Zittend lesgeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:38

Topaas schreef:
Ik denk als je gewoon goed kunt lesgeven, het niet uitmaakt of je door de bak loopt, er midden in staat of erbij zit.
Mijn instructeur zit ook altijd en ik heb er geen last van!


De mijne ook, totaal geen probleem mee, ze ziet alles!

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:45

Ik sta op een manege dus heb verschillende instructeurs maar eigenlijk staan ze allemaal.. Als iemand al gaat zitten dan is het tijdens het losstappen, of tijdens even lange teugel tussendoor of tijdens het uitstappen, maar als ik er aan rijd dan staan ze in de hoek of lopen ze.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:59

Margreet schreef:
Overigens, over dat over de trainer heen rijden: hebben jullie nooit gemerkt dat als je ergens naar kijkt dat je er JUIST naartoe trekt? Dat is in de auto of op de fiets net zo, als je maar intensief genoeg naar iets kijkt, dan raak je het vanzelf


Haha dat zeg ik dan idd ook altijd tegen de bewuste klant....en geloof me...zo knap qua uiterlijk ben ik nou óók weer niet!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 13:32

Randy01 schreef:


De ruiter in dit geval let ook wel op, alleen teveel op mij. De ruiter waar het in mijn voorbeeld over gaat kan nog niet heel goed rijden en is wat minder flexibel vanwege zijn leeftijd. Hij stuurt bv. een volte in en floept dan met zijn billen wat naast het zadel, wat hij moet corrigeren en het lukt hem nog niet om meerdere hulpen tegelijk te geven.


Hoort zo´n ruiter dan niet eerst aan de longe totdat er een meer onafhankelijke zit is en er wel meerdere hulpen tegelijk gegeven kunnen worden?

Anoniem

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:06

Ik vind zittend een beetje overkomen zo van jij doet t werk wel, ik ga dr ff lekker bij zitten. Mijn instructrice staat altijd in de hoek van de bak en heeft zo het volle overzicht. Ook heb ik het idee bij zitten dat je te laag bent tov de ruiter en het paard, bv voor de houding van de handen... Lijkt me dat je dan teveel tegen de onderkant van het geheel aankijkt.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:08

Sydney2005 schreef:
Ik vind zittend een beetje overkomen zo van jij doet t werk wel, ik ga dr ff lekker bij zitten. Mijn instructrice staat altijd in de hoek van de bak en heeft zo het volle overzicht. Ook heb ik het idee bij zitten dat je te laag bent tov de ruiter en het paard, bv voor de houding van de handen... Lijkt me dat je dan teveel tegen de onderkant van het geheel aankijkt.


Je zou nog verbaasd staan....moet je eens kijken op wedstrijden...hoeveel juryhokjes er eigenlijk 'te laag' staan. Leuke andere discussie trouwens..op welke 'hoogte' ten opzichte van de combinatie moet je zelf staan om een combinatie goed te kunnen begeleiden c.q. beoordelen? Hmmm...zou je een soort van uitschuiftrapje moeten hebben...een combinatie met een pony van 1 m of combinatie met paard van 1.80 m...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:10

het ligt eraan.............. soms dan ga ik erbij zitten, en heel vaak blijf ik staan

Schuur_

Berichten: 4889
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:17

Mijn lesgever (groep) zit ook altijd maar dan ook altijd in de weg, hij zit op een kruk maar niet in een hoek of in het midden, nee hij zit ergens plompverloren te babbelen met iedereen, bellen, de zweep op zijn vinger laten rechtstaan. Daar kan ik het echt van krijgen. Maar mijn privélesgever die holt altijd met mij mee door bak, bij het spinnen doet hij alles echt uitleggen met gebaren en alles, hij drinkt en rookt in de les maar dat stoort mij dan niet.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:24

Als iemand mij zittend lesgeeft vind ik dit persoonlijk wel vervelend.
Zo had ik al eens iemand die dit deed. Achter de bakrand op een kruk.
Op die plek had je geen overzicht over de hele bak.

Het fijnste vind ik het als iemand in de bak staat, kleine cirkels mee loopt, of in een hoek staat in de bak waar het overzichtelijk is over de hele bak.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:54

Ik vind het het prettigst als de instructrice staand lesgeeft, maar wanneer iemand moe is of een blessure heeft vind ik het niet zo erg als ze zitten. Als ze maar niet gaan bellen of teveel met omstanders gaan praten en vervolgens niet goed meer op jouw letten.

Ik ken ze van beide soorten en dat laatste is echt zeer irritant, want je betaald om les te krijgen, anders kun je net zo goed gewoon een uurtje voor je zelf rijden.

Ik heb er toen wel is wat van gezegd *op niet zo'n subtiele manier* Dat werkte...voor 5 lessen, toen was het oude patroon weer terug en heb ik het maar opgegeven met diegene.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:01

Ik neem zowizo nooit de telefoon op als ik lesgeef.......... OF ik moet wel een heel belangrijk telefoontje verwachten

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:15

Ik sta eigenlijk ook altijd, loop altijd de hele bak door, goed voor mijn conditie, hihi

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:15

Toevallig was ik afgelopend donderdag aan het lesgeven toen mijn telefoon ging, normaal staat deze zacht en kijk ik pas na de les, maar ik verwachtte inderdaad een enorm belangrijk telefoontje. Had dat al gemeld hoor bij mn lesklant en dan is het ook niet zo'n punt.

