[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:10

Ik denk dat ik ook bedank voor het online starten. Ik zie er juist naar uit om een proef te rijden in een spannende omgeving, en dat kan ik thuis toch niet helemaal het zelfde simuleren.

Alhoewel er gisteravond in de les een hoop spanning was :Y) Haar vriendje ging uit de bak en we waren weer op semi-vreemd terrein en er waren weer vreemde paarden. Was allemaal erg lastig, maar wel een nuttige training.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:20

Dee-es ik mag inderdaad versneld t/m M1, maar denk niet dat ik dat ga doen. Ik heb de tijd wel, en ze is nog jong zat. (of de wedstrijden moeten er echt heel lang uitliggen :+
Ik wil graag (als ze doorgaan) de selecties van het winter in de L1 rijden en dan eind indoor of begin outdoor naar het L2

Linda smelt <3 wat een onwijs leuk koppie!

Canon wat een vervelende situatie.. Wel fijn dat ie zich goed lijkt te voelen door de praatjes!

Balenciaga fijn dat het een nuttige training was, mooi weer veel geleerd!

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:00

De online wedstrijden zijn weer van start gegaan en na jullie motivatie heb ik me toch maar ingeschreven :j wel met twijfelende gevoelens, maar we waren eindelijk weer op "wedstrijdniveau" dus we proberen het maar gewoon. :) Zijn er meer mensen die online gaan starten?

Wedstrijden gaan verder natuurlijk niet door, maar clinics blijkbaar wel... Dus ik heb ons ook ingeschreven voor een clinic van Renate van Uytert op 31 oktober. Ik heb nog nooit een clinic gereden dus het lijkt mij een leuke ervaring *D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:40

Leuk Linda, zowel het rijden van de clinic als dat je online gaat starten!
Ik ga niet online starten maar blijf lekker verder trainen heb ik bedacht. Qua winstpunten hoef ik niet door te starten, dus dat scheelt wel. Dit binnenseizoen zou ik voornamelijk de wedstrijden van mijn eigen rijvereniging starten om mee te doen aan de competitie die ik vorig binnenseizoen niet uit kon rijden omdat ik mijn pols brak.
Het was fijn geweest om regelmatig op pad te blijven gaan omdat Snob en ik die routine wel een beetje nodig hebben qua om kunnen gaan met stress :D Maar goed, dat komt wel weer.

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:48

Als ik de winstpunten niet nodig zou hebben, had ik ook niet online gestart hoor ;)

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:22

Ik heb me ook ingeschreven. Even een laagdrempelige manier om de overstap te maken en dan hoop ik in november toch gewoon aan de selecties te kunnen beginnen, ik hoop echt dat die door gaan. En zo niet dan blijf ik wel online starten, ik wacht al mn hele leven om officieel te kunnen starten, eindelijk een eigen paard waarmee dat kan en dan stoppen de wedstrijden, heb ik weer :')

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:27

Dee_Es, goedzo!! Lekker doen! En zo herkenbaar... := Ik denk dat Corona en blessureleed ons gewoon uitlachen :P ;) hihi!

Ik heb al tig paarden gestart, nooit verder gekomen dan B en L1 (paarden werden dan verkocht, raakte geblesseerd, stopte met bijrijden of wat dan ook) dus ik doe echt bijna een moord om die L2 te behalen.. en als dat online moet, dan maar online... :o Alleen moet ik er wel rekening mee houden dat ik online niet zo goed scoor als in real life, dus met iedere winstpunt ben ik blij, 180 of 200 zal me een zorg zijn nu :P

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:47

Groot gelijk dan toch Linda!

En Dee_Es net zo, als het nu eindelijk kan, lekker doen.

Ik ben heel benieuwd of we dit jaar nog weer op pad gaan mogen. Hopelijk wel en anders volgend buitenseizoen maar weer... Wel sip maar het is niet anders.

wendy1987

Berichten: 6944
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:17

Online doe ik niets mee. Ik hoop echt dat er gewoon weer meet momenten komen. Wedstrijd hoeft nog niet eens maar ik wil gewoon op locatie rijden. En niet thuis.
Misschien ook omdat ik haflinger rijd. Ik wil gewoon tussen de paarden, op 'echte' wedstrijden mijn punten rijden. Haha. Zit denk ik vooral in mijn hoofd maar toch.

