Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:00

Dank voor jullie reacties wat betreft tijd per proef!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 08:55

Niet echt een wedstrijdsecretariaatsvraag, maar wel gerelateerd eraan :o

Voor onze vereniging zijn we op zoek naar een minder arbeidsintensieve wijze om de vrijwilligers taken in te roosteren.
We werken nu compleet handmatig en leden mogen zelf aangeven welke taken zij willen doen.

Dit kost mij enorm veel tijd, mails sturen met een rooster, die diensten verwerken en publiceren, maar vaak willen mensen hetzelfde dus weer terugmailen dat de gekozen dienst al vol zit, etc.

Dit moet makkelijker kunnen, hoe doen jullie dat?
Bij voorkeur dat wij het rooster publiceren, leden schrijven zelf in, overzicht wil wel en wie niet heeft ingeschreven en herinnering wanneer de diensten zijn.
Het mag best iets geld kosten, maar het moet wel behapbaar blijven. We zijn maar een kleine vereniging met ong. 50 leden die diensten moeten draaien.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:08

ingvdh schreef:
Niet echt een wedstrijdsecretariaatsvraag, maar wel gerelateerd eraan :o

Voor onze vereniging zijn we op zoek naar een minder arbeidsintensieve wijze om de vrijwilligers taken in te roosteren.
We werken nu compleet handmatig en leden mogen zelf aangeven welke taken zij willen doen.

Dit kost mij enorm veel tijd, mails sturen met een rooster, die diensten verwerken en publiceren, maar vaak willen mensen hetzelfde dus weer terugmailen dat de gekozen dienst al vol zit, etc.

Dit moet makkelijker kunnen, hoe doen jullie dat?
Bij voorkeur dat wij het rooster publiceren, leden schrijven zelf in, overzicht wil wel en wie niet heeft ingeschreven en herinnering wanneer de diensten zijn.
Het mag best iets geld kosten, maar het moet wel behapbaar blijven. We zijn maar een kleine vereniging met ong. 50 leden die diensten moeten draaien.


De hulpteugel, is een website en app
https://www.hulpteugel.nl/main_home.php
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 25-09-20 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:09

oh, daar ben ik ook wel benieuwd naar, wij doen het hetzelfde (+ de mensen die zich niet zelf aanmelden deel ik in), en daar gaat inderdaad best wat tijd inzitten

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:36

Onze vereniging werkt met vrijwilligerstekort.nl Persoonlijk vind ik dat wel fijn werken en het doet precies wat jij aangeeft.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:26

He wat een handige opties, die ga ik ook eens bekijken! Bij ons is het ook altijd lastig genoeg vrijwilligers te krijgen, altijd dezelfde mensen die reageren. Ik doe het nu eigenlijk volledig via de besloten Facebookpagina van de club. Daar een oproepje en dan reageren mensen daar (hopelijk :+) op.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:10

Debbie schreef:
He wat een handige opties, die ga ik ook eens bekijken! Bij ons is het ook altijd lastig genoeg vrijwilligers te krijgen, altijd dezelfde mensen die reageren. Ik doe het nu eigenlijk volledig via de besloten Facebookpagina van de club. Daar een oproepje en dan reageren mensen daar (hopelijk :+) op.



Zo deden wij het eerst ook, maar het kwam er op neer dat we als bestuur altijd zelf de gaten aan het opvullen waren en zelf niet meer mee konden doen met activiteiten omdat er geen vrijwilligers waren.
We hebben het in de ALV gegooid en nu doet iedereen 2x per jaar een dienst draaien.

Nu nog een makkelijke tool ervoor :)

@nibbit - gebruiken jullie die? Werkt het?
Ik vind de site onoverzichtelijk, dus vrees het ergste voor het systeem zelf.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:56

ingvdh schreef:
Debbie schreef:
He wat een handige opties, die ga ik ook eens bekijken! Bij ons is het ook altijd lastig genoeg vrijwilligers te krijgen, altijd dezelfde mensen die reageren. Ik doe het nu eigenlijk volledig via de besloten Facebookpagina van de club. Daar een oproepje en dan reageren mensen daar (hopelijk :+) op.



Zo deden wij het eerst ook, maar het kwam er op neer dat we als bestuur altijd zelf de gaten aan het opvullen waren en zelf niet meer mee konden doen met activiteiten omdat er geen vrijwilligers waren.
We hebben het in de ALV gegooid en nu doet iedereen 2x per jaar een dienst draaien.

Nu nog een makkelijke tool ervoor :)

@nibbit - gebruiken jullie die? Werkt het?
Ik vind de site onoverzichtelijk, dus vrees het ergste voor het systeem zelf.


Ja veel verenigingen in de buurt gebruiken het en het werkt goed :j

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:47

Hallo,

Ik kan zo even geen gericht antwoord vinden op mijn vraag, dus hopelijk iemand die me kan helpen. Voor onze komende wedstrijd zouden we graag uitslagen op scherm willen laten zien. Echter, we krijgen het niet voor elkaar, na al uren puzzelen.
In eerste instantie willen we dit nu gaan uitproberen met 1 laptop (daarop uitslagen invoeren en ook via deze laptop de uitslagen op het scherm projecteren. Kan dat? Moet er een extra laptop tussen?