Overigens wel grappig, vrijdagochtend had ik zelf les en dat telefoontje van donderdag was vrijdag nog steeds actueel en moest dus ook tijdens mijn eigen les "even" opnemen......soms is het niet anders!

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:44

Ik blijf meestal staan. Afhankelijk van het moment en het doel in de hoek, bij de ingang, of in het midden. Als ik in het midden sta loop ik ook veel heen en weer. Indien er veel andere ruiters+paarden in de bak zijn probeer ik mij veilig op te stellen (bij ingang, of buiten de bak) zonder overzicht te verliezen. Het fijnst is in het midden staan, dan ben ik het beste verstaanbaar. Ik schreeuw niet graag door de bak.

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:50

ik loop altijd door de bak, tijdens het galopperen zorg ik dat ik (veilig) buiten de volte of op het midden sta, zitten vind ik ongemotiveerd of het moet zo zijn dat het om mediche reden niet kan.tijdens het uitstappen ga ik altijd even op de bakrand zitten en kan dan evngoed het overzicht bewaren.

Applelove

Berichten: 730
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:37

Doe van mij die zit in de hoek, rookt sigaretten. maar houd wel haar aandacht bij mij en mijn paard. ik heb er totaal geen problemen mee en vind het zelfs lastig als zij in het midden staat. ik betaal 25 euro voor 30 minuten en ik wij gaan met sprongen voor uit.....laat haar maar lekker zitten

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:13

Mijn instructrice staat altijd, en is altijd waar ik ben
Soms zit ze, maar dan zit ze op mijn paard
Nee hoor ik heb absoluut geen klagen!

Nathalie1976
Berichten: 213
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: papendrecht

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:45

nou de meningen zijn verdeeld zie ik wel haha

ikzelf vind het vreselijk irritant als de instructeur gaat zitten.als ik nl achterin bezig ben op de volte omdat mijn paard daar toevallig lastig doet,kan ze niet zien of ik het goed doe om hem onder controlle te krijgen.mijn instructrice loopt met mij samen de hele bak door.waar ik ben is zij ook,en weet je doordat zij kleiner is dan mij als ik op mijn paard zit kan ze juist beter mijn paard in de gaten houden.op het moment dat mijn paard het bit pakt heeft zij het al gezien voor ik het voel.als je er naast staat heb je veel beter overzicht dan wanneer je erop zit.als je ernaast staat zie je eerder wat het paard doet.

maar goed,het feit is dat ik niet van zittende instructeurs houd en als dat dan onderbouwd word met het feit dat er gezegd word dat JIJ de lessen betaald en JIJ er alleen profijt van moet hebben en niet de anderen in de bak vnd ik het helemaal dat ze midden in de bak moet gaan staan en als ze dat niet doet en de ene sigaret na de andere rookt kan ze opzouten.je kan vanuit de hoek niet alles zien wat er gebeurt.zeker niet als er meerdere personen in de bak rijden tijdens je les en dat gebeurt bijna overal.nergens heb je het alleenrecht als je priveles hebt.alleen als je je paard aan huis hebt staan en dan nog vind ik zittend lesgeven taboe...............

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:02

ik vind het totaal niet belangrijk of iemand zit of staat tijdens het les geven, wel of die persoon met zijn aandacht bij mij is. Ik sta op een kleine pensionstal, dus kletsers aan de kant heb ik al helemaal geen last van, een keer een telefoontje heb ik ook geen moeite mee.

Al ( 3 ) mijn instructeurs staan toevallig, maar 2 ervan geven spring/crossles dus dat is al niet meer dan logisch. Ik heb een paar keer bij iemand anders gelest, die wel altijd zit, en daar merkte ik helemaal niets van, ook al omdat ze met zo'n headset werkt.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:19

Afbeelding

Zo kan je ook zittend lesgeven

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:36

ik geef ook vaak zittend les, en zit dan bij C op een bankje net achter het bord. ik heb namelijk de nare eigenschap dat als ik in de bak sta, ik echt kilometers en kilometers afleg tijdens de les. en als je bv 2 uur les geeft achter elkaar, ben ik altijd zo kapot van dat stomme geloop.
dus voor mijn eigen gemoedsrust en tic zit ik vaak

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:30

Eh, nou okee, mijn instructeur heeft dan een keer zo zittend lesgegeven...en dat vind ik prima... (op pony links in beeld), maar was samenloop van omstandigheden (kindje was er af gelazerd en wilde niet meteen er weer op. Deed ze na de les alsnog)
Afbeelding

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:47

Mijn instructrice kan ik me niet eens zittend voorstellen (tenzij: op het paard)
Als er ooit foto's gemaakt worden van de de les zie je haar ook altijd aan het lopen en gebaren. Persoonlijk vind ik dat erg prettig. Het komt gemotiveerd over.

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:20

Bij ons op de manege werkte een tijd een griet die zittend (in de hoek van de manege) les gaf en alleen degene die langs haar reed op datr moment bekommentarieerde... Daarnaast zat ze voortdurend te bellen en ook nog kauwgom te kauwen...
Ze werkt nu gelukkig bij een andere manege hoorde ik van een vriendin...

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:03

mijn instructrice zit ook{in een hoek} maar ze ziet werkelijk ALLES!!!

Ik heb zo'n oordopje in mn oor waardoor zij al haar uitleg direct naar mij doorgeeft. Hoor zo alles en ze is er erg direct bij betrokken. Ik hoef maar iets te doen of ze ziet al waar ik/zij op moet letten..

Ben er erg tevreden over! Ze weet ook echt waar ze het over heeft, en dat bevalt mij wel!!!