Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:23

Ik heb op mijn cursus te horen gekregen dat dit geen taak van de jury was.
En dat heb ik goed in mijn oren geknoopt
Ik controleer dus niet meer.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:04

Fitzroy schreef:
Ik heb op mijn cursus te horen gekregen dat dit geen taak van de jury was.
En dat heb ik goed in mijn oren geknoopt
Ik controleer dus niet meer.


Ik ben het met je eens dat dit geenprimaire taak van de jury is, maar Judithh haar voorbeeld bewijst dat er wel gecontroleerd moet worden.

Wie weet is hier een schone taak voor de KNHS weggelegd bij de ringmeesters. Die zien als het goed is allen ruiters en paarden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:07

amondi schreef:
Wie weet is hier een schone taak voor de KNHS weggelegd bij de ringmeesters. Die zien als het goed is allen ruiters en paarden.

Ja joh....... geef die er maar wat rechten bij. Gelijk ook maar een Walter P5......

De helft van de ringmeesters hier in de buurt (ik had bijna geschreven "regio ", maar dat roept weer verkeerde denkbeelden op) speelt mee in de josti-band ........ de andere helft voldoet daar niet eens voor......

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:13

Als ik de eerste ring heb, dan controleer ik altijd. Heb ik de tweede ring heb controleer ik nooit.

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:46

Fitzroy schreef:
Ik heb op mijn cursus te horen gekregen dat dit geen taak van de jury was.
En dat heb ik goed in mijn oren geknoopt
Ik controleer dus niet meer.

Dit hebben ze bij ons dus ook gezegd. En ik heb tot nog toe niet gecontroleerd. In principe is dit de taak van de toezichthouder. Ik kijk wel altijd of de kleur van het paard overeenkomt met wat er op de coupon staat en verder vind ik het wel goed.
Verder dacht ik dat het eigenlijk de taak van de toezichthouder is om de rest te controleren. Nu weet ik niet of er op veel wedstrijden een toezichthouder rondloopt, maar volgens mij hoort die dat te doen, klopt dat?

Jashemdt
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Deventer

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:14

Ik controleer het meestal wel. Wanneer ik het niet controleer heeft dat meestal een vervelende reden, of het programma loopt daardoor erg uit, en dan is de org. vereniging niet blij, of het kan gewoonweg niet gemakkelijk, omdat voorlezer/ begeleider gelijk gaan staan lezen en je eerst uit je auto moet komen om ze te roepen.

Wat ik op prijs stel is dat of de combinatie zelf of de begeleider even naar de jury komt (en dan niet dicht bij de auto gaan staan als de jury nog bezig is met andere coupon) en je naam zegt en vraagt of de papieren ingezien moeten worden.

Zo hoort het, en meestal zeg ik dan wel ach, laat maar. Vaak kijk ik wel even, naar aftekeningen, entingen en startkaart.

Komt errrrg vaak voor dat er op de startkaart geen handtekening staat van de ruiter/amazone!!

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:06

Jashemdt schreef:
Komt errrrg vaak voor dat er op de startkaart geen handtekening staat van de ruiter/amazone!!


Dus ??? Maakt dat iets uit voor de proef ?
Dat vind ik persoonlijk wat ver gezocht hoor. Alsof een handtekening ervoor zorgt dat je de juiste combinatie in de ring hebt

Jashemdt
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Deventer

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:51

Er moet gewoon een krabbel staan, zo staat het in de reglementen!!

In dagelijks leven komt het zo vaak voor dat je ergens voor moet tekenen, dan zeg je toch ook niet, o, dat doe ik niet!

Dus gewoon alles volgens de regels: tekenen die startkaart!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:55

bij mij worden ze maar hel soms gecontroleerd.. maar ik rij ook nog maar L.. ik denk dat ze in de hogere klassen meer controleren..

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:00

Voor entingen maakt het echt niet uit welke klasse je rijdt.
Daarbij lijkt het me juist in de lagere klassen aantrekkelijk om even een winstpunt in de B te scoren met de bruine pony van je vriendin, zodat je kunt gaan springen met je eigen beest.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:22

Jashemdt, op zich heb je wel gelijk, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal miereneukerij. Niemand wordt er slechter van als jij je startkaart niet getekend hebt.
Entingen zijn weer een heel ander verhaal.

Jashemdt
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Deventer

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:48

Ik heb nog nooit iemand gediskwalificeerd om deze reden, nooit! Laat dat duidelijk zijn!

Ik zeg gewoon dat je je startkaart moet tekenen. Het is bijna cliché, elke keer kan ik het weer zeggen tegen de ruiters/amazones, dat is het alleen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:36

Jashemdt schreef:
Ik heb nog nooit iemand gediskwalificeerd om deze reden, nooit! Laat dat duidelijk zijn!

Ik zeg gewoon dat je je startkaart moet tekenen. Het is bijna cliché, elke keer kan ik het weer zeggen tegen de ruiters/amazones, dat is het alleen.


En als die ruiter dan een KRUISJE op die kaart zet is het voldoende.........
Nee, ik ga mijn tijd nuttiger besteden bij C.........

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 06:59

Ik snap jullie beiden wel, aan de ene kant: regels zijn regels. Als je voor de handtekening een uitzondering maakt, moet je de springruiter in een oranje jasje ook tolereren in de B dressuurbaan.

En aan de andere kant: soms zijn regels niet gemaakt om de sport op een hoger plan te tillen, maar alleen omdat iemand nog een paar woorden in zijn pen had en het blaadje was toch nog niet vol.

Helaas voor ons stervelingen krijgen wij altijd een andere jury en dus moet alles in orde zijn, ook zoiets banaals als een handtekening op een startkaart van een B pony met 9 jarig ruitertje. Die dan ook nog een veel te grote plastron om moet.

Jasmijn

Berichten: 3761
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:17

Ik vraag altijd of de papieren op het secretariaat gecontroleerd worden, en meestal is dat zo.
Mij hoor je niet klagen.