor de proef me eigen aanmelden, altijd zelf vanaf mijn pony. geleerd dat, dat zo moet dus tsjah..nog nooit een vervelde reactie gehad.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 17:00

Terug na afloop van de proef doe ik nooit.
Vanaf de C weer helemaal terug, terwijl de volgende combi vaak al staat te wachten om de ring in te gaan, nee dat doe ik niet.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:37

ladyenpippi schreef:
mijn vader die loopt altijd naar de jurywagen. ik ga zelf ook wel eens naar de jury wagen. en aan het einde meestal ook om te bedanken. maar word dat wel gewardeerd?

Het na de tijd bedanken,wordt opzich wel gewaardeerd,maar het idee erachter is: prima om te bedanken,maar het lijkt dan ook als of je om commentaar vraagt...(natuurlijk hoeft het niet zo met die bedoeling te zijn) maar een jury zal wel meestal zeggen: "Ik geef geen commentaar." En een bedankje kan natuurlijk altijd,en is ook wel netjes

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:07

Ik vind het altijd erg fijn als mensen zich komen melden. Bij twijfel gaat het altijd om 2 bruine ruinen , dus dan is het fijn zeker te weten wie je in de baan hebt. Maar als er een betrouwbare ringmeester is, kan je daarvan opaan.
Bedanken na de proef vind ik erg vriendelijk, maar kost alleen maar tijd en commentaar staat genoeg op het protocol.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:07

Ik meld me altijd aan nadat ik een keer beoordeeld ben op de verkeerde coupon en de punten van iemand anders op mijn coupon gekomen waren. (niet zulke beste punten)
Ik snapte toen niets van het hele protocol en ging naar de jury om te vragen waarom ik deze punten had gehaald en die dacht dat ik met een zwarte gestart was terwijl ik toch echt een bruine bij me had en die kleur stond ook op de coupon.

Beter een keer teveel gezegd dan een keer te weinig.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:57

Volgens mij verschilt het ook per regio wat normaal is? Mijn vriend vond het bijvoorbeeld raar dat ik op buitenconcoursen niet na de proef nog even naar de jury ging om te bedanken en om commentaar te vragen. Dat deed hij altijd en was volgens hem ook gebruikelijk, terwijl ik dat zelf nooit zag gebeuren op "mijn" wedstrijden

Van te voren ging mijn lezer altijd even langs, maar jury's reageren idd altijd zo wisselend. Mijn moeder wou op een gegeven moment niet meer, omdat het meestal niet gewaardeerd werd.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:46

Margreet schreef:
Ik werd vandaag bijna afgesnauwd met een "wij werken volgens startlijst, u kunt gaan rijden"

........ zeker een vrouw...........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:48

Als je een beetje handige voorlezer hebt weet die met een sterk verhaal bij de jury altijd wel even wat tijd voor je te rekken om de baan te verkennen........ (hint hint)

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Aanmelden voorafgaand aan de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 01:16

CGJ12 haha dat doet mijn vader soms ook wel als mijn pony echt vervelend is dan laat ik hem naar de jury lopen en dan loopt hij wat langzamer naar de voorleesplaats dan kan ik ondertussen wel een paar rondjes door de baan rijden Altijd wel handig.