Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:00

even een vraagje over die handicap regeling.

Als ik een E M1 heb en een D M2, mogen die dan bij elkaar?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:05

Ja die mogen bij elkaar.
Klasse en rubrieken liggen naast elkaar
Was de D een C geweest had het weer niet gemogen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:13

En het is ook afhankelijk van het aantal proeven. Ik dacht dat bij 8 of minder deelnemers je mag samenvoegen. En in de klasse Z bij 4 of minder deelnemers.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:59

ponyparadijs schreef:
Waarom dat verschil bij de AB pony's?
Heb jij een idee waar dat op gebaseerd is?
Ze gaan uiteindelijk gewoon de standaard proeven rijden maar zitten dan een klasse hoger.

Vind het nogal wat, galop voor 6 en 7 jarigen, mag wat mij betreft gewoon stap en
draf zijn

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 14:19

Maar daar hebben we nu toch de Bixie voor.
Daar hebben ze proefjes die ze met een begeleider kunnen rijden.
En proefjes met alleen stap en draf
Ben van mening dat we de AB gelijk moeten stellen aan de rest.
De kinderen die nog niet toe zijn aan de galop moeten dan nog maar even Bixie starten.
Is naar mijn mening ook veel leuker voor dat kleine grut

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:38

Ik ben het volledig mee eens met het feit dat AB pony's meer gelijk gesteld mogen worden aan de reguliere klasses. Elke beetje leuk rijdende combinatie zit binnen no time in het M, omdat ze dan pas aan stukjes doorzitten en wijken hoeven te beginnen. Ik moest 'vroeger' ook gewoon in het L2 doorzitten en tien meter wijken, alleen de middendraf lichtrijden :+

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:34

Organiseren jullie al weleens de ZZL rubriek?

Wat is daar anders aan qua organisatie dan het Z1 en Z2? Andere jury's nodig? 2 jury's voor 1 proef? Krijgt een ZZL jury een hogere vergoeding?

Ik ben bezig met wedstrijden aanvragen van komend seizoen en tot nu toe hebben we nooit ZZL uitgeschreven, maar zit eraan te denken om dat met outdoor eventueel wel te doen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:38

Wij hebben gewoon 1 jury. Het moet wel een jury zijn die deze rubriek mag jureren (in onze provincie een regelrechte ramp). Ze krijgen dezelfde vergoeding want het hoort bij de basissport.
Ik raad je aan om heeeeel vroeg te beginnen met de zoektocht naar een ZZL jurylid.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:40

Wij hebben 1 officiele ZZ-Licht op de kalender staan (en nog nooit georganiseerd) en 1 kur ZZ-licht rubriek. Ik hoorde inderdaad ook dat probleem over een tekort aan ZZ-licht juryleden..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:41

Wat zonde is bij de bixie, dat meestal dan toch de grotere meiden wat winnen. Een grutje van 6 staat bijna altijd onderaan, en leg dat maar eens uit aan een kind van 6.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:42

Ik denk ook dat het vinden van een jury het meest lastige zal zijn inderdaad.

Ik heb ook geen idee of er animo is vanuit ZZL ruiters in onze omgeving om bij ons te starten, dus het zou ook echt een pilot zijn om eens te kijken of dat wat is.

Je zou dat ZZL jurylid wel kunnen gebruiken om ook de andere Z proeven te laten jureren, dus dat maakt het nog iets makkelijker voor de rest van de organisatie van onze wedstrijd.

In welke regio zit jij Scum?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 15:45

liberty schreef:
Wat zonde is bij de bixie, dat meestal dan toch de grotere meiden wat winnen. Een grutje van 6 staat bijna altijd onderaan, en leg dat maar eens uit aan een kind van 6.

Dat gebeurd ook regelmatig in de reguliere rubrieken.
Maar ook daar worden de grote meiden ook wel voorbij gereden hoor.
En bij de Bixie is het natuurlijk wel zo dat er voor iedereen een 'prijsje' is

We hebben dit jaar 2 ZZL wedstrijden.
Hebben elk jaar wel 1 of 2 ZZ licht wedstrijden.
Is een beetje afhankelijk van wat we van de regio krijgen.
ZZ licht is niet anders dan Z1 of Z2 hoor.
Alleen de punten zijn anders dan Z2 waarbij je als je in handicap wil wel percentages moet berekenen
Een ZZ licht jury mag alles tot en met de ZZ licht jureren.
Dus ook B bijvoorbeeld

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:47

Ponyparadijs: hoe bedoel je met wat je van de regio krijgt? Het aantal wedstrijden? Of specifiek of je de klasse ZZL mag uitschrijven?

