Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 11:32

Zelf geef ik privé-les en ga ik naar mijn leerlingen toe. De ene helft ken ik via een advertentie (op bokt) de andere via mijn pensionstal.

Hoe komen jullie aan je leerlingen? Heb je actief geworven (zo ja hoe) of ging het via mond-tot-mond reclame?

Geef je privé-les of groepsles? Ga je naar de mensen toe of komen zij bij jou op stal?

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:45

Ik geef les aan maximaal twee personen per les.
Mijn groepje lesklanten (zijn er maar vijf, nu vier want paard is verkocht) hebben me zelf gevraagd. Zijn trouwens toevallig allemaal privélessers.
Ik heb ook geen tijd om naast eigen bedrijf, eigen paarden en beleerpaarden nog heel actief les te geven dus ga ik er zelf ook niet actiever achteraan.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:10

Ik heb nog nooit reclame gemaakt maar ben altijd gevraagd.
Ben toen met eentje begonnen, binnen 2 weken waren dat er 2, na 3 weken 4 en nog een half jaar later weer 3 erbij. Ging gewoon van mond op mond.

Op dit moment geef ik even geen les.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:45

Ik geef groepslessen op de pensionstal waar ik met mijn paarden sta. Een vaste les met allemaal leuke meiden van rond de 16 op zaterdag ochtend.

Verder geef ik privélessen en ga ik naar de klanten toe.

Ik heb mijn klanten ook van mond-tot-mond-'reclame' gekregen.
Momenteel heb ik een stop omdat ik er gewoonweg geen tijd meer voor om extra klanten aan te nemen.

Ik doe het wel puur voor de lol. Ik heb een aantal jaren geleden bijna dagelijks een uurtje les gegeven en mijn eigen paard kwam er toen bijna onder te lijden. Verder vond ik het toen geen uitdaging meer en ben ik een tijdje gestopt met lesgeven.
Nu heb ik er zelf weer veel plezier in en ik vind ook dat je met zo n instelling ook beter de 'lol' ervan kunt overdragen aan je leerlingen.

Verder geef ik ook een 'stelletje' les. Erg leuk zoals die de laatste tijd vooruit zijn gegaan.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het het leukste vind om les te geven aan ruiters met een wedstrijd ambitie als doel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:42

Ik gooi er wel eens een advertentie tegenan maar in de regel gaat het van mond tot mond

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:34

De eerste via advertentie en de mensen daarna gingen mond tot mond. Vanwege aankoop boerderij heb ik helaas mijn klantjea op moeten zeggen.( ik zorg goed voor mijn klanten en heb dus een geschikte instructrice voor hun gevonden die mijn lessen overneemt) Dus als alles klaar (over 100 jaar ofzo) zal ik weer een advertentie plaatsen en zullen ze bij mij moeten komen

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:40

Zij mij

Ben begonnen met 2 tegelijk, 1 op eigen pony en 1 op een pony van mij.

Toen hadden we afgelopen weekend dorpsfeest, en liep ik als indiaan op de pony mee in de optocht, en hebben vriendjes/vriendinnetjes van mijn stiefbroertje en zusje gezien, en die willen nu ook les van mij, dus weer 3 of 4 erbij. Toen maakte ik afgelopen zondag een buitenrit, kwam ik 2 wandelaars tegen, en daar even mee gesproken. Toen vond dat vrouwtje (vrij klein) het zo mooi hoe ik met de pony omging, dus wou zij ook weer beginnen met rijden bij mij (heeft zelf in haar jeugdjaren ook al gereden)

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:22

Ik heb een aantal jaren na schooltijd en op zaterdag groepslessen en een aantal privelessen gegeven. Ik kom daar tegenwoordig niet meer( te druk met de studie), maar heb wel nog een aantal privelessers. Dit gaat ook allemaal via mond-op-mond reclame.
Soms val ik nog wel eens voor een vriendin bij de vereniging...

Ik les zowel aan huis als bij mij thuis.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:28

Ik heb een eigen website, daar komen een aantal klanten vandaan.
Verder komen de meeste toch naar me toe via mond op mond reclame, dat is naar mijn idee nogsteeds DE beste reclame

Ik geef les bij mij op stal maar ga ook naar de mensen toe.
Heb voorheen op manege's lesgegeven, maar richt me momenteel alleen op privelessen.

daffodil

Berichten: 10449
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:29

Ik werf niet, zet geen advertenties en ach een website, tis een idee 10! Vind m wel mooi.....

Maar tot nu toe bieden mensen zich aan, ik geef ook les op een rijvereniging en daar hebben ze me gevraagd omdat ik iemand priveles gaf daar. Toen hun instructrice ermee stopte ben ik benaderd. De privelessen zijn allemaal in mijn directe omgeving.

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:06

Toen wij een indtructeur wouden(onze ponyclub). zijn wij op zoek gegaan naar een instructeur. En we hadden gezocht op internet, en we vonden een geweldige instructice. Ze kon echt heel goed lesgeven, alleen werd mijn pony verkocht waar ik altijd op reed. Dus krijg ik nu geen les meer van haar ..

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:58

Ik ben begonnen met manegelessen en toen ik daar mee stopte ben ik eigenlijk vanzelf in de privelessen gerold.
In het begin heb ik wel een advertentie geplaatst maar daarna ging het heel snel via via. Momenteel zit ik ook helemaal vol en heb geen tijd meer voor nieuwe klanten (hopelijk binnekort wel weer meer)

Ik wil ook graag een website gaan maken maar daar ben ik momenteel echt te druk voor. Dus in rustigere tijden wil ik me daar weer meer mee bezig gaan houden.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:03

Ik heb het een tijdje afgehouden, ivm tijdgebrek. Nu kan er wel weer wat bij. (dus Margo: schuif maar door )

Ik ga binnenkort een advertentie zetten op Marktplaats.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:12

bij mij komen ze via mond op mond reclame. Ik heb wel eens een advertentie gezet, maar de meeste klanten komen via via

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:04

5 jaar geleden 1X een advertentie gezet, en sindsdien via mond op mond reclame.
leerlingen nemen vriendinnetjes mee die ook willen, of praten er op school over etc. en ik heb zelf al 3X gehad dat er gewoon wildvreemden op de stoep stonden of ik toevallig les gaf met die paarden ( ja dus ) want ze zochten een goede stal.

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: Vindt jij je leerlingen of vinden leerlingen jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:49

Ik ben een keer op de rijvereniging ingevallen voor mijn vader en toen kwam 1 iemand daarvan naar mij toe of ik ook prive les gaf.
Sindsdien is het via mond op mond reclema gegaan en geef ik ongeveer 8 uur in de week les.
Ik ben er ook van overtuigd dat mond op mond reclame de beste reclame is.