Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:31

Scum als je 1 jury hebt die bijvoorbeeld B en L1 paarden doet en beide proeven, dan maak je toch gewoon 2 roosters met B en L1 paarden? Heb je toch geen 4 roosters voor nodig?

Ik maak altijd hele kleine rubrieken, paarden en pony's door elkaar zodat ik zoveel mogelijk aan alle 'wensen' van de deelnemers kan voldoen. De jury doet bij ons beide proeven en soms jureren ze zo ongeveer van alle klassen wel wat, kan gewoon allemaal in 2 roosters die je koppelt.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:32

@ilse, dat snap ik, als oud-Terschellinger vind ik die lucht nog steeds heerlijk!

Hier zijn er sommige indoorwedstrijden die de laatste start om 23 uur hebben, dat vind ik echt te laat. Alhoewel ik dat op zondag nog niet gezien heb inderdaad, wel op vrijdag en zaterdag.
Op outdoorconcoursen hoeft dat gelukkig niet.

Moet je bij het online inschrijven vooraf al aangeven hoeveel starts je in elke klasse kunt hebben?
Dan is dat voor ons ook niet praktisch. Ik bepaal dat meestal een paar weken voor het concours, afhankelijk van het aantal inschrijvingen in elke klasse.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:38

Hier ook nog een wedstrijdsecretariaat. :-)
Ik doe alleen de dressuurwedstrijden voor paarden, dat is 2 a 3 keer per jaar, altijd in de winter.

Wij laten inschrijven via inschrijfsysteem.nl, dat is echt ideaal vind ik. Je hoeft alleen maar op exporteren naar concours3.5 te klikken, in het concoursprogramma dat bestand weer openen en bijna alles staat er in.

Het net een vraagprogramma aangevragen, en dat ging niet normaal, heb er ongeveer 5 minuten over gedaan.
Het eerste jaar dat het via de knhs site moest deed ik er rustig 3 uur over, constant de paginas laden als je iets ingevuld had, en foutmeldingen krijgen maar niet het goede knopje kunnen inden waar je het moest veranderen.
Heb toen vaak de neiging gehad om laptop uit het raam te gooien.
Gelukkig werd er elk jaar iets verbeterd en ging het elk jaar een beetje sneller en makkelijker.

Het coursprogramma werkt op zich erg fijn.
Ik zal niet alles op de beste manier doen, maar alles lukt en dat is het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 18-12-14 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:38

Hier ook een wedstrijdsecretaris. Heb het pas 2 keer gedaan dus ik schaar mij onder de newbies :)

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 11:40

Met het 'koppelen' van roosters is nu ook weel wat.
Samenvoegen hebben ze er uit gegooid.
Dus als ik tijdens het indoor seizoen een rooster maak heb ik 2 starts 2 lege plaatsen en zo verder.
Bij het andere rooster begin ik dan met 2 lege plaatsen en dan de 2 starts.
Voorheen kon je dat samen voegen en bij het maken van de startlijst stond dat er dan allemaal in.
Dat is niet meer mogelijk.
Koppelen houdt in dat het achter elkaar doet en wat jij zegt Scum kan wel
Want ik deed voorheen roosters 1 en 2 samenvoegen dan 3 koppelen aan 1 en samenvoegen met 4 en 4 koppelen aan 2.
Dan zat alles samen aan een bij dezelfde jury.
Maar met klasse B t/m M2 plaats ik regelmatig in 1 rooster samen.
Alleen met de Z en bij jury wissels maak ik een nieuw rooster

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:23

Frensie schreef:
Scum als je 1 jury hebt die bijvoorbeeld B en L1 paarden doet en beide proeven, dan maak je toch gewoon 2 roosters met B en L1 paarden? Heb je toch geen 4 roosters voor nodig?