Verder wel balen want idd, eindelijk startkaart en dan nog niets kunnen zo lang. Drama..

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:32

Wendy, die snap ik even niet? Haflinger, kwpn’er, fjord, wat maakt dat je daar verschil in ziet?

Ik hoop maar dat het klopt wat men zegt over een slechte generale... wat bagger gereden vandaag zeg... hopelijk blijft dit gevoel niet hangen als we morgen gaan filmen := :(

wendy1987

Berichten: 6944
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:47

Nee niet echt verschil. Maar omdat je dan met een koudbloed rijd, wat toch anders is dan een kwpn, vind ik het leuk om ook echt tegen die paarden te rijden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen eigenlijk haha..

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:00

Net zoals ik niet vind dat je “benadeeld” zult worden met een koudbloed, vind ik ook niet dat het iets extra’s toevoegd... wat dat betreft zie ik een paard gewoon als een paard. Natuurlijk is mijn fjord niet zo flexibel als een gemiddelde kwpn’er en het zal al helemaal nooit een benenzwaaier worden :P maar mijn fjord bleef wel koel en kalm toen de ene na de ander elkaar opjutte bij onze laatste wedstrijd waardoor alles zowat in de stress was... Wat dat betreft vind ik dus dat ieder paard voor- en nadelen heeft :j

Maar online starten is gelukkig niet verplicht dus als jij er geen zin in hebt moet je het uiteraard niet doen ;) ik vind een normale wedstrijd (of meetmoment) ook beter dan online, al is het alleen maar omdat je dan geen dagen op je punten hoeft te wachten ;) hihi wat een ramp word dat weer voor mij als ongeduld :=

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:06

Oh nee waarom herinner je me nu daar aan! Heel irritant dat wachten op je punten :=

Ik vind het ook leuker om een echte wedstrijd te rijden hoor Wendy. Ik vind het toch altijd wel interessant om te zien waar ik ben geëindigd in het klassement.

Enne vandaag was vandaag en morgen is morgen, dat van die slechte generale gaat vaak wel echt op dus het filmen komt vast helemaal goed.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:49

Dat liever op locatie starten dan thuis snap ik wel, maar dat heeft voor mij niks met het ras van het paard te maken. Met mijn Groninger ben ik ook een vreemde eend in de bijt en die zal net als Raika van Linda nooit lange benen krijgen waar hij mee kan zwaaien :D Maar toch kan je met correcte proeven goed scoren.

Wendy ik snap je gevoel wel dat het leuk is om je te meten met de rest die rondrijdt hoor! Daar is wedstrijd ook voor bedoeld toch, kijken waar je staat :)

Roulette_
Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:02

linda2008 schreef:
Net zoals ik niet vind dat je “benadeeld” zult worden met een koudbloed, vind ik ook niet dat het iets extra’s toevoegd... wat dat betreft zie ik een paard gewoon als een paard. Natuurlijk is mijn fjord niet zo flexibel als een gemiddelde kwpn’er en het zal al helemaal nooit een benenzwaaier worden :P maar mijn fjord bleef wel koel en kalm toen de ene na de ander elkaar opjutte bij onze laatste wedstrijd waardoor alles zowat in de stress was... Wat dat betreft vind ik dus dat ieder paard voor- en nadelen heeft


Precies dat, het zou niet uit moeten maken met wat voor paard je de ring in komt, behalve sommige oefeningen afhankelijk van bouw of karakter misschien makkelijker of moeilijker zijn. Het is zo zonde om mensen of paarden tekort te doen, of dat nou is door te zeggen 'dat is 'maar' een Haflinger en die kan dus geen dressuur' of door te zeggen 'het is een Fjord dus van mij/ons is het knapper dat we punten halen dan bij een KWPN'. (Random voorbeelden hoor)
Doorgaans heb ik ook niet het idee dat het uit maakt, dan zou ik immers met mijn 1.70+ chique lange benen Elite Sport KWPN ook simpeler hogere punten en klasseringen moeten halen dan we nu doen ;) (en spoiler: dat een paard iets kan betekend niet dat het ook makkelijk is).

