Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:11

Ik verbaas me daar ook over. Laatst ook een flinke oefencross die gewoon door ging.
Hoe moeilijk is het nu om je gewoon aan regels te houden.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:33

Kelan schreef:
Maar dan ben je dus een beetje creatief met de regels?
Want les aan 2 volwassenen mag niet.

Dus dan zijn daar "toevallig" 2 mensen tegelijk aan het rijden, en staat er een instructeur in de bak die geen les geeft maar "aanwijzingen"?


Lees maar op de noc nsf site dat 2 mensen zijn toegestaan en overigens is dit alleen voor eigen leden, we organiseren geen wedstrijden of clinics oid. Maar het is duidelijk dat veel verenigingen de deuren hebben gesloten dus.

Hebben jullie wel aanspraak gemaakt op de financiën die aangeboden worden door de overheid of doen jullie dat ook niet?

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:13

Wij lessen ook per 2. Het is inderdaad creatief met de regels omgaan.
Rijden met 2 is wel toegestaan, lessen eigenlijk niet.

Wij rijden ook alleen buiten in een baan van 40 x 45, dus zeker ruimte genoeg.
Als er meer lessers zijn, doen we ieder een half uur of baan in 2-en splitsen met balken.

Wij maken geen aanspraak op tegemoetkomingen o.i.d.

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:39

Wij zijn nog aan het kijken of het zin heeft om aanspraak te doen qua financiële regelingen.
Het is een kleine vereniging en het zal er om hangen, vorig jaar hebben we alleen bar weinig kunnen organiseren terwijl de kosten wel doorliepen voor bijvoorbeeld terreinonderhoud.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:57

Wij hebben in de eerste lockdown wel een keer een betaling gekregen, hoeveel is me ontschoten.
Ik de winter geen wedstrijden dus nu komen we er niet voor in aanmerking.

Wat denken jullie? Gaan de kampioenschappen er komen? Ik geloof er niet in. Begrijp eigenlijk ook niet dat het allemaal op poten is gezet. Laat het overgaan en van de zomer nieuwe ronde, nieuwe kansen.

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:12

Ik denk dat het er niet meer van komt, ik zie het "gewone" leven nog niet zo 123 opstarten en dan moet je alles in een zeer korte periode gaan proppen.

Als ik de KNHS was zou ik een virtuele competitie opzetten met de thuisfilm proeven als alternatief en dan van de zomer weer voor het echt.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:03

Ik heb in november al alle wedstrijden aangevraagd voor 2021. Echter heeft de regio nog steeds niets goedgekeurd of in concept gezet. Wij vallen onder de regio Noordholland. Is dit bij jullie ook zo?
Ik zie wel verenigingen om ons heen die de kalender al op sociale media zetten etc maar dit doe ik liever als de regio t ook daadwerkelijk goedkeurt

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:21

Wij hebben onze conceptkalender voor het outdoorseizoen ook nog steeds niet ontvangen. (Friesland).

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:05

Hier is de kalender in de kringvergadering vastgesteld.
Daarna moesten we ze zelf allemaal in MijnKNHS opvoeren. Voor 10 december.
Ze staan nu allemaal nog op in "in aanvraag regio".....
Ik ga er vanuit dat het allemaal nog wel goedgekeurd wordt binnenkort. Regio Gelderland.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:47

Wij, NB, hebben deze week de vierde en laatste concept gehad.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:04

Ik heb de regio gemaild vandaag, ze hebben de aanvragen vandaag ontvangen van de KNHS. Best bijzonder gezien ze al vanaf november in het systeem stonden.
Ze worden nu beoordeeld en in concept gezet als het goed is!

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:05

Wat ik ook bijzonder vind is dat elke regio er anders mee omgaat!

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:31

Gister kwam de nieuwsbrief met punten uit het nieuwe wedstrijdreglement binnen. Ik was eigenlijk de regel van toezichthouder op het inrijterrein (dressuur) alweer helemaal vergeten, maar per 1 april is dat dus echt verplicht.

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Buiten dat je als organisatie extra kosten krijgt denk ik dat het best een klus wordt om hier juryleden voor te vinden. Ik denk dat we het best kunnen proberen om een jury die bijvoorbeeld de eerste groep jureert te vragen of ze de groep daarna bij het inrijden willen staan. Maar ik verwacht weinig enthousiasme bij de juryleden :') Vooral in de winter :brr:

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:38

Het is best een behoorlijke kostenpost. Ik hoop er juryleden voor te vinden die heel dichtbij de vereniging wonen zodat we weinig km kosten hebben.

Mij hoeven ze iig niet te vragen om te gaan doen.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:51

ik zag het vanmorgen ook. Eigenlijk moet het startgeld daardoor met 2 euro per proef omhoog om nog een beetje quite te spelen. (vrijwilligersvergoeding en reiskosten).
En ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken of er jury's voor te vinden. Ik kan me voorstellen dat als je de ochtend hebt zitten jureren, je geen zin hebt om in de middag nog op het voorterrein te staan. Dat zijn dan wel hele lange dagen.