Dan niet. Maar stel nou dat die B en L1 proeven door mekaar lopen (ruiter met meerdere paarden die 2 proeven start en je moet er toch genoeg tijd tussen hebben zitten). Dan zou het handig zijn om er 4 te kunnen koppelen :)

Ponyparadijs: ik snap het niet helemaal. Ik laat ook die lege plekken steeds ertussen (wij werken met groepjes van 3 bij voorkeur). Maar als je dan de startlijst maakt zet ie toch netjes alles onder mekaar?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:37

Heb je de laatste up-date gedownload Scum?
Misschien komt het bij mij omdat ik ook de digitale inscrhijvingen aan heb?
Ik had voorheen ook maar 1 regel per combinatie.
Nu 2 omdat ik bij elke start de proef moet plaatsen die ze starten
Het samen voegen zodat de startlijst bij elkaar komt bestaat bij mij niet meer.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:40

Ik ben ook 4 jaar secretariaat geweest. Helaas is de vereniging nu opgeheven.

Ik las dat iemand nergens kon vermelden dat de wedstrijd vol is.
Misschien is het een idee om het bericht op startlijsten aan te passen en het daarboven of in de naam van het bericht neer te zetten.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:51

Dat zou balen zijn als het samenvoegen het niet meer doet... Maak er ook altijd gebruik van aangezien ik ook met 2 proeven zit en maar 1 bak.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:57

Nee, niet de allerlaatste. Ik klik elke keer op 1 week uitstellen als ie weer met die vraag komt. Want als ik hem wel laat installeren krijg ik weer ALLE programma's geinstalleerd, terwijl ik alleen het hoofdprogramma wil hebben. De rest moet ik er dan weer met de hand af gooien.
Dus bij de laatste update is het samenvoegen weg? Heel vreemd. Misschien toch even een email naar de beheerder sturen, want het kan best wel een bug zijn.

Ik blijf die update dus gewoon uitstellen tot onze wedstrijd geweest is als ik dit zo lees.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:08

Frensie schreef:
Dat zou balen zijn als het samenvoegen het niet meer doet... Maak er ook altijd gebruik van aangezien ik ook met 2 proeven zit en maar 1 bak.

Indoor hebben wij ook altijd maar 1 baan.
En maak ik dus eigenlijk ook altijd gebruik van het samenvoegen
Nu helaas niet meer.



Nicje87 schreef:
Ik las dat iemand nergens kon vermelden dat de wedstrijd vol is.
Misschien is het een idee om het bericht op startlijsten aan te passen en het daarboven of in de naam van het bericht neer te zetten.

Wij werken niet via startlijsten.nl
Ik werk alleen via mijnknhs en onze eigen site

@Scum ik weet niet of dat komt door het digitaal inschrijven
Ik heb er al over gemaild helaas niet gehoord

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:42

na de laatste update van het concours programma was mijn computer naar de ***** Hij staat nu bij de reparateur...

Ga zo even mailen over het vol zitten. Kreeg wel de tip om de inschrijvingen op 0 te zetten, ja duh, dan ben je ook wel even bezig...

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:53

Ik meld me ook!
Ik doe sinds Oktober dit jaar het secretariaat bij LR Dubbeldam. Ook de juryleden, schrijvers en vrijwilligers moet ik zelf regelen. Vraagprogramma's maken en uitslagen versturen komt voor mijn rekening. Alleen de facturen voor mensen die afmelden worden door een ander gemaakt. :D

Nu eerst even bijlezen :)

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:00

ponyparadijs schreef:
Met het 'koppelen' van roosters is nu ook weel wat.
Samenvoegen hebben ze er uit gegooid.
Dus als ik tijdens het indoor seizoen een rooster maak heb ik 2 starts 2 lege plaatsen en zo verder.
Bij het andere rooster begin ik dan met 2 lege plaatsen en dan de 2 starts.
Voorheen kon je dat samen voegen en bij het maken van de startlijst stond dat er dan allemaal in.
Dat is niet meer mogelijk.
Koppelen houdt in dat het achter elkaar doet en wat jij zegt Scum kan wel
Want ik deed voorheen roosters 1 en 2 samenvoegen dan 3 koppelen aan 1 en samenvoegen met 4 en 4 koppelen aan 2.
Dan zat alles samen aan een bij dezelfde jury.
Maar met klasse B t/m M2 plaats ik regelmatig in 1 rooster samen.
Alleen met de Z en bij jury wissels maak ik een nieuw rooster


