Juryleden FNRS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Juryleden FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:59

Ik ga zondag een F proefje rijden, En ik vroeg me af of de mensen die jureren nog tips hebben.
Zoals stelling in de bochten etc. dat soort kleine dingetjes
Ik start in de f3 omdat toen ik klein was begonnen met de F proeven ik ben toen na de f2 gestopt. Nu wil ik het weer op pakken. Dus als jullie tips hebben graag _/-\o_
Ik rijd waarschijnlijk ook met een elastiek (halsverlenger) zal ik daar nog minpunten op kunnen krijgen?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Juryleden FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:07

Wat leuk dat je gaat starten, ik heb gisteren de f7 gereden!

Waarom ga je met elastiek rijden? Mag dat überhaupt wel? Tot de f12 oid hoeft je paard ook helemaal niet 'aan de teugel' te lopen

Waar de jury bij ons op let is dat je vriendelijk rijdt, je paard goed voorbereid op wendingen, je overgangen niet te abrupt rijdt maar ook echt voorbereiden en soepel, etc.

Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:26

Bedankt voor je reactie, Ik rijd op een merrie die erg gevoelig is en het heel moeilijk vind om te zakken. De manege is druk bezig met de merrie om haar een sterkere rug te laten krijgen en te leren dat het niet eng is om te zakken. want zonder elastiek heb je absoluut geen controle. Als je ook maar ee beetje contact zoekt gaat haar hoofd heel hoog. geloof me je krijgt haar oren in je gezicht. ze proberen het af te bouwen met elastiek. Maar met proef heb ik het er graag nog ff aan, voor het geval dat ze het heel eng vind, en ik dan echt vol haar hoofd tegen me aankrijg |( (Ze word bijna nooit gebruikt met dit soort dingen. beetje zorgen paardje staat met klep om haar mond heen in stal omdat ze zich zelf bijt en flipt als ze alleen staat in de paddock)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Juryleden FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:54

Volgens mij mag je gewoon met elastieken starten hoor, dat gebeurde hier ook wel toen één van de pony's nog met elastieken liep. Ook wordt er met een van de pony's standaard met martingaal gereden. Ze beoordelen hoe jij rijdt, niet hoe de pony loopt (wel hoe goed hij luistert natuurlijk), dat is nou net het verschil tussen F proefjes en officiële proeven

Marie111
Berichten: 4672
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Juryleden FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:58


Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 15:00


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Juryleden FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:11

In principe mag t/m de F11 met iedere hulpteugel behalve een slof gereden worden. Dit alles wel in overleg met manegehouder. Als je paard normaal ook met loopt mag het dus tijdens de wedstrijd ook :j

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Juryleden FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:30

Je mag je vraag inderdaad stellen in het topic dat Marie111 al noemde. Daar bereik je de mensen met het meeste kennis van zaken op dit gebied. Daarom sluit ik dit topic.