Als ik al aanmeldingen zou krijgen voor het ZZL zou ik ze denk ik gewoon apart laten rijden, ongeacht aantal aanmeldingen in Z1/Z2, is wat makkelijker verwerken.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 15:53

Bij ons in de regio zijn er regels met betrekking tot het uitschrijven ven Z en ZZL wedstrijden.
In onze kring mogen we alleen ZZL in de oneven weken (of was het nou de even?)
Waar bij we bij de Z maar 2 wedstrijden per week mogen met Z en daarnaast in de oneven dan nog 1 extra waar ook ZZL mag worden verreden.
En dat moeten wij dan delen met alle verenigingen in onze kring

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:57

Jep, ik snap het!

Wij hebben inderdaad bij de kring ook afspraken gemaakt over het aantal wedstrijden per discipline per dag etc, om er zo ook voor te zorgen dat je niet met allemaal heel kleine wedstrijden zit en iedereen gewoon een leuke wedstrijd kan organiseren.

Ik durf zo niet te zeggen of wij ook afspraken hadden over ZZL wedstrijden. Heb nu in MijnKNHS onze eerste outdoorwedstrijd van komend seizoen aangevraagd en ZZL aangeklikt, merk dan vanzelf of het geaccepteerd wordt. Als dat zo is dan ga ik daarna maar meteen zoeken naar een jury ;).

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:09

JustLizz mogen jullie een volledig nieuwe wedstrijd gewoon aanvragen bij de KNHS?
Ik moet een nieuwe wedstrijd eerst aanvragen bij de Kring, die dan vervolgens toestemming moet krijgen van de de Regio en dan sturen hun het door naar de KNHS en kan ik pas wat met de wedstrijd bij de KNHS doen.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:14

Nou ik ben wel nieuw met alles regelen op het secretariaat :+ maar volgens mij gaat het bij ons als volgt:

een keer per seizoen hebben we vergadering met de kring, dan komen alle secretariaten samen en worden de wedstrijden verdeeld/vastgelegd. Dan moet dat nog wel door de regio goedgekeurd worden, maar voor zover ik begrepen hebben, houden die altijd de agenda van de kring aan. En als laatste door de KNHS, maar die vinden het volgens mij gewoon goed als zowel Kring als Regio het goed hebben gekeurd.

Ik heb wel onze concept kalender al gehad en zag dat in MijnKNHS nu ook voor outdoor het aanvragen open stond.. dus heb het nu zo geprobeerd.. Nu staat er bij status: in aanvraag regio

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:18

JustLizz schreef:
Ik denk ook dat het vinden van een jury het meest lastige zal zijn inderdaad.

Ik heb ook geen idee of er animo is vanuit ZZL ruiters in onze omgeving om bij ons te starten, dus het zou ook echt een pilot zijn om eens te kijken of dat wat is.

Je zou dat ZZL jurylid wel kunnen gebruiken om ook de andere Z proeven te laten jureren, dus dat maakt het nog iets makkelijker voor de rest van de organisatie van onze wedstrijd.

In welke regio zit jij Scum?

Bij jullie zitten wel een paar ZZL jury`s in de buurt, moet niet zo`n probleem zijn als je maar echt op tijd probeert de jury te regelen.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:19

liberty schreef:
Wat zonde is bij de bixie, dat meestal dan toch de grotere meiden wat winnen. Een grutje van 6 staat bijna altijd onderaan, en leg dat maar eens uit aan een kind van 6.

Maar er mag toch helemaal geen klassement opgemaakt worden bij de Bixie?

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:23

JustLizz schreef:
Jep, ik snap het!

