Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 18:53

liberty schreef:
Vind wel dat de KNHS de inschrijfgelden gelijk mag gaan trekken, vind het zo raar dat pony's minder betalen, terwijl het hetzelfde werk is.

Wij laten iedereen vooraf per bank betalen, doen ze dat niet dat komt er geld bij.

De pony's zijn voordeliger met starten vanwege de stimulans
Dus niet omdat er geen prijzen geld aan vast zit.
Die heb je bij de paarden namelijk ook niet als je minder dan 12.51 vraagt.
Daar zou je dus net zo goed voor rozetten en bekers kunnen gaan

Maar ze betalen natuurlijk niet voor ons werk.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:16

liberty schreef:
Vind wel dat de KNHS de inschrijfgelden gelijk mag gaan trekken, vind het zo raar dat pony's minder betalen, terwijl het hetzelfde werk is.


Aan de ene kant ben ik het met je eens, wij moeten hetzelfde werk verzetten voor pony's en paarden. De gedachtegang van de KNHS is dat ze de sport onder de jeugd aantrekkelijk willen maken/houden, en daarom is een pony startpas goedkoper en betalen ze ook minder startgeld.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:24

Ik ben ook van mening dat je de pony sport moet stimuleren'
Als ik zie hoeveel pony leden en pony starts wij nog hebben valt dat heel erg tegen
Zeker in vergelijking met zeg 3 jaar terug

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:54

Een beker kost tegenwoordig ook aardig wat, wij doen altijd gebruiksvoorwerpen, dat vinden ze het leukste. Toch vind ik niet dat er onderscheid moet zijn tussen paard/pony. Heb op de manege enkele rijden die vanwege lengte echt op een paard moeten, maar vanwege leeftijd niet meer bij de pony's kunnen. Die ouders willen ook liever voordeliger uit zijn. Dan is optie 2 voor mij dat het inschrijfgeld bij de pony's gelijk moet zijn, allen 8 euro, want nu werk je met 2 verschillende bedragen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:58

Wij werken zelfs met 3 bedragen.
Pony's B t/m L2 7 euro
Pony's M1 en hoger 8 euro
En paarden 11 euro

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:59

Hier idem hoor, maar dan 10 bij de paarden.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:02

Omdat ik geen Z meer heb, heb ik ponies B t/m M zelfde bedrag, 6 euro. Voorheen waren B en L 5 euro.
Paarden 8,50 per proef.
Bekertjes heb ik van rond de 3,75 euro per stuk dus dat valt wel mee qua kosten.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:34

Wij hebben gewoon 1 tarief voor alle pony's namelijk 7 euro en 10 euro voor de paarden.
Wel krijgen onze eigen leden als ze bij ons starten 2 euro korting per proef. Dus dan zitten we voor eigen leden op 5 euro pony en 8 euro paard.

Voor de pony's doen we bekers en een rozet en bij de paarden hebben we prijzengeld.
Een keer gebruiksvoorwerpen lijkt me ook wel leuk, maar waar halen jullie dat dan vandaan? En wat zijn de kosten daar een beetje van? Geef je dan ook nog een rozet?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 10:10

Die rozetten zijn verplicht vanuit de KNHS.
Dus die hoor je altijd te krijgen.

Overigens krijgen onze leden 1 euro per proef korting

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:31

Ach ja, de pony's. Wat een drama is dat. Het zou al zoveel schelen als de categorieën gewoon allemaal bij elkaar mochten. Nu, als je pech hebt, heb je twee pony's in het L, maar is de een een B en de ander een D en moet je twee rubrieken uitschrijven, met ieder een eigen prijs. Ik begrijp best dat ze het willen stimuleren, maar van die 7 of 8 euro moeten jury's, locatie, rozet én prijs betaald worden. Het wordt dan erg lastig om quitte te spelen als je bijna voor elke ponystart een aparte rubriek met prijs moet hebben. Als ze dat zouden opheffen, zou het voor de organisatie schelen, maar ook leuker zijn voor de kinderen omdat ze dan tenminste weer wat gevulde rubrieken krijgen.

Wij doen trouwens altijd rozet met gebruiksvoorwerpen. Dit kan van alles zijn, van paardrijsokken, likstenen, glansspray tot zweepjes. Wat ook heel populair is, zijn de zakken muesli van een paar kilo. Die kosten maar een paar euro, maar gaan er vaak als eerste uit (ze mogen bij ons kiezen).