Dus dit! {:)-:( Heb van de week drie uur aan een startlijst gezeten met een niet-meewerkende laptop. Heb ik netjes eerst alle rubrieken aangemaakt bij de roosters (want dit moest tot aan de vorige update van concours) en vervolgens de inschrijvingen geïmporteerd. Wordt alles geïndexeerd naar rubrieken en krijg je ineens bij competitie per rooster een heel ander scherm. Maar goed, geen stress, we vullen de roosters opnieuw in, hangen er rubriekcodes aan en gaan met die hap....om er dan ná het invoeren van alle combinaties achter te komen dat de samenvoegfunctie is verdwenen en je blijkbaar nu zowel de eerste als de tweede proef in hetzelfde rooster moet plaatsen. *zucht*

Uiteindelijk heb ik er maar bij gezet dat de startlijst er deze maand iets anders uitziet dan normaal met die lege plekken in de rubrieken, maar dat dit volgende maand weer opgelost is. :') Had geen zin om weer alles opnieuw te moeten doen.

Ik krijg het trouwens ook niet voor elkaar om iemand af te melden; hebben jullie enig idee waar dat knopje zit? Ik heb de persoon namelijk wel uit de roosters gehaald, maar bij aanmeldingen (en dus facturen) staat ze er nog tussen. Ik kon niet vinden waar ik haar op afgemeld kon zetten.

MijnKNHS vind ik trouwens wel heel fijn om mee te werken (Concours ook wel als je het een beetje doorhebt overigens). Alleen vind ik het lastig dat je niet makkelijk kan zien of iemand zich heeft afgemeld. Ze verdwijnen gewoon van je totaal en pas als je de rubriek opent zie je dat ze zich afgemeld hebben. Hierdoor ben je plekjes aan het reserveren voor mensen die zich al afgemeld hebben. Ik heb ook al aangegeven bij de KNHS dat wij het heel handig zouden vinden als je kan aangeven dat mensen betaald hebben, net zoals bij Startlijsten. Nu moet onze penningmeester alles aan ons doorgeven en kunnen we pas in Concours aangeven dat de factuur voldaan is.

*diepe zucht* Maar verder vind ik het heel leuk als wedstrijdsecretariaat hoor! _O- Ik doe inmiddels 1,5 jaar samen met een vriendin het secretariaat van RV & PC Nootdorp. Wij doen samen de jury's regelen, vraagprogramma's, inschrijvingen en startlijsten. Vorig jaar hadden we de kringfinale bij ons, dat was wel echt even aanpoten, maar gelukkig hadden we genoeg hulp vanuit de kring. We hebben toen ook meteen heel veel bijgeleerd over concours, waarmee ons werk een stuk makkelijker is geworden sindsdien. *\o/*

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:20

Je moet die persoon uit het rooster halen. Daarna naar aanmeldingen. Dubbelklik op de combinatie. En dan staat ergens midden onderin ns en vs (na sluitlingsdatum/voor sluitingsdatum). Dat moet je aanvinken. Daarna opslaan.


Mocht je die persoon nog niet uit het rooster gehaald hebben, dan gaat ie op het moment van saven ook wel eruit.
In het lijstje van aanmeldingen wordt de combinatie grijs.

Trouwens, als je ns/vs niet zou aanvingen maar wel de persoon uit het rooster zou halen dan wordt die regel ook rood, dus dat is ook wel opvallend.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:07

Ah, top! Dat ga ik straks thuis even uitproberen. Ze stond er inderdaad in het rood tussen, dat heb ik wel gezien. Thanks!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:17

liberty schreef:
Ga zo even mailen over het vol zitten. Kreeg wel de tip om de inschrijvingen op 0 te zetten, ja duh, dan ben je ook wel even bezig...

En dat kan dus niet
Omdat je dan volgens het systeem hele klasses laat vervallen.


mylittlejoy schreef:
....om er dan ná het invoeren van alle combinaties achter te komen dat de samenvoegfunctie is verdwenen en je blijkbaar nu zowel de eerste als de tweede proef in hetzelfde rooster moet plaatsen. *zucht*

Is dat de clou?
Dat zou mij echt heel erg helpen wat je nu roept hahahaha
Nu al een held!!