Wij hebben inderdaad bij de kring ook afspraken gemaakt over het aantal wedstrijden per discipline per dag etc, om er zo ook voor te zorgen dat je niet met allemaal heel kleine wedstrijden zit en iedereen gewoon een leuke wedstrijd kan organiseren.

Ik durf zo niet te zeggen of wij ook afspraken hadden over ZZL wedstrijden. Heb nu in MijnKNHS onze eerste outdoorwedstrijd van komend seizoen aangevraagd en ZZL aangeklikt, merk dan vanzelf of het geaccepteerd wordt. Als dat zo is dan ga ik daarna maar meteen zoeken naar een jury ;).

ZZL gaat via de regio, die mogen maar weinig georganiseert worden.
Er mag bij ons in de regio maar 1 ZZL wedstrijd per dag georganiseerd worden, dus stel dat er bv in Wanroy al ZZL is dan mogen jullie niet.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:25

JustLizz schreef:
Nou ik ben wel nieuw met alles regelen op het secretariaat :+ maar volgens mij gaat het bij ons als volgt:

een keer per seizoen hebben we vergadering met de kring, dan komen alle secretariaten samen en worden de wedstrijden verdeeld/vastgelegd. Dan moet dat nog wel door de regio goedgekeurd worden, maar voor zover ik begrepen hebben, houden die altijd de agenda van de kring aan. En als laatste door de KNHS, maar die vinden het volgens mij gewoon goed als zowel Kring als Regio het goed hebben gekeurd.

Ik heb wel onze concept kalender al gehad en zag dat in MijnKNHS nu ook voor outdoor het aanvragen open stond.. dus heb het nu zo geprobeerd.. Nu staat er bij status: in aanvraag regio

Zoiets gaat het bij ons ook.
Wij zijn wat je noemt een papieren vereniging.
Hebben dus zelf geen accomodatie.
Dus wij hebben in juli een vergadering gehad met de vereniging waar we huren.
Om daar een kalender te maken.
Met wedstrijden van hun, ons en alle andere dingen van buiten af.
KWPN keuring, Pavo cup, Ijslander wedstrijden, Shetlander keuringen en alle andere dingen die er worden georganiseerd.
Vervolgens mailen we dat naar de kring.
Daar wordt een concept kalender van gemaakt.
Vervolgens worden de kreukels er uit gestreken.
En dit jaar was dat voor het eerst in een vergadering met de verenigingen.
Daarna gaat het naar de regio waar alle kringen samen komen.
En dan naar de KNHS.

In mijn knhs staan al onze wedstrijden al.
Maar jij hebt nu een aanpassing gedaan op een wedstrijd die je al had aangevraagd?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:48

Verwerken van het ZZL is niet anders dan van de klasse Z1/Z2. Alleen is daar 210 een winstpunt maar dat hoef je niet te weten want Concours rekent de uitslag gewoon uit.
Alleen als je pony's Z1/Z2 in handicap laat rijden moet je op percentage gaan werken omdat daar een ander puntentotaal kan worden behaald.
Ik voeg geen rubrieken samen. Dat gaat niet omdat we teveel deelnemers hebben. Wij organiseren alleen Z1/Z2/ZZL met kur op muziek. En we zitten weken van tevoren al KEI(!!!) vol met een flinke wachtlijst. En dan gaan we de klok rond. Elke rubriek heeft dus een eigen jurylid en dan is het nog een lange zit.

Als je een ZZL jurylid moet vinden die ook nog de kur moet doen heb je helemaal een probleem, althans bij ons in de provincie wel (Limburg). Er zijn er nl. 0 ;)
Daarnaast wil ik ze liever niet uit de buurt hebben maar van verder weg, vind ik prettiger voor de ruiters dat er niet elke keer dezelfde jury zit.
Het enige wat ik dus nog kon doen is naar PSG of hoger niveau juryleden gaan zoeken. Dat zijn subtop juryleden. Ik ben 4 maanden tevoren begonnen en kreeg bij een paar verontwaardigd te horen waarom ik zo laat pas belde, want ze zaten een half jaar tevoren al volgeboekt....
Daarnaast moeten subtop juryleden heel lang van tevoren aangeven voor welke periode ze beschikbaar willen zijn om subtop te jureren. En dan krijgen ze voor de maand januri pas in december van de KNHS te horen in welk weekend ze moeten komen jureren. Dus de basiswedstrijden kunnen ze niet toezeggen.
Ik heb me echt suf gebeld om iemand te kunnen vinden!