Wij hebben ons nog niet ingeschreven voor de online proeven, ik ben nog aan het herstellen van een hersenschudding en kan dus nog niet echt fanatiek rijden en ik ben niet helemaal tevreden hoe Eva op het moment loopt, ze is wat stijver en loopt wat meer op de rem dan ik gewend ben, vanavond kijkt mijn instructrice mee gelukkig.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:39

Linda leuk dat je een online hebt ingeschreven!
Oh ik dacht dat clinics ook niet mochten, had ik geloof ik iets van gelezen op de knhs site. Maar altijd leuk een clinic!

Maaike lekker doortrainen, hopen dat we gauw weer op pad mogen!

Dee-es inderdaad fijn om er even op die manier weer in te komen! Voor welke kring ga je de selecties meerijden? (als ze doorgaan?)

Ik rij ook veel liever een gewone wedstrijd, vind het altijd wel prettig om te kunnen zien hoe je het doet ten opzichte van anderen, en het rijden op vreemd terrein

Als ik jureer maak ik ook geen onderscheid tussen een koudbloed of kwpn'er oid. Als ze goed lopen verdienen ze net zo goed de punten als een kwpn'er

Afgelopen maandag een keer meegereden op de springles van de club, ik ben zelf nogal een angsthaas en al helemaal als er oxers komen. Maar we hebben weer een stukje oxerfrees overleefd haha. Ze deed het heel fijn, ze vind het ook echt heel leuk om te doen :)
Morgen weer naar privéles :) Ik heb me 8 november maar ingeschreven voor een wedstrijd, ga er niet vanuit dat we weer mogen maar als het toch wel weer mag kan ik iig meedoen :+ dan hebben we nog 1 binnenwedstrijd gehad voor de selecties, de eerste staat voor 14 november gepland.

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 00:15

Wat zei je instructrice Roulette? Bij Blade werkt dry needling altijd erg goed als hij wat vast zit.

Melissa, ik ga rijden voor kring Twente. In hoorde al wel interessante verhalen over jury's die mensen uit hun eigen kring voortrekken >;) maar ik heb wel het voordeel dat lekker niemand ons kent.

Wat stoer dat je een spingles hebt mee gereden! Ik ga komend jaar ook wat meer springen maar dan met het paard van een vriendin.

Hier kon ik geen niet-selectie wedstrijden meer vinden voor mn 1e op 12 november. Dus ben eigenlijk wel blij met de online optie. Ik heb echt een voorbereiding van niks met 2 proeflessen en verder weinig tijd om te oefenen maar ik zie zo'n 1e proef altijd als een soort nulmeting dus we doen het maar mee.

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:35

Dee_Es schreef:
Oh nee waarom herinner je me nu daar aan! Heel irritant dat wachten op je punten :=

Ik vind het ook leuker om een echte wedstrijd te rijden hoor Wendy. Ik vind het toch altijd wel interessant om te zien waar ik ben geëindigd in het klassement.

Enne vandaag was vandaag en morgen is morgen, dat van die slechte generale gaat vaak wel echt op dus het filmen komt vast helemaal goed.

Hihi ja dat wachten, ik stoor me er nu alweer aan :o ik ben daar echt veel te ongeduldig voor. Misschien moet ik het maar zien als een goede training voor mezelf ;)

Op wedstrijd gaan is natuurlijk sowieso veel leuker. Ik vind de hele entourage eromheen ook gewoon veel leuker. En dan bedoel ik niet op de locatie maar gewoon mijn eigen zenuwen, pony vooraf wassen, in de stress zijn dat ze daarna gewoon weer in de stront is gaan liggen, hoefjes lakken, spullen poetsen, het klinkt gek maar die voorbereiding geniet ik altijd enorm van!

Heb je al een proefje opgenomen Dee_Es? Of doe je mee aan het event van 29-10 ?


