Hoe jureer jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Hoe jureer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:57

Ga je uit van een 10, en trek je daar punten vanaf als het niet 10-waardig is? Of ga je uit van een 6, en geef je punten extra als het uitzonderlijk goed is en punten minder als het niet goed genoeg is?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hoe jureer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:30

Ik ga altijd van het beste uit, bij elke combinatie die binnenkomt denk ik immers dat dié net een perfecte proef gaan neerzetten. Helaas wordt mijn droom regelmatig doorprikt maar goed :+

Ik doe eigenlijk niet zo aan optellen/aftrekken, ik kijk wat er gebeurt en wat dat voor mij waard is. Dat is een beetje moeilijk uitgelegd hé...

Bv.: het paard moet een diagonaal in uitgestrekte draf doen. Hij doet dit correct, blijft rechtgericht, bergop, verruimt netjes zonder versnellen, ruiter zit er netjes op... Die krijgt bv. een 8. Maar als datzelfde paard nu vanuit een nette verzameling ineens héél explosief vertrekt en dan dezélfde draf toont, dan mag ie van mij een 9.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, met mijn verward verhaal :+

Als ik twijfel tussen 2 cijfers ga ik overigens wel altijd voor het hoogste. Dat is het belangrijkste wat ik onthouden heb uit alle jurycursussen die wij kregen van Wim Ernes. Altijd voor het hoogste cijfer gaan :-)