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:52

ponyparadijs schreef:
JustLizz schreef:
Nou ik ben wel nieuw met alles regelen op het secretariaat :+ maar volgens mij gaat het bij ons als volgt:

een keer per seizoen hebben we vergadering met de kring, dan komen alle secretariaten samen en worden de wedstrijden verdeeld/vastgelegd. Dan moet dat nog wel door de regio goedgekeurd worden, maar voor zover ik begrepen hebben, houden die altijd de agenda van de kring aan. En als laatste door de KNHS, maar die vinden het volgens mij gewoon goed als zowel Kring als Regio het goed hebben gekeurd.

Ik heb wel onze concept kalender al gehad en zag dat in MijnKNHS nu ook voor outdoor het aanvragen open stond.. dus heb het nu zo geprobeerd.. Nu staat er bij status: in aanvraag regio

Zoiets gaat het bij ons ook.
Wij zijn wat je noemt een papieren vereniging.
Hebben dus zelf geen accomodatie.
Dus wij hebben in juli een vergadering gehad met de vereniging waar we huren.
Om daar een kalender te maken.
Met wedstrijden van hun, ons en alle andere dingen van buiten af.
KWPN keuring, Pavo cup, Ijslander wedstrijden, Shetlander keuringen en alle andere dingen die er worden georganiseerd.
Vervolgens mailen we dat naar de kring.
Daar wordt een concept kalender van gemaakt.
Vervolgens worden de kreukels er uit gestreken.
En dit jaar was dat voor het eerst in een vergadering met de verenigingen.
Daarna gaat het naar de regio waar alle kringen samen komen.
En dan naar de KNHS.

In mijn knhs staan al onze wedstrijden al.
Maar jij hebt nu een aanpassing gedaan op een wedstrijd die je al had aangevraagd?


Nee onze wedstrijden stonden erin tm maart 2015 (de indoor wedstrijden).
Onze outdoorwedstrijden zijn nog niet aangevraagd in MijnKNHS en kon ik eerder ook niet doen omdat ze vanwege onderhoud ofzo niet na 1 april wedstrijdaanvragen konden verwerken

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:52

asjemenou schreef:
JustLizz schreef:
Jep, ik snap het!

Wij hebben inderdaad bij de kring ook afspraken gemaakt over het aantal wedstrijden per discipline per dag etc, om er zo ook voor te zorgen dat je niet met allemaal heel kleine wedstrijden zit en iedereen gewoon een leuke wedstrijd kan organiseren.

Ik durf zo niet te zeggen of wij ook afspraken hadden over ZZL wedstrijden. Heb nu in MijnKNHS onze eerste outdoorwedstrijd van komend seizoen aangevraagd en ZZL aangeklikt, merk dan vanzelf of het geaccepteerd wordt. Als dat zo is dan ga ik daarna maar meteen zoeken naar een jury ;).

ZZL gaat via de regio, die mogen maar weinig georganiseert worden.
Er mag bij ons in de regio maar 1 ZZL wedstrijd per dag georganiseerd worden, dus stel dat er bv in Wanroy al ZZL is dan mogen jullie niet.


Ah kijk, dat wist ik niet. Ik ga hem er dan maar uithalen, want wij hebben geen ZZL aangevraagd tijden de kringvergadering enzo, dus verwacht dat we hem dan niet krijgen. Dan houd ik het maar gewoon bij de normale klasses ;)

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:54

Bij ons moet iedereen overigens bij de kring aanvragen. Dan komt er 1 kalender voor de kring waarbij er een vergadering is. Organisaties die dezelfde datum hebben aangevraagd kunnen in die vergadering overleggen of er eentje kan verschuiven. Zodat toch iedereen zijn wedstrijd kan organisaren.
Als de kalender is vastgesteld stuurt de kring het naar de KNHS.
En er zijn zover ik het weet geen problemen met het organiseren, ook niet voor de klasse ZZL. Moet zeggen dat dat wel altijd fijn gaat bij ons.