Maaike schreef:
Wendy ik snap je gevoel wel dat het leuk is om je te meten met de rest die rondrijdt hoor! Daar is wedstrijd ook voor bedoeld toch, kijken waar je staat :)

Tja dat heb ik dan weer helemaal niet... Ik vind mijn punten echt vele malen belangrijker dan de plaatsing. Ik heb altijd geleerd dat je alleen invloed hebt op je eigen prestatie, niet op die van andere ;) nee maar zonder gekheid, ik begrijp wel dat mensen dat juist leuk vinden hoor :j

Roulette_ schreef:
Wij hebben ons nog niet ingeschreven voor de online proeven, ik ben nog aan het herstellen van een hersenschudding en kan dus nog niet echt fanatiek rijden en ik ben niet helemaal tevreden hoe Eva op het moment loopt, ze is wat stijver en loopt wat meer op de rem dan ik gewend ben, vanavond kijkt mijn instructrice mee gelukkig.

Ai Roulette, ik heb dit even gemist denk ik :? hoe kom je aan een hersenschudding? Gadsie zeg! En hoe is je les gister gegaan?

melissa_93 schreef:
Linda leuk dat je een online hebt ingeschreven!
Oh ik dacht dat clinics ook niet mochten, had ik geloof ik iets van gelezen op de knhs site. Maar altijd leuk een clinic!

Afgelopen maandag een keer meegereden op de springles van de club, ik ben zelf nogal een angsthaas en al helemaal als er oxers komen. Maar we hebben weer een stukje oxerfrees overleefd haha. Ze deed het heel fijn, ze vind het ook echt heel leuk om te doen :)
Morgen weer naar privéles :) Ik heb me 8 november maar ingeschreven voor een wedstrijd, ga er niet vanuit dat we weer mogen maar als het toch wel weer mag kan ik iig meedoen :+ dan hebben we nog 1 binnenwedstrijd gehad voor de selecties, de eerste staat voor 14 november gepland.

Nou de clinic heb ik tóch afgezegd... Ik vind het zelf een beetje krom om niet op wedstrijd te mogen maar wel naar een clinic. Dus een beetje uit principekwestie toch besloten om niet te gaan :o

En wat knap zeg van je springen! Ik ben echt een schijtzak met springen dus ik vind ieder huppeltje van iedereen al super knap!!! :j

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:29

Dee-es ik rij ook voor kring twente, Ik moet zeggen dat ik 2 jury's hier uit de regio ken die echt aan vriendjes politiek doen, en dat zijn ook weer vriendjes van elkaar :+ , verder vind ik het heel erg meevallen. Ik heb zelf het weekend voor de Lutte, Hellendoorn ingeschreven, dat schijnt een hele fijne locatie te zijn. Ik heb er na de verbouwing nog niet weer gereden.
Gaat vast goedkomen! Is Blade een beetje een nuchter paard? De Lutte ervaar ik zelf wel als een redelijk lastige/kijkerige bak.

Linda ik geniet ook altijd enorm van die voorbereiding, lekker beetje aanprutsen, inderdaad het wassen en vlechten etc.

Roulette ik heb je bericht even gemist, balen dat Eva wat stijf is.. Gaat het inmiddels alweer wat beter?

Haha Linda ik ben ook een schijterd eerste klas met springen hoor :+ Ergens vind ik het wel heel leuk maar ben eigenlijk een te grote schijterd haha.

Vanavond heerlijk gelest bij mn instructrice :) Fijn kunnen werken.
Morgen komt de zadelmaker, even een check.
En de foto's van de afgelopen wedstrijd zijn binnen :D

Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:16

Melissa, wat een gave foto's! Altijd leuk als er een fotograaf aanwezig is bij wedstrijden. Fijn dat het lessen zo lekker gaat.

Blade is een nuchtere, hij maakt zich wel wat strak als hij het spannend vindt maar hij loopt dan nog steeds de proef wel door. Alles hier is voor ons beide nieuw dus we zien wel. We gaan trouwens bij de Molenruiters rijden, het is voor ons 10min rijden naar de Ankerhal dus dan heb ik mooi een binnenbak waar ik gebruik van kan maken. Wat een prachtige hindernissen hebben ze daar staan! Ik kreeg spontaan zin om een sprongetje te maken. Hellendoorn is voor ons wat ver helaas.