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:24

Ja, het idee is - tenminste, zoals ik het begreep - dat je de eerste en tweede proef in hetzelfde rooster plaatst. Bij de rubrieken geef je dan met de scheidingslijn aan dat ze aparte prijsuitreikingen hebben, maar in de indeling in het rooster kan je gewoon alles zo neerzetten zoals je het wilt.

Dus op de plek van de rubriekcodes zowel de eerste en tweede proef selecteren, lijntje er tussen en dan alle aanmeldingen in dat rooster gooien. Dan heb je als het goed is iedereen twee keer in dat rooster staan en kan je gaan schuiven met de volgorde.

Edit: had ik al gezegd dat ik dit een ge-wel-dig topic vind? *\o/*

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:35

Had je nog niet gezegd mylittlejoy maar ik ben het met je eens

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:57

Wat een goed idee, dit topic!!

Ik doe het (dressuur) wedstrijdsecretariaat van LR Raalte, Overijssel. Ik doe het dit jaar voor het eerst, maar ik vind het een behoorlijke klus. Wij hebben 3 indoor dressuurwedstrijden, 2 subtopwedstrijden en 1 outdoor. Ik vind het beantwoorden van alle mails met vragen en verzoekjes nog het meeste werk.

In maart organiseren we voor de eerste keer een dressuurwedstrijd waarbij je 2 proeven kunt starten. Dit is in onze omgeving niet zo gebruikelijk. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dit gaat lopen.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:06

Leuk topic ik volg mee voor goede tips :D

Ik doe nu 2 jaar de outdoorwedstrijd voor onze fokvereniging (Friese paarden, Ta it Bihald) en sinds dit jaar ook de indoor. Dus maar 2 keer per jaar maar dat vind ik eigenlijk ook wel prima, je bent er toch al lang wel mee bezig. We hebben een dressuurcommissie dus ik doe niet alles zelf gelukkig :P Wel regel ik de vraagprogramma's, inschrijvingen, startlijsten, uitslagen en het secretariaat op de wedstrijd zelf. De jury's en vrijwilligers regelt iemand anders. Onze outdoor wedstrijd is altijd wat meer werk (normaal gesproken 6 ringen en dan s'middags en s'avonds een 'ronde') en de indoor valt dan altijd weer mee (wel 2 proeven behalve voor 't Z)

n0nnie

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:34

Ik meld me ook.
Ik doe het (dressuur) secretariaat van Irene Bosruiters in Eindhoven. Inmiddels al zo'n 3,5 jaar.
Wij organiseren ongeveer 5 wedstrijden per jaar. 2 voor pony's en 3 paarden.
Qua organisatie doe ik eigenlijk alles op de schrijfsters na. Hebben nu voor de eerste keer inschrijfsysteem.nl gebruikt dus ik ben benieuwd hoe het importeren dalijk gaat :)

KNHS is inderdaad wel wat sneller geworden met het aanvragen van de wedstrijden.
Bij Concours 3.5 doe ik vaak gewoon met de hand de ruiters in groepjes in excel zetten want dat gaat vaak nog sneller dan met het programma :D

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:15

Bij het vraagprogramma rubriek voor rubriek aanklikken en dan wijzigen is ook niet echt de optie.. Dat zijn 6 x 2 = 12 x 5 = 60 rubrieken op een wedstrijddag..

Zo wordt het dus vanuit de knhs aangegeven om je inschrijving te sluiten..

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 23:20

Maar dat is dus niet mogelijk.
Ik heb al een hele dag zitten wijzigen
Maar helaas alles springt weer naar 999
heb nu alles maar op 1 gezet

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:43

Ik zit nog steeds fijn op de oude versie, al een paar keer de vraag om de update weggeklikt.
Maar nu de volgende vraag. Ik wil een fatsoenlijke lijst hebben voor de betalingen. Waarin staat in naam ruiter, naam paard, welke ring, startnummer, en bedrag gespecificeerd per onderdeel.

Deze lijst kan ik niet uit Concours krijgen. Sommige onderdelen staan er niet bij. Ringnummers kloppen soms niet. En het startnummer schuift in de factuur gewoon op (na een pauzeregel). Lijkt mij een behoorlijke bug. Vorig jaar iemand in Excel laten knutselen, maar de lijst is nog steeds niet naar wens te krijgen.
Hoe doen jullie dat nou?