Startnummer: laten borduren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:40

Melzazu schreef:
Ik heb gewoon hele simpele besteld voor aan het hoofdstel. Die kun je natuurlijk alsnog ook wel aan het dekje spelden. Ik wil er binnenkort al eens mee rijden maar verwacht niet dat paardlief er een probleem mee zal hebben met iets extra’s aan het hoofdstel.

Ik las dat links verplicht is maar las ook weer ergens dat aan beide kanten gewaardeerd wordt. Wat is wijsheid?


Ik doe beide kanten. Rijd altijd linksom door de baan met verkennen en dan kan de jury het niet zien of slecht iig. Ga pas rechtsom als we echt langer de tijd krijgen.
Veel houders koop je ook per paar dus geen probleem.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:42

Figo88 schreef:
En hebben jullie een wit of zwart plaatje?
Ik vind deze 2 erg mooi (heb ook een LeMieux dekje) <3

[ [url=m/CkEC95.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VhvW2n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een donkerblauwe! Past mooi bij mn set haha!

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Startnummer: laten borduren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:46

Dankjewel MWM.
Ik heb er inderdaad 2 dus dacht ook al dat het een kleine moeite is beide kanten te doen maar wilde ook niet dat iedereen zou denken: wat overdreven die 2 nummers :D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:47

Borduren zou ik niet doen, soms is je combi niet je startnummer etc. Bv als er 2 in de rubriek zitten met dezelfde eindcijfers. Bij jonge paarden competities en meerdaagse e.d . Krijg je ook nog weleens een andere cijfercombi, die staan dan op de startlijst.

Zelf vind ik die van lemieux erg fijn, maar deze is het makkelijkste: https://www.agradi.nl/kettner-quality-p ... 8EQAvD_BwE

Kost wat :') maar erg fijn in gebruik.

Stixtextiel
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:49

Werd gewezen op dit bericht

Borduren van een badge is een prima oplossing vooral omdat je dan makkelijk kan wisselen vooral omdat meerdere een zelfde nummer kunnen hebben of omdat je een andere kleur wil. Het beste is lijkt mij zwart/wit of wit/zwart andere kleur is altijd bespreekbaar net als de maat van de badge dat is het voordeel dat ze speciaal worden gemaakt. Idd ook makkelijk met wassen kan je de badge er makkelijk afhalen en weer opzetten met klittenband en op welke plek je dan ook maar wil. En uiteraard kan je als je niet een wedstrijd rijd de naam van je paard of stal op het klittenband plaatsen

Mocht je vragen hebben mail me gerust

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:35

FriesWytske schreef:
Zoals eerder al is vermeld is borduren geen goede optie. Omdat als er meerdere met hetzelfde nummer starten er maar 1 met dat nummer mag starten. En de ander krijgt een nummer van de organisatie toegewezen.


Het gaat dan om hetzelfde nummer binnen dezelfde rubriek. Er zijn meer dan 999 verschillende nummers, dus zo groot is die kans ook weer niet.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Startnummer: laten borduren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:40

Ik zou het niet doen.
Dekjes van goede kwaliteit gaan tegenwoordig enorm lang mee en blijven lang goed. Stel je paard gaat morgen in de weide en doet stom en is niet meer rijdbaar. Zit je met een dekje waar je niet veel aan hebt meer...

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:41

Stixtextiel schreef:
Werd gewezen op dit bericht

Borduren van een badge is een prima oplossing vooral omdat je dan makkelijk kan wisselen vooral omdat meerdere een zelfde nummer kunnen hebben of omdat je een andere kleur wil. Het beste is lijkt mij zwart/wit of wit/zwart andere kleur is altijd bespreekbaar net als de maat van de badge dat is het voordeel dat ze speciaal worden gemaakt. Idd ook makkelijk met wassen kan je de badge er makkelijk afhalen en weer opzetten met klittenband en op welke plek je dan ook maar wil. En uiteraard kan je als je niet een wedstrijd rijd de naam van je paard of stal op het klittenband plaatsen

Mocht je vragen hebben mail me gerust


Een geborduurd nummer wisselen. Ik ben erg benieuwd naar die oplossing!

Ik zou ook industrieel klittenband erop zetten, wel even opletten dat het zachte gedeelte op het dekje komt want dat scheelt nadenken met wassen :')

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:50

_Roxanne schreef:
FriesWytske schreef:
Zoals eerder al is vermeld is borduren geen goede optie. Omdat als er meerdere met hetzelfde nummer starten er maar 1 met dat nummer mag starten. En de ander krijgt een nummer van de organisatie toegewezen.


