Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:50

Ik bereken geen toeslag. Of ze nou 3 weken tevoren aanmelden of een paar dagen, het is evenveel werk. Betalen is bij ons op de wedstrijd dus dat maakt niks uit.
Ik moet wel zeggen dat ik laatst een tamelijk onbeschofte mail kreeg van iemand die op de wachtlijst was beland. En diegene wilde vervolgens eisen dat hij/zij kon starten. Aangezien wij geen selectie zijn hebben wij geen aannameplicht. En vol is dus vol bij ons. Kan niet zeggen dat ik na zo'n mail genegen ben om mijn uiterste best te doen zodat zo iemand toch nog zou kunnen starten.
De meeste mensen zijn wel heel netjes en beleefd. En zeker op de wedstrijddag lopen echt allemaal gezellige en dankbare mensen rond :)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:56

Ik meen voor paarden maximaal 5 euro en voor pony's maximaal 2.50. Per combinatie dan.

Wij willen altijd waar mogelijk iedereen laten starten en regelen dus ook regelmatig extra juryleden. Dit is op zo'n korte termijn best arbeidsintensief. Plus het omgooien van de startlijst, zeker bij een extra jury. Vandaar dat wij hier inmiddels wel voor gekozen hebben. Wij hebben een sluitingsdatum van een week voor de wedstrijd, je bedenkt je toch wel eerder dat je een wedstrijd wilt gaan rijden? Als je dat pas binnen een week voor de wedstrijd beslist vind ik het niet heel gek dat daar kosten aan verbonden zijn. Vroeger bestelde ik ook mn bekers met plaatje van klasse en datum per wedstrijd. Dat is dus al helemaal niet meer haalbaar met de late aanmeldingen. Dat is voor ons dan ook de reden dat we al over gegaan zijn op medailles.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:19

Bekers met plaatje van klasse en datum doen ze bij ons ook al een hele tijd niet meer. Is zo lastig met late aanmeldingen, uitvallers enzo. Kost gewoon ook extra geld om dat allemaal voor elkaar te krijgen.
WenK: ik zit er ook aan te denken om eens met medailles te gaan werken. Wil je als het lukt eens een foto plaatsen van welke jullie hebben?

Wij bestellen nu gewoon een aantal verschillende bekers en dan verschillende groottes ook.
Zo kan ik onderscheid maken tussen bv een 1ste, 2e en 3e plaats etc. en de verschillende varianten doen we omdat het vaak voorkomt dat iemand beide proeven wint en we het voor de kids wel leuker vinden als ze met 2 verschillende bekers naar huis kunnen.

Nog een vraag aan de verenigingen die ook met gebruiksvoorwerpen werken. Dit moet je vooraf aangeven toch? Eremetaal of gebruiksvoorwerpen bij het vraagprogramma?
Hoe doen jullie dat met laten kiezen? Laat je dan de eerste prijs als eerste kiezen? En geven jullie iedereen wat of gewoon die 1 op 4 regel?

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:34

Wij hebben aparte prijzen voor de 3e, 2e en 1e prijs. Dus de 3e prijs mag kiezen uit een aantal dingen, de 2e uit een aantal andere dingen en de 1e weer uit een aantal andere dingen. Dit geven we inderdaad bij het vraagprogramma al aan. Verder hanteren wij gewoon de 1:4 regel. Ook de gebruiksvoorwerpen zijn niet goedkoop, dus zo hou je het nog een beetje rendabel.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:40

Wij geven geldprijzen en daarbij ook nog gebruiksvoorwerpen of bonnen. Dat kan ik helaas niet aangeven in het vp. Daar kun je alleen geld of voorwerpen aangeven dus ik vul daar geld in.
Wat we precies weggeven aan voorwerpen bepalen we dan zelf, ruiters kunnen niet kiezen. Maar ik moet zeggen dat wij best wel goede prijzen hebben dus nog nooit iemand ontevreden gezien.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:54

Daar had ik inderdaad niet aan gedacht om die gebruiksvoorwerpen gewoon in groepjes te verdelen.
Ik vind stiekem gebruiksvoorwerpen ook wel heel erg leuk. Leuk om te kopen en denk dat de ponyruiters het ook wel leuk vinden.

Voor de paarden houden we het gewoon op prijzengeld :).

Wat ben jij dan aan geld kwijt voor bv een eerste plaats Scum? Klinkt als erg veel?
Wij hebben voor paarden eerste plaats 15 euro prijzengeld en dus een rozet.

Voor pony's hebben we een rozet en de bekers van gem. zo'n 6 euro. Die gebruiksvoorwerpen die ik zou kunnen aanschaffen kunnen dus niet heel duur zijn, maar met aanbiedingen enzo kun je denk ik wel heel leuke dingen aanschaffen.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:55

Wij organiseren als vereniging alleen kringwedstrijden. Prijzen zijn linten en het inschrijfgeld (paarden) is ook laag, 6 euro.
Er worden op dezelfde accommodatie ook concoursen gehouden, daar is het inschrijfgeld meestal 9 of 10 euro en zijn er geldprijzen.