Mijn vraag is dus eigenlijk, is er iemand een een stap voor stap beschrijving heeft hoe we dit kunnen fixen?
Mijn dank zou heel groot zijn _/-\o_

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:56

Ja dat kan.
Dan moet je bij de scherm instellingen vd laptop "dubbel scherm" instellen. En dan het " uitslagen programma" naar het 2e scherm slepen.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:07

Wij hebben ook een scherm in de kantine hangen voor uitslagen maar wij krijgen het telkens niet voor elkaar -O-

Het kan wel. In het verleden is het wel gelukt maar sinds we alleen maar vrouwen in de Wedstrijdcommissie hebben.... :+ Laatst heeft iemand het ons stap voor stap uitgelegd, maar onze laptop heeft weer net een andere versie van Windows dus daar ging de uitleg :roll:

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:15

Wij hebben altijd een verspringend scherm met uitslagen en sponsoren, maar zou moeten vragen hoe ze dat doen. :=

In principe zou het makkelijk via 2e scherm moeten kunnen idd, zoals Kelan zegt.

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:19

Kelan schreef:
Ja dat kan.
Dan moet je bij de scherm instellingen vd laptop "dubbel scherm" instellen. En dan het " uitslagen programma" naar het 2e scherm slepen.


Ah tuurlijk! dat scheelt al een heel eind.

De gedachte is namelijk dat je met 1 laptop niet afhankelijk bent van dat de laptops met elkaar in 1 netwerk zitten. Of denk ik dan volledig verkeerd?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:35

ja dat klopt, dan kan het allemaal van (de bestanden van) dezelfde laptop

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:29

Ik heb wel een omschrijving hoe je dat moet doen, stuur even een pb met je mail dan stuur ik het naar je toe.

thaampjee

Berichten: 572
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Laag Zuthem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:18

Ik ben vorige week bezig geweest voor het invoeren van ons concours in het outdoor seizoen. Nou ben ik 1,5 uur bezig geweest met het invoeren van 2 dagen. Ik heb nog 7 dagen te gaan, iemand enig idee hoe ik het proces sneller kan invoeren dan per dag alles opnieuw erin te moeten zetten? Hij loopt constant vast.. Hebben jullie dit probleem ook?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:49

Oh ik moet nog beginnen.....ik vond ze zo voorbarig dat ik nu al alles door moet geven. Niemand weet nog hoe het gaat lopen en ik ben elke keer best lang kwijt om vervolgens weer alles te annuleren. Dus ik dacht ik wacht maar dat mag niet van de regio.......

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:26

Ik had er in een half uur 7 wedstrijden doorheen.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:43

misschien even een paar dagen wachten. Is iedereen nu tegelijk bezig en kan de server dat niet aan. Ik kreeg een mail dat het voor 6 december moet gebeuren.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:18

Goedemorgen allemaal,

Ik ben benieuwd hoe de verenigingen met groepslessen het nu georganiseerd hebben. Wij geven op dit moment "les" per 2 ruiters en dan een half uur om de kosten een beetje laag te kunnen houden, maar om toch iets te kunnen organiseren voor onze lesrijdende leden.

Zijn er meer verenigingen die creatief met de lock down omgaan?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:49

Maar dat mag toch helemaal niet? Althans voor de volwassen ruiters?

Bij ons gaan de ponylessen wel door. Buiten.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:47

Wij mogen geen lesgeven aan de volwassenen. Ze mogen wel met 4 vrij rijden in de bak, maar zonder instructeur.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:56

Ja vanuit onze gemeente en de NOC NSF regels mag er dus per 2 gesport worden excl instructeur. Ook indien dit volwassenen zijn, ruiters tot 17 jaar mogen wel in groepen sporten met een instructie. Ook mag er binnen gesport worden mits er bedachtzaam met de regels om gegaan wordt, zie ook NOC NSF. Maar het moet wel met de gemeente gecommuniceerd zijn...

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:07

Maar dan ben je dus een beetje creatief met de regels?
Want les aan 2 volwassenen mag niet.

Dus dan zijn daar "toevallig" 2 mensen tegelijk aan het rijden, en staat er een instructeur in de bak die geen les geeft maar "aanwijzingen"?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:13

De oproep was niet tot de randjes te gaan qua opzoeken van de ruimte om dingen te doen. Als club gaan niet creatief doen en onze leden snappen dat gelukkig. Wij hebben dus geen lessen voor volwassenen.
Dit is overigens een periode waarin voor ons sowieso al veel lessen niet doorgaan ivm het weer omdat we alleen buitenbanen hebben.

Maar ik zit wel vol verbazing te kijken naar al die verenigingen die clinics etc organiseren. Het past allemaal net, maar de bedoeling was reisbewegingen te verminderen en dan ga je dat soort dingen doen.
Wacht daar dan mee tot het weer kan en er publiek mee mag.

Zodra er meer ruimte komt gaan de lessen weer opgestart worden.
De ponyles gaat overigens wel door, want dat mag.