Oefendressuur organiseren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Oefendressuur organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:40

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het organiseren van een oefendressuur. Heb je hier toestemming of een vergunning oid van de KNHS voor nodig? Heb al even wat rondgezocht, maar kon het nog niet vinden.

Het gaat dan om een dressuurwedstrijd met gewone B/L/M proeven en juryleden, maar geen winstpunten oid. Opzich denk ik dan niet dat de KNHS er bij betrokken is, maar ik vraag het toch maar even. Weet iemand dit?

Bedankt alvast, groetjes!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Oefendressuur organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:26

Omdat het topic van de wedstrijdsecretariaten ook op JI zit, zet ik deze ook naar daar. Ik verwacht dat daar eerder reactie komt op je vraag.
WD-V ---> JI

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:45

Weet niemand dit?

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:50

Let even heel goed op, KNHS is momenteel fel bezig op wilde wedstrijden!
Waar wil je het organiseren? Is dat op een terrein waar ook een vereniging gevestigd is? Nee dan geen probleem wbt organiseren. Zo ja dan moet je het echt als oefendag organiseren en mag je geen uitslag/prijsuitreiking doen.
Of je moet er een club wedstrijd van maken maar dan mag je alleen je eigen leden laten meedoen of van 1 club erbij en er een samengevoegde van maken(mag met maximal 1 andere vereniging) maar dan mag je er weer wel plaatsingen bekend maken.(maak je er dus een clubkampioenschap van)

Wbt ruiters die meedoen. Meedoen aan wilde wedstrijden buiten de KNHS eigen wedstrijden om kan vervelende gevolgen hebben, tot zo'n extensie dat je startpas wordt ingetrokken voor een tijdje...

Wij organiseren dan ook alleen maar oefendagen/clinic achtig proefrijden op de vereniging.

Zie ook dit artikel van de KNHS: https://www.knhs.nl/media/1923/ps05_201 ... rijden.pdf

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:25

dieseltje09 schreef:
Let even heel goed op, KNHS is momenteel fel bezig op wilde wedstrijden!
Waar wil je het organiseren? Is dat op een terrein waar ook een vereniging gevestigd is? Nee dan geen probleem wbt organiseren. Zo ja dan moet je het echt als oefendag organiseren en mag je geen uitslag/prijsuitreiking doen.
Of je moet er een club wedstrijd van maken maar dan mag je alleen je eigen leden laten meedoen of van 1 club erbij en er een samengevoegde van maken(mag met maximal 1 andere vereniging) maar dan mag je er weer wel plaatsingen bekend maken.(maak je er dus een clubkampioenschap van)

Wbt ruiters die meedoen. Meedoen aan wilde wedstrijden buiten de KNHS eigen wedstrijden om kan vervelende gevolgen hebben, tot zo'n extensie dat je startpas wordt ingetrokken voor een tijdje...

Wij organiseren dan ook alleen maar oefendagen/clinic achtig proefrijden op de vereniging.

Zie ook dit artikel van de KNHS: https://www.knhs.nl/media/1923/ps05_201 ... rijden.pdf


Sorry voor de late reactie, maar heel erg bedankt! Het zou niet op een terrein van een club oid. zijn dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn.

Ik heb dat artikel even gelezen, maar vind het nog wel ingewikkeld. Er staat dat oefenwedstrijd of oefenrubrieken geen echte wedstrijden zijn, dus gewoon mogen, maar niet met een klassement? Dus als je aan het einde een prijsuitreiking zou doen en de nummers 1-3 een prijsje mee naar huis zou geven valt dit onder een klassement en is het dus wel een wilde wedstrijd? Of zie ik dit nu verkeerd?

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Oefendressuur organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:57

Suzanne klopt inderdaad als je aan het eind een klassering opmaakt van de gereden proeven dus inderdaad voor nrs 1-3 prijzen uit gaat reiken hebben ze het bij de KNHS al over een "wilde wedstrijd"