Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Ufurio4e schreef:als leerlingen zelf niet gaan trainen buiten de les om....
Ufurio4e schreef:als leerlingen zelf niet gaan trainen buiten de les om....
Jasmijn159 schreef:Ja maar..
En dat 100 keer in een half uurtje.
Ik sta best open voor discussie, dat houdt me scherp. Maar met dit soort kinders kan ik he le maal niets.
Kala schreef:Ufurio4e schreef:als leerlingen zelf niet gaan trainen buiten de les om....
Hoe moet je dat doen als je alleen maar op de manege kunt rijden en verder geen andere mogelijkheid hebt dan rijden tijdens de lessen?
Ik heb nu een eigen paard en ik oefen me nu echt wel de sokken uit de laarzen voor de volgende les, maar nu kan het ook.
kamille schreef:Dat je een vraag stelt aan de groep en dat niemand antwoord geeft!
Captain schreef:Pony probeert ruitertje uit en gaat als er balkjes gedraafd moet worden net voor de balkjes stappen. Als ik dan zeg dat ze strenger moet zijn en haar benen meer moet gebruiken en net voor de balkjes een tikje moet geven dan niks doen. Vervolgens vraag ik na 3x herhalen waarom ze het niet doet en dan vind ze het zielig. Ja grr... Als ik dan herhaal dat ze beter 1x een goede tik kan geven ipv 10 kleine tikjes dan zegt ze ja daar heb je gelijk in maar het vervolgens nog niet doen.
Kelly_ann schreef:Ik ben een keer te kakken gezet tijdens mijn instructeurscursus. De betreffende ruiter had meer rij/wedstrijdervaring dan ik, dus ik voelde me al wat ongemakkelijk. Naar mijn idee was paard te kort in de hals. Ik verzocht diverse malen om meer lengte te geven. Maar daar werd niets mee gedaan. Om mijn aanpak te veranderen vroeg ik de ruiter om de handen wat meer naar voren te doen om het paard uit te nodigen meer op lengte te komen.
Ruiter steekt de handen daarop tussen de oren van het paard, geeft een welgemikte prik met de sporen en het paard vliegt ongecontroleerd naar een andere hoek van de bak.
"Een soort aangedikt zie je wel, dit werkt niet" En vervolgens weer verder rijden op de manier zoals ze gewend was.
Blon_D schreef:Ik roep al bijna een jaar tegen mijn penny meisjes hakken laag. Inmiddels doe ik dit geen 100x meer in een half uur want de dames doen er toch niets mee. En eergisteren hebben ze hun eerste fnrs proef gereden. Het commentaar van de jury kwam volledig overeen met wat ik al een jaar lang roep. Wanneer dat al te moeilijk is geef ik het ook op
Kelly_ann schreef:Ik ben een keer te kakken gezet tijdens mijn instructeurscursus. De betreffende ruiter had meer rij/wedstrijdervaring dan ik, dus ik voelde me al wat ongemakkelijk. Naar mijn idee was paard te kort in de hals. Ik verzocht diverse malen om meer lengte te geven. Maar daar werd niets mee gedaan. Om mijn aanpak te veranderen vroeg ik de ruiter om de handen wat meer naar voren te doen om het paard uit te nodigen meer op lengte te komen.
Ruiter steekt de handen daarop tussen de oren van het paard, geeft een welgemikte prik met de sporen en het paard vliegt ongecontroleerd naar een andere hoek van de bak.
"Een soort aangedikt zie je wel, dit werkt niet" En vervolgens weer verder rijden op de manier zoals ze gewend was.
Rex_Rolfo schreef:kamille schreef:Dat je een vraag stelt aan de groep en dat niemand antwoord geeft!
Dat is niet zo vreemd, een vraag die je aan "iedereen" stelt, stel je in feite aan niemand.
Als het paard niet de gewenste reactie geeft moet de ruiter zich aanpassen om tot het juiste resultaat te komen. Als de leerlingen niet de gewenste reactie geven.....
Waarmee je dus eigenlijk bedoelt dat ik slecht les geef?
Ik vind het leuk als een groep actief meedoet. Als ik geen spontaan antwoord krijg spreek ik iemand met naam aan en herhaal mijn vraag.
Daarom heb ik ook zo'n respect voor mensen die goed les kunnen geven, je moet niet alleen de stof beheersen, je moet het ook nog over kunnen brengen op leerlingen van diverse niveau's, instelling en karakter.
Rieltje schreef:Jasmijn159 schreef:Ja maar..
En dat 100 keer in een half uurtje.
Ik sta best open voor discussie, dat houdt me scherp. Maar met dit soort kinders kan ik he le maal niets.
Is dat vooral hele jongere kinderen of ook volwassenen?