Het gaat dan om hetzelfde nummer binnen dezelfde rubriek. Er zijn meer dan 999 verschillende nummers, dus zo groot is die kans ook weer niet.

Al 2x meegemaakt in een relatief kleine rubriek.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:06

c_alsemgeest schreef:
Borduren zou ik niet doen, soms is je combi niet je startnummer etc. Bv als er 2 in de rubriek zitten met dezelfde eindcijfers. Bij jonge paarden competities en meerdaagse e.d . Krijg je ook nog weleens een andere cijfercombi, die staan dan op de startlijst.

Zelf vind ik die van lemieux erg fijn, maar deze is het makkelijkste: https://www.agradi.nl/kettner-quality-p ... 8EQAvD_BwE

Kost wat :') maar erg fijn in gebruik.


Ik betaal graag voor kwaliteit. Ik dacht dat ik wel aardig op de hoogte was van wat kwaliteit kost. Maar €109,- voor een setje startnummers? Er zit niet eens een glimmetje op :+

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Startnummer: laten borduren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:12

Vind die van kettner erg mooi en ze lijken me heel handig maar echt wel veel geld en dan heb je er volgens mij niet eens 2 of wel?

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Startnummer: laten borduren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 15:15

Ik heb strijk applicatie cijfers op mn dekje gestreken. Nu heb ik een nieuw dekje en twijfel nog hoe ik mn startnummer ga bevestigen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 15:40

Nou, ik heb toch een plaatje van LeMieux besteld, ben er blij mee! :j

Afbeelding

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:56

Ik heb een dymo etiketten printer en print een paar etiketten met mijn nummer uit. Plak ze gewoon op mijn witte dekje.
Zaterdag voor de eerste keer, ik zal wel een foto maken.

Ik rij als test al een week rond met een nummer op mijn gewone dekje, zit nog steeds.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:14

Tilmar schreef:
Ik heb een dymo etiketten printer en print een paar etiketten met mijn nummer uit. Plak ze gewoon op mijn witte dekje.
Zaterdag voor de eerste keer, ik zal wel een foto maken.

Ik rij als test al een week rond met een nummer op mijn gewone dekje, zit nog steeds.


Wij hebben Dymo en Zebra labelprinter, dat is wel een makkelijke & goedkope oplossing. Ik ga dat zeker proberen. Bedankt!

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:19

Hierbij mijn bedenksel met een etiket uit de Dymo printer

Afbeelding

Rij al 2 weken rond met een sticker op mijn gewone dekje als test.

Morgen hebben wij wedstrijd op de vereniging, ik ben benieuwd of er veel mensen zonder nummer zijn. Ik heb bij de Action wit afplaktape gekocht van 5 cm breed en een zwarte marker, dus dan kan ik ter plekke een plak-nummer maken!

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:59

Figo88 schreef:
Nou, ik heb toch een plaatje van LeMieux besteld, ben er blij mee! :j

[ [url=m/2gxGin.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vraagje, wil deze beetje makkelijk bevestigen? Doe je hem aan hoofdstel of dekje? Ik zag dat je ze met veiligheidsspeld moet vast maken, maar beschadig je het dekje dan niet heel snel.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Startnummer: laten borduren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:15

Ik heb de ronde van lemieux gekocht. Maak hem aan mijn hoofdstel met een haakje en dan zit er nog een drukknoop achter met flapje! Ding zit super mooi en paard heeft er geen last van.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 06:00

Wie van glitter houdt: SD Design heeft ook hele mooie. Wellicht ook in Nederland te vinden hoor, dan vind je ze vast op google. Ik meen dat de verzendkosten naar Nederland anders €8 zijn bij SD Design zelf. Ze hebben ook nog iets met kristallen.

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 06:06

SandraWierda schreef:
Figo88 schreef:
Nou, ik heb toch een plaatje van LeMieux besteld, ben er blij mee! :j

[ [url=m/2gxGin.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vraagje, wil deze beetje makkelijk bevestigen? Doe je hem aan hoofdstel of dekje? Ik zag dat je ze met veiligheidsspeld moet vast maken, maar beschadig je het dekje dan niet heel snel.


Ik heb nooit een dekje echt beschadigd, maar heb nu wel klittenband op dekje gemaakt. Qua beschadigen ligt het en aan materiaal aan het dekje, maar als je gewoon voorzichtig doet valt dat echt mee. Het zijn hele kleine gaatjes. Pas als je niet voorzichtig bent of ergens aan blijft hangen krijg je echt schade.

Ik wil geen nummers aan hoofdstel, vind ik niet prettig voor het paard.