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:55

Misschien kunnen we de KNHS vragen of ieder jurylid bij zijn/haar gegevens een optie te geven of ze wel of niet als toezichthouder ingezet willen worden. Zoekt voor ons als secretariaat ook makkelijker.

Of zou dat teveel gevraagd zijn :D

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:04

Er komt als het goed is toch ook nog een opleiding van de KNHS hiervoor?
Volgensmij schreef horses.nl dat.
Ik zit er nu aan te denken om zelf maar een BL jury cursus te doen.
In het reglement staat ook dat de dienst doende jury niet als toezichthouder mag fungeren.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:12

Dat laatste is natuurlijk logisch, want dat jurylid zit te jureren, die kan niet tijdens de proeven ook nog op het inrijterrein letten.

Om inderdaad iemand van de eigen organisatie de cursus te laten volgen is eigenlijk best een goed idee!
Dat kan denk ik op den duur ook wel uit..

@Moska Het zal wel weer te veel gevraagd zijn :') maar zou wel ideaal zijn! Ik denk dat heel veel juryleden hier gewoon echt geen zin in hebben.

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:15

Is dat dan een opleiding voor alleen toezichthouder of meteen voor jurylid? Want voor dat laatste moet je ook bijscholing volgen en een minimaal aantal keren jureren per jaar.

Ik vind het idee van een toezichthouder overigens prima. Hoop alleen wel dat de ruiters zich fatsoenlijk blijven gedragen

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:23

Ik las het ook gisteren. Ik ben ook echt benieuwd hoe dat gaat lopen. Startgeld zal idd omhoog moeten, dat kan niet anders.

Gok dat er weinig animo voor is onder de juryleden.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:29

Moska schreef:
Is dat dan een opleiding voor alleen toezichthouder of meteen voor jurylid? Want voor dat laatste moet je ook bijscholing volgen en een minimaal aantal keren jureren per jaar.

Ik vind het idee van een toezichthouder overigens prima. Hoop alleen wel dat de ruiters zich fatsoenlijk blijven gedragen


Wie mag toezichthouden?
De toezichthouder dressuur is een jurylid in de discipline dressuur, of een steward.
De KNHS heeft voor het toezichthouden opleidingsmateriaal ontwikkelt, wat een vast onderdeel gaat worden in de opleiding tot dressuurjurylid. Daarnaast volgen alle dressuurjuryleden in de komende periode een digitale scholing over de taak van de toezichthouder op dressuurwedstrijden. Deze bijscholing is verplicht en zij ontvangen hier
begin maart meer informatie over. Alle juryleden hebben automatisch de kwalificatie toezichthouder dressuur gekregen. Een jurylid mag voor alle klassen als toezichthouder op het voorterrein worden ingezet ongeacht voor welke klasse het jurylid bevoegd is te jureren.




manonutjuh schreef:
Ik las het ook gisteren. Ik ben ook echt benieuwd hoe dat gaat lopen. Startgeld zal idd omhoog moeten, dat kan niet anders.

Gok dat er weinig animo voor is onder de juryleden.


Dat laatste ben ik vooral bang voor. Financieel is het jammer, maar als het lukt om juryleden van dichtbij te vinden moet het lukken. Maar ik betwijfel of juryleden er überhaupt voor open staan om dit te doen.. Eigenlijk zou het KNHS een soort verplichting in moeten stellen dat elk jurylid minimaal 2x per jaar als toezichthouder op moet treden.

Dat juryleden er geen zin in hebben kan ik me trouwens heel goed voorstellen hoor :x Is natuurlijk niet een heel dankbaar klusje.. onder alle verschillende weersomstandigheden een paar uur buiten staan, eventueel mensen aanspreken, waarbij je ook nog eens het risico loopt een grote bek terug te krijgen..

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:33

Dat laatste inderdaad Debbie, en ik weet zeker dat iedereen wel mensen kent op concours waar je 'niets tegen kunt zeggen' en waar je ook liever niets tegen zegt.

Het gaat geen dankbaar baantje zijn en ik weet ook niet goed wat er verwacht wordt. Bij mijn vereniging kun je op twee plekken losrijden, binnen en buiten. Moet je dan ook 2 toezichthouders? En hoe gaat het met (de verplichte) pauze, staat zo'n persoon 4 uur aan de ring te kijken?

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:46

Maar het komt er wel op neer dat het dus een jury moet zijn, want ik kan zo gauw niet vinden wanneer iemand steward is? Gaat inderdaad nog uitdagingen opleveren, al denk ik zomaar dat het nog wel even duurt voordat er uberhaupt wedstrijden gereden kunnen worden.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:22

PSvanLot schreef:
Dat laatste inderdaad Debbie, en ik weet zeker dat iedereen wel mensen kent op concours waar je 'niets tegen kunt zeggen' en waar je ook liever niets tegen zegt.


Oeh, dit kan ik me dus levendig voorstellen. Ik zou me er niet voor lenen.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:18

Angela96 schreef:
ANKY


Je koerst af op een ban.