(Gebruiksartikelen vind ik persoonlijk vreselijk, meestal net iets waar je niks mee kunt :+ )

De wensen van de deelnemers worden steeds meer en veeleisender, maar als je een beetje een grens aangeeft gaat het goed. Het is ook een tijd geweest dat er geen wensen vermeld werden maar dat je na het plaatsen van de startlijst werd overdonderd met mail en telefoon zodat je feitelijk opnieuw kon beginnen ~~}>

Dat van de toeslag voor laat opgeven wist ik ook niet ;)

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:10

Varieert voor welke rubriek het is. Voor het ZZL kur op muziek bijvoorbeeld is de 1e plaats 30 Euro, en bijvoorbeeld een dressuurdekje.

Voor de reguliere proeven doen we prijzengeld, voor de tweede proef alleen gebruiksvoorwerpen. En iemand die een tweede proef wint krijgt bijvoorbeeld (als gebruiksvoorwerp) een zadeldruk meting ter waarde van 75 Euro.

Gebruiksvoorwerpen kunnen ook bonnen zijn van ruitersportzaken, zodat ruiters alsnog zelf kunnen gaan uitkiezen wat ze willen hebben. Maar in het VP moet je dat toch als voorwerp aangeven, dat mag je niet als geld invullen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:46

Voor een 'lol met je knol' rubriek op een keuringsdag doen wij vaak ook gebruiksartikelen. Ik moet zeggen dat je daar vaak leuk goedkoop mee uit kunt komen als je een beetje creatief bent en afspraken kunt maken. Wij doen niet altijd paard gerelateerde artikelen overigens.

Ik kan wel eens kijken of ik van de week een foto kan vinden van onze medailles.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 17:51

[VN] Klasses B en L1 mogelijk vanaf 2015 op Hippiade

Mogelijke veranderingen die per 1 april al van kracht worden.

Het flexibel starten willen ze gaan invoeren.
Daar voor zie ik bij ons nog wel een 'probleem'
Ik heb de klasse nooit op een volgend.
Alles door elkaar.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:55

Ik bepaal een paar weken tevoren wat de dagindeling gaat worden. En dat is afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Opeenvolgend is het bijna nooit, en ook bijna onmogelijk.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:37

Mocht ik tzt een inschrijving krijgen voor flexibel starten, dan kan daar dus een mail naartoe dat dat kan, maar dat het kan gebeuren dat de 1e proef om 10.00 's ochtends is en de tweede proef om 18:00 uur 's avonds :roll: . Ik heb de rubrieken ook nooit opvolgend, dat is gewoon erg lastig te regelen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 18:46

Ik denk dat ze daar bij het dressuur forum nog niet zo erg over na hebben gedacht

Ik zou ze aanbieden de hoogste klasse wel voor punten maar niet voor prijzen te starten.
Want het zou inderdaad goed kunnen voorkomen dat er anders een paar uur tussen zit.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:44

Wat houdt het flexibele starten in?

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:47

Als je bij de dressuur flexibel starten inzet zou ik dat niet voor me zien op 1 wedstrijd 2 klassen starten.
Maar op de ene L2 en de andere M1 en dan weer ergens anders L2.

Dan is het wel haalbaar.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:52

JustLizz schreef:
Wat houdt het flexibele starten in?

Flexibel starten bij het springen houdt in dat je op 1 wedstrijd in 2 naast liggende klasse mag starten
Mits je daar ook voor gerechtigd bent.

Ik zie het ook niet echt zitten hoor
Maar we gaan het beleven.
Eerst nog maar zien of het inderdaad zo ver komt

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:52

En wat maakt het nou uit of je eerst Z2 en daarna Z1 start. Je doet het paard er toch geen kwaad mee?
Ze moeten het eerst nog verder uitwerken maar ik hoop dat ze hier wel rekening mee houden. Er is toch een forum met een vertegenwoordiger voor de ruiters. Ik las laatst bijvoorbeeld dat Cindy Heyligers voor het dressuurforum is aangewezen. Dus ik denk dat het wel goed moet komen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 10:48

Vertegenwoordiger voor de ruiters?
Ook een vertegenwoordiger voor de secretariaten?
Nee het eerst Z2 en dan Z1 starten zie ik ook geen problemen in.
Maar ik heb regelmatig eerst de Z en dan de B bijvoorbeeld.
Om daar na verder te gaan met M1-L2-M2-L1 En dan krijg je toch wel veel tijd tussen de proeven.
En misschien wel een jury wissel tussen de klasse dan wordt het best een puzzel

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:26

Dat is me eigenlijk niet duidelijk. Ik dacht de ruiters. Maar zo iemand weet toch ook best wel hoe wedstrijden ingedeeld worden en wat er wel of niet handig is. Ik weet niet of zij de enige vertegenwoordiger is in dat forum of dat er per regio ook nog mensen gestuurd worden.