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:51

mag ik mij ook melden, ben dan geen formeel wedstrijdsecretariaat als in de voorbereidingen, maar tijdens wedstrijden zit ik vaak achter het secretariaat en ik ben voorzitter van de vereniging (De Commandeurs in Heemskerk)

Ik heb niet zo heel veel verstand van concours, maar soms zitten we een avondje samen met de buurverenging om dingen uit te pluizen en daar probeer ik wel bij te zijn. Op de wedstrijddag zelf zijn we nog van het stenen tijdperk, alles met pen en papier, maar dat werkt eigenlijk tot nu prima.


Qua prijzen, inschrijfgeld is bij ons pony's 6 en 7 euro (vanaf M) en de paarden 7 en 8 euro, we geven geen korting aan leden. Als prijzen hebben we bonnen van een lokale ruitersportzaak. De meeste mensen die bij ons starten wonen ook in de buurt.

Ook steeds minder pony's overigens op wedstrijd, we hebben ook nog maar een paar ponyleden.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:56

Wij hebben nog best veel ponyleden, waarvan ook veel in dezelfde categorie en klasse dus dat is altijd wel fijn met wedstrijd.
A en B pony's (en C pony's trouwens ook wel) hebben we niet veel op wedstrijd. Grootste gedeelte is D en E. Voordeel is dat je die wel bij elkaar mag stoppen en als we een paar C pony's hebben dan heb ik bijvoorbeeld de C/D/E bij elkaar en dan wel per klasse natuurlijk apart.
Vaak heb ik dan nog wel groepjes van 10 combinaties en dan valt het wel mee met prijzen.

Nadeel zijn die kleine pony's en de pony's die de wat hogere klasses rijden, die zijn er niet zo veel en dan heb je inderdaad kans dat je maar roosters hebt waar 1 pony in staat. Dan heb je dus voor die 7 euro een beker, rozet en alle andere kosten..Dat haal je inderdaad nooit ;)

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:05

Hoe zou dit beter kunnen volgens jullie? Is een verhoging van het startgeld de oplossing? Of kan het gewoon efficiënter door de in handicap regeling aan te passen?

Of misschien zijn er wel ideeën voor een heel ander systeem?

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:11

Ik zou de handicap regeling aanpassen.

De ponyruiters bij ons zijn niet eens blij met het feit dat ze allemaal net in een andere rubriek zitten, ze hebben veel liever een beetje concurrentie en een grotere rubriek dan elke keer een prijsje en rozet.

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:19

En hoe zou die er dan uit moeten zien? Een ruitertje op een A pony van 7 jaar zou het dan misschien op moeten nemen tegen een ruiter van 11 jaar op een C pony.

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:27

pres schreef:
En hoe zou die er dan uit moeten zien? Een ruitertje op een A pony van 7 jaar zou het dan misschien op moeten nemen tegen een ruiter van 11 jaar op een C pony.


Die mag je nu ook al in handicap tegen elkaar laten uitkomen in dezelfde of naastgelegen klasse.
Ik heb vaak rubriekjes van 1 hooguit 2 combinaties, als het even kan combineer ik die. Maar soms heb ik een B pony en een D pony, die rubrieken zou ik dan ook graag willen combineren.
Meestal hebben we 2 a 3 pony combi's per dag die allemaal de eerste prijs mee naar huis nemen.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:30

Als dat 7-jarige ruitertje een C-pony heeft, kan ze alsnog die 11-jarigen tegenkomen. Ik heb 14-jarigen op B-pony's zien starten, dus wat dat betreft haalt de huidige handicapregeling niet heel veel uit. Misschien dat het niet zozeer ingedeeld zou moeten worden op grootte van de pony, maar op leeftijd van de ruiter? Dus 7-10 jaar bij de Bixie en 11-16 (?) bij de pony's. Of, als ze dan juist die guppies willen stimuleren, instellen dat ze tot 10 jaar kunnen kiezen: of bij de Bixie officiele proefjes rijden, of bij de KNHS (maar dan A t/m E in handicap). Dan kunnen degene die wat fanatieker zijn al voor het echie meedoen bij de KNHS en degene die alleen tegen leeftijdgenootjes willen bij de Bixie.