Roulette hoe is het met je? Je zal nu wel zo min mogelijk achter beeldschermen zitten, beterschap iig.

Jammer van je clinic Linda maar ik snap je beweegredenen. Ik hou ook echt van de voorbereiding naar een wedstrijd toe, paard wassen, tuig en laarzen poetsen, wedstrijdset alvast klaarleggen. Blade staat tijdens het vlechten meestal lekker te dutten terwijl ik sta mee te zingen met de radio. Ik hou er wel van. Wij gaan zondag filmen.

Iemand nog leuke plannen voor het weekend? Troostbuitenritjes, lessen etc?

wendy1987

Berichten: 6944
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:19

Ik ga niets doen.

Heb haar vorige week geschoren, drukplekken van t zadel. Daarvoor niets te zien.
Dus nu maar even rustig aan longeren en denk even niet met zadel. Zucht..
Hebben jullie dat wel eens gehad? Ze laat/liet niets merken. Niets aan te zien. Alleen nu na t scheren dus echt flinke plekken op zadel plek.. voel me toch partij slechte baas nu.. haha

linda2008

Berichten: 4256
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:38

Wendy, een slechte baas hoef je je zeker niet te voelen want er overkomen ons allemaal wel eens dingen waarvan we denken “dat had ik moeten zien of opmerken” ;) wel zou ik je zadel even na laten kijken want drukplekken van een zadel is natuurlijk niet goed, ook niet op een geschoren vachtje...

Dee_Es, wij hebben vandaag gelest, morgen oefenen en dan zondag weer een proefje opnemen :D
En ja, meezingen met de radio is herkenbaar ;) ik moet alleen wel opletten dat er niemand in de buurt staat want ik zing zo vals als een kraai :P

Melissa, wat een gave foto’s zeg!! Alleen moet ik wel zeggen dat ik door jouw avatar altijd dacht dat je een vos reed.... := hihi leuk hoe je soms een beeld van iemand kunt schetsen wat dan helemaal niet blijkt te kloppen...

wendy1987

Berichten: 6944
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:46

Ben idd al bezig om afspraak in te plannen :))
Ben benieuwd wat daar uit komt

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:50

Dee-es de Ankerhal is inderdaad mooi! Heel af en toe gaat m'n zusje er wel eens heen oefenspringen. Ik vind de wedstrijden daar ook altijd fijn rijden, 2 proeven in verschillende bakken. Kan je mooi vast een keer proefrijden voor de kring :P Wel fijn dat de laatste selectie ook daar is.
Voorheen toen we alleen een kring hadden reed ik de wedstrijd in december ook altijd zodat we de bak al een keer hadden gezien :+ Al wordt ie met de kring altijd wel net wat meer aangekleed.

Hier inderdaad lekker een buitenritje maken komende zondag, als het weer het toelaat :)
Morgen thuis lekker rijden.

Wendy wat oliebol zeg van de drukplekken.. Ik heb het niet eerder gehoord dat je ze na het scheren pas ziet

Haha Linda, ik heb mijn avater niet aangepast na de verkoop van mijn vorige paard.
Mijn vorige paard was inderdaad een vos :+
Succes met de proef zondag!

Vandaag de zadelmaker gehad, even weer wat bijgevuld. Kunnen we er weer even tegenaan :)

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:05

Wendy, ik heb dat ook gehad. Niet van het zadel maar wel van de singel en die plekken werden ook pas zichtbaar na het scheren. En ik ben echt een pietje Precies met mn paard en poets me altijd een ongeluk dus er zit nooit zand onder de singel, dus NEE je bent geen slecht baasje ;).

Hopelijk is het met wat bijvullen opgelost. Is je paard veel veranderd de afgelopen tijd? Toen Blade nog mijn verzorgpaard was is er een zadelpasser bij geweest met drukpadmeting die hartstikke goed bekend staat maar dat zadel was toch echt een volle boommaat te krap. Dan denk je het goed te doen als baasje maar zit je er toch nog naast.

Melissa, geniet van je buitenritje! Ik ga hier komende week ook eens de zandpaden opzoeken.

Veel succes alvast zondag Linda!