Uitingen jurylid, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:57

Een jury mag een mening hebben. Graag zelfs. Maar dan wel een goed onderbouwde mening waar een ruiter iets mee kan. Dat hoeft niet eens altijd positief te zijn. Maar wel opbouwend.

FriesWytske
Berichten: 9907
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:57

pikeurmiep schreef:
sorry hoor, maar als je niet tegen dit commentaar kunt moet je stoppen met dressuur.
het is en blijft een jurysport.
ik heb ook weleens gehad dat een jury uit de auto stapte en commentaar had op mijn manier van rijden of kleding of op mijn paard.ik schud van ja en amen en stap gewoon weg en denk oke,dit hebben we weer gehad.
ik sta er boven.moet jij ook doen.
ik zou het helemaal zot vinden als je het gaat melden bij de knhs.sorry hoor maar dat is mijn mening.


Dus je moet het als ruiter/amazone maar pikken dat een jury onbeschoft tegen je doet. Sorry, maar daar kan ik helemaal niks mee. Bij normaal commentaar zul je mij echt niet horen klagen over een jury. Maar ze hoeven mij niet uit te gaan schelden voor wat dan ook

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:56

Precies. Ik ga niet jammeren om lage punten, ook niet als ik hoger had verwacht. Wel als dit nergens op gebaseerd is buiten een vooroordeel of iets in die orde. Je betaalt €12,50 per proef, dan verwacht ik wel een eerlijk en onderbouwd oordeel. Als ik alleen onbeschofte, nergens op gebaseerde kritiek wil, open ik wel een topic op bokt met net niet de eleganteste foto's.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:13

TS bespaar je de moeite....het is haar mening/bevinding en dat is persoonlijk, daar heb je geen invloed op.
Jij vraagt wat ze er van vondt en ze gaf eerlijk antwoord naar haar idee.

En 184 en 179 is toch niet slecht, vorige x had je 188 scheelt maat 4 punten met 184 hoor ;) ligt allemaal bij elkaar in de buurt .

Ik snap niet waar je je druk om maakt en zou het gewoon ene oor in, andere oor uit doen!
Snel vergeten en geloven in je paard en jullie als combinatie!

Ik rijd al tig jaar wedstrijden en trust me altijd wel juryleden ertussen die je paard/of de combinatie niets vindt :7
Ik heb het al vaker meegemaakt, meestal 1 of 2 x per jaar tref je er een, dat heet dressuur...
het is en blijft een jurysport! Kan je daar niet tegen dan moet je wat anders gaan doen!
En tja dat is ook een mening, hun mening!
vaak snap ik zelf wel wat ze bedoelen als ik heel eerlijk ben, maar dan ga ik weer uit
van de positieve punten van mijn paard, welke andere juryleden dan gelukkig ook zien :)

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:34

Vroeger, heel vroeger had ik ook een stippel die echt wel aardig dressuurmatig onderlegd was. We zijn ook t/m het toenmalige M gekomen. M1 en M2 was toen niet maar de punten verschilden echt enorm terwijl wij heel gelijkmatige proeven reden. Nooit spectaculair maar wel netjes.

We hadden anti-stippeltjes jury's die ons extreem lage punten gaven en we hadden pro-stippeltjes jury's die ons nogal positieve punten gaven. Beiden niet altijd, vaak niet terecht.

Ik vond en vind nog steeds dat ras, kleur etc. er niet toe moeten doen maar we de uitvoering van de oefeningen en dat blijkt nog steeds soms moeilijk en dat vind ik jammer.

Zeker in de basissport ben ik van mening dat er niet naar spektakel gekeken moet worden maar naar netjes gereden proeven.

Boven de basissport redt je het over het algemeen niet meer met deze paarden maar dat is meestal ook niet het streven.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 23:00

@Pikeurmiep en Listiglistje: hopelijk hebben jullie de beginpost goed gelezen. Dan hebben jullie ook kunnen zien dat ik me niet direct druk maak over of een jury mijn paard niet mooi/leuk/goed vindt (hoewel ik wel vind dat je ook dat op een fatsoenlijke manier kunt zeggen en een onfatsoenlijke, maar dat terzijde..) maar meer over het feit dat de jury gewoon echt zegt dat ze ons hier hogere punten heeft gegeven dan ze aan de wal zou doen. En dat vind ik niet correct!