Wat ook nog kan, als de indeling op basis van ponyhoogte moet zijn, is dat de AB bij de Bixie getrokken wordt en CDE de KNHS ponyrubriek wordt.

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:36

Dat klopt inderdaad. D-E pony was een beter voorbeeld geweest.

Leeftijdscategoriën invoeren zou misschien een optie kunnen zijn.
Je hebt het over twee leeftijdscategoriën, maar misschien wel meer?
6-9 jaar, 10-13, 14-18 en misschien nog wel een 18+ pony rubriek?

Ik noem maar wat. Het is goed om er eens over na te denken hoe dat het dan beter kan ;)

A-B bij Bixie zou ook een optie kunnen zijn. Maar hoe staat het met het aantal Bixie wedstrijden in jullie regio? En zouden jullie bereid zijn om dan meer Bixie te organiseren?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:09

Dat vind ik ook geen optie. Iemand van 9 jaar die net pas heel kort rijdt tov een kind van 7 dat sinds haar 4e op een pony rijdt....
Ik zie het dan toch liever op niveau.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:10

ingvdh schreef:
pres schreef:
En hoe zou die er dan uit moeten zien? Een ruitertje op een A pony van 7 jaar zou het dan misschien op moeten nemen tegen een ruiter van 11 jaar op een C pony.


Die mag je nu ook al in handicap tegen elkaar laten uitkomen in dezelfde of naastgelegen klasse.
Ik heb vaak rubriekjes van 1 hooguit 2 combinaties, als het even kan combineer ik die. Maar soms heb ik een B pony en een D pony, die rubrieken zou ik dan ook graag willen combineren.
Meestal hebben we 2 a 3 pony combi's per dag die allemaal de eerste prijs mee naar huis nemen.

A en C mag je niet bij elkaar doen als er geen B ruiter bij zit.

De leeftijdcategorie zou misschien nog wel een optie zijn.
En 18+ voor het springen zouden vele een pre vinden.

A-B alleen bixie vindt ik niet kunnen.
Heb een aantal pony ruiters gehad heel klein van stuk die ook met hun B pony gewoon M2 hebben gestart.
1 daarvan rijdt nu zelfs met haar B pony bij de paarden

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:11

Scum schreef:
Dat vind ik ook geen optie. Iemand van 9 jaar die net pas heel kort rijdt tov een kind van 7 dat sinds haar 4e op een pony rijdt....
Ik zie het dan toch liever op niveau.

Maar die kans zit er nu ook in als meiden met hun zeg 14de voor het eerst starten en dan in de B tegen een meisje van 11-12 rijden die al een pony in de Z heeft lopen.

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:13

Scum schreef:
Dat vind ik ook geen optie. Iemand van 9 jaar die net pas heel kort rijdt tov een kind van 7 dat sinds haar 4e op een pony rijdt....
Ik zie het dan toch liever op niveau.


De niveau's B t/m.... blijft gewoon bestaan natuurlijk.
Je zou alleen dan niet meer naar de hoogte van de pony gaan kijken maar naar de leeftijd van de ruiter.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:16

pres schreef:
Scum schreef:
Dat vind ik ook geen optie. Iemand van 9 jaar die net pas heel kort rijdt tov een kind van 7 dat sinds haar 4e op een pony rijdt....
Ik zie het dan toch liever op niveau.


De niveau's B t/m.... blijft gewoon bestaan natuurlijk.
Je zou alleen dan niet meer naar de hoogte van de pony gaan kijken maar naar de leeftijd van de ruiter.

Dan moeten wel de A-B pony's ook dezelfde proeven gaan rijden.
Weet ook eigenlijk niet waarom die andere proeven hebben

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:10

Wij hebben ook heel vaak enkele pony's inderdaad, dat vind ik nog wel het lastigste. Die handicap regeling mag echt wel wat soepeler, bv een A tegen een C, zonder dat je een B hebt.

De andere proeven bij de AB snap ik wel, vind deze nog knap moeilijk die ze nu hebben, vroeger zat er bij de AB geen galop, dat mag van mij ook wel weer terug komen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 12:01

Waarom dat verschil bij de AB pony's?
Heb jij een idee waar dat op gebaseerd is?
Ze gaan uiteindelijk gewoon de standaard proeven rijden maar zitten dan een klasse hoger.