Maar we kunnen niet anders als afwachten hoe de regeling gaat worden.
Dat het B en het L1 nou eindelijk ook eens naar de kampioenschappen mag vind ik ook een goede zet.

Onze startlijsten staan erop. Ik ga morgen eens puzzelen met die financiele lijsten (oftewel, ik laat een programmeur eraan puzzelen. Want ik krijg ze niet zoals ik ze hebben wil.

Wat ik overigens ook niet handig vind is het zoeken naar juryleden. Bij ons belde op het laatste moment een jurylid af, met een hele speciale qualificatie..... Ik heb er 25 moeten bellen voordat ik een vervanger op zo'n korte termijn had gevonden. En elke keer moest ik de hele zoekactie opnieuw gaan intikken.

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:19

Er wordt heel goed nagedacht door het forum over het flexibel starten, er worden meerdere mogelijkheden onderzocht. Er zijn meer invullingen mogelijk die minder gedoe met zich mee brengen dan die hier op het forum genoemd worden. ;)

De forumleden zijn er overigens voor iedereen, ruiters, juryleden, secretariaten.... Iedereen die lid is word vertegenwoordigd.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:58

Wij hebben onze eerste lijst met het nieuwe rubriekensysteem erin staan. Het was even vogelen, maar het is - als je het eenmaal doorhebt - inderdaad een stuk simpeler!

Wat van mij nog wel aangepast mag worden is dat als je mensen toevoegt in MijnKNHS, dat de bevestigingsmail naar de vereniging gaat (omdat wij als vereniging ze toevoegen). Nu heb ik al contact gehad met de KNHS over de rechtsgeldigheid van het online inschrijven, en daaruit kwam dat de online inschrijving gelijk staat aan een inschrijfformulier. Ik zou dan zelf zeggen dat het eigenlijk praktischer is dat de bevestiging van de inschrijving naar het mailadres van de deelnemer gestuurd wordt. Nu is het in theorie mogelijk dat iemand door de vereniging wordt toegevoegd, maar hier niet van op de hoogte is, maar wel vastzit aan die wedstrijd. Dit is de reden dat wij alleen mensen toevoegen van wie we een inschrijfformulier hebben, maar het zou eigenlijk makkelijker en praktischer zijn als de bevestigingsmail gewoon naar de deelnemer gaat. Weet een van jullie of dit ergens aan te geven is binnen MijnKNHS?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 14:09

Voeg jij alle combinaties die met een formulier inschrijven toe bij mijnknhs?
Ik vindt dat zo omslachtig.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:20

Ik ben benieuwd naar de invulling van het flexibel starten. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe vaak het in de praktijk gebruikt gaat worden, om meerdere klassen te starten op 1 concours.

Ik werk nu volledig via mijnknhs en niet meer via inschrijfformulieren. Voor de mensen die toch een inschrijfformulier opsturen (en dat aantal is echt op 2 handen te tellen), heb ik een standaard mailtje klaar staan:

"Beste ..,

hartelijk dank voor je opgave.
Wij werken vanaf heden via het inschrijfsysteem van mijnknhs. Is het misschien mogelijk dat je je via deze weg inschrijft?

Zie www.mijnknhs.nl, ook voor instructiefilmpjes.

Mocht het niet lukken, of mocht je vragen hebben, neem gerust nogmaals contact op.

Met vriendelijke groet,
..........."

Dit werkt prima. Iedereen schrijft zich na het ontvangen van deze email keurig in via mijnknhs. Ik vind het inschrijven op deze manier ideaal! Het enige wat er van mij aan toegevoegd zou mogen worden, is een ideal betaalsysteem. Dan zou ik helemaal tevreden zijn.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:51

Het is ook verschrikkelijk omslachtig. :')

Het aantal dat het nog doet met formulier is ook op één hand te tellen, maar we hebben er een paar die het online inschrijven niet voor elkaar krijgen, wachtwoorden kwijt zijn, etc. Misschien moeten wij maar gewoon strenger worden en ze het zelf laten uitzoeken. :=

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 17:32

mylittlejoy schreef:
Het is ook verschrikkelijk omslachtig. :')

Het aantal dat het nog doet met formulier is ook op één hand te tellen, maar we hebben er een paar die het online inschrijven niet voor elkaar krijgen, wachtwoorden kwijt zijn, etc. Misschien moeten wij maar gewoon strenger worden en ze het zelf laten uitzoeken. :=

Maar wat geeft het voor meerwaarde dat ze in het mijnknhs systeem staan?
Want dat zie ik nu nog niet.
Dus bij mij is nog ik denk 60% van de inschrijvingen buiten het knhs systeem om