Alles bij elkaar genomen vond ik het een melding bij de KNHS waard. De KNHS heeft al aangegeven er mee aan de slag te gaan. Dus zo zot en idioot is deze melding kennelijk niet.

En ik ga lekker verder proeven rijden met mijn supergeweldige paard :P en hoop op mensen om me heen, zowel ruiters als jury's, die met fatsoen en respect door het leven gaan. Het zal mij over het algemeen echt nogal worst zijn wat iemand zegt maar er zijn grenzen en gaat iemand daar overheen, dan laat ik dat niet over mijn kant gaan. Simpel.

Zodra er meer bekend is van de KNHS over dit geval zal ik dat hier posten.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:07

Jury krijgt gewoon een aantekening achter de naam, meer niet hoor...KNHS doet daar verder niets mee, gewoon papieren afhandeling https://www.knhs.nl/over-knhs/klachtenprocedure/
(Ik heb veel vriendinnen welke jureren, ook zij hebben wel eens een klacht gehad)

Pas bij meerdere opmerkingen/klachten over het betreffende jurylid heeft het pas consequenties.

Nogmaal zelf zou ik er niet wakker van liggen, zou er alleen maar om lachen en het zou mij motivatie geven om het tegendeel bewijzen :)

pikeurmiep
Berichten: 48
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:15

listiglistje schreef:
Jury krijgt gewoon een aantekening achter de naam, meer niet hoor...KNHS doet daar verder niets mee, gewoon papieren afhandeling https://www.knhs.nl/over-knhs/klachtenprocedure/
(Ik heb veel vriendinnen welke jureren, ook zij hebben wel eens een klacht gehad)

Pas bij meerdere opmerkingen/klachten over het betreffende jurylid heeft het pas consequenties.

Nogmaal zelf zou ik er niet wakker van liggen, zou er alleen maar om lachen en het zou mij motivatie geven om het tegendeel bewijzen :)


helemaal mee eens.knhs doet er toch weinig mee.en daarom zei ik ook dat het zot is om dit te doen.
ik zal er gewoon boven staan! en inderdaad alleen maar meer motivatie hebben om te bewijzen dat het wel kan.zodat als je de jury een keer weer tegenkomt ze dan even denkt,poeh ze kunnen het wel.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:19

Mijn ponyclub had vroeger een zwarte lijst. Als er een jurylid vervelend was geweest tegen 1 van ons (de dressuurkindjes) dan konden we dat melden en als de klacht gegrond was, werd dat jurylid niet meer uitgenodigd. Ik zou het dus ook even bij de vereniging melden waar je bent gestart.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:29

Nog reactie gehad van de KNHS?

Ik heb toevallig 17 mei wedstrijd gereden met de meest belachelijke jury.. had haar opmerkingen over mijn haflinger ook al klaar.

Ik heb het hele zooitje, mijn proeven op film en protocollen en klacht doorgestuurd naar de KNHS.. heb alleen nogsteeds niks mogen vernomen.
Ik had die dag ontzettend fijn gevoel bij mijn proeven en kreeg toen 167 en 170 punten van mevrouw..

Ben benieuwd of de KNHS er iets mee doet.....

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:32

Heeft ze ook daadwerkelijk iets naars gezegd/geschreven over je haflinger? Met je punten gaan ze echt niets doen namelijk.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:38

Op beide protocollen stonden cijfers die echt te laag waren en niet serieus naar was gekeken.. had bijvoorbeeld in beide proeven een 1, want ze vond dat hij niet lang genoeg stil stond (een 1 geven voor 1 van de 3 onderdelen, terwijl achterwaarts en wegrijden gewoon goed waren) zo zijn er nog wel wat dingen..

Aan mijn punten hoeven ze ook niks te doen, ik hoop gewoon dat de jury erop aan gesproken word... toevallig was wel dat alle koudbloeden die dag minder punten hadden dan de warmbloed en daarnaast klopte de protocollen gewoon niet met mijn gevoel, dus heb k gewacht op uitleg.. en wat daar uit kwam was geen uitleg of tips over het rijden of onderdelen, maar was uitleg over hoe ik met een "paard" wel punten zou rijden...

Die punten dat is zoals het is.. heb nu toch mijn laatste punten voor het M2, ja die had ik toen kunnen rijden maar het is niet anders. 21 juni gaan we gewoon Door naar de M2. Maar het principe erachter gaat gewoon te ver...

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:58

Bedenk wel dat heel veel ruiters en amazones weinig zelfreflectie hebben en dat ze vaak helemaal geen kritiek kunnen hebben. De jury is altijd stom of zit ernaast als ze wat op te merken hebben. Ook worden je woorden vaak verdraaid en kan het anders begrepen worden dan je het bedoeld had.
Natuurlijk zijn er ook gewoon onbeschofte juryleden maar er zijn zeker zoveel onbeschofte ruiters.
Jureren is echt een hondenbaan hoor. Voor een appel en ei 4 uur in een auto of op een hard stoeltje zitten om na afloop sago gezichten te krijgen en een hoop gezeik erachteraan.

Kreeg laatst te horen van de KNHS dat er een klacht was gekomen omdat ik alleen een bekende winst had gegeven. Ik kende er dus echt geeneen, niet persoonlijk en zelfs niet van naam. En er hadden er in mijn rubriek 4 winst dus ik had geen idee waar dat vandaan kwam.
Maar al deze toestanden nemen wel het plezier in jureren weg. Dan ga je je afvragen: Waarom doe ik het eigenlijk nog? Waarom offer ik een vrij weekend op? Om voor een schijntje met rugpijn 4 uur te zitten en nog gezeik te krijgen ook?
Mensen staan daar echt te weinig bij stil.

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:22

Ach die jury's zijn hier in de omgeving ook altijd zo 'positief'. Ik start met mijn pony (grote D-pony) tussen de paarden en ben zelf maar 1.63. Vorige week weer zo'n jury, die zei de vorige keer al tegen een vriendin van me, ja ik hou niet van kinderen en pony's. Dus idd bij die jury geen winst, met wel gewoon een hele nette proef. Ik vraag mezelf soms wel eens af waarom je dan jury wordt. Het gaat er toch juist om dat je kan genieten van de sport als jurylid en te zien dat iedereen met zijn of haar paard hun best doet? Mja sommige jury's staan er ook bekend om, en die ik toen had staat hier ook bekend erom. Snap ook niet waarom verenigingen dan zulke jury's uitnodigen, als ze altijd zo negatief jureren (1 vd 7 winst in het M1, dat zegt waarschijnlijk niks, maar er zaten toch bij meerdere combi's hele goede proeven tussen!).

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:28

Veel verenigingen hebben wel een lijst met juryleden die ze niet vragen, maar soms kom je daar gewoon niet onderuit of kende je het betreffende jurylid nog niet.

Daarnaast wordt er soms ook gewoon enorm bagger gereden. Ik heb een tijd terug zitten schrijven, nou wat we voorbij zagen komen.. := Volgens mij hebben er twee winst gereden en die hadden dan ook gelijk 200 punten. Kunnen die andere ruiters wel komen klagen, maar dan kunnen ze beter hun tijd in goede training stoppen. Ik zeg niet dat dat bij mensen in dit topic ook zo is, maar dat is wel een reden dat de KNHS met zulke klachten weinig kan doen. De meeste juryleden sturen natuurlijk het liefst iedereen met 2-3 winstpunten per proef naar huis.

Rocamor

Berichten: 10941
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:11

En toch vind ik het grappig. Dressuur is en blijft een jurysport en ook in dit topic zie ik een aantal mensen alleen maar naar de jury wijzen als ze lage punten krijgen. En het ligt er altijd aan dat een jury niet houdt van stippels, hafjes, koudbloeden, vossen of zeepaarden. Dat een groot deel van de koudbloedruiters de paarden "lafjes" aan het lopen heeft, mag dan niet gezegd worden, de-dertien-in-een-dozijn-lekker-rondhobbelende-en-weinig(niet)-flitsende-combinatie. En gelukkig zijn er ook verschillende ruiters met koudbloeden (of wat dan ook) die flitsend rijden en dientengevolge ook vaak bovenaan staan.

En vaak eindigt zo'n topic / discussie er dan in dat het kortere / gedrongener paard minder goed kan buigen door zijn bouw en dat de jury daar maar rekening mee moet houden. Maar als in de reglementen staat dat je bij een bepaalde oefening een bepaalde graad van lengtebuiging moeten hebben, dan is het voor je kortere en gedrongener paard moeilijker om dat te laten zien. Dan zul heb je in mijn ogen de volgende keuzen:
1) je accepteert zelf dat je door de bouw van je paard minder punten kunt krijgen, omdat het dier nou eenmaal moeilijker bepaalde oefeningen kan doen (ik zie "het Zwanenmeer" ook liever uitgevoerd worden door een slanke, soepele balletdanser dan een logge, zware (maar nog steeds uitermate goed getrainde) sumoworstelaar
2) je gaat heeeeeel hard oefenen om ondanks die "achterstand" toch mee te komen
3) je gaat een andere tak van sport beoefenen die zowel bij jou als je paard past
(4) of je blijft gewoon lekker niet naar jezelf kijken en afgeven op juryleden, altijd een makkelijke prooi).

Het vragen naar de (persoonlijke) mening van een jurylid is ook onhandig. Over smaak valt niet te twisten en hoe mooi, leuk en lief wij onze Eigen paarden ook vinden, een ander kan een heel andere mening hebben. En ja dat kan steken.

Overigens heb ik in een grijs verleden (laatste keer was geloof ik net na de eeuwwisseling :+ ) ook wedstrijden gereden. Met een heerlijke tuiger die er kennelijk in de lagere klassen (B en L) goed aanstond. Kwam bijna altijd met winst thuis en zeer regelmatig in de prijzen. Later in de M2 had / kreeg ik hem niet meer voor elkaar, tja, dan bleef de winst (terecht overigens) wel uit. Maar ook ik heb met regelmaat die schitterend gebouwde dressuurpaarden "eraf" gereden. Puur omdat het paard dat ik onder het zadel had er wel aanstond en de amazones van die dressuurpaarden dachten dat een mooi paard voldoende was voor de punten. Fout van de jury of gebrek aan zelfreflectie?

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:25

Persoonlijk ben ik het niet helemaal eens met sommige opmerkingen die nu geplaatst worden.

Ik heb toevallig nu voor het eerst echt een jury die echt tegen mij zij dat dit "niet kon" zijn al doe andere juryleden dan allemaal blind?
Ik rij tot nu toe vanaf Bt/mM1 bijna altijd mee in de 1 of 2e plaatsen en met minimaal (bijna altijd) 190 of meer. Ik film zelf persoonlijk altijd al mijn proeven zodat ik kan evalueren.
Maar als ik dan een jury heb die mij 167 punten geeft bij een proef die ik nog niet eerder zo fijn gereden heb.. dam klopt er iets niet, en als die jury dan niet kan uitleggen waarom dan ligt het bij mij inderdaad aan de jury.

Om die reden heb ik een klacht ingediend bij de KNHS

Ik weet van mij haffie dat mijn middendraf en middengalop minimaal zijn. Daarnaast is hij wel erg fijn Door zijn lijf, en kan hij echt fijn ritmisch lopen. Proberen het steeds wat groter te maken. Ja dat is lastig.
Als ik dus een 4 krijg voor mijn middendraf is dat terecht. Als ik een 1 krijg voor mijn halthouden, achterwaarts en weer wegrijden in draf omdat de jury vind dat hij niet "lang" genoeg stil staat voor het achterwaarts, en mijn achterwaarts en wegrijden niet slecht waren (terug te zien op film) vind ik dat gewoon niet realistisch.

Dus ja dan vind ik die jury bevooroordeeld en is het gewoon asociaal om vervolgens bij een vraag om uitleg, alleen maar te zeggen. Ja dat is gewoon zo. Nee daar heb ik dan niks aan... ik vraag om uitleg om ervan te leren of ik vraag tips om te verbeteren.. niet om te horen te krijgen dat ik met m'n haf beter thuis kan blijven...

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:12

Miiess18 als je het niet eens bent met je punten, daar doet de KNHS echt niets mee ;) (lees de klachtenprocedure hier eerder door mij geplaatst).
Ze hebben nl de juryleden opgeleid en gaan uit van een correcte beoordeling, dus over de punten kan je geen klacht indienen.

Wel als er op je protocol letterlijk staat "Kan beter thuisblijven met haflinger". Dan is het een ander verhaal...

Als je niet tegen een jurysport kan, zou ik je adviseren om een andere hobby te zoeken.
Zelf snap ik mijn slechte punten altijd, ook als de proef goed gaat....
ik weet nl de tekortkomingen van mijn paard, de ene jury ziet dat, de andere niet of tilt er minder zwaar aan.

Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet :7
De ene keer krijg je te weinig, de andere keer teveel, het gemiddelde per jaar zal wel kloppen!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:40

listiglistje schreef:
Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet :7
De ene keer krijg je te weinig, de andere keer teveel, het gemiddelde per jaar zal wel kloppen!


Lol, heb 't ook wel een paar keer meegemaakt dat ik naar mijn gevoel niet zo best had gereden, maar dan toch ontzetten hoge punten had gekregen tot mijn verbazing. Maar wat ik dan te horen kreeg van kennissen die de combinaties voor mij gezien hadden, en toen ik zelf nog de combinaties na mij zag snapte ik het wel :')

OT: dressuur blijft inderdaad een jurysport. Je hebt overal rotte appels tussen zitten, op het moment zelf kan ik dan wel koken van woede, maar veel doe je er niet aan. Laat je de mening van die ene jury niet aangaan en laat ze maar zien wat je in je mars hebt voor de volgende wedstrijd ;)

Rocamor

Berichten: 10941
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:42

listiglistje schreef:
Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet :7
De ene keer krijg je te weinig, de andere keer teveel, het gemiddelde per jaar zal wel kloppen!


Daar heb ik nog twee mooie aanvullingen op. Bij de eerste was het mijn laatste B-proef met de genoemde tuiger. Het liep niet, wilde niet, kreeg hem de bochten niet door. Moest hangen, sleuren en bekant trappen om me door de proef te worstelen. Ik kwam met een fikse sik de proef uit. Knol op trailer en ik wilde al weg. Toch maar even prijsuitreiking meegemaakt. Bleek ik eerste met 172 punten (sorry oude puntensysteem, dus dubbel winst geloof ik). Bleek dat mijn geruk en gepluk en getrap en geworstel voor anderen niet te zien te zijn geweest. Meerderen vonden het gewoon een erg mooie proef. Nou, mijn kin op de grond, dat kan ik wel zeggen....

En de tweede. Zelfde paard ook in de B. Tuiger, beslagen, maar geen kalkoenen, wedstrijd op gras en had net geregend. Geen geschikte combi kan ik wel zeggen. Tijdens de galop glijdt hij achter weg en we gaan saampjes tegen de vlakte. Gelukkig geen schade, behalve mijn ego. Ik heb verder gereden, maar paard liep erg voorzichtig na de val en ik reed er niet voldoende aan. In mijn ogen (destijds) hierop flink afgestraft door het betreffende jurylid, want "ze had er best rekening mee kunnen houden....". Maar zo werkt het natuurlijk niet. We lieten gewoon niet zien wat we hadden moeten laten zien.

Een 1 voor een moment te kort stilstaan dat is inderdaad wel apart. Maar of dat alleen aan het Haffie ligt?

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:44

Rocamor schreef:
listiglistje schreef:
Gek genoeg hoor je altijd mensen piepen als ze de punten te laag vinden, als ze teveel krijgen hoor je ze niet :7
De ene keer krijg je te weinig, de andere keer teveel, het gemiddelde per jaar zal wel kloppen!


Daar heb ik nog twee mooie aanvullingen op. Bij de eerste was het mijn laatste B-proef met de genoemde tuiger. Het liep niet, wilde niet, kreeg hem de bochten niet door. Moest hangen, sleuren en bekant trappen om me door de proef te worstelen. Ik kwam met een fikse sik de proef uit. Knol op trailer en ik wilde al weg. Toch maar even prijsuitreiking meegemaakt. Bleek ik eerste met 172 punten (sorry oude puntensysteem, dus dubbel winst geloof ik). Bleek dat mijn geruk en gepluk en getrap en geworstel voor anderen niet te zien te zijn geweest. Meerderen vonden het gewoon een erg mooie proef. Nou, mijn kin op de grond, dat kan ik wel zeggen....

En de tweede. Zelfde paard ook in de B. Tuiger, beslagen, maar geen kalkoenen, wedstrijd op gras en had net geregend. Geen geschikte combi kan ik wel zeggen. Tijdens de galop glijdt hij achter weg en we gaan saampjes tegen de vlakte. Gelukkig geen schade, behalve mijn ego. Ik heb verder gereden, maar paard liep erg voorzichtig na de val en ik reed er niet voldoende aan. In mijn ogen (destijds) hierop flink afgestraft door het betreffende jurylid, want "ze had er best rekening mee kunnen houden....". Maar zo werkt het natuurlijk niet. We lieten gewoon niet zien wat we hadden moeten laten zien.

Een 1 voor een moment te kort stilstaan dat is inderdaad wel apart. Maar of dat alleen aan het Haffie ligt?


Dat heeft ze ook gedaan, aangezien je volgens de reglementen uitgesloten hoort te worden (plus de bijbehorende verliespunten) bij een val.
Ze heeft, denk ik, dus wel rekening gehouden met de omstandigheden om je dat niet ook nog eens aan te doen. Dat je punten dan minder zijn, is jammer, maar je relativeert het zelf gelukkig goed :)

Rocamor

Berichten: 10941
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:50

Grinnik, kun je nagaan, daar heb ik zelfs nooit bij stilgestaan (bloos).

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:00

Ik heb geen zin om langdurige discussies te voeren.
Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik het niet doorgestuurd naar de KNHS voor mijn punten.
Maar over het algemeen....

Zo is er een compleet beeld van hoe het gegaan is.

En dan nog, als ik niet lekker gereden heb en ik rij 190 punten (is al eens gebeurd) dan ben ik niet blij, want dan heb ik ze niet verdient...

Dus dat zijn allemaal aannames.

@Rocamor, dit is 1 van de voorbeelden.. Ik kreeg op meerdere juist "sterkere" punten erg lage cijfers, dus waar mijn "zwakke" punten kwamen werd er nog zwaarder gejureerd.

Maar goed. Zoals ik al zei, heb ik het achter me gelaten en zijn we nu gewoon aan het trainen voor ons M2 debuut! Was alleen maar benieuwd of er reactie was geweest van de KNHS..

Rocamor

Berichten: 10941
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Uitingen jurylid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:08

Miiess18, je rijdt kennelijk M1, dus er zijn meer juryleden waar je wel bij scoort (zoals je zelf geloof ik ook al schreef). En zoals ik al schreef is een 1 voor een (paar) tel(-en) te kort stilstaan wel heel vreemd. Of heb je een andere proef gereden dan voorgeschreven? ;-)

Ik vermoed dat de KNHS er weinig aan kan doen. Een klacht kan ook door een persoonlijke vete zijn. Wie weet. Als er meerdere klachten komen, dan is het vast anders. En ik zou het raar vinden dat de KNHS kan sturen op meningen van een jurylid. Het is lasting te bewijzen dat lage punten veroorzaakt worden door een mening van een jurylid.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:10

Ik heb een keer jurycommentaar gehad, dat mijn proef winstpuntwaardig was máár het betreffende jurylid had mijn pony ook onder mijn broer gezien op een andere wedstrijd en vond dat hij veel knallender kon lopen. Ja mijn broer is 4 jaar ouder, tussen een 14 jarig meisje en een knul van 18 zit verschil. Ik kreeg toen 155. Ik heb staan koken en die man is nog steeds niet mijn beste vriend. Meer dan 